Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Poison

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 23:18

Passival schreef:

Poison schreef:

Je moet ook niet TE weinig eten dan wordt je stofwisseling traag.

Je zegt dat als je te weinig eet, je stofwisseling traag wordt, maar als je minder eet (omdat je wilt afvallen) wordt je stofwisseling ook trager, dus eignelijk moet je telkens minder eten Verward

Ja dat snap ik ook niet helemaal, maar volgens mij moet je gewoon niet TE weinig gaan eten, vooral niet in 1x.
Het is beter om het geleidelijk te doen.

Tis maar ingewikkeld ook Clown

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 23:18

Ik ben dan 29 (dit jaar 30) en ben tot mij 25e nooit te dik geweest voor mijn gevoel.
Je hoeft niet 100 kilo te wegen om te mogen lijnen maar ik vind 17 wel erg jong en de gewichten allemaal in de 60 kilo met een lente van rond de 1,70 meter ..
Ga in godsnaam gewoon lekker genieten. Gezond eten spreek ik nooit tegen dat is belnagrijk van 0 tot 100 jaar. Voldoende bewegen ook. Maar lieve meiden ga toch lekker niet aan de lijn die 2/3 kilo maakt echt niet uit.

Ik woog altijd 61/62 rond die tijd (16 tot 21).. nu was ik 75 (stevig maar echt nog niet dik) en wil heel graag terug naar rond de 65 (bij 1.71 meter) da's maatje 38 ongeveer. Slanker vind ik niet mooi bij mezelf. Een vrouw mag er best vrouwelijk uitzien is mijn mening. weeg nu rond de 72 .. nog een kilootje of 5 en dan is het prima

Poison

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 23:20

Als ik me prettiger voel als ik slanker ben in bikini, dan zie ik niet in waarom ik me dan maar vol moet gaan vreten.
En nu geniet ik ook veel meer van het eten als eerst.

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 23:23

Ja, ik zou graag ok wat slanker zijn dan in bikini maar Riant heeft wel gelijk, je moet wel genieten van het leven, maar als ik me prettiger voel wanneer ik slanker ben dan nu? maar Poison hoe oud ben je dan? want met 50 kg en 1.70 m lijkt het mij dat je nog niet zo oud bent???:S

Poison

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 23:26

Ik ben bijna 17 en 55 Kg Haha!
Ik geniet nu evengoed van eten, zoals ik al zei ik eet gewoon alles mee en als er op verjaardagen veel lekkers is dan geniet ik er ook van hoor. vandaag nog smorgens snoep en chocola (met mate) op zonder schuldgevoel dus ik denk dat het wel goed zit hoor.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 23:30

Tuurlijk moet je doen waar je je zelf lekker bij voelt maar serieus lijnen vind ik in jouw geval overdreven . Wat je doet klikt goed, niet teveel snoepen gezond eten en bewegen.

En weinig eten is het slechtste wat je kan doen als je af wil vallen want dat veroorzaakt het jojo effect. Als je dan vet hebt verbrand denkt je lichaam nog dat het alle extras als vet moet opslaan en als je weer normaal eet vliegen de kilo's eraan
Op het moment dat je lichaam weinig energie binnen krijgt gaat het er automatisch zuiniger mee om.
Dus alles dat je lichaam over heeft gaat het opslaan als vet, immers je lijf leert dat het maar weinig eten krijgt en zal zo veel mogelijk reserve creëren.

Ken je dat gevoel in de zomer als het heel erg warm is dat je handen en voeten op gaan zetten ?? dat is exact hetzelfde. Je drinkt dan te weinig en je lijf gaat bij een tekort aan vocht extra vocht vasthouden daarom kan je je zo opgezollen voelen.

het gaat niet om weinig eten dat is ronduit slecht. het gaat om gezond eten. En van de meeste groentes kan je zoveel eten als je wil, fruit bevat meer suikers dus dat is iets minder.

