Meer veganisten op Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tillie20

Re: Meer veganisten op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 11:12

Overigens: 3 september(over 2 weken dus) wordt er een uitspraak gedaan over nertsenfokkerijen in Nederland(hoger beroep). Er wordt een actie georganiseerd door Animal Rights NL:
https://www.facebook.com/events/1042947469056659/

Ik heb die dag helaas de hele dag school, dus kan dan niet. Maar misschien interessant voor jullie?

Hannepan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 11:53

Ik vind honing sowieso niet lekker dus dat eet ik niet :p

Ik word ook altijd een beetje blijer na het lezen van dit topic, soms voelt het alsof je tegen een muur loopt te praten.
Moeder wilde laatst tonijn kopen in de winkel; ik zeg, als je dan per se vis wil, dan aub geen tonijn, die zijn zo overbevist. "ja, maar het is lekker".
Normaal luisteren mijn ouders we naar zo'n dingen- maar as het erop aankomt en het iets is dat ze graag hebben denken ze toch alleen aan zichzelf. Dat is zo jammer, dat dat besef niet doordringt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:37

Wat een heerlijk dier Tillie. <3

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:41

RedPassion schreef:
Wat een heerlijk dier Tillie. <3

Dat is ie zeker! Net als zijn maatje, ben echt super gek op ze. Al heb ik mezelf voorgenomen dat ik hierna alleen nog maar kansarme dieren adopteer, en geen dieren meer koop. Maar hopelijk nog heel lang genieten van dit heerlijke duo dat me 's ochtends altijd zo lief wakker maakt! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:44

Dat is een mooi voornemen. Maar hopelijk nog lang niet aan de orde voor jou. :) Hier ook vrijwel alleen opvangers en herplaatsers, maar totaal geen spijt van de hond die we bij een fokker gekocht hebben. Al zou ik dat nu niet meer doen, maar alle dieren zijn me even lief, ongeacht hun afkomst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:47

Hier ook iemand met twee katten, twee broertjes. Ben echt gek op die beestjes <3 Een van de twee ligt nu weer bij de dierenarts, kosten lopen echt behoorlijk op.. Maar mijn huisgenoot en ik kunnen het echt niet over ons hart verkrijgen om dat beestje in te laten slapen omdat we het zonde vinden van het geld, of omdat het betekent dat wij dan de komende tijd even op een houtje moeten bijten. Ben allang blij als dat diertje gewoon weer elke avond bij me in bed komt liggen.. Daar doe je het toch voor?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:47

Tonijn zou ik inderdaad nooit kopen.. En als ik vlees voor iemand moet meenemen dan zal ik ook nooit kip kopen. Dan mogen ze kiezen tussen bio rundvlees of een vegaburger :P
Kippen vind ik toch zo'n zielige dieren, hoe men daar mee om gaat..
Ik ben op t moment bezig met het inrichten van een kippenhok. Over een paar weekjes ga ik hopelijk wat batterij-kipjes redden :)

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:49

Dieren redden is zoiets moois.. Ik red hamstertjes... :o

Rijden jullie trouwens actief paard?

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:54

RedPassion schreef:
Dat is een mooi voornemen. Maar hopelijk nog lang niet aan de orde voor jou. :) Hier ook vrijwel alleen opvangers en herplaatsers, maar totaal geen spijt van de hond die we bij een fokker gekocht hebben. Al zou ik dat nu niet meer doen, maar alle dieren zijn me even lief, ongeacht hun afkomst.

Nee precies! Dat is het 'm ook gewoon, alle dieren zijn mij ook even lief. Vandaar dat ik ook in het vervolg liever een kansarm diertje help. Had laatst deze pagina ontdekt:

https://www.facebook.com/blindcathoneybee

En toen heb ik dat besloten. Zo'n katten kan je nog een enorm mooi leven geven.

Ik rijd geen paard meer. Ik heb wel paard gereden, vooral verzorgpaarden en dan geen dressuur en bitloos. Vooral uit grondwerk en de omgang haalde ik voldoening.

@BarbaLala, ik heb antwoord terug van Rebellion Fashionstore.

