[HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ukje

Re: [HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 19:12

Myra schreef:
Over het algemeen vind ik vaak dat mensen te weinig eten. Dan eten ze bijvoorbeeld niet genoeg van de dingen waarvan je juist veel mag hebben (rijst, aardappelen, brood, fruit, groente). Bloos!

Dan is het maar goed dat ik mijn dagen nog niet opschrijf Knipoog. Ik denk dat jij dan achter over zou slaan. Het wordt wel steeds beter dat wel maar het is nog steeds te weinig.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 19:16

Ik heb in de vakantie echt lekker veel fruit op. Veel aardbeien en druiven, en verder gewoon lekker appels en bananen en soms perziken uit blik. Vingers aflikken
Daarnaast ook veel ongezonde dingen gegeten, en qua groenten beetje eenzijdig. Vooral sla...en 1 dag wortels. Clown Wel veel bewogen. Elke dag minstens half uur door de bergen gewandeld, en twee keer wandeling van 1.5/2 uur. Elke dag gezwommen, meestal half uur. En ook nog keer op de home- en crosstrainer gestaan. Verder doe je op vakantie qua normale beweging toch al veel, dus dat zit wel goed. Lachen

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 19:38

Myra schreef:
Tellie schreef:
O: Liga
M: 4 boterhammen.
T: Ijsje
A: 4 boterhammen
T: Appel

Nog een aardig nette dag hoor. Lachen
Wat neem je meestal op je brood?
Tip: in waterijsjes zit echt weinig (niet meer dan een appel), dus die mag je ook gerust nemen. Die room dingen tikken natuurlijk aan, vooral in vetten en suikers. Knipoog
Ik vind je avondeten wel mager (groente?)
Mis ook zuivel en in ieder geval nog een stuk fruit, mogen wel wat meer calorien bij!

Zuivel heb ik trouwens wel genomen, een pak drinkyoghurt. Ja
Verder zat er vleeswaar op m'n brood.

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 19:41

wizewo schreef:
Ik eet meestal wel gezond (iedereen heeft wel eens een uitschieter), misschien wat te veel, drink veel(water), maar sport te weinig. Dat gaan we dus verbeteren. Knipoog

Heeeeeey wies, jij ook hier! Haha!

Mijn dag was wel ok, maar ga zo meteen nog eventjes een terrasje doen met wat vrienden, dus dan zal er nog wel wat bier bij komen. Bloos

O: 2 vb met philadelphia smeerkaas
    T: babybel
    T: appel
    L: salade: magere gekruidde gehaktballetjes + tomaat + mozarella light + pijnboompitten + halve appel
    T: kommetje magere yoghurt met verse aardbeien
    D: worstjes + groenten in de oven: asperges, pompoen, paprika, mozarella + frietjes (klein handje)
Laatst bijgewerkt door Anjatjeuh op 08-05-08 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 19:41

Rafarta schreef:
Dan kom ik mij ook melden.

Ik ben Amber, 20 jaar, studeer nu nog leraar Nederlands maar na de zomer ga ik naar de pabo voor Vrije School onderwijs in Zeist. Kleine ettertjes in plaats van pubers dus Clown

Ik weeg nu 117kg en ben 1.73m lang. Een streefgewicht heb ik nog niet, voorlopig wil ik eerst onder de 100 komen en dan zie ik weer verder. Vorig jaar ben ik veel afgevallen, maar toen mijn lieve vriend met zijn geweldige eetgewoontes weer terug kwam van zijn zeven maanden durende stage, is het er allemaal weer langzaam aangekomen. Ik wil het weer opnieuw proberen, en het er dit keer wel af houden.

Ik sportte al bij de sportschool, maar de afgelopen tijd bar weinig, dit ga ik dus weer oppikken en dinsdag ben ik voor het eerst gaan zwemmen. Ook wil ik de Nijmeegse Vierdaagse gaan lopen dit jaar, dus daarvoor train ik ook veel. Of ehm.. Daar ga ik vanaf volgend weekend weer veel voor trainen.

Dat klinkt alvast lekker sportief. Verder volg ik niet een bepaald dieet, ik probeer gewoon lekker en gezond te eten.

En nu ga ik naar de sportschool!

Dankzij jouw durf ik me gewicht nu ook te zeggen: ik ben 116 kilo...

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 19:44

Flevo, Sorry maar had jou altijd lichter geschat

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 19:44

Myra schreef:
Over het algemeen vind ik vaak dat mensen te weinig eten. Dan eten ze bijvoorbeeld niet genoeg van de dingen waarvan je juist veel mag hebben (rijst, aardappelen, brood, fruit, groente). Bloos!

Ben het wel met je eens over het te weinig eten, alleen niet over "waar je veel van mag hebben": onderschat de dikmakende aardappelen en rijst niet, daar mag je echt niet super veel van eten.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 19:45

Goeiemorgen,

Gisteren netjes aan mijn schema gehouden, totaal geen behoefte aan iets zoets ofzo, alleen vind ik drinken dan wel een stuk moeilijker!!