Maar het is het overbodige suiker en vet dat je moet laten staan (en koolhydraten in bepaalde dieten).

het is geen kwestie van minder eten.. maar anders eten.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 11:48

Poison schreef:
Als ik me prettiger voel als ik slanker ben in bikini, dan zie ik niet in waarom ik me dan maar vol moet gaan vreten.
En nu geniet ik ook veel meer van het eten als eerst.

Dat vind ik ook Lachen
Ik heb echt heel lang gehad, dat ik vol zat, maar dat ik toch nog koekjes, chocola en andere lekkere dingen ging eten.
Of eten uit verveling.
Dat probeer ik nu gewoon niet meer te doen.
Ik eet wel gewoon genoeg, maar wat gezonder, en niet overdreven, en al helemaal niet als ik geen eens trek heb.
Ik ga mezelf niet uithongeren Lachen

Poison

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 15:00

Inderdaad bij mij hetzelfde! Haha!
En als ik nu al gewoon een gezond eetpatroon ontwikkel, hoef ik dat over een paar jaar niet meer te doen.
Nu kan ik het nog hebben maar als ik de 20 gepasseerd ben niet denk ik!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 15:28

Ik ben nu 7 kilo afgevallen (woog eerst 67, bij een lengte van tegen de 1.70 aan) maar merk nu wel dat ik heel snel ga jojo'en.. (is er ook wel weer zo af, maar toch..)
Ik merk nu idd ook dat ik meer geniet van bv. mn avondeten, dan voorheen toen ik 's middags nogal liep te snaaien..

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 15:38

Hoe kan het dat je gaat jojo'en???? Eet je de ene dat normaal en de andere dag niks? Of gaat dat automatisch als je bent afgevallen?

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 18:29

Ben trots op mezelf vandaag Bloos
Ik heb vandaag bijna 1000 calorieen gehad en maar 15 gram vet Haha! (volgens eet en beweegwijzer op www.overgewicht.nl)
En dat terwijl ik gewoon lekker gegeten heb. En ik zit gewoon vol.
Ik krijg steeds minder zin om chips of chocola te pakken, pak nu echt een appel of een stuk komkommer als ik trek krijg tussendoor Lachen

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 18:41

hallo, ik ben ook druk bezig Lachen vandaag geen beleg op brood, wel veel los brood, maar hier zit volgens mij niet zoveel vet in. Verder twee appels tussendoor en normaal avondeten. Taco's zit hier trouwens veel vet in?? en hoe zit het eigenlijk met cruesli??

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 18:42

Passival schreef:
Hoe kan het dat je gaat jojo'en???? Eet je de ene dat normaal en de andere dag niks? Of gaat dat automatisch als je bent afgevallen?

Af en toe heb ik nogal last van (vr)eetbuien, en dan kan ik in 1 dag gerust 1 tot 1,5 kilo aankomen
Maar dat heb ik er meestal na een week ook weer af.. maar voordat ik aan het lijnen was, had ik niet dat ik in een dag zoveel aan kwam. Dus daar moet ik een beetje mee oppassen

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 18:45

Mazzel-meid schreef:
Af en toe heb ik nogal last van (vr)eetbuien, en dan kan ik in 1 dag gerust 1 tot 1,5 kilo aankomen
Maar dat heb ik er meestal na een week ook weer af.. maar voordat ik aan het lijnen was, had ik niet dat ik in een dag zoveel aan kwam. Dus daar moet ik een beetje mee oppassen

Ja, dat lijkt mij ook wel lastig, ik ben nu nog niet zover dat ik veel ben afgevallen maar het lijkt mij wel moeilijk om op dat gewicht te blijven, je mag dan niet meer gaan eten, dus eigenlijk komt het erop neer dat als je een keer weer gaat snoepen, dat je dna weer dikker wordt >;)

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 19:31

Heb ik ook vaak, vooral na een weekend, maar bij mij is't er meestal na 1 dagje weer af. Daaraan merk ik ook dat mijn stofwisseling nog best normaal is, ook al eet ik een stuk minder dan voorheen.

