[HK]Met een warme choco in de hand, gaan de koekjes aan de k

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xingridx

Re: [HK]Met een warme choco in de hand, gaan de koekjes aan de k

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:59

ah beter, vriend waarmee ik ga eten belt net dat ie al klaar is op de Erasmus dus dat ie nu al naar Den Haag komt, dan hoef ik niet zo heel lang meer te wachten :D

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 16:13

Kijk het gemene is dus dat het achter mijn rug om gebeurt.
Ik ben echt járenlang gepest ermee dat ik aan de mollige kant was.. echt zo veel pijn heeft dat teweeg gebracht.
Nu zijn er gewoon weer mensen die er over beginnen en dat doet me gewoon echt pijn.

Ik wil niet alleen zoveel afvallen omdat anderen dat zeggen, maar ook omdat ik het zelf wil.
Persoonlijk denk ik alleen dat het niet kan.. ik heb zolang gezwommen, natuurlijk heb ik veels te veel lichaamsvet, maar ik heb ook meer spiermassa dan de gemiddelde vrouw.
Nu wilde ik dus ook weer gaan zwemmen, het liefst weer poloën maar dat is nog even afwachten..

Ik zou wel naar een diëtiste willen gaan, maar vind mijn HA niet zo super en ik weet niet of ik wel naar hem toe durf met mijn probleem.
Op het moment (vanochtend) woog ik 77.7 kilogram. Op 1 januari woog ik 78.3, dus er is nu 6 ons af in twee weken..
Ik ben gewoon bang dat ik never nooit niet onder de 70 ga komen en volgens de BMI (waar ze overigens niet meer heilig vanuit gaan) zou ik 60 kilo moeten wegen..
*zucht

Ik ben het gewoon zat dat mensen me niet zien staan omdat ik lichaamsvet heb, omdat ik dikker ben dan de gemiddelde meid.
Het doet elke keer weer pijn om de blikken te zien.. terwijl als je zo kijkt, je nou ook weer echt niet zou zeggen dat ik 78 kilo weeg..

Maargoed, ik heb vandaag een beker Griekse yoghurt gehaald en ga morgen opzoek naar Kellogs special K (hadden ze weer niet bij mij AH..)
Ik ben namelijk in de zomer van 2007 in twee weken 3 kilo of meer nog kwijtgeraakt in Frankrijk en ik at daar 1 of 2 keer per dag Danone yoghurt met iets van cornflakes ofzo.
Van gewone yoghurt krijg ik eigenlijk altijd last, beetje jammer dat ze die Danone yoghurt niet in Nederland verkopen.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 16:17

Hoe lang ben je blin?

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 16:19

1.63 m :Y)

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 16:19

:(:) voor blinni. Je moet het idd voor jezelf doen, voor anderen lukt toch niet.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 16:30

Het is gewoon niet leuk als mensen je niet zien staan, dat ben ik gewoon echt zat.
Gelukkig heb ik een hele lieve moeder en een hele lieve beste vriendin, die me er wel echt in steunen.

Ik vond het nooit erg dat ik niet mager was, had het amper koud (handige bijkomstigheid hehe), was altijd in staat om grote en sterkere jongens bij wijze van een kopje kleiner te maken en bij het verdedigen kwam het goed van pas. Ik vond het nooit vreselijk.. tot ik die poedersuiker blessure kreeg.. Wie gaat er dan ook in godsnaam op een hockeybal staan, ja hoor.. ikke! Ineens ging ik van 3 keer per week zwemmen naar helemaal niet meer zwemmen en lopen, ik kon helemaal niets met die stomme voet. In het half jaar na mijn operatie heb ik watervrees opgebouwd, zelfs zo erg dat ik niet meer dúrfde te zwemmen, bang dat mijn operatiewond open zou gaan (gebeurde namelijk ook weer toen de hechtingen verwijderd moesten worden, had ik ineens een gapend gat). Uiteindelijk toch wel weer gaan zwemmen, maar voet bleef een zwakke plek. In de periode na het herstel van de breuk en vóór mijn operatie, kon ik niet meer spelen omdat mensen al snel doorhadden dat ik oud blessureleed had. Daar pakten ze me dan extra op aan, met als gevolg dat Belinda huilend het zwembadwater moest verlaten.. een groot drama dus. Daar kwam nog bij dat het helemaal niet meer leuk was om te spelen in de kring waarin ik speelde en dat het team een stelletje stomme mutsen bevatte.