Vandaag een beetje aangerommeld, moest vroeg opstaan en kreeg nog geen cruesly door, dus begon op de afdeling met een lekker (vette Nagelbijten / Gniffelen ) kaassnack... hoe verkeerd kan je beginnen Nagelbijten / Gniffelen

In mijn pauze een flesje ijsthee op, ook niet een van de beste dingen

L: 2 bb met keulse leverworst, randje kreeg ik weer door Ja
T: blikje cola Nagelbijten / Gniffelen 2 mandarijnen
D: 2 maisboterhammen met salade. Ouders waren vergeten met eten kopen dat ik nog last van mijn gebit had.
T: 3 dropjes Bloos

Gezien mijn moeder jarig is vind ik het goed van mezelf dat ik nog de taart heb afgewezen..

Morgenavond ga ik uit eten voor mijn eigen verjaardag en naar Tarzan, dus zal me overdag gedragen, en zaterdag is mijn verjaardag dus denk niet dat mijn dag er strak uitziet

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 19:46

1 droog broodje bevat ook al behoorlijk wat. Clown Maar als je dan bekijkt dat je zo'n 12 droge broodjes op een dag mag hebben, valt het wel mee Clown

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 19:55

Als je verstandig eet is er niet zoveel mis hoor! Zowel mijn planning als mijn uiteindelijke voeding vandaag (met die werklunch) zitten nog rond de 1650 kcal! Onwijs netjes toch?

Net een tukje gedaan op de bank, merk dat ik 's nachts slechter slaap door de pijnlijke rug. Ga zo ff paard onder de tuinslang zetten, maar niet meer rijden. Eigenlijk gewoon niet zo'n zin Bloos

Sorry dat ik ff niet zo reageer Dromen

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 19:56

ukje schreef:
Flevo, Sorry maar had jou altijd lichter geschat

Hahahaha, hoor ik wel vaker Lachen

Maar uhm ukje, je kan het wel voor je houden toch? (Niet tegen klasgenoten vertellen enzo). Schaam me diep voor me gewicht.

Nou ik ben dus 11 kilo afgevallen... eerst woog ik 127 kilo.. Te erggggg... Verdrietig (Nu nog, maar ja, ben bezig! *LOL*)
Laatst bijgewerkt door Madeira_ op 08-05-08 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 19:56

Heee! Anja, ja ik nu ook!

Grijns, veel fruit,groente,(dat gaat er maar al te graag in Haha! en die hou ik er ook in, desondanks dat de tandarts daar tegen is. Die vindt dat dat te veel zuur produceert. Pech dan! ) Denk dat de fruitteller voor vandaag op 2 appels, 1 druif Tong uitsteken, nectarine, mandarijntje en ik ga zo nog even kijken voor een dessert-fruitje. Groente; sla en paprikamix.

Liedje; mag ik je een tip geven? Bij pastagerechten, gooi er eens een keertje een geraspte courgette en wat soepgroente door ipv gehakt. Heerlijk!

Voor de rest; is het de bedoeling dat je iedere dag zegt wat je eet?

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 19:57

we doen het omdat het handig is, anderen kunnen ernaar kijken en tips geven.
Daarnaast geeft het meer houvast om het vol te houden

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 19:58

wizewo schreef:
Heee! Anja, ja ik nu ook!

Grijns, veel fruit,groente,(dat gaat er maar al te graag in Haha! en die hou ik er ook in, desondanks dat de tandarts daar tegen is. Die vindt dat dat te veel zuur produceert. Pech dan! ) Denk dat de fruitteller voor vandaag op 2 appels, 1 druif Tong uitsteken, nectarine, mandarijntje en ik ga zo nog even kijken voor een dessert-fruitje. Groente; sla en paprikamix.

Liedje; mag ik je een tip geven? Bij pastagerechten, gooi er eens een keertje een geraspte courgette en wat soepgroente door ipv gehakt. Heerlijk!

Voor de rest; is het de bedoeling dat je iedere dag zegt wat je eet?

Hoeft niet perse, is maar net wat je fijn vind Lachen

Trouwens over die ijslanders: ik vind de ouderwetse typ leuker/mooier. Maar dat heb ik ook met haflingers, fjorden, enz..

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 20:05

flevo, van mij hoort niemand wat. Ik weet hoe het bij ons op school gaat, en aangezien ik dat zelf al een paar keer heb meegemaakt weet ik hoe het voelt. Als de hele school iets achter je rug om loopt te fluisteren over jouw.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 20:06

Flevogirly schreef:
Trouwens over die ijslanders: ik vind de ouderwetse typ leuker/mooier. Maar dat heb ik ook met haflingers, fjorden, enz..

