[HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tellie

Re: [HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 17:51

Normaal altijd bruin, vandaag wel even een witbrood gehaald voor de afwisseling zegmaar. Bruine brood kwam een beetje me neus uit zullen we maar zeggen. Tong uitsteken

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 17:53

Haflingers weet ik. (En dat is al vermoeiend omdat mensen vette haflingers ouderwets en magere haflingers modern noemen, en de rest het tussentype Nors opkijken ) Maar wat is het verschil tussen ouderwetse ijsjes en moderne ijsjes dan?

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 17:57

Hetzelfde als bij een haf lijkt me...? Nagelbijten / Gniffelen

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 17:58

Ow, mijn planning is ook totaal in de soep gelopen btw Scheve mond
o- krentebol met boter
t- knopper
l- 8 rostirondjes en 2 slavinken
t- liter bonomel perzikdrink Clown
d-
t-

Diner en tussendoortje zit ik nu te bedenken dus Clown

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 17:59

Wat is een knopper? Nagelbijten / Gniffelen

Rafarta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 17:59

Hijg, puf, wat een hitte bij de sportschool Ziek Maarja, ik heb wel netjes mijn 3 rondjes afgemaakt naast een stel hele domme vrouwen. Waar ze natuurlijk ook niks aan kunnen doen, maar het werd een beetje vermoeiend na een half uurtje. En toen wilde de oudste niet rekken en strekken, want dan kreeg ze geen spierpijn Nors opkijken

Wat baal ik dat het zwembad pas om half acht open is, kan wel een koele duik gebruiken..

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 18:01

Tellie schreef:
Hetzelfde als bij een haf lijkt me...? Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb eigenlijk nog nooit een zwaargebouwde ijsco gezien, en dat terwijl ik toch een behoorlijke poos bij een fokker gereden heb Clown Zwaarderen of slankeren als dat type ken ik dus ook. vanddar dat ik me daar geen voorstelling van kan maken. Bij haflingers heeft het ouder type een kleine maat, vierkant model en een kort voorbeen. De modernen hebben een rechthoeksmodel, een lang voorbeen en meer maat. Nogmaals, bij een ijsje kan ik me daar niets bij voorstellen Vork

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 18:01

Tellie schreef:
Wat is een knopper? Nagelbijten / Gniffelen

wafel met chocola en spul met stukjes hazelnoot Vork

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 18:03

Mystica schreef:
Ik heb eigenlijk nog nooit een zwaargebouwde ijsco gezien, en dat terwijl ik toch een behoorlijke poos bij een fokker gereden heb Clown Zwaarderen of slankeren als dat type ken ik dus ook. vanddar dat ik me daar geen voorstelling van kan maken. Bij haflingers heeft het ouder type een kleine maat, vierkant model en een kort voorbeen. De modernen hebben een rechthoeksmodel, een lang voorbeen en meer maat. Nogmaals, bij een ijsje kan ik me daar niets bij voorstellen Vork

Oh. *LOL*

Dan heb ik het toch fout.
Myra zal het wel weten neem ik aan. Tong uitsteken

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 18:09

Toch eigenlijk wel een beetje hetzelfde hoor Mystica.
"moderne" IJslanders zijn smaller en "ouderwetse" IJslanders zijn breder..
Vorig jaar was het verschil goed te zien op de stal waar ik kom.
Pruder, een oudere bredere hengst en Stjorn, een jonge smalle ielige hengst.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 18:12

Heb je daar dan ook een fotovoorbeeld van? Vork ben nu nieuwsgierig namelijk Haha!

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 18:17

Ik ging al zoeken Knipoog Alleen heb geen foto's meer van Stjorn omdat ik nieuwe computer heb Vork Maar zal eens kijken of ik andere foto's kan vinden Knipoog

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 18:20

Ik Ben ook ooit op ijslanderkamp geweest, daar zat ook wel veel verschil tussen de paarden hoor.

Zag ook een hoop nieuwe mensen! De namen heb ik nog niet allemaal onthouden, maar veel succes iig!

Ik heb echt ongelovelijk veel problemen met slapen de laatste tijd (11 uur naar bed, 3/4 uur slapen) en dus ook met opstaan, waardoor ik weer niet kan hardlopen (overdag is het 32-34 graden is de schaduw).
Maar positief is wel dat ik wel zie dat mijn buikje iets krimpt. Nog 6 dagen en dan ga ik naar huis, dan kan ik weer lekker paardrijden (en moet ik ook weer een uur fietsen).

Vandaag voorlopige planning
O: cheerios met sojamelk
t: appel
L: 2 boterhammen met honing
t: 2 wasa's met kaas
A: wraps.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 18:23

Afbeelding

Afbeelding

Nou heeft de onderste ook wel een behoorlijke wintervacht.. Maar dan nog Knipoog
De bovenste heeft een veel smaller hoofd, staat hoger op de benen en is smaller in het algemeen Knipoog

Begin nu haast nog te twijfelen of de bovenste wel een echte ijs is Vork
Maar tis een gekeurde hengst .. dus zal wel moeten Tong uitsteken

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 18:27

En dat zijn niet gewoon 2 uitersten? Clown Want zoals deze heb ik ze beide nooit gezien ROFL

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 18:28

De eerste is wel een uiterste denk ik ja Knipoog
De onderste zeker niet

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 18:31

Vakantie was leuk ja. Ja
Net lekker een bord patat op met kroket en frikandel en pindasaus. Haha!