Ik:
Ik hoop dat jullie ervan op de hoogte zijn hoe zo'n bontkraag gemaakt wordt! Deze dieren leven in veel te kleine kooitjes en krijgen minimaal aantal eten en drinken. Wanneer ze groot genoeg zijn worden ze vaak zonder verdoving of zonder de dieren eerst te doden gevild. Weet je hoe het uit ziet als een dier zonder ZIJN vacht gewoon nog doorleeft? Nee, dat dacht ik al. Vacht is voor de dieren, niet voor de mensen. Shame.

Zij: Hoi Claudia,airforce is aangesloten bij Fur lab.De gruwelfilmpjes die op internet getoond worden dat komt hier niet aan te pas.Voor verdere info verwijs ik je graag door naar hun site.Liefs

Ik: Sorry, 'verantwoord bont' :') Het dragen van bont (of het maken) is geen noodzaak maar een KEUZE. Wanneer jij de keuze maakt om een dier te doden voor zijn bont kan dat nooit verantwoord zijn. Dus als ik denk: oh kijk: die hond heeft een mooie vacht, laat ik 'm in een (nog steeds veel te kleine) ruimte opgroeien en daarna doden voor z'n vacht, is dat wel goed?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 13:02

Ben ik net aan het vertellen dat mijn katten zulke lieverds zijn, komt er net eentje binnen lopen met een levende muis :') Mijn hart bloedt maar ik ga hem toch echt niet vangen...

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 13:07

Emmaa_ schreef:
Ben ik net aan het vertellen dat mijn katten zulke lieverds zijn, komt er net eentje binnen lopen met een levende muis :') Mijn hart bloedt maar ik ga hem toch echt niet vangen...

Hahaha, tjsa, niet leuk maar je kan toch niet 24/7 bij je kat zijn als je 'm buiten laat. Maar bij jouw studentenhuis zijn katten dus ook toegestaan? (:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 13:11

Tillie20 schreef:
Emmaa_ schreef:

Hahaha, tjsa, niet leuk maar je kan toch niet 24/7 bij je kat zijn als je 'm buiten laat. Maar bij jouw studentenhuis zijn katten dus ook toegestaan? (:

Ja wij hebben dat op een gegeven moment een beetje afgedwongen. We hebben een vrij goede band met onze huisbaas en het eerste wat wij eigenlijk vertelden over onze katten was toen we vroegen of ze een kattenluikje in onze voordeur wouden zetten :') Dat was gelukkig geen probleem, dus neem aan dat ze de katten ook niet zo erg vinden :Y)

En ja, het is de natuur.. Maar die van ons kan er zo mee spelen en dat vind ik zo sneu om aan te zien...

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 13:17

Hahaha, zo kan het ook natuurlijk :Y) Ik heb wel echt bewust gezocht naar een kamer/huis waar huisdieren mochten. Mijn kamer is gelukkig groot genoeg om ze daar te houden en ze hebben lekker toegang tot het balkon en de tuin vanuit mijn kamer. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 13:18

Ja die van ons kunnen hier door het hele appartement banjeren, we hebben een groot balkon en ze kunnen dus gewoon naar buiten via het luikje. Ons hele huis is ook katten-proof gemaakt, wij hebben hier overal planken aan de muur hangen waar ze op kunnen springen en naar beneden kunnen kijken enzo :')

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 13:22

Emmaa_ schreef:
Ja die van ons kunnen hier door het hele appartement banjeren, we hebben een groot balkon en ze kunnen dus gewoon naar buiten via het luikje. Ons hele huis is ook katten-proof gemaakt, wij hebben hier overal planken aan de muur hangen waar ze op kunnen springen en naar beneden kunnen kijken enzo :')

Hahaha, super leuk! Dat ga ik ook doen inderdaad bij mijn kamer, van die planken ophangen. Moet alleen nog verhuizen :P

Ik ga van een appartement van 60m2(badkamer en berghok van 15m2 in totaal zijn altijd afgesloten, dus eigenlijk 45m2 vrije ruimte) naar een kamer van 40m2 met balkon en tuin. Dus de katten gaan er op vooruit :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 13:25

Tillie20 schreef:
Emmaa_ schreef:

Hahaha, super leuk! Dat ga ik ook doen inderdaad bij mijn kamer, van die planken ophangen. Moet alleen nog verhuizen :P