Anyways, om een lang verhaal kort te maken..
Zou het al kunnen helpen als ik nu twee keer per week zou gaan hardlopen en dan zou gaan waterpoloën?
Ik wil écht heel graag, maar ga volgende week woensdagavond eerst even kijken of het team me aanspreekt..

Naar een sportschool gaan is voor mij geen optie, daar vind ik nou echt geen reet aan.
Beetje stom bewegen op apparaten en de lessen zijn voor mij qua tijden vaak toch niet haalbaar.
Bovendien betaal je al gauw €50 in de maand en laat ik die nou net niet extra hebben liggen..

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 17:08

Blinii :(:) dat als eerste.

Kun je wel goed hardlopen met je voet dan? Hardlopen is echt een zware belasting voor je voeten en benen hoor :j
Sporten helpt natuurlijk altijd maar je moet het neit onderschatten :n Dat heb ik ook gedaan en heb 4 maanden stilgezeten omdat ik te graag wou.
Als je niet kan hardlopen kun je ook altijd 's avonds na het eten nog een stuk gewoon gaan wandelen. In de plaats van op de bank te hangen en tot rust te komen met daarmee je spijsvertering kun je een eind gaan lopen zodat je wel in beweging bent en dus ook je spijsvertering op gang houdt :j
Ga niet te weinig eten, maar zorg dat je je verbranding hoog houdt door meer te gaan bewegen. Als je van plan bent om 4 keer in de week te gaan sporten moet je geen 1300 kcal op een dag gaan eten want dat vind ik persoonlijk echt te weinig. Maar misschien kun je dat in samenwerking met een dietiste doen :j

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 17:10

Hardlopen is idd een zware belasting voor je gewrichten, goede schoenen zijn heel erg belangrijk. Ik ben destijds een keer heel hard door mijn enkel gegaan en dat heb ik nog heel lang gevoeld bij het hardlopen (terwijl ik redelijk wat rust had gehad).

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 17:12

:wave:
Ff niet bijgelezen, klaar met werken, net een halve grote eierkoek genomen en een beker water en ga nu ff fitnessen := Beetje rustig aan dat ik iig ff wat doe en hopen dat mn spierpijn morgen niet nóg erger is :)) :wave:

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 17:12

Dat vind ik zelf ook te weinig inderdaad, viel me alleen op dat mijn eetpatroon nogal laag in de kcal zit. :')
Terwijl ik toch juist de tips van dit topic volg en dus eigenlijk altijd dacht dat ik goed zat haha.

Ik heb geen idee of ik kan hardlopen, op school lukte het nooit goed ivm astma.
Maargoed mijn conditie moet sowieso weer omhoog (2 uur paardrijden is geen probleem, maar dat is voor mij heel anders), dus vandaar dat ik 2 keer per week een kwartiertje wilde gaan hardlopen. Na mijn blessure heb ik het nooit meer geprobeerd (is nu alweer uhm.. ruim 2 jaar geleden!) en opzich vind ik het best leuk. Heb goede schoenen die echt heerlijk rennen, dus wat dat betreft zit het met de vering wel goed.

Inderdaad probeer ik ook regelmatig een stuk te gaan lopen. :j
Heerlijk vind ik dat, maar dat doe ik sneller als ik samen met m'n moeder ben. Maar ook dat zouden we weer op gaan pakken.

Ooh en dat enkels verzwikken, daar ben ik sowieso echt een kei in.
Net ook weer, loop rustig op straat met een zware boodschappentas, ga ik op een steen staan.. godallemachtig wat deed dat zeer.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 17:18

Misschien kun je dan beter gaan skaten Blinni? :) Is minder qua belasting iig.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 17:22

Ja nouja dat vind ik dus ook heel leuk, enige probleem dat er geen goede paden zijn in de buurt.
Dan zou ik naar het Zuiderpark moeten en dat doe ik 's avonds echt niet.. :n

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 17:25

Hmm dat is wel weer balen idd...nog een paar maanden en wordt het weer langer licht! :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 17:26

Daar kan ik me ook wat bij voorstellen :j
Misschien moet je van het weekend gewoon even proberen hoe het gaat met hardlopen (of vanavond natuurlijk al) en als het goed voelt moet je het gewoon vaker gaan doen. Maar dan moet je ook de verantwoordelijkheid kunnen nemen om te stoppen wanneer je wel pijn voelt :j

Meiden ik ben er vandoor, misschien ben ik er vanavond nog wel even als ik pc van mijn schoonvader weer tot leven probeer te wekken.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 17:42

