Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lindy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 15:37

Ik ben de laatste weken 4 kilo gegroeid!
Weet niet precies waardoor dat kan, had wel het idee dat ik iets zwaarder was geworden, maar niet zoveel.
Vorige week heb ik wel een ongeluk gehad en in het ziekenhuis gelegen, waarna ik rustig aan moest doen, dus ben niet echt actief geweest de laatste dagen, maar gaat het dan zo snel...?
Schrok er wel een beetje van hoor, en de komende tijd moet ik ook nog rustig aan doen, dus dat ga ik ook wel doen, maar ben hier niet echt blij mee.

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 15:38

Dat kan ik me opzich wel voorstellen
Hopelijk dat het er niet te moeilijk vanaf gaat!

Ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 15:46

FlairS schreef:
Ik zag gisteren bij mijn moeder thuis foto's van zo'n beetje 7 jaar geleden.Ik lag als een soort walrus op een campingbed in de tuin.Ik wist niet dat het zo erg was Nu ik de foto's gezien heb ben ik nog meer gemotiveerd om die 12 kg die eraf zijn, eraf te laten blijven

Haha ja dat is héél herkenbaar, ik was laatst ook wat oudere foto's aan het bekijken, ik schaamde me toch wel voor hoe ik er toen uitzag .
Ik merk het zelf niet heel erg dat ik 10 kilo kwijt ben, omdat je jezelf natuurlijk elke dag ziet. Is wel leuk als je mensen al een poos niet hebt gezien, hun reactie is ook errug motiverend om door te gaan, het geeft je echt een kick .

En weet je, dat minder en gonder eten is voor mij nu zo normaal dat het geen dieet meer is. Zo leef ik gewoon en zo blijf ik leven.
Oh en ik moet wel kwijt dat ondanks dat ik lekker gezond eet ik vorige week wel 3 stukken appeltaart en nog veel meer lekkers op heb hoor, maar ook weer compenseren, dat gaat het prima.

En weet je wat nog het mooiste is? Sinds ik zoveel beter eet (geen tot weinig suiker, en dus geen snoep, minder/met mate etc) heb ik een zoveel mooiere huid, voel me van binnenuit beter en zie er gewoon veel frisser uit. Oh en ik heb nooit meer buikpijn (tenzij ik gezondigd heb en bij de Mac ben geweest, dan heb ik een abonnement op de wc ) Ook dat is een enorme stimulans om gewoon lekker zo verder te gaan!

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 17:17

Gezond eten moet inderaad niet echt gezien worden als dieet, maar als 'normaal'.
Ik hoop dat ik over een tijdje ook kan zeggen; woow wat was ik toen vet. Maar dan moeten er eerst wat kilootjes af. Daarnet weer een overwinning op mezelf gehad. Moest wat dingetjes bij de kruidvat kopen, en daar hebben ze zo ontzettend veel schepbakken snoep. Dat kon ik nooit weerstaan, nam altijd als ik er kwam wel een zakje (nouja, zeg maar gerust zak) mee. Nu ik op 'dieet' ben heb ik de kruidvat ontlopen, want als ik het niet zie dan kan ik het niet kopen toch? Maarja, moest er nu toch echt zijn, en ookal zag het er heerlijk uit, toch doorgelopen.

Maar mag ik vragen wat jullie nu ongeveer wegen en hoeveel je al afgevallen bent en je streefgewicht? Doe hier nog niet zo lang mee dus ben benieuwd.

ppl0026

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 17:34

Ik woog 53 kilo en weeg nu... 53 kilo Ik heb ook geen streefgewicht.Wil vooral gezond eten aangezien ik hiervoor een nogal abnormaal eetpatroon had.

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 17:37

Ik woog vorig jaar mei 67/68 kilo.

Nu weeg ik 61 kilo

FlairS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 17:38

Ik woog 73 en nu 61.Streefgewicht is 59/60 maar als ik dat zeg worden mijn moeder en mijn man boos omdat ik er dan heel erg ga tekenen in mijn gezicht

SAKKIA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 17:40

Sizzy mag ik vragen hoe je het precies gedaan hebt??
Ik heb namelijk nu het zelfde gewicht als dat jij had, en wil graag ook naar een 60 kilo toe, maar het lukt nog nietecht. Ben door het sporten wel strakker geworden.

Ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:37

Ik was inderdaad net ook in de Kruidvat, vooral die repen chocola zijn verleidelijk maar het wordt toch makkelijker in de loop van de tijd om ze te laten liggen.
Ik heb overigens wel 2 doosjes Kapitein Koek meegenomen, ik neem 's middags meestal als tussendoortje een plakje ontbijtkoek maar dat is niet handig om mee te nemen. Zo'n voorverpakt dingetje dus wel .

