Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 18:46

Nachtlampje schreef:
Ik gebruik Fatsecret. Daar kun je ook producten scannen, zelf hele maaltijden invoegen en opslaan en je ziet gelijk hoeveel kh je ontbijt bevat.

Ik ben nu op blz 13 met bijlezen en zag deze app,alleen zie ik dat niet hoe ik voor khd moet kiezen ipv calorieën

milatje

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:23

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:54

Super gefeliciteerd! Hier schiet het maar niet op. Heb van alles geprobeerd. Net maar een dukanboek besteld. Daar staan expliciete menus in. Ga ik dat eens een paar weken netjes doen. Kijken of er dan wel wat afwil.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 11:19

Fokfanaat, er staan op Gobento ook gratis weekmenu's he? (ook een tip voor de nieuwe, niet zo creatievelingen ;) )

Mila, gefeli met je mijpaal! Je gaat hard he?
Ik heb ook een mijlpaal vandaag! Een jubileum eraf! (12.6 kg) *\o/* Na een paar weken klungelen vorige week weer de draad opgepakt en 2 kilo in 1 week eraf, dus we kunnen het weer!

En ik ben niet meer tijd kwijt met eten klaarmaken hoor, het ligt er maar net aan wat je maakt. Ik ontbijt bijvoorbeeld altijd met griekse yoghurt met lijnzaad. En dan heb ik ook nog portiebakjes griekse yoghurt gehaald, dan hoef ik niet te wegen en doen.
Lunch maak ik vaak iets salade achtigs, maar of ik nou boterhammen smeer of even een tomaat in stukken hak dat maakt ook weinig verschil. Of even wat rookkaasplakken in de magnetron kiepen, 2 a 3 minuutjes en klaar is je lunch (uiteraard nog wel even beleggen)

Avondeten hangt er maar net vanaf wat je maakt, maar aardappels schillen en koken duurt toch ook wel een half uur, dus wat dat betreft valt het me allemaal reuze mee.
Al die baksels doe ik niet, simpelweg de tijd niet voor. Het is maar net hoe moeilijk je het jezelf maakt.
Ik bewaar de ingewikkelde uitprobeersels voor in het weekend.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 15:13

Ohh avond eten heb ik geen moeite mee.
Is meer overdag.
Yoghurt en kwark kom t mij inmiddels mijn neud uit haha.
Rookkaaskrackers lukken op een of andere manier niet, wordt een plakkerige bende en niet knapperig.
En salade ben ik niet zo dol op.
Normaal gesproken nam ik een half brood mee en wat beleg en smeerde dat gewoon op het werk :P.

Ik neem steeds vaker overblijfselen van het avondeten mee als lunch voor de volgende dag.

Van de week eens die lijnzaadcreackers maken, misschien is dat iets.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 15:22

Rookkaas crackers heb ik zelf nog niet gemaakt maar zag op facebook wel een experimentje voorbij komen.
1 persoon die de crackers tussen twee soorten bakpapier klaar had genaakt.
Goedkoop merk papier en toppits bakpapier.
Goedkoop werkte in vergelijking voor geen meter :n
met het toppits papier kraag hij wel mooie crackers.
het goedkope papier is dunner en neemt blijkbaar te weinig vet op waardoor ze slecht knapperig worde

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 15:53

Ik heb het op 1 velletje, omdat het anders niet van mijn bord te krijgen is, maar doe er geen papier bovenop. Dat werkt ook prima, en als ze niet knapperig zijn iets langer doen, dat werkte bij mij.
Ik deed eerst 1 minuut, dan was het gewoon gesmolten kaas (vond ik ook lekker, maar niet iedereen houdt daarvan) Nu doe ik 2 minuten voor 1 plakje en dat gaat prima. 2.5 voor 2 plakjes tegelijk zeg maar, dat gaat ook

putzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 16:42

Ik maak ze altijd in de oven, laten liggen tot ze bruin worden en dan uit de oven halen en laten afkoelen. Ik merk dat dat bij mij beter werkt en ze zijn heerlijk krokant

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 17:31

Sonja_vR schreef:
Rookkaas crackers heb ik zelf nog niet gemaakt maar zag op facebook wel een experimentje voorbij komen.
1 persoon die de crackers tussen twee soorten bakpapier klaar had genaakt.
Goedkoop merk papier en toppits bakpapier.
Goedkoop werkte in vergelijking voor geen meter :n
met het toppits papier kraag hij wel mooie crackers.
het goedkope papier is dunner en neemt blijkbaar te weinig vet op waardoor ze slecht knapperig worde

Hmm misschien is dat het wel haha

Zonder velletje erop werkt voor gewone kaas wel, maar rookkaas ontploft bij mij, zit de hele magnetron onder :P

Dank je Putzy, ga ik dat eens proberen

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 20:13

Hoi!

Hoe gaat het bij jullie? :D
Ik ben een hoop cm verloren (hou dat alleen niet bij).
Inmiddels 11,5e kilo kwijt. :-)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 20:34

Dat gaat lekker! Hier gelukkig ook weer weer wat afgevallen. Zit nu op 7,5 kilo. Heb mezelf getrakteerd met een slowcooker

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 22:56

Dit weekend weeral zwaar gezondigd en weer aangekomen. Ik ben wat aan het jo-jo-en geslagen en er moet eigenlijk nog veel af. Zucht.

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 13:13

Wat goed zeg milatje en fokfanaat! Ik schommel net als soesita een beetje heen- en weer, maar ik weet hoe het komt. Er is de afgelopen 2 weken behoorlijk gezondigd... :o De teugels gaan weer strak!

