Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
phormicola schreef:Mandy: dan ga je echt je ogen uitkijken wat betreft vegetarisch/veganistisch! Ik mis dat enorm, ze hebben zoveel lekkere vervangende middelen, dat kun je je niet eens voorstellen
Ik heb ook een baaldag door het weer. Ik was zonder jas in een plensbui terecht gekomen en nu staan m'n wangetjes in brand. Had enorme honger toen ik thuis kwam!
O: havermout, banaan, pindakaas, honing
B: 12km fietsen, 2u lesgeven
L: 2 abdijsneetjes, 1 plakje brie, beetje pindakaas. Twee kleine peertjes, klein appeltje
B: 12km fietsen
T: 6 sneetjes Meerbrood, 1 sneetje abdijbrood, satésalade, aardappelsalade, enorm stuk brie, 3 plakken chocolade voor op broodOeps
A: pilaf van basmatirijst, groenten en noten, broccoli
T: appeltje, yoghurt, honing
mandy358 schreef:Bedankt Phormicola en Chantalsmook! Hier kan ik zeker wat meeen we lopen inderdaad wel heel erg veel
ik ga naar het westen dus fijn dat vegatarisch eten daar goed te doen is! Verder ben ik van plan bijvoorbeeld yoghurt met muslie te eten zodat ik niet aan het brood van daar hoef.
Wat een goede lijstjes weer verder!!
Mijn dagje tot nu toe:
O: schaaltje magere yoghurt met appel, kaneel el lijnzaad erdoor, volkoren knackebrod met appelstroop
B: half uur priveles met paardlief, half uur heen stappen, ongeveer ruim half uur op stal bezig geweest, van les naar huis lopen, maar dat werd 1,5 km rennen voor de regen![]()
L: krentenbol, vkbb met kaas sla tomaat, volkoren beschuit met pindakaas (had trek)
mandy358 schreef:A: ik heb een healthy pizza gemaakt, erg lekker!! Recept komt van http://www.dancyfood.nl de bloemkoolbodem pizza! Ik had als bodem bloemkool ei basilicum peper en snufje zout. En als beleg tomatensaus kaas tomaat paprika champignons en een beetje basilicum. Het was echt lekker en ik had qua smaak helemaal niet door dat de bodem van bloemkool was!
nomarjet schreef:mandy358 schreef:A: ik heb een healthy pizza gemaakt, erg lekker!! Recept komt van http://www.dancyfood.nl de bloemkoolbodem pizza! Ik had als bodem bloemkool ei basilicum peper en snufje zout. En als beleg tomatensaus kaas tomaat paprika champignons en een beetje basilicum. Het was echt lekker en ik had qua smaak helemaal niet door dat de bodem van bloemkool was!
Heb je de rest van de ingrediënten van de bloemkooldeeg niet gebruikt?
nomarjet schreef:mandy358 schreef:Nee alleen een hele bloemkool, 2 eieren peper zout en flink wat basilicum. (Wij aten het met 3 personen)
Leuk ! Vulde het ook goed ?
Chernique schreef:jamieblont schreef:Chernique, ik vind juist dat je supergoed bezig bent!Best een grote inspiratie voor mij!
![]()
Iedereen bedankt voor de felicitaties!
Voor vandaag:
O: 3 boterhammen met boter, speculoos, gestampte muisjes en kaas. En een appel
T: 2 rijstwafels met boter en jam
L: 3 boterhammen met boter, kaas, rookvlees en jam. En een sinaasappel
T: eierkoek /
D: roomsoep en verder wat de pot schaft, en een pruim toe
T: boterham met speculoos of chocopasta en yoghurt
Dat vind ik erg fijn om te horen
Maar lieverd, jouw lijstje was in de kliniek ook wat groter toch? En daar kwam je zelfs niet genoeg mee aan. Moest jij bijvoorbeeld geen 4 boterhammen 's middags?
En 1 pruim is geen stuk fruit, 2 a 3 pruimen wel! Zit een behoorlijke pit in he!
Wel súper om te lezen dat jij ook lekker speculoos en chocopasta neemt, goed bezig
SaZ schreef:Die speculoos/chocopasta vielen mij ook al op, goed zo Jamie!![]()
Hoe was je taart trouwens gisteren? Kon je er een beetje van genieten?
Mijn (all-you-can-eat) lijstje voor vandaag:
O: 1 tosti (2 meergranen boterhammen met 30+ kaas en ham)
T: stroopwafel
L: pannenkoeken
T: 2 nectarines
A: restje pannenkoeken (had een beetje teveel beslag gemaakt), snijbonen, gekookte aardappelen
T: waarschijnlijk wat chips of nootjes
B: hopelijk wordt het straks nog even droog en kan ik een rondje gaan fietsen of hardlopen
dressagelady schreef:Splitjesen dan het liefst de vloeibare vorm
LisErm94 schreef:O: 75 gram havermout, 5 gram lijnzaad (aangemaakt met water), 1 sinaasappel
L: mix van 200 gram magere yoghurt, 75 gram sojavla, 15 gram mueslie, 30 gram blauwe bessen
plus 1 appel, 1x beschuit met rookvlees & 10 gram pompoenpitjes
T: 1 appel, 1 grapefruit & doosje krentjes
A: ongeveer 100 gram magere hamlap, gekookte aardappeltjes en bloemkool
T: 200 gram magere kwark met 30 gram blauwe bessen
D: veel water, 3 koppen groene thee
B: hele dag op mijn krukjes en straks na het eten rondje van ongeveer 30 min ''lopen''
MarJon schreef:O/T (rond 12 uur): 2 plakjes ontbijtkoek met halvarine.
L (rond 2 uur): 2 plakjes wit brood met ham & gebakken ei.
B: half uurtje gewandeld.
T: sinaasappel.
A: zelfgemaakte lasagne
B: 30 minuten gewandeld.
T: een cream cracker iets ding.
D: water, slimpie & thee.
Oamaru schreef:O: 2 speltboterhammen met kaas, komkommer en tomaat, kop kamillethee
L: Smoothie van aardbeien, banaan, mango en beetje bio yoghurt.
T: 6 zeeuwse huisjes.
A: Salade van tomaat, rucola, mango, komkommer, mozarella en geroosterd speltbroodje
T: Fruit.