Ik woog begin april 78 kilo, en vorige week 68,8. Nu ben ik weer even wat zwaarder (69/70), maar het schijnt dat het bij vrouwen behoorlijk kan verschillen per dag zonder dat je echt aangekomen bent.
Ik sport trouwens niet, daar heb ik geen tijd voor .

Ilse

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:41

Oja, streefgewicht is 65 of minder .

Mijn dag tot nu toe;

O: Gróte kom Fruit n Fiber met magere melk (honger )
L: 1 pistolet met Becel Light en een plak Slankie 20+ kaas, en een bruine boterham met Becel Light en rookvlees. (ik heb ergens gelezen dat 1 pistolet voor 2 boterhammen telt)
T: 1,5 mandarijn en een kapiteinkoek. Oja en een glaasje vruchtensap met detox etc. etc.
D: geen idee, paps is beneden aan het rommelen dus ben benieuwd..

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:43

Knap Ilse, al zoveel afgevallen! Ga zo door.
Ik woog toen ik begon (afgelopen woensdag ) 71.5 kilo. Streefgewicht is rond de 63.

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:44

Dag tot zover:

O: 2 volkoren boterhammen, 1 appelstroop, 1 rookvlees.
1e pauze: 1 volkoren boterham met appelstroop.
2e pauze: 2 volkoren boterhammen, 1 appelstroop, 1 kipfilet.
T: banaan, kop boullion.
A: beetje hutspot, stukje kip.

Ben vandaag niet zo lekker, dus niet zoveel avondeten op. Dat wordt vanavond weer hongerbui.

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 19:11

SAKKIA schreef:
Sizzy mag ik vragen hoe je het precies gedaan hebt??
Ik heb namelijk nu het zelfde gewicht als dat jij had, en wil graag ook naar een 60 kilo toe, maar het lukt nog nietecht. Ben door het sporten wel strakker geworden.

Gezond eten, veel groenten, fruit etc. vooral 's avonds als ik trek kreeg in lekkers.
Geen vette dingen op brood zoals volvette kaas, salami, boterhamworst, chocopasta en zo.
In plaats daarvan eet ik bijvoorbeeld kipfilet, linesse van 'smoret, smeerkaas 20+, magere ham, appelstroop.
In het begin heb ik heel matig vlees gegeten bij het avondeten, maar daarentegen heel veel groenten.
Genoeg bewegen, heb fanatiek hardgelopen, dat helpt enorm!

Nu sport ik iets minder, maar rij ik 3/4x per week paard en wil 1x per week gaan zwemmen.
Maar ik snack wel af en toe, maar probeer dan de dag erna wat meer fruit e.d. te eten.

hopelijk heb je er wat aan! Bij mij moest toen echt even de knop om dat ik echt perse wilde afvallen, omdat ik niet meer lekker in m'n vel zat.

Rafaela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 22:09

ik doe mee
ik wil als streefgewicht het liefst 50 kilo
zal nou zo'n 68 kilo wegen en ben 1.65.
ben in 3 maanden al ruim 10 kilo afgevallen, door het fietsen naar school, manege enzovoorts. heb foto's gezien van mij in 2004 en dan nou, heel verschil heb alleen nou even een soort stop door de ijskou, maar zodra die over is ga ik er vol tegenaan.

ppl0026

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 22:30

o: special-k met magere melk, boterham met slankie mediterrannee
t: cup-a-soup en plakje volkorenkoek
l: bruin bolletje met linera eiersalade en een beetje sla, een appel
t: plakje volkorenkoek
a: rijst met curry en kip (2x opgeschept )
t: bekertje magere yoghurt

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 09:07

Rafaela schreef:
ik doe mee
ik wil als streefgewicht het liefst 50 kilo
zal nou zo'n 68 kilo wegen en ben 1.65.
ben in 3 maanden al ruim 10 kilo afgevallen, door het fietsen naar school, manege enzovoorts. heb foto's gezien van mij in 2004 en dan nou, heel verschil heb alleen nou even een soort stop door de ijskou, maar zodra die over is ga ik er vol tegenaan.

50 kilo.
Hoe lang en oud ben jij?
Ik zou het eerst maar eens bij 60 kilo laten, lijkt me heel wat haalbaarder en gezonder.

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 11:00

Mocca dat is mijn streefgewicht ook bij 1.65 hoor
En het klinkt laag, maar ik ben echt niet dun ofzo
Wordt bij de dokter ook gezegd, ik ben normaal, absoluut niet mager/dun. En ik weeg nu 54, dus als ik 50 ben zal ik niet opeens graatmager zijn

Valt me idd wel op, sommige vriendinnen zijn net zo lang, niet dikker of dunner, maar wegen 65. Dat snap ik dan niet.
Of hele dunne meisjes, wegen ze 52, terwijl ik een stuk steviger ben?

