Havermout ontbijt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Re: Havermout ontbijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 21:01

Ik houd ook niet van kleine brokjes havermout :o Wordt zo'n plakkerige boel!

Hoe maak je je granola Chanen?

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 22:38

Ik moet morgen super vroeg op en wil niet zó vroeg eruit dat ik een uitgebreid ontbijt klaar kan maken.
Kan je havermout maken en dat snachts laten staan in de koelkast?

dan sochtends wat honing, kaneel en eventueel nog wat melk erbij? En even warm maken denk ik.

Ik heb geen speciale overnight oats, zou het heel goor worden?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 22:40

Daar ben je geen speciale havermout voor nodig.
Mijn quaker staat ook al een paar uur in de week samen met de speltvlokken. :9

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 22:42

Overnight oats maak je met gewone havermout. Ik gebruik dus het liefst Euroshopper. Ik zet 's avonds alles al klaar, dus havermout, melk en wat ik er verder maar in wil op dat moment.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 22:46

Hier hetzelfde als bij Karin. Ik zet de havermout te weken en de dag erna 1 minuut 30 ofzo in de magnetron. Aangezien ik de grote bio-vlokken heb, moeten ze sowieso even weken (tenzij ik ze op het vuur kook).

Plien, doe jij er yoghurt bij, bij je overnightoats?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 22:49

Nee, eigenlijk alleen soyamelk. Andere opties heb ik nog niet eens geprobeerd. Ook maar een beetje met variaties qua 'beleg'. Maar zomerfruit vond ik zuur en appel+rozijnen te zoet. Dus de enige manier waarop ik het echt lekker vind is met sojamelk, lijnzaad, agavesiroop of honing en een beetje kaneel :+

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 22:52

Hihi hier hetzelfde :o Havermout met enkel rijstmelk, mmmm!

Maar Karin had een keertje een variant met Griekse yoghurt en aardbeien, dat zie ik dan wel weer zitten!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 22:56

Hmm, wat een lekker ideeën weer :9

Ik weet inmiddels waarom ik in eerste instantie de havermout niet erg kon waarderen, door de lijnzaad die ik er door deed. Toen dat op was en ik dus 'n keer m'n havermout zonder lijnzaad at, was het 10x lekkerder en nu gebruikt in sojamelk ipv gewone melk en is het helemaal jummie :9 Hoeft er wat mij betreft ook geen zoetstof meer bij :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 22:58

Ik maak het inderdaad wel met yoghurt, het staat hier in de week met gewone yoghurt en amandelmelk en met speltvlokken, chia, maca en hennepzaad. Morgenochtend doe ik er nog wat ananas bij.
Met dit weer eet ik het koud.
Eigenlijk wissel ik het veel af, dan blijft het lekker. :)
Momenteel wint de havermout het van m'n smoothies.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 23:21

Oh ik dacht dat overnight oats speciaal was :))

Top, dat ga ik doen *\o/*

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 09:01

Oh, fijn dat er al een topic over is. Even een stipje, ga ik straks even op mn gemak de 24 pagina's doorbladeren op zoek naar lekkere receptjes met havermout.
Kwam het gister tegen en het werd echt neergezet als "superfood" dus ben wel erg benieuwd.

Ik heb het nog nooit op, maar de gedachte "bitter" komt bij me op.. Is dat ook zo, als je er niet heel veel aan toevoegt zeg maar?

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 09:06

Ik maak mijn tommoroats altijd met yoghurt. Als ik de havermout met melk eet, laat ik het ook overnacht weken, maar dan doe ik het net zolang in de magnetron als anders.