Als dan valt wat ik betaal voor de sportschool erg mee 50 euro plus studentenkorting dus 44,10 in de maand. Daarvoor ga ik als het even kan 5 keer per week.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 18:08

Ik had even info gevraagd bij de sportschool

Als je 3mnd neemt betaal ik per maand:
1x pw 29,- voor 2x pw 40,- en voor onbeperkt 55,-

Als ik een jaar abo neem, kost het:
1x pw 25,- voor 2x pw 35,- en voor onbeperkt 45,-

Maarja een jaar vind ik te lang... dan zit je er zo aanvast... stel ik verhuis of heb geen tijd meer oid..

Op zich wil ik dan 2x per week proberen... Ze hebben alleen maar heel weinig lessen (elke soort les is er maar een keer in de week) maar toevallig die twee die ik leuk vind (pilates en dans iets) zou ik wel kunnen na mn werk savonds..
Zit ook nog een zwembad, sauna enz bij daar wordt zo duur door denk ik.

In arnhem betaalde ik 35,- voor studenten onbeperkt en ergens anders was t maar 25,- (was wel een jaar bij die) dus vind dat nogal een verschil..

Ik ga nu heel snel douchen en naar die vriendin en uiteten :)

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 18:11

Zodra het 's avonds weer licht is ga ik denk ik wel die richting op inderdaad om te skaten. :j
Jammere is alleen dat er dan allerlei niet zulk leuk volk komt, maargoed met een mp3 in merk ik daar niet zoveel van.

Ik heb me voorgenomen vanavond gelijk daad bij woord te stellen en wil dus sowieso een stuk gaan hardlopen.
Gaat het zeer doen ga ik gewoon weer lopen, voel echt geen behoefte meer om door pijn heen te gaan, dat heb ik te vaak gedaan.. :').

Wat betaal jij dan aan abonnementsgeld van de sportschool Noor?

Doegg Saskia! :*

----

Mijn dag:
O: 2 geroosterde bb met dieetmargarine en flinterdun plakje kipfilet * thee en appelframboosfris
t: -
L: Crispy Chicken Wrap van de McDonald's * medium bananen milkshake
t: stukje appeltaart * thee thee thee thee
t: 2 wasa met jonge 48+ kaas (lust écht geen andere kaas, dus eet dit af en toe) * aanmaaklimonade en veel water
A: bruine vloerkadet met krokante kipschnitzel en veel sla * water
t: thee thee thee thee en misschien iets na het sporten

Totaal aantal kcal: 1987 (komt vooral door de kaas en de Mc)
Beweging : eerst van hot naar her gefietst en gewinkeld in de stad, wil straks nog een stukje proberen te hardlopen met muziek op. :)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:04

Een aantal mensen hier moet wel -in mijn opinie- wat aan hun dagen gaan doen. Zo val je niet erg effectief af, en gezond is het ook niet.

Vanavond vroeg naar bed, ben moe van avontuurtje want om 7 uur ging de wekker weer. :o

Blinnii: Gewoon stevig doorwandelen is ook goed voor de vetverbranding. :j

Ben vanmiddag bij eerder genoemde sportschool geweest.. Ziet er veelbelovend uit! Mag tot dinsdag gratis sporten, dus even een paar lesjes meepakken. :D

Ontbijt: 1.5 snee roggebrood. Beide met boter en pure hagelslag. Actimel.
T: Plakje 30+ kaas
Lunch: Meergranenpistolet (vrij groot) met 3 in olijfolie gebakken eieren en 2 plakjes achterham. Rucolasla en een tomaatje.
T: Warme choco met slagroom :9
Diner: Bami
T: ?

Gezonde vetten vind je vooral in vette vis, olijfolie, noten en door eventueel wat boter op je brood te doen. :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:07

Sokje,bedoel je mij daar ook mee?

