Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FatCat

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 17:59

Het is idd een bekend probleem, en speelt al erg lang. Ik heb zo een gevoel dat MFP dit wel eens expres doet om gebruikers te verleiden tot de betaalde versie, dan heb je namelijk ''premium support''

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 18:02

Hmmm... dat zou mij inderdaad ook niet echt verbazen eigenlijk...

Nouja, de taart staat er nu in ieder geval in, op den duur ga ik vast wel stoppen met MFP. Maar voor nu vind ik het fijn om een beetje bij te houden hoeveel in binnen krijg van wat. Want ik eet natuurlijk vrij veel khd's door het fruit. Keuzes keuzes... :+

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 18:46

Ik ben ook weer bezig, maar heb besloten niet op de weegschaal te gaan staan. Pas als ik mij lekker voel ga ik er weer eens op staan. Dat ding motiveert mij niet. :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 19:19

Hoeveel vielen jullie af per week? Voor de mensen die van ketose af blijven.

Ik kan/wil dat (nu) niet, maar als ik mijn monitor gewicht app moet geloven... ben ik een half jaar eerder klaar dan gepland. 1 kilo in 9 dagen...
Gaat toch niet constant zo snel? Hoewel mijn moeder wel veel is afgevallen en ook vrij snel.
Ik ben heel benieuwd, zodat ik een beetje realistisch er naar kan kijken.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 13:56

Dat durf ik niet te zeggen.

Ik was in 10 weken 12kg kwijt ( kha arm ) Ben nu niet heel stabiel, blijf schommelen tussen de 62 en 64 kg, met een uitschieter van 66 afgelopen zondag :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 14:00

En hoeveel gram koolhydraten zit je dan ongeveer op?

Klinkt wel als 'veel', maar maar past wel binnen mijn app. Vandaag had ik er een ons bij, vind het wel interessant om te zien hoe ik schommel, vandaar elke dag. Word er niet heel veel anders van gelukkig.

Uitschieter zat 'm in dat even geen zin?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 14:13

Nou ik krijg het nog steeds niet voor elkaar, sinds val ik iets af, maar gisteren gezondigd met een zak chips en huppa gelijk weer een kg eraan.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 14:14

Ik heb zelf het idee dat als ik even stop met kha dat ik dan meteen heel veel vocht (= gewicht) vast hou en daardoor ook meteen een stuk zwaarder ben. Zodra ik dan weer overschakel dan lijk ik dat vocht ook weer heel snel kwijt te raken, wat je dan meteen ook weer op de weegschaal ziet.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 14:17

Silly1972 schreef:
Nou ik krijg het nog steeds niet voor elkaar, sinds val ik iets af, maar gisteren gezondigd met een zak chips en huppa gelijk weer een kg eraan.

Eén tip, niet in huis halen :+

Ik heb nu gewoon helemaal 0,0 noppes nada aan lekkers in huis... En ik mis het eigenlijk ook niet.
Nu heb ik natuurlijk mijn 'ziekte' wel als motivator erbij... Ik wil wel weer wat meer baksels gaan maken voor de lekkere trek. Maar dat is denk ik pas relevant als ik zelf ook weer wat meer in beweging ben.

Straks ga ik op verjaardag en dan denk ik dat ik wel en stukje taart neem. Aangezien ik toch niet in ketose zit/wil/ga lijkt me dat ook geen ramp. Zolang ik dagelijks rond de 75 gram onder de gemiddelde kh intake van een vrouw zit, lijkt me een taartje niet zo heel ingrijpend. En als ik er vanuit ga dat ze dan over een gemiddelde vrouw spreken, dan zit ik daar toch al snel 20cm boven :+ Dus ook iets hoger verbruik.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 14:20

Ja zo iets ja Oscar

Wat ik ook merk is dat als ik weer veel khd eet ik ook steeds meer honger heb.

Bij KHA eten heb ik ook minder honger terwijl het dan juist belangrijk is om te eten en dat lukt mij dus weer niet.

Ik had al trek in de supermarkt Janine haha en was zwak.
Maar was wel erg lekker! :D

Hoe lang ben jij dan haha

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 14:22

Oscar schreef:
Ik heb zelf het idee dat als ik even stop met kha dat ik dan meteen heel veel vocht (= gewicht) vast hou en daardoor ook meteen een stuk zwaarder ben. Zodra ik dan weer overschakel dan lijk ik dat vocht ook weer heel snel kwijt te raken, wat je dan meteen ook weer op de weegschaal ziet.

Dat vind ik wel een goed punt... Toen er net pfeiffer bij mij werd geconstateerd ben ik niet meer zo zeer KHA gaan eten. Ik at lichte maaltijden, wraps, rijst. Geen KH's uit zoetigheden. Maar ik bleef wat plotsig.
Eén dag kha eten en ik oog ook meteen slanker. Gek genoeg voel ik me dan ook slanker. Denk dat het inderdaad best een aandeel heeft in de hoeveelheid vocht die je bij je hebt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 14:24

Silly1972 schreef:
Ja zo iets ja Oscar

Wat ik ook merk is dat als ik weer veel khd eet ik ook steeds meer honger heb.

Bij KHA eten heb ik ook minder honger terwijl het dan juist belangrijk is om te eten en dat lukt mij dus weer niet.