Ik ga van een appartement van 60m2(badkamer en berghok van 15m2 in totaal zijn altijd afgesloten, dus eigenlijk 45m2 vrije ruimte) naar een kamer van 40m2 met balkon en tuin. Dus de katten gaan er op vooruit :j

Oh lekker inderdaad! Een tuin lijkt mij ook ideaal. Groot balkon vinden ze al fantastisch, maar een tuin vinden ze toch altijd leuker. Rollen door het gras enzo :')

Dit zijn mijn kleine baby's trouwens <3 Lijken zo een stuk onschuldiger dan ze daadwerkelijk zijn
Afbeelding

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 13:27

Aahhh! Wat super schattig! Ze zijn wel echt super mooi zeg! Ik hou van getijgerde katten <3 Je ziet wel dat ze familie zijn! Al heeft de linker wat meer strepen en de rechter wat meer stippen. Mooi zeg!

Maar ik geloof dat mijn twee bazen hun personeel aan het roepen zijn. Volgens mij willen ze graag geëntertaind worden met hun speeltjes :D :+

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 13:56

Poezen <3 Zulke leuke beesten, wij hebben er ook 2. Een zwart witte killer (heeft mijn hamster opgegeten) en een rooie. Die rooie is zo lief! <3

Toch zou ik geen kat meer moeten denk ik, tenzij het zo'n lieve is als die rooie. Die zwartwitte loopt altijd te jagen, bah.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 14:01

Wat een leuke katten komen er voorbij <3
Hier lopen er ook een paar rond. Een aanloopkat, een van mijn ouders die inmiddels al 15 is en een van mijn zusje. Die wonen allebei in het huis naast dat van ons. We hebben zelf een hond, al is het meer een uit de kluiten gewassen kat :+ Madam is stronteigenwijs, maar wel ook heel lief :D
Afbeelding

En dan hebben we nog een trekpaard en een tinker, waar we wel eens buitenritjes op maken, maar ze houden vooral van grasmaaien :))

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 14:05

Aaaa wat een leuk dier! Dat is echt zo'n disney hond haha

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 14:07

Mijn draakie <3
Afbeelding

Ben er van het weekend nog hard afgevallen. Het leek me een goed plan om eens te gaan crossen met deze dressuurmiep, maar ze was bang voor alle hindernissen :+

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 14:19

8nnemiek schreef:
Wat een leuke katten komen er voorbij <3
Hier lopen er ook een paar rond. Een aanloopkat, een van mijn ouders die inmiddels al 15 is en een van mijn zusje. Die wonen allebei in het huis naast dat van ons. We hebben zelf een hond, al is het meer een uit de kluiten gewassen kat :+ Madam is stronteigenwijs, maar wel ook heel lief :D
[ [url=m/YriqEL.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dan hebben we nog een trekpaard en een tinker, waar we wel eens buitenritjes op maken, maar ze houden vooral van grasmaaien :))

Aaahhh! Een Afghaan! Zo'n mooie honden <3

We moeten eigenlijk een keer een Bokt vegan meeting houden!

@Iris, ik weet nu wel dat ze echt heel mooi is! :D Ze is echt heel aansprekend! <3

Ik heb weer een reactie terug van die leeghoofden die bont verkopen hoor :') Ik weet niet of jullie het kunnen volgens met deze link, of dat die alleen voor mij werkt.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 14:34

Ik wil even zeggen dat ze ondanks dat ik gewoon netjes beargumenteerde dat ze me verwijderd hebben van hun pagina, net als al mijn berichten. Gelukkig ben ik zo slim geweest om screenshots te maken, wilt iemand misschien de screenshots weer onder dat bericht posten(aangezien ik dat niet meer kan :Y) ) Vind dit echt belachelijk.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 14:36

Ja is goed doe ik wel

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 14:38

Hier is de link naar de screenshot:

http://i.imgur.com/yQtEF7T.jpg

Dankjewel voor de moeite, welke tekst je erbij zet moet je zelf weten. Maar als ze niet kunnen onderbouwen waarom ze bont verkopen moeten ze het gewoon niet verkopen, punt. Het verwijderen van een bericht zorgt echt niet dat dat probleem weggaat :P