Granola is heeeel makkelijk te maken. Gisteren heb ik 80 gram havermout gemengd met twee dessertlepels honing. Goed mengen en over een bakplaatverdelen en dan 12-15 minuten bij 180 graden in de oven. Als de havermout goudbruin begint te worden, is het klaar. Even laten afkoelen zodat het uithard en dan is het geloof ik tot 2 weken houdbaar. ;)
Ondertussen is de hangop ook klaar. Wat komt daar een vocht uit zetten zeg! Ik ben heel benieuwd hoe het al smaken. Vanmiddag nog even een doosje zomerfruit halen en dan morgen lekker ontbijten. :D

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 11:12

Die granola ga ik zeker eens proberen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 12:42

Yv, ik vind havermout niet bitter hoor.
Maar ik gooi er wel zoetmakers door(banaan,roodfruit,rozijntjes) en amandelmelk of sojamelk..

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 13:22

ik heb altijd de havermout van Quaker, nu heb ik gisteren die van de AH Euroshopper meegenomen.
Heeft iemand daar ervaring mee?

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 13:58

Ik heb altijd de ES havermout, bevalt me prima :j Nu heb ik ook nog niets anders geprobeerd, dus misschien ben ik niet zo heel betrouwbaar wat dat betreft :P

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 14:04

Nee, het idee erachter is dat het bitter is.. Weet ook niet waarom, ik heb het immers nog nooit op :+.

Net naar de biowinkel geweest en een pak havermout, ontbijtmix en stevia gehaald. Mijngod, meer dan 15 euro voor die 3 dingetjes := ..
Daarna even rijstmelk gehaald bij de ah en fruit in de vriezer en toen ook meteen een zalje havermout van eiroshoper meegenomen. Even het verschil bekijken, euroshopper had een veel vriendelijker prijsje.

Vanavond eens eea maken en morgen proberen.
Drink sinds een tijdje alleen amandelmelk ivm melk wegens darmklachten.
Ben erg benieuwd!

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 16:58

Ik ben ook alleen de ES havermout gewend, maar mij bevalt ie prima. Zowel voor de havermout met melk als de tommoroats met yoghurt. Al weet ik ook eigenlijk niet waarom dat verschil zou maken wat soort havermout betreft. Echt balen dat ES er t.z.t. uitgaat. Zeker als de vergelijkbare havermout van de Jumbo niet echt lekker is. Zodra duidelijk is wanneer de havermout uit de schappen verdwijnt maar even flink inslaan dus. Scheelt dat het nauwelijks een aanslag op je portemonnee is en lang houdbaar. :)

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 18:45

Ik heb gewoon de havermout van de c1000 voor €0,40 net zo duur als de euroshopper dus :D

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 19:53

Het is even wennen Yv, maar na een paar dagen is het zo verslavend :o

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 20:38

Mijn eerste overnight oats staat in de koelkast, ben benieuwd :) Ik heb 1 deel melk, 1 deel magere yoghurt en iets minder dan 1 deel havermout, kaneel en een lepel rozijntjes door elkaar gemixt. Morgenochtend nog een handje druifjes erbij voor de bite. Ben benieuwd of het een blijvertje is :)

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 07:10

Kieffer schreef:
Mijn eerste overnight oats staat in de koelkast, ben benieuwd :) Ik heb 1 deel melk, 1 deel magere yoghurt en iets minder dan 1 deel havermout, kaneel en een lepel rozijntjes door elkaar gemixt. Morgenochtend nog een handje druifjes erbij voor de bite. Ben benieuwd of het een blijvertje is :)

Het was echt heerlijk :9 Di is een blijvertje :j

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 07:55

Ik heb ook mn eerste havermoutontbijtje achter de kiezen :).
Vond het nieteens tegenvallen! Had het met stukjes banaan, appel en rozijntjes en een beetje kaneel.
Goed te doen en heb nu inderdaad wel een redelijk vol gevoel. Alleen eet ik volgens mij wel een flink stuk meer dan de porties die ik op blogs enzo zie..

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 08:33

het geeft ook een fijn gevoel, vind ik, het voelt zo gezond

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 09:39

Ik was benieuwd naar tomorroats met yoghurt ipv sojamelk. Had alleen kwark in huis. Dat met een beetje water verdund en daar tomorroats van gemaakt. Geen succes.. Heb het vanochtend weggegooid :o.