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 13:05

Dat ligt ook aan je bouw denk ik. Maar zowiezo zegt gewicht niet altijd alles!
Als iemand heel veel spieren heeft weegt dat ook meer dan minder spieren ofzo.

Girley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 13:34

1,5 jaar geleden woog ik 78, nu 63 kilo bij een lengte van 1.63 Ik probeer om rond de 60 te eindigen.
Hoe ik dat heb aangepakt: Gezond eten, veel groente en fruit, vezels, weinig (rood) vlees en veel kip/kalkoen/vis, en regelmatig sporten.
Ik fitness 1 keer per week, 1 keer per week doe ik Pilates, ik rijd gemiddeld drie keer per week en 1 keer per week heb ik salsa of Zouk les. Ik heb altijd al veel spieren en een vrouwelijk figuur gehad. Ik weet dan ook van mezelf dat ik nooit aan het schoonheidsideaal zal voldoen, dus daar streef ik ook niet meer naar. Wat bij mij voorop staat is gezondheid en dat ik lekker in mijn vel zit.
Ik heb wat dat betreft ook echt super geluk gehad met mijn lieve vriendje, die vond me toen prima zoals ik was en hij heeft me altijd gesteund.

Mijn dag:
o: twee kiwi's (was pas om 10.30 )
t: twee volkoren boterhammen met kipfilet
l: wsl twee vorkoren boterhammen met light kaas
t: plak ontbijtkoek
a: bami met kipfilet en groenten

Vanavond nog een stukje vruchtentaart omdat ik ben aangenomen voor een super bijbaan

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 15:31

Mijn dag tot nu toe :

o: 2 volkoren boterhammen met 2 gebakken eieren in olijfolie, een tomaat en 6 kleine augurken + 600 ml karnemelk.
l : 2 volkoren beschuitjes met halva jam, 1 met pindakaas en hagelslag.
t : beetje kaas en augurken met mosterd + pakje evergreen

En vanavond eet ik vegetarische lasagne.

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 15:42

"doet ook mee "

Vorig jaar ben ik van 75 kilo naar 68 kilo gegaan. Na in het ziekenhuis te hebben gelegen, andere medicijnen te hebben gehad ben ik weer naar 74 kilo gegaan! (bij een lengte van 1m74). Dus nu ben ik al 3 weken fana bezig met een dieet

Mijn eet-dag ziet er gewoonlijk zo uit:
o: 250 ml yoghurt
m: 2 boterhammen met 40-60 gram magere vleeswaar/kaas
t: fruit of groente! Over een hele dag genomen minstens 2 stuks fruit (appel/peer en geen banaan) en rauwe wortel/komkommer. dit om de knagende honger te stillen. Soms als ik me erg flauw voel ook een cup-a-soupje.
s: groente met 40 gram aardappel/pasta/rijst en 90 gram vleeswaar.
Ik eet 6 dagen in de week groente en 1 dag in de week wat lekkers, op zaterdag. Dan eet ik een frietje o.i.d.

Daarnaast sport ik zo veel mogelijk in de week, 3x fitness (als ik een goeie dag heb qua ziekte) en 3 of 4x in de week paardrijden.

In 3 weken tijd toch weer 4 kilo afgevallen!! (nu gaat het niet zo snel meer hoor, is vooral de eerste week waarin ik veel af ben gevallen).

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 15:47

Mijn dag tot nu toe:

o: 2 geroosterde boterhammen met kristalsuiker (beleg is op ).
l: hamkaas croissantje + half broodje gezond (kreeg broodje niet op ivm misselijk, had dat croissantje ook niet moeten nemen , heb nu nog last van mijn maag ).

planning rest van de dag:

t: 300gr. fruitsalade + opkikker
a: rode kool, aardappels en 100gr. suddervlees met ui en tomaat
t: bakje salade

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 15:47

Kipje, zou je niet wat meer ontbijten? Een goed ontbijt is belangrijk!

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 17:00

Mijn dag tot nu:
O: 1 boterham met appelstroop
1e pauze: 1 boterham appelstroop, 1 pakje crackertjes
1 uur: 2 geroosterde boterhammen, 1 kipfilet, 1 rookvlees. 1 kiwi.
T: boullion, mandarijntje.

Avondeten wordt: gebakken aardappeltjes (oeioei), rundvleeslapje en bietjes.

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 17:26

Mijn dagje vandaag:

O: twee geroosterde boterhammen met linesse en kipfilet en tomaat
T: een koekje en een appel
L: twee bruine boterhammen met linesse en kipfilet en een kopje tomatensoep
T: 2 happen bosschebol
D: spitskoolstampot met erwtjes en worteltjes en kool/preisalade
T: paar biertjes misschien.

Niet zo'n geweldige dag, maar ja.