Snoep gezond, eet B&J - Bokkers op dieet deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse

Re: Snoep gezond, eet B&J - Bokkers op dieet deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 21:34

Nou dan ga ik morgen even opzoek naar de Ontbijtcrackers van LU, ben benieuwd want na 2 boterhammen heb ik vaak nog honger maar meer kan ik er gewoon niet eten want dan schiet ik meteen in gewicht omhoog Koe

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 22:08

Dat heb ik dus ook Ilse, 2 boterhammen vult bij mij dus echt niet.
Daarom eet ik nu vaker bijv. een bak cornflakes met yoghurt (eiwitten uit de yoghurt geven wel iets langer een vol gevoel Knipoog)
Of een boterham + een bak yoghurt.
Verder lijken die ontbijtcrackers me ook wel wat, ook maar even kijken volgende week, moet morgen weer werken.

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 22:12

Inderdaad, magere kwark met All Bran of een lekkere gevulde salade als lunch, maar helaas gaat dat vaak niet als ik een vroegedienst heb, dus zit ik aan iets simpelers vast wat even snel te eten is Lachen

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 01:23

Ilse schreef:
Hmm klinkt goed! Ik ken alleen de ontbijtcrackers van LU, volgens mij had Annetje die altijd? Zal iig morgen even kijken in mijn pauze, staan ze gelijk aan een boterham of aan minder?

Ik heb geen flauw idee.. het zijn grote crackers, te delen in 2 driehoeken. 56 kcal per cracker, kan ik me herinneren Knipoog
Ze zijn in ieder geval echt super lekker...! Zeker met geitenkaas Knipoog

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 01:37

ik eet nu ook echt zowat een rol rolo's op volgens mij Haha!

not good... but good sh*t.. Clown

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 07:23

Vandaag weer drukke dag.
Eerst werken van 8.00 tot 17.30, dan snel thuis omkleden en eten, vervolgens oppassen van 18.15 tot max 22.30
En misschien daarna nog naar mijn vriendje, even kijken hoeveel energie we allebij hebben.

Planning:

o: bak cornflakes met yoghurt, boterham met sandwichspread
t: appel
l: mueslibol met boter, boterham met sandwichspread, 2 glazen karnemelk
t: appel, boterham met sandwichspread
a: tosti kaas met ketchup

1209 kcal, best drukke dag, dus iets extra's maakt ook niet zoveel uit Lachen

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 11:47

Wat een stilte hier zeg Haha!
Heb even pauze van mijn werk..

Aanpassing:

o: bak cornflakes met yoghurt, boterham met sandwichspread
t: appel, marsepijn-walnoot bonbon Lips are sealed
l: mueslibol met boter, glas karnemelk, klein bakje cruesli met yoghurt, biscuitje
a: tosti kaas met ketchup
t: appel, bakje aardbeien yoghurt

En ik mag weer geen gebakje van mezelf vandaag, al genoeg lekkers gegeten in de afgelopen week.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 13:42

Mijn dagje:
o: 1/2 appel, plak ontbijtkoek
t: drie koppen thee, maar die tel ik niet mee in kcal
l: 2x cracker met cremette en d'lightjam. 1/2 american cookie
t: ?
d: pannenkoeken Vingers aflikken

Over het ontbijt: ik had crackers gesmeerd en écht meegenomen naar paardrijden, want ik heb er 1 hap van genomen en ze weer in mijn tas gestopt omdat ik eerst paarden ging voeren, maar ik kon ze daarna niet meer vinden Verward
Qua beweging: paardgereden, paarden gevoerd.

Ik reed vanmorgen op Nappie, een van de beginnerspony's die altijd in de winter heeeeeerlijk fris wordt en elk kind eraf gooit Lachen Vet grappig. Pony loopt altijd met de neus in de lucht en de pootjes te sloffen, dat was bij mij toch even anders! Pony kán het heel goed, maar wat was de pony moe! Die heeft morgen vast spierpijn Ach gut Arm ding...