Morgen weer actief en normaal qua eten doen. Eerst tennissen 's ochtends, 's middags paardrijden en tussendoor nog een uur fietsen van ene locatie naar andere. Clown

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 18:35

Humphrey schreef:
Het wordt hier druk Haha! .

zolang ze goed eten en niet uithongeren prima! Tong uitsteken

O: 2 sneden brood (1confituur,1honging) 2handjes special K, halfvolle melk
T: snee rozijnenbrood
L: kalkoen schnitsel, puree, brocolli
T: stukje rijsttaart (niet echt groot)
A: 3sandwichen (2vleesbrood, 1 hespkaas), 1 peche
T: ??

Rafarta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 18:41

Ik zou niet eens kunnen uithongeren..

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 18:48

@ Flevo: ik vind het ook lastig hoor, om gezond te eten en niet al te veel en tóch aan mijn kcal te komen!
Krentenbollen zijn goed (onverzadigde vetten) en 155 per bol. Lachen
Avocado is nog beter! Zitten ontzettend veel vitamines etc. in. Met een vinaigrette is het echt een heerlijk voorafje. Vingers aflikken

ukje schreef:
Wat ijslanders betreft ik vond het altijd erg leuke beesten om te zien. En de eerste keer dat ik erop zat vond ik ze ook fijn rijden tot dat hij me alle hoeken van de bak heeft laten zien dit is niet een keer gebeurt, de week daarna moest ik er weer op deed hij het weer en sinds dien heb ik het niet meer zo op ijslanders ik weet het is generaliseren maar toch.

flevo, Ik heb het een keer andersom meegemaakt. Er was een meisje bij mij op de manege en die was gewoon TE dik het paardje waar ze op moest viel ook gewoon om vanwege haar gewicht. Maar weet je wat ze zei "ik kan er niks aan doen ik ben zo gebouwd"

Niet alle IJslanders zijn zo, ik heb eerder het idee dat die snel aangebrande arabjes en welshjes dat doen, maar elk ras heeft zo van die druktemakers!
En dat laatste vind ik wel erg... als iemand te zwaar is kun je gewoon niet paardrijden vind ik. Een paardenrug is kwetsbaar en niet gemaakt om mensen te dragen, hoe banketstaaf het ook kan zijn voor de mensen zelf.
Op IJslanders mag ook niet meer dan 80 gemiddeld. Je hebt natuurlijk ook IJsjes van een wat grotere maat.

Het wordt hier zeker druk!
En dat voorbeeld van "oude" en "moderne" IJslanders klopt wel. Ik vind ook vaak het lijf wat langer van de oudere. Moderne lijken smaller en hoger op de benen (vind het schitterend Lachen ).
Voorbeeld mooie hengst: Odinn fra Fjos-Heri
http://www.ijslandsepaarden.nl/Dscf0193.jpg
Wat een knapperd. Lovers
Fiffill hier op bokt heeft wel eens op hem gereden. Lijkt me echt heerlijk. Vingers aflikken

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 18:51

Tellie schreef:
O: Liga
M: 4 boterhammen.
T: Ijsje
A: 4 boterhammen
T: Appel

Nog een aardig nette dag hoor. Lachen
Wat neem je meestal op je brood?
Tip: in waterijsjes zit echt weinig (niet meer dan een appel), dus die mag je ook gerust nemen. Die room dingen tikken natuurlijk aan, vooral in vetten en suikers. Knipoog
Ik vind je avondeten wel mager (groente?)
Mis ook zuivel en in ieder geval nog een stuk fruit, mogen wel wat meer calorien bij!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 18:59

Goedeavond Doei!
Ben ook weer thuis na hele dag fotograferen... Pfff ben wat verbrand Nagelbijten / Gniffelen Knipoog

En ik heb een doos merci gekregen als bedankje voor het foto's maken Bloos! Tong uitsteken

En wat die IJslanders betreft ga ik met Marjo_x mee. Heb niet zoveel verstand van IJslanders, behalve dat een vriendin van me ze rijdt en ik nu 2x een IJslander wedstrijd op de foto heb gezet. Maar je ziet wel degelijk de wat zwaardere types en de meer moderne types. Die vriendin van mij heeft ook van beide soorten één een beetje Knipoog

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 19:03

ukje schreef:
wizewo, Wat ik met voorstellen bedoel is even vertellen hoe oud je bent hoelang je bent wat je gewicht is of je een streef hebt.

Ik heb me net 2 dagen geleden bij de 22-jarigen gevoegd, ik denk dat ik ongeveer de 1.67 cm haal en ik jojo een beetje rond de 80 kg. Ik heb een BMI van rond de 27 dus. Vriend(inn)en verbazen zich altijd van het verschil met hun en vragen zich af waar ik het stop Clown . Dat is dan weer het voordeel van een beetje in verhouding te zijn Haha! .

Streefdoel, eeeeuh; ik denk dat als ik aan de onderkant van de nog-in-verhouding-zijn-schaal zit ik eind 60 begin 70 hoor te zitten. Als ik daaronder ga zitten, wordt ik graadpakkenhuis vrees ik. Ik ben nu eenmaal wat steviger/breder van gestel dan mijn vriendinnen, die zo tussen de 50-60 bengelen. Ik heb geen complexen, maar merk het wel snel aan mijn conditie, gewrichten als ik wat aankom.

Ik eet meestal wel gezond (iedereen heeft wel eens een uitschieter), misschien wat te veel, drink veel(water), maar sport te weinig. Dat gaan we dus verbeteren. Knipoog

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 19:06

Over het algemeen vind ik vaak dat mensen te weinig eten. Dan eten ze bijvoorbeeld niet genoeg van de dingen waarvan je juist veel mag hebben (rijst, aardappelen, brood, fruit, groente). Bloos!

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 19:12

Ja genoeg groente eten vind ik altijd lastig... Scheve mond Wij eten meestal pastagerechten, dus volgens mij haal ik mijn benodigde groente hoeveelheid echt niet.