Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 17:38

De laatste keer dat ik zogezegd vega chinees had zat er toch stiekem ham in. Daar was ik inderdaad flink beroerd van, ik zal jullie de details besparen :') Geen chinees meer voor mij

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 18:09

Ik had pas een dag van de opleiding, met aan het einde chinees. Toen hadden ze wel echt vega chinees voor ons gehaald, best lief. Maar dat was van de diergezondheid opleiding, daar zaten dus meer vega's. Denk dat wij ook de enigen van de school zijn, de rest is veehouderij en tuin/akkerbouw (en een klein groepje hippisch en andere dingen) :')

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 14:59

8nnemiek schreef:
Na een weekje vegan heb ik nooit gehoord, picassox. Wel na langere tijd. Ik heb eens gelezen dat de bacteriën die je eten verteren zich aanpassen op wat je eet, de bacteriën die helpen met groente verteren vermenigvuldigen zich sneller, en als je alleen fruit en groente eet dan stelt je verteringsstelsel zich daar op in en kan je lichaam het vlees minder goed verwerken. Geen idee of dat klopt, maar ik vond het wel logisch klinken. Ik heb wel vaker gehoord dat mensen na lange tijd vegan ineens misselijk worden en aan de diarree komen van vlees. Dat houdt trouwens niet lang aan, maar je lichaam moet er schijnbaar wel weer aan wennen.

Oh even correctie, ik heb een halfjaar volledig vegan gegeten, en nu sinds enkele weken weer soms een stukje vis of vlees (1 of 2 keer per week). Niet 'zomaar' na een week dus.

En waarschijnlijk had ik er eerder ook 'last' van, maar vond ik het toen normaal dat ik opgeblazen buik had en buikpijn. Ik kan het me alleen niet zo goed meer herinneren of dat toen zo was. Wel dat ik minder energie had en vaak na het avondeten niet meer van de bank af te krijgen was, zo lusteloos en zo weinig energie.

Het voelt alsof m'n maag en darmen vlees, vis en helaas ook kaas en melk minder tolereren nu ik het een tijdje niet meer heb gegeten...

marinke182

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 10:07

Ik heb mijn familie ervan weten te overtuigen dat vegan ook lekker is! Ze waren met het kerstdiner zelfs vergeten dat er geen vlees was.
Het voorgerecht was tomatensoep met portobello carpaccio. Het hoofdgerecht was gevulde pompoen, rijst en een groentetaart met spitskool als bladerdeeg. Het toetje was vegan tiramisu.

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 09:50

De schotel van de vegetarische slager was zo lekker <3 Heel de familie was enthousiast, ook diegene die geen vegetariër zijn :)

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 10:19

Riraito schreef:
Ik had pas een dag van de opleiding, met aan het einde chinees. Toen hadden ze wel echt vega chinees voor ons gehaald, best lief. Maar dat was van de diergezondheid opleiding, daar zaten dus meer vega's. Denk dat wij ook de enigen van de school zijn, de rest is veehouderij en tuin/akkerbouw (en een klein groepje hippisch en andere dingen) :')

Wij zullen dan op dezelfde school zitten, ik doe hippisch haha. Je kunt altijd van te voren je dieetwensen doorgeven aan de kok die er elke dag is, dan maakt ie speciaal voor jou iets wat je kan eten :D

Leuk om te horen dat iedereen het lekker vond!

Ik logeerde dit weekend bij mijn beste vriendin. Zij eten gewoon vlees en vonden het moeilijk wat te verzinnen voor mij haha. Ik kreeg met kerstavond salade ipv vis en een kaasburger ipv vlees, had de vader van m'n vriendinnetje gefixt, smaakte best goed :j Eerste kerstdag hebben we met z'n tweeën kaasfondue gegeten met ravioli, komkommer, foccacia en broccoli. Tweede kerstdag m'n vriendin mee genomen naar mijn vriend. Zijn schoonmoeder wilde graag mijn eigen pasta recept met biefstukpuntjes eten dus dat heb ik gemaakt, maar dan zonder vlees voor mij. Pasta met rode wijn tomatensaus, rode pesto, zongedroogde tomaatjes, parmezaanse kaas en pijnboompitjes :D

Vanavond dan echt de vegetarische pasta carbonara proberen te maken met Marlinde :j Kijken hoe dat smaakt!