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 14:35

Hoi! Raar dagje Haha! Was een week niet op mn kamer geweest dus hele koelkast was leeg, had niet eens ontbijt..dus uitgebreid boodschappen gaan doen. Dacht dat het nu een uurtje of 1 was dat ik zat te ontbijten maar het blijkt gewoon 14.30 te zijn Nagelbijten / Gniffelen
Nouja ! Heb heul veel gezonde dingen gehaald, o.a. 30 mandarijnen, 1 kilo appels, een halve kilo spinazie, een halve kilo sperziebonen, 1 broccoli Haha! Want ik ga dus weer serieus beginnen met in ieder geval gezond eten nu ik maandag weer begin met sporten, echt niet geinvesteerd in vitamientjes de laatste tijd. [al was ik erg goedkoop uit vandaag]

Ontbijt/Lunch/Brunch, whatever: 2 grofvolkoren boterhammen met pesto, thee met honing
T: 2 mandarijnen en een appeltje, zelfgemaakte tomatensoep met verse soepgroenten Tong uitsteken
A: Stukjes quorn met een boemboesausje en wat basmatirijst

Oh wat ziet dat er netjes uit zo Haha! Vork

Noie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 15:55

Ben ik weer na 2 dagen Bloos

Super druk geweest met verhuizen en dingen in huis nog maken enzo..

Nou hier mijn planning:
O: Slapen
L: 2 volkoren boterhammen met kipfilet en 20+ kaas
T: Rijstwafel met honing
D: geen idee nog

Beweging half uur fietsen..
Kheb me opgegeven op de sportschool dus daar ga ik vanaf nu ook flink bezig, ik heb nadat ik m'n pony heb verkocht, 3 jaar geleden helemaal niet meer gesport! Ja wel fietsen enzo, maar echt sporten niet. Poging tot hardopen was mislukt, vind er echt niks aan. Dus dan nu maar de sportschool Lachen

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:23

ik vind hardlopen ook echt niets Clown misschien dat het met iemand samen leuk is, maar verder niet. Ik heb het inderdaad ook geprobeerd, maar niets voor mij.

Noie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:36

Deed het eerst samen met een vriendin, dat ging nog wel. Maar nadat zij afgehaakt was ben ik nog 2 weken doorgegaan en toen gekapt. Vreselijk haha, terwijl ik het wel heel knap vind als ik mensen zo buiten zie lopen dan denk ik van ja dat wil ik ook wel kunnen, maarja toch maar niet Tong uitsteken

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:40

ai.. vandaag nie zo goed.. gesnoept Nagelbijten / Gniffelen

O: 3 boterhammen met vlees. heel wat taaipoppen en wat chocolaatjes.
T: / (geen honger gehad!)
L: 2 bruine boterhammetjes met niks
T: /
D: wordt uitbundig gekookt ofzo Knipoog

teveel dus vandaag..... maar gelukkig geen tussendoortjes (hoewel dat niet goed is, weet ik, maar als ik geen honger heb eet ik het niet Knipoog ).

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 17:23

Hier een redelijke dag, maar niet heel veel beweging...

Vanochtend hebben we een boom geplant in het Bos van de Toekomst. Dat is een actie van het Staatsbosbeheer en dan kun je voor een bepaald bedrag een boom kopen die dan in een nieuw bos komt te staan. Er staat een bordje bij met een persoonlijke tekst. Die bomen worden 30 jaar onderhouden door SBB en daarna moeten ze het helemaal zelf gaan doen.
Onze boom is ter nagedachtenis van mijn moeder, die wandelde daar heel vaak met mijn vader. Op het bordje staat
Voor oma Klompmaker *

Bjorn en Daphne
Verena en Yorrick

Verena noemt haar sinds haar overlijden oma Sterretje, vandaar de * achter haar naam.
De 4 kleinkinderen staan op het bordje omdat dat de jongste generatie is, en het bos dus voor hun en hun kinderen. Die 4 hebben ook het gat gegraven en de boom gepoot.

Daarna zijn we naar mijn vaders huis geweest voor een koek en drinken en aansluitend broodje eten. Mijn vader had lekkere broodjes gehaald (ik heb een half frikandellebroodje en een wit Bartje).
Uiteindelijk waren we pas rond 15:00 thuis, en had ik nog wat kleine klusjes te doen. Wat rommeltjes opruimen enzo...
Morgen heb ik dienst, wil ik wel even rijden, maar ik vrees dat dat idd echt even wordt.

Qua eten:
o: 2 broodjes
t: 1 biscuitje en 1 stroopwafel
l: 1/2 frikandellebroodje en 1 wit Bartje
t: 1 marsmellow, chocolaatje en fruit
d: patat en frikandel en appelmoes
t: fruit smoothie (is idd verslavend!)