Ik had al trek in de supermarkt Janine haha en was zwak.
Maar was wel erg lekker! :D

Hoe lang ben jij dan haha

Ik loop uit voorzorg een hele boel stellingen niet lang in de supermarkt... Maar ik moet zeggen, ook als ik trek heb valt het wel een beetje mee bij mij. Maar ja, vooral nu :+

Ik ben 1.86m :\

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 14:26

Haha ja erg he.
En ik heb het nauwelijks met zoetigheden, meer chips en brood.
Ja dat is aardig aan de maat voor een vrouw.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 14:40

Nu eet ik tussen de 20 en 30 kha per dag. Minimaal dus en alleen uit groente.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 14:43

BloemBloem schreef:
Nu eet ik tussen de 20 en 30 kha per dag. Minimaal dus en alleen uit groente.

Maar dat is echt ketogeen toch? Ik hou het liever bij kha.
Als ik straks van de sinaasappels enzo af kan, dan blijft het denk ik kha, want dan ga ik naar iets van 90 gram.

Silly1972 schreef:
Haha ja erg he.
En ik heb het nauwelijks met zoetigheden, meer chips en brood.
Ja dat is aardig aan de maat voor een vrouw.

Achja, het is gewoon zo jammer.
Reden dat ik het niet in huis haal trouwens is meer omdat ik bodemnijd heb. DIE ZAK MOET LEEEGGGG.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 14:50

Dat heb ik alleen met ham/kaas chips.

Ik kom van niet eens boven de 30khd, omdat ik gewoon te weinig eet, maar ik eet ook weer te weinig vetten.

Ik weet okk te weinig makkelijke gerechten met voornamelijk groente door je makkelijk mee kan nemen.

Nou ja, ik hoef niet echt af te vallen.
Maar wat minder opgeblazen zou ik wel fijn vinden.
Laatst bijgewerkt door Silly1972 op 13-03-19 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 14:51

Yup, dat heb ik ook, die bodemdrift :))
Ik probeer in de supermarkt zoveel mogelijk alleen de buitenring te pakken. Daar liggen over het algemeen de verse producten waarvan ik een groot deel wel mag. In de binnenring ligt het meeste rommel.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 14:54

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 15:01

Silly1972 schreef:
Dat heb ik alleen met ham/kaas chips.

Ik kom van niet eens boven de 30khd, omdat ik gewoon te weinig eet, maar ik eet ook weer te weinig vetten.

Ik weet okk te weinig makkelijke gerechten met voornamelijk groente door je makkelijk mee kan nemen.

Nou ja, ik hoef niet echt af te vallen.
Maar wat minder opgeblazen zou ik wel fijn vinden.

Ik heb in MFP een verdeling gezet van hoe ik zou willen eten. 35% khd, 50% vet, 15% eiwit.
Is dat niet wat voor je? Om zo een beetje een patroon te kunnen aanwennen?

Dat brocolli kaasbrood... Meh... ik heb ooit brocollirijst gehaald, want brocolli vind ik niet zo smerig als bloemkool. En in een goed recept ook echt goed te pruimen! Maar ik had nadien genoeg aan de geur.
Had een frittata gemaakt, nou niet echt een succes te noemen. :r :o

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 15:06

Haha dit is voor het eerst dat ik broccolirijst probeer, had toevallig een stronk over.

Ik heb nu myfittnespal, maar dat is meer gebaseerd op calorieën.

MFP zo heet die app ook?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 15:13

Ja klopt, maar je kan (ook in de gratis versie) je doelen per dag bijstellen. Dus de samenstelling van de maaltijden. Home > Doelen > voedingsdoelen (en dan de bovenste)

Hij houdt dan ook bij de verhouding is.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 16:10

Ik eet KHA arm, niet Keto dus.

Ben in 1jaar tijd 12kg afgevallen. Bewust traag gedaan omdat ik een vreemde relatie heb met eten en ik niet weer de extreme kant wilde opgaan.

Ik probleer onder de 80-100 gram carbs te blijven. Dan gaat het afvallen een stukje makkelijker, en heb je toch ruimte voor fruit, een koekje, etc.

Op mijn zwaarste had ik een BMI van 26. Dus ik was ook niet heel zwaar.

Ik ben ook erg klein. BMR is 1225, en als ik op een dag niet veel beweeg - mag ik maar 1600 kcal. Dus bij mij is die ''marge'' zeg maar erg klein. 1kg per 9 dagen zou mij nooit lukken op een gezonde manier, maar als jij een stuk groter bent zou dat wel eens kunnen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 16:12

Nou die broccoli/kaasbrood is een aanrader.
Mega lekker :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 19:33

FatCat schreef:
Ik eet KHA arm, niet Keto dus.

Ben in 1jaar tijd 12kg afgevallen. Bewust traag gedaan omdat ik een vreemde relatie heb met eten en ik niet weer de extreme kant wilde opgaan.

Ik probleer onder de 80-100 gram carbs te blijven. Dan gaat het afvallen een stukje makkelijker, en heb je toch ruimte voor fruit, een koekje, etc.

Op mijn zwaarste had ik een BMI van 26. Dus ik was ook niet heel zwaar.

Ik ben ook erg klein. BMR is 1225, en als ik op een dag niet veel beweeg - mag ik maar 1600 kcal. Dus bij mij is die ''marge'' zeg maar erg klein. 1kg per 9 dagen zou mij nooit lukken op een gezonde manier, maar als jij een stuk groter bent zou dat wel eens kunnen.

Bedankt voor je reactie! Helder verhaal.
Ik zit momenteel ruim op 100 khd van alleen al appel, 2 sinaasappels en roosvicee ferro.
Maar goed, het helpt me de goede kant op, dus soit... :+

Ik zit nu op 27.2, maar het gaat wel vrij snel, terwijl ik niet heel veel beweeg.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 20:08

Nee 20-30 valt echt nog onder arm.
Vanaf 50 gram gaat dit naar beperkt.