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:07

In wat voor opzicht dan Eva?
Mijn dag nu vind ik ook niet goed, zijn vooral verkeerde kcal. Maar als ik kijk hoeveel ik over de dag heb gegeten, dan is het voor mij doen echt heel netjes. :j

Ik weet opzich wel waar goede vetten ed inzitten, dus dat is bij mij geen probleem.
Ik ben echt niet degene die het avondeten bepaald haha. Maar morgen eet ik toch alleen ivm mijn werk, dan wilde ik een maaltijdsalade zelf maken met tonijn.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:12

Ik voel me echt onwijssss stoer!!! :)) Ben net naar de sportschool geweest om te fitnesse tussen de sterke mannen :)) Hahaha eerst een kwartier op de crosstrainer, toen krachttraining gedaan.. En toen nog 10 minuten uitwandelen op de loopband. Ruim een uur gesport, auwie spiertjes :')
Maarrrr ik was daar dus... Is die uitsmijter waar ik mee gescharreld heb er ook :') _O- Voelde me lichtelijk onzeker := Hahahahaha moest ik op het apparaat naast hem (ik had begeleiding :) ) en ben weer heel stoer naast hem gaan zitten mn beenspieren te trainen :D :') :))

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:15

Iiiih, spannend Wendy! Je bent gewoon een lekker wijf, heeft die scharrel ook nog wat om naar te kijken. :D

SAKKIA schreef:
Sokje,bedoel je mij daar ook mee?

Nee, volgens mij heb je het al aardig door. :D 1500kcal is nog wel aan de magere kant, maar langzaam opbouwen is de truc.

Blinnii schreef:
Mijn dag:
O: 2 geroosterde bb met dieetmargarine en flinterdun plakje kipfilet * thee en appelframboosfris
Flinterdun plakje kipfilet had ik vervangen door een flinke plak, lekker dik belegd.

t: Hier had ik wat fruit genomen

L: Crispy Chicken Wrap van de McDonald's * medium bananen milkshake
Nou ja, dit spreekt voor zich. :D Maar is voor een keer niet zo erg.

t: stukje appeltaart * thee thee thee thee
Appeltaart had ik dan weer niet genomen, ivm mac en shake.

t: 2 wasa met jonge 48+ kaas (lust écht geen andere kaas, dus eet dit af en toe) * aanmaaklimonade en veel water
Plakje kaas is niks mis mee. Kaas bevat een flinke hoeveelheid calcium. Calcium bind aan met vet, en voert het effectief je lichaam uit. Groot deel van vet in kaas is dus verwaarloosbaar.

A: bruine vloerkadet met krokante kipschnitzel en veel sla * water
Sla met? Had er zelf nog wat aan toegevoegd. :)

t: thee thee thee thee en misschien iets na het sporten
Lijkt me een strak plan.

Totaal aantal kcal: 1987 (komt vooral door de kaas en de Mc)
Beweging : eerst van hot naar her gefietst en gewinkeld in de stad, wil straks nog een stukje proberen te hardlopen met muziek op. :)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:21

Hahaha nou ik scharrelde er maar heel kort mee want hij bleek een vriendin te hebben dus het is nogal een klóótzak :)) En hij was uitsmijter bij waar ik en nog wat vrienden altijd uitgingen dus moest er steeds langs :+ Hahaha maar voelde me wel heel stoer dat ik daar aan die gewichten hing :o :D :))

Mijn dag:

O: volkoren boterham met boter en kipfilet
L: (in 2 delen, om half 12 en half 1) 2 volkoren boterhammen met boter en leverworst, volkoren beschuit met boter en 48+ kaas, 2 glazen dubbelfriss light
T: Eierkoek
D: Aardappelen, broccoli, tartaar, met jus en een groentesausje ofzo
T: Appel

Dan kom ik op 1277 calorien, dus denk dat ik vanavond nog een glaasje dubbelfris neem en wat japanse mix oid :)
Morgen meer tijd om te ontbijten enzo :j :)

Ohja en beweging: 6 uur poetsen :+ uurtje sportschool :)

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:27

Oeh een beetje laat maarrr... dit topic ga ik ook volgen!
Ben namelijk ook 'begonnen' met afvallen (nja ik doe niet zo aan de weegschaal, meer aan hoe ik me voel en hoe strak ik in mn vel zit)
Sinds kort heb ik Zumba fitness (klik voor meer info) 'ontdekt'. Dit is echt zoo leuk! Ik doe het nu bijna twee weken :D
Qua eten.. ik eet niet vet, maar ben wel veels te makkelijk sinds ik op kamers woon.. koop eerder iets goedkoops dan iets gezonds.. Daar moet ik nog meer aan werken, dus daarom blijf ik dit topic volgen voor meer tips en tricks ;)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:28

Vanaf volgende maand komt hier in de sportschool ook Zumba!! :D Wil dat echt heeell graag gaan doen, maar het is nog niet zeker of het om half 7 of half 8 wordt op maandagavond. Ik ben pas vanaf 7 uur op Texel dus hoop heeeelll hard dat het om half 8 komt :=