Heb net lekker gepower-kicked. Een of andere aerobics vorm gecombineerd met tae bo ofzo. Was wel lekker, helaas erg kort (35 minuten), dus wou er nog aerobics nadoen maar dat kon niet omdat er een of ander evenement was deze week, waardoor ook dat power kick eerder afgelopen was

Nou ja
In ieder geval lekker gezweet, ook al was 't kort Lachen

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 21:59

Ja, wanneer je wilt afvallen is sporten ook erg belangrijk. Het enige nadeel hiervan is dat je spieren in vet worden omgezet en spieren zijn zwaarder dan vet, dus lijkt het als ware dat je nog niks afvalt Frusty

Maar goed, afvallen en sporten werkt niet altijd helemaal, vandaag had ik dus niet zo heel veel gegeten en wel fanatiek gaan handballen. Dit wou dus niet erg goed, werd duizelig
Dus voortaan misschien meer eten voor het sporten en dan maar minder op dagen dat ik niet ga sporten.????

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 08:04

Passival schreef:

Maar goed, afvallen en sporten werkt niet altijd helemaal, vandaag had ik dus niet zo heel veel gegeten en wel fanatiek gaan handballen. Dit wou dus niet erg goed, werd duizelig
Dus voortaan misschien meer eten voor het sporten en dan maar minder op dagen dat ik niet ga sporten.????

Daar heb ik ook last van! Op zaterdagochtend ga ik meestal een half uurtje hardlopen (nouja, poging tot Knipoog ) en dan word ik vaak ook heel erg duizelig omdat ik daarna pas eet..
Denk dat je dan idd ervoor iets moet eten, maar ook weer niet te veel, dan krijg je misschien weer last van zijsteken etc. ?

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 10:40

Okee.. ik gooi maar even iets in de groep.. Heel vaak hoor ik dat mensen die paardrijden dikker worden/ zijn dan mensen die niet paardrijden (pakken we even 2 gewone normale meiden, eentje die wel rijdt en die niet rijdt.) Dan zeggen veel mensen dat diegene die rijdt, dikker wordt omdat die meer spieren krijgt. Andere mensen zeggen juist (zijn er wel minder,waar ik het van hoor dan,) dat je door paardrijden afvalt.. :S? I don't know it anymore.. Anybody..?
Paardrijden IS bewegen ja.. en dus zou je er van af kunnen vallen..maar als je er weer weetik hoeveel spieren voor in de plaats krijgt.. heeft het voor MIJ niet heel veel effect..kun je wel zeggen ja dat zijn spieren en geen vet.. maar toch...

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 11:02

Van paardrijden krijg je een dikke kont en dikke bovenbenen Clown en die heb ik ook Ja

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 12:50

Dat is dus wat de een zegt Knipoog En de ander zegt dat je er juist super slank van wordt.. :S? En eh.. krijg je dus per defenitie een dikke kont en bovenbenen van paardrijden.. ?? Dat lijkt me toch ietsjes te sterk.. kijk eens hoe ontzettend veel slanke mensen paardrijden.. Of al die topruiters.. de meeste zijn gewoon normaal (slank) Of ben ik nu eh.. :S

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 17:29

Ik denk wel dat je van paardrijden gespierdere benen krijgt, of je direct dikke benen krijgt weet ik niet, maar door al het rijden heb ik al aardig wat zitvlees opgebouwd, voornamelijk spieren daar. En ja er zijn ook veel dunne mensen die rijden, ik denk dat dit per persoon verschilt. Zelf heb ik wel dikke bovenbenen en dikke kont.....

Poison

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 18:15

Wat ik me afvraag, is het al erg voor je stofwisseling als je soms tussendoor een dag heel weinig eet?

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 19:08

dat wil ik ook wel eens weten Lachen

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 20:26

Nou wij hebben zat meiden op stal die geen dikke benen en kont hebben maar wel elke dag rijden! Dus ik weet niet wat je daarvan moet geloven hoor Knipoog

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 21:04

Volgens mij verschilt dat per persoon, ik ken ook maar zat meiden die niet eens een kont hebben Knipoog en elke dag paardrijden!

Vanochtend zat ik weer op 59,5 dus weer onder de 60! Vork
Ik hoop zo dat dat morgen ook nog is... het schommelt nl. nogal eens