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 17:28

Een erg mooi idee van die boom, Riëtte... Lachen

Edit: vandaag wel wat bewogen; een kleine 2 uurtjes gefietst in totaal. Normaal tempo; voor vetverbranding is het noodzakelijk dat de hartslag laag wordt gehouden btw!
En dan ongever 2 uur paardgereden buiten Lachen

Morgen ook paardrijden, 2 uur fietsen (maar ik probeer ff te fixen dat ik gebracht word Knipoog ). Maandag joggen.

En ik ben nu al moe Vork

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 18:44

Annetje schreef:
Mijn dagje:
o: 1/2 appel, plak ontbijtkoek
t: drie koppen thee, maar die tel ik niet mee in kcal
l: 2x cracker met cremette en d'lightjam. 1/2 american cookie
t: plakje ontbijtkoek met chocopasta
d: 3 minipannenkoeken zonder boter gebakken, cracker met cremette Vingers aflikken

Totaal: 1073kcal, maar ik neem nog een appel denk ik zometeen, of een tomaat, of misschien wel allebei. Normaal eten we veel later namelijk, dus ik zal zo wel weer honger hebben.

Riëtte super mooi dat van die boom! Lachen

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 18:50

Mooi intiatief Riette Lachen

Mijn totaal van vandaag:

Ontbijt/Lunch/Brunch, whatever: 2 grofvolkoren boterhammen met pesto, thee met honing
T: 2 mandarijnen, 2 kommen zelfgemaakte tomatensoep met verse soepgroenten
A: Stukjes quorn [175 gr.] met een boemboesausje en wat basmatirijst
T: nog een beker thee met wat honing

Lijkt weinig, maar heb dus tot half 1 geslapen en buiten de boodschappen niet bepaald actief geweest Knipoog

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-06 18:53

Vandaag wezen shoppen ik heb OMG zo veel kleren gekocht Haha! Haha!

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 19:10

Lekker is dat he Sizzy Haha!

O: All Bran Plus met wat rozijntjes en magere yoghurt, 1 vijg en een Yakult light
T: 3 mandarijntjes
L: 2 VitaLU ontbijtcrackers met Zonnatura jam en 1 droog
T: 1 ontbijtcracker droog en 2 mandarijntjes
D: Groentensoep met vermicelli en balletjes, stokbrood + wat knoflookboter en als toetje een bakje magere kwark

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 19:17

Vertel Sizzy, wat heb je ingeslagen Knipoog

Mooi gebaar van die Boom Riette Lachen

Mijn dag:
O: magere yoghurt met magere vruchtenyoghurt, wasa voklorencracker met boter en geboorte muisjes
T: 2 liga evergreen
L: plakje ontbijtkoek met boter, 3 wasa volkoren crackers met boter en appelstroop
T: kwarkbolletje, 2 toffe dingen
D: onbekend

beweging:
meer dan 2 uur fietsen iig, uitgaan, en hele dag gewerkt in de kledingwinkel

Ik ga stoppen met calorieen tellen, het gaat niet echt de goede kant op met mij Scheve mond ik merk gewoon dat ik me er abnormaal veel mee bezig houd, en zelf maak ik me er ook wel zorgen over. Misschien raar dat ik het dan zo open neerzet, maar ik merk gewoon dat het niet goed gaat.
Ik ben er contstant mee bezig hoeveel kcal ergens in zit, hoeveel ik al op heb, wat ik nog ga eten, wat ik straks kan eten, hoeveel gram ik ergens van neem. Zelfs al ik bij me paardje ben ofzo denk ik weleens aan deze dingen, ik vind het gewoon niet meer normaal en stop daar iig mee. Ik wil gezond eten maar iets losser met alles omgaan omdat ik het gevoel heb dat het me overneemt Bloos
is dat raar?

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 20:37

Jamy schreef:
Vertel Sizzy, wat heb je ingeslagen Knipoog

Mooi gebaar van die Boom Riette Lachen

Mijn dag:
O: magere yoghurt met magere vruchtenyoghurt, wasa voklorencracker met boter en geboorte muisjes
T: 2 liga evergreen
L: plakje ontbijtkoek met boter, 3 wasa volkoren crackers met boter en appelstroop
T: kwarkbolletje, 2 toffe dingen
D: onbekend

beweging:
meer dan 2 uur fietsen iig, uitgaan, en hele dag gewerkt in de kledingwinkel

Ik ga stoppen met calorieen tellen, het gaat niet echt de goede kant op met mij Scheve mond ik merk gewoon dat ik me er abnormaal veel mee bezig houd, en zelf maak ik me er ook wel zorgen over. Misschien raar dat ik het dan zo open neerzet, maar ik merk gewoon dat het niet goed gaat.
Ik ben er contstant mee bezig hoeveel kcal ergens in zit, hoeveel ik al op heb, wat ik nog ga eten, wat ik straks kan eten, hoeveel gram ik ergens van neem. Zelfs al ik bij me paardje ben ofzo denk ik weleens aan deze dingen, ik vind het gewoon niet meer normaal en stop daar iig mee. Ik wil gezond eten maar iets losser met alles omgaan omdat ik het gevoel heb dat het me overneemt Bloos
is dat raar?