Klopt, met tinkers vind ik het helemaal. Die luxere zijn mij te luxe. Nagelbijten / Gniffelen

Pfff. Ik ga maar eens aan m'n appel beginnen. Krijg me toch opeens een vreetbui.. Nagelbijten / Gniffelen

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 20:12

@Ukje: dankjewel Lachen ja onze school praat nogal snel, kleine school is het natuurlijk ook dus gaat ook gauw rond.

@Tellie: ik vind het ook bij tinkers idd Lachen

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 20:13

Anjatjeuh schreef:
Myra schreef:

Ben het wel met je eens over het te weinig eten, alleen niet over "waar je veel van mag hebben": onderschat de dikmakende aardappelen en rijst niet, daar mag je echt niet super veel van eten.

Ik heb het dan wel over gekookte aardappels. Gebakken aardappels zijn niet eens zo gezond zoals veel denken; ligt aan de combinatie. Knipoog
En rijst is niet verkeerd, daar mag je ook redelijk wat van hebben.
Maar ik bedoelde eigenlijk meer het brood van die groep. Van 2 extra boterhammen per dag word je niet dik! (bruin, niet wit uiteraard)

Ik eet vaak weleens wortels en tomaten tussendoor; met een zak geschilde worteltjes van 5 ons (dat is dus 500 gram mensen ROFL ) zit je al snel vol en heb je niet eens door dat je al genoeg groente heb gehad.

Geef mij maar het luxe, ik hou niet van dat overbouwde. Nagelbijten / Gniffelen

Dagje vandaag.
Myra schreef:
O: 1 mueslinotenbrood snee + becel, 1 vb + rundvlees, 100 gr aardbeien
T: 1/2 grapefruit, 1 appel
10 min fietsen, 1 uur fitness
L: 1 vb + pindakaas light, 1 vb + rosbief, 100 gr aardbeien, 1/2 grapefruit
T: 200 ml halfvolle melk
A: valess burger, opgebakken prei, gekookte aardappels + ketchup
T: 1 activia yoghurtje, 1 grapefruit

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 20:45

en ik ben aangevallen op de andere helft van de fles canei. 1 a 2 dagen houdbaar stond er op de fles, dus tja... Nagelbijten / Gniffelen

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 20:48

Vervelend is dat hea Nagelbijten / Gniffelen Tong uitsteken

Ik krijg net bericht van m'n oude zanglerares, sta nu al weer een aantal maanden op de wachtlijst om weer te beginnen. Sta nu bijna bovenaan en na de zomervakantie komen er weer een aantal plekken vrij en kan ik dus weer beginnen Go jij! Go jij!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 20:59

Tsja, ik heb net zo'n luxe Tinker lekker een koude douche gegeven. Ze is nu alweer varkentje hoor, lekker in de zandbak gerold Vork Vind die zware poownietinkers ook leuk, maar mijnes is nu eenmaal uitgegroeid tot een wat minder compact rijtypisch paard en ik ben zó blij met haar! Het rijdt ook wel erg fijn, zeker dressuurmatig heb ik toch wat voordeel van dat ietwat langere lichaam en langere nek..

Overigens spreek je bij Tinks niet van ouderwets en modern type Knipoog En vergis je niet: mijn luxe merrie bijvoorbeeld heeft een bredere borstomvang en benen dan prachtige stevige cob Snowdon..

Je moet je natuurlijk niet over-eten aan bruin brood, maar brood is wel veel gezonder dan broodvervangers als crackers of liga of sultana enzo. Misschien bevat een bruine boterham wel meer kcal dan een 'speciaal verzonnen' koek, maar van een lekker belegde boterham zit je wel beter vol.

FG, ik vind het al zó knap van jezelf dat je al 11 kg bent afgevallen! En dat je iets doet om gezonder te worden, en niet in een cirkeltje gaat draaien waardoor het alleen maar erger wordt Ach gut

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 21:01

Ach, zolang het een tinker is is het bij mij al goed. Heb ook een jaarlang op een luxere merrie gereden en die was net zo leuk als de cob merrie waar ik ook een jaar op heb gereden. Ja
Cobs zijn alleen iets meer mijn smaak qua uiterlijk. Tong uitsteken

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 21:13

Goedenavond dames!

Wat hebben jullie weer veel gelu.ld!! Kan iemand me bijpraten, als er nog iets interessants gemeld is tenminste?

Ik ben de hele dag in het A'damse bos geweest en heb slecht gegeten (half wit stokbrood, halve zak chips en patatje als avondeten). Wel bij thuiskomst net een salade op en vanochtend al fruit. Heb wel héérlijk in m'n bikini gezond en flink bijgekletst met vriendinnetje Lachen

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 21:15

Morgen weer een dag LJ! Haha!
Ik heb nu echt zin in koekjes, echt te erg. Nagelbijten / Gniffelen
Zal ik het doen, zal ik het doen? Nagelbijten / Gniffelen

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 21:17

Myra, pak gewoon 2 koekjes, geniet er dubbel van en dan klaar Haha!

LJ, als je maar een fijne dag hebt gehad. Komt dat braaf zijn morgen wel weer Knipoog