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 14:15

Ik heb een beetje motivatie issues. Doordeweeks gaat het me wel redelijk af, maar in het weekend... pfff

Maar goed, tot en met dinsdag ben ik een lang weekend weg. Dus daarna maar weer terug oppakken.
Nu wel netjes ontbeten trouwens, dus alle maaltijden die wel lukken zijn weer mooi meegenomen.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 14:05

Iedereen gefeliciteerd met wat eraf is +:)+
Hier is het een paar keer flink mis gegaan (veel chinees gegeten, snoeperijen en al erbij), maar gelukkig niets erbij. Ben netjes op gewicht gebleven, dus nu weer rustig verder. De familie is een weekje weg, en dan wordt het ineens een heel stuk makkelijker om even streng te doen.

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 16:57

Net boodschappen gedaan en maar weer 2 potten griekse yogurt ingeslagen moet er echt aan gaan geloven. Wat adviseren jullie voor middag eten? Niet te moeilijk moet makkelijk te eten zijn i.v.m werk

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 17:29

Sla met ei spek kip mozzarella tonijn augurk pijnboompitten tomaat komkommer mayonaise of elke combinatie van deze.

Ik eet ook heel veel Beef yerky. Gedroogde gekruide biefstuk van mijn slager

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 18:33

Dat klinkt lekker en makkelijk! Ga het eens proberen thanks!

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 20:42

Hou op over beef jerky :9
Ik moet dat echt ergens on-line zien te vinden, want onze Jumbo heeft het uit het assortiment gegooid :(
Hebben ze nog wel Biltong, maar dat kan me niet zo bekoren als een goede beef jerky. En de AH heeft het dan nog wel, maar die kruiding is ook niet echt m'n smaak.... :P

Eekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 20:57

Hoi,ik doe ook graag met jullie mee als t goed is..
n.
ik heb me niet gewogen maar nu n week bezig en zowaar 3 cm kwijt
Daar doe ik voor!

En ik lees klein stukje terug en zie Beef Jerky...dat vind ik nog lekkerder dan snoep, en zeker als je goede hebt!
Daar had ik nog niet aan gedacht, bedankt voor de tip!

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 12:20

Ik zou graag hier mijn vraag over koolhydraten stellen.
Ik ben niet bewust bezig met koolhydraatarm eten, maar aangezien mijn lijf niet fijn reageert op tarwe en aardappelen, vallen veel koolhydraten vanzelf al weg. Nu is mij bekend dat langzame koolhydraten voor een langer verzadigd gevoel zorgen. Ik eet maisbrood en weinig pasta en rijst. Mijn avondeten bestaat vaak uit groente en vlees. Als ik pasta eet is dit de glutenvrije variant. Een voorbeeld dat dan op het etiket staat is: Koolhydraten 45 gram, waarvan suikers: 0.1 gram. Betekent dit dan dat er maar 0.1 gram snelle koolhydraten in zitten?

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 21:26

Nee, helaas niet.
Alle koolhydraten worden in het lichaam omgezet naar bloedsuikers, glucose. Het verschil met 'snelle' koolhydraten en de 'slow' koolhydraten zit hem in het gemak (en daarmee tempo) waarin de koolhydraten in de darmen kunnen worden vrijgemaakt uit het voedsel. Hoe sneller het wordt vrijgemaakt, hoe groter de bekende suikerpiek en suikerdip.
Wel is suiker een overduidelijke snelle koolhydraat. Haver is een hele bekende slow koolhydraat, en misschien is een bordje havermout iets voor?

Heel vervelend dat je zoveel last hebt van tarwe en aardappels. Tarwegevoeligheid heb ik zelf ook, en kan daar maar relatief weinig van eten. Helaas zit tarwe in allerlei vormen bijna overal in verwerkt, waardoor ik dus tegenwoordig vooral veel zelf maak.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 21:51

Maar volgens mij bedoelen wij het zelfde..
Ik weet dat alle koolhydraten worden omgezet in glucose. Dat vind ik ook niet erg, maar ik heb dus wel last van die suikerpieken/dippen. Dus ik zou graag de langzame koolhydraten eten, maar hoe weet ik dan wat snelle en langzame koolhydraten zijn?
Havermout is niet aan mij besteed

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 00:10

De slow carbs kenmerken zich door een laag GI-cijfer (Glykemische Index), die aangeeft hoe snel deze voedingsmiddelen een suikerpiek veroorzaken. Helaas wordt dit cijfer niet op verpakkingen vermeldt, dat zou het ook voor veel diabeten een stuk makkelijker maken om boodschappen te doen.

En als diabeet zou ik eigenlijk de slow carb voedingsmiddelen moeten kennen :o
Maar ik ben heel eerlijk dat ik behalve havermout (waar ik dus gek op ben) en aardbeien (die ik zelf in de tuin kweek) er eigenlijk te weinig van weet :')

Maar even googlen op 'slow carb food list' levert een hoop engelstalige sites op, zoals deze http://www.livestrong.com/article/331564-list-of-slow-burning-carbs/ en deze http://www.findingmyfitness.com/2013/09/fairly-exhaustive-slow-carb-food-list/
Als ik deze sites mag geloven zijn de meeste van mijn favoriete groentes en fruit slow-carb, blijkbaar weet het lijf wat goed is :) De laatste site heeft zelfs een pdf om te downloaden met alle slow-carb voedingsmiddelen onderverdeeld in categorieën, wel in het Engels ook. Ik denk dat ik hem zelf ook op m'n telefoon en tablet ga zetten, om het boodschappen doen wat makkelijker te maken.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 08:09

Dankjewel voor je uitleg! Ik ga straks de links eens even rustig bekijken :)