Uuuh.. dat heb ik ook Nagelbijten / Gniffelen Ik ben niet zozeer veel bezig met calorieen, maar wel het feit over hoeveel ik moet en ga eten die dag.
Was op een gegeven moment echt ernstig aan het worden volgens mij Clown
Maargoed, eet vooral goed: de tip voor afvallen is gewoon 5x per dag eten. Ik merk echt dat als ik goed heb ontbeten (ik ontbijt altijd met magere yoghurt en een banaan of appel erdoor) dat mijn spijsvertering echt weer aan het werk gaat. Veel water drinken en 5x per dag redelijk goed eten en klaar is kees.
Ik wist eerst niet dat dát dus echt het beste was voor afvallen, en at toen zo weinig mogelijk zowat. Knipoog Niet dat ik niet at, maar ik at 3x per dag maar dan heel weinig. Gevolg: je wordt doooodmoe.. was echt klote.
Ben nu echt energiek en ik val nog eens (heeel) langzaam af ook.
Even gewoon niet meer zo veel focussen op de calorieen. Let eerder op vezels (bevorderen spijsvertering en stofwisseling), mineralen en vitaminen. Heb je veel meer aan!

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-06 21:40

Uhm wat heb ik ingeslagen? Haha!
een lichtbruine plooirok
bruine schattige instappertjes
een blousje met korte mouwtjes,roze streepje
wit blousje
roze pullovertje voor over blousjes
bruin pullovertje
groen truitje v-hals
bruin truitje v-hals
bruin truitje met knoopjes, heel soepel stofje
bruine grof gebreidde trui

Dit was het wel geloof ik Bloos! het is nog meer alsik het opschrijf hahaha

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 22:03

Hahaha wow lekker bezig Sizzy Haha!
Altijd leuk, met veel dingen thuis komen! Haha!
Ik baal altijd zo ontzettend als ik ben wezen winkelen en niets leuks heb kunnen vinden Tong uitsteken

Gaan er foto's volgen? Schijnheilig

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 22:35

Jezus Sizzy wat heb je niet gekocht Haha! Haha!

@Jamy: dat heb ik ook wel gehad, obsessed gedoe. Mja jezelf goed in de gaten houden, op zich is calorieen tellen niet zo verkeerd maar gewoon niet te weinig gaan eten. Merk wel nu ik een tijdje eh 'rustig' aan heb gedaan met het gezond eten dat het over is, gister gewoon drie gevulde koeken gegeten zonder schuldgevoel oid. Denk dat dat maar beter andersom kan zijn, mits het niet ziekelijk wordt [nja een jaar geleden was het zo erg dat ik 's avonds niet kon slapen omdat ik echt visioenen kreeg over pizza's enzo Nagelbijten / Gniffelen]

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 23:41

Ik ben ook een paar weken gestopt met kcalo's tellen. Niet dat het bij mij overdreven werd, maar ik wou het gewoon op "eigen benen" proberen. Ik heb zo'n 3 weken niet geteld, maar ben in die weken niet aangekomen/afgevallen.
Wel heb ik nu weer goede motivatie om toch door te gaan. Wel met kcalo's tellen erbij. Hoe ik tel: gewoon de grote lijnen. 3 maaltijden en 3 tussendoortjes. Zoals broodbeleg en drinken tel ik er niet bij, maar bij het verbranden doe ik ook alleen de grote dingen: werk, hond uitlaten, fietsen/hardlopen en slapen. Tussendoor doe je veel meer, maar dat vind ik dan weg te strepen tegen de kcalo's van beleg en drinken enzo.
En zolang ik dan maar netjes in het groen eindig ben ik tevreden.

Leuk Sizzy, zoveel kleren! Sje, volgens mij kooop ik zoveel niet eens in 1 jaar tijd. Oeps....