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 16:54

Mag ik me hier ook melden? :)

Zat al een tijd te denken over het wel/niet vlees eten, en nu sinds van de week besloten om over te gaan op vegetarisch.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-16 18:11

Welkom, mandarijn! Toepasselijke boktnaam ook :D

En wat leuk dat er veel mensen zo lekker vega(n) gegeten hebben met kerst!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 19:41

Vandaag pasta carbonara gegeten bij/met bokker Jets! Was echt lekker!

Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-16 20:06

Het ziet er heerlijk uit!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 20:55

Met scrambled eggs ;) je hebt het ei er te vroeg (te heet) in gedaan. Volgende keer vuur uit, iets terug laten koelen en dan het ei erdoor en even laten binden.

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 20:59

Ik vind het geen prettig idee om rauwig ei te eten :D vandaar dat ik hem altijd bewust zo maak :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 21:02

Daarbij was de kaas erg grof geraspt door mij haha. Dat zorgt ook voor stukjes.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 21:02

Snap ik, heb ik ook een beetje en laat daarom het ei meestal weg.

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 21:06

Het was in ieder geval erg lekker :) Ik proefde weinig verschil en eet pas sinds kort vegetarisch :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 21:12

Vanavond vegan paddestoelen-roomsaus. Nog een beetje in de kerstsfeer. Ik maakte dat vroeger echt elke week wel een keer, nu al een hele tijd niet. Kerstavond ragout gegeten en besloten dat ik er maar weer eens aan moet. Jammie :9

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-16 21:29

Ohh paddestoelen zijn altijd lekker :9

Ik ben toevallig gisteren oesterzwam-houtplugs gekocht, om zelf oesterzwammen te kweken :D Als het een succes is dan ga ik ook andere soorten kweken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 21:54

Ik ben ook echt gek op paddenstoelen :9 ook die kleintjes, beukenzwammetjes <3

Wij gingen met kerst fonduen bij mijn ouders, ik heb de hele avond bijna alleen maar champignonnetjes gegeten, die waren verdorie lekkerder dan ooit _O- :9 :9

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 22:05

8nnemiek schreef:

Ik ben toevallig gisteren oesterzwam-houtplugs gekocht, om zelf oesterzwammen te kweken :D Als het een succes is dan ga ik ook andere soorten kweken :D

Oh my god, wat? :wow: Houd ons op de hoogte, dit wil ik ooook!

Weet iemand iets wat ik kan doen met heel veel peterselie? Heb twee grote bossen gekocht vorige week maar het viel tegen hoeveel ik nodig had ik het gerecht :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 22:07

Invriezen of kruidenboter maken en invriezen...

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 23:00

Hier voor kerst een vegetarische shepherd's pie gemaakt, naar een veganistisch recept van Jamie Oliver (http://www.jamieoliver.com/recipes/vege ... erd-s-pie/). Super lekker en luxe en ook voor de vleeseters voelde het als een volle maaltijd. Zeikerds zijn het af en toe ook :+ Tweede kerstdag een ramen miso-mushroom soep en sushi op tafel, sushi maken blijft echt een van mijn favoriete dingen. Dit keer miso-glazed shiitake mushroom geprobeerd als vulling, erg lekker!

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 23:37

Ooh die sheperds pie ziet er echt superlekker uit! :9

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 09:17

Ik vind paddestoelen etc echt verschrikkelijk haha. Met kerst was iedereen verbaasd dat ik braaf de paddenstoelensoep op at :')

Vandaag ga ik gehakt van de Aldi proberen voor spaghetti bolognaise. Kost maar 1,59 dus ben er benieuwd of ik duidelijk verschil proef met die van de vegetarische slager. Ik ga de vriendin die komt eten niks zeggen, kijken wat zij zegt :')

Vrijdag de vegetarische hamburger uitproberen met Marlinde :j
Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-16 11:39

Magrathea schreef:
8nnemiek schreef:

Oh my god, wat? :wow: Houd ons op de hoogte, dit wil ik ooook!

Het schijnt heel makkelijk te zijn. Je hebt een paar verse stammetjes loofhout nodig.. ik heb beuken en kastanjehout. En daar sla je de plugs in die doorgroeit zijn met de paddestoel-schimmel. Dat groeit dan in een aantal maanden tot een jaar door de hele stam heen, en bij het juiste weer, meestal in de herfst, komen de paddestoelen eruit groeien :D

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 11:47

Zijn dat die stammetjes die je ook in het tuincentrum kunt kopen? Lijkt me supertof op te doen, maar ik ben dan weer zo bang dat er een totaal andere, niet-eetbare soort in mijn stammetje groeit :o