Groene smoothies! Wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:10

Voor :

Afbeelding

Na:

Afbeelding

VenoSnorlax

Re: Groene smoothies! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:32

Ik ben al lang een stille meelezer en ga zo naar de winkel voor spinazie
Heb watermeloen en nectarine in huis moet ik nog iets bijhalen om wat lekkers temaken?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 18:25

Volgens mij heb je dan alles om je eerste smoothie te maken .
Dan is bet een kwestie van uitproberen .

Ik had vandaag meloen ,1 kiwi ,1 perzik en veldsla mix .
Morgen weer smoothie met aardbeitjes , was exstra vandaag op de markt om ze te kopen .

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 19:41

Hmm zit nu aan mn watermeloen spinazie en nectarine best lekker maar en zit zo'n apart groen laagje bovenop hoe kan dat?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 09:05

Mmm onder in het glas is het zeker wat waterig ?

Heb ik ook vaker als ik appel , verse ananas , en meloen in de smoothie gebruik.
Als het dan even staat dat het bovenin dikker en onderin waterig is .
Dan roer ik met een lepel weer door elkaar .

Eens kijken wat ik zo door elkaar ga hutselen ....

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 12:41

Zit weer aan een groene smootie en ik heb het nu minder
Voor straks tijdens het hardlopen
2 nectarines
2 theelepels lijnzaad
200 ml sinasappelsap
5 eetlepels zelfgemaakte appelmoes

En het is nieteens vies :9

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 18:56

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 19:07

Meldt zich - fervente groene smoothie-fan. Ik mis het echt als ik door omstandigheden 's morgen niet ontbijt met een smoothie.

Vanmorgen een smoothie van schijf verse ananas - veel watermeloen (was ongeveer de helft van al het fruit wat erin ging) - 1 appel - 1 nectarine 1.5 glas water - thee lepels Haferkleie - handvol gemengede sla.
Dat geeft ca 6.5 dl smoothie - ik neem bij het ontbijt 4.5 dl en bij de lunch ook nog een glas vol.
Bewaar het in de koelkast, maar haal het er tijdig uit, drink het liefst op kamertemperatuur,. Dan heeft het meer smaak.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 19:23

Hallo Pimmetje :wave:
@Merel :De hoeveelheden doe ik op gevoel .
Meestal drink ik 0,5 tot 0,75 ml s,ochtends .
Maar je kunt het ook zeker een dag in de koelkast bewaren .
Als je je wilt inlezen moet je eens op Victoria Boutenko googlen .
Op Facebook is ook een smoothie pagina .

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 19:40

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 19:50

Daarom moet je ook zoveel mogelijk je blad groente dagelijks wisselen .
Dit is evt schadelijk als je weken achtereen dezelfde bladgroente rauw eet .

1 Banaan , 2 handen met aardbeien , 1 glas water en als het je eerste smoothie is doe je 1 handje spinazie .
Gewoon beginnen met meer fruit dan bladgroente , dan langzaam opbouwen .

Vanochtend had ik twee handen aardbeien , 1 perzik , 2 stengels bleekselderij , 100 gram sla melange en water.
Goed voor ca 750 ml .

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 19:51

Op de foto hier boven kun je ook de verhoudingen zien Merel .

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:14

Hallo mensen,

Ik heb gisteren het hele topic doorgespit opzoek naar antwoord op mijn vraag maar kwam er niet echt wat over tegen dus bij deze voor de mensen die dit als ontbijt nemen.
Val je er niet ontzettend van af?
Ik zit met structureel enig ondergewicht. Dit is volgens de richtlijnen, neem ik erbij dat ik gewoon miniatuur gebouwd ben dus hier doe ik niet moeilijk over.
Wel moet ik opletten dat er geen kilo's afvliegen.
Momenteel wel even in de aankom modus daar ik de laatste maanden gezakt ben naar een gewicht van 47 kilo bij 1.67

Mijn gedachte is groente en fruit word je niet dik van. Zou ik dan met die smoothies niet nog verder zakken in gewicht?
En wat zou je er eventueel doorheen kunnen doen als zijnde ''dikmaker''
Ook heb ik regelmatig last van Obstipatie. Hoe is jullie stoelgang icm de groene smoothies?

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:36

Ik weet dat er mensen zijn die zijn afgevallen van groene smoothies, maar ik had al een redelijk gezond eetpatroon dus ik ben er niets van afgevallen.

Ik heb wel het idee dat mijn stoelgang beter is geworden. Er zitten veel vezels in een smoothie volgens mij is dat bevorderlijk voor je stoelgang?

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:47

Mijn eetpatroon is niet je van het. Ontbijten doe ik eigenlijk al niet, krijg geen brood of yoghurt naar binnen als ik net wakker ben, dus vandaar dat ik dit wou proberen.
En als ik al wat eet dan heb ik snel daarna weer trek. Las dat die smoothies wel een goed vol gevoel geven dus dat probleem is dan al weg.

Ik zat even te googlen en in groente en fruit zitten dus veel oplosbare vezels die de darmfunctie bevorderen.
Dus in dat opzicht ook al een probleem minder.

Nu alleen nog het stukje gewicht.
Daar het zo vult ben ik bang dat ik over de dag nog minder trek zal krijgen en dus weinig aan zal komen.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:50

Imala schreef:
Hallo mensen,

Ik heb gisteren het hele topic doorgespit opzoek naar antwoord op mijn vraag maar kwam er niet echt wat over tegen dus bij deze voor de mensen die dit als ontbijt nemen.
Ik zit met structureel enig ondergewicht. Dit is volgens de richtlijnen, neem ik erbij dat ik gewoon miniatuur gebouwd ben dus hier doe ik niet moeilijk over.
Momenteel wel even in de aankom modus daar ik de laatste maanden gezakt ben naar een gewicht van 47 kilo bij 1.67

Mijn gedachte is groente en fruit word je niet dik van. Zou ik dan met die smoothies niet nog verder zakken in gewicht?
Ook heb ik regelmatig last van Obstipatie. Hoe is jullie stoelgang icm de groene smoothies?

Ik denk dat je smoothies hier heel goed op kunt aanpassen. Die vraag zou je bv op facebook bij de smoothies pagina kunnen stellen, er zijn er meerdere.
Ik ben tegelijkertijd begonnen met lijnzaad voor hetzelfde probleem (obstipatie) en dat helpt echt giga goed. De erg pijnlijke buikpijn aanvallen zijn verdwenen (totdat ik het weer laat vesloffen, dat wordt direct afgestraft).
Als ik zie wat voor effect het bij de paarden heeft, zou je haar er ook nog eens van moeten gaan glanzen! :D

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:53

Margee schreef:
Imala schreef:
Hallo mensen,

Ik denk dat je smoothies hier heel goed op kunt aanpassen. Die vraag zou je bv op facebook bij de smoothies pagina kunnen stellen, er zijn er meerdere.
Ik ben tegelijkertijd begonnen met lijnzaad voor hetzelfde probleem (obstipatie) en dat helpt echt giga goed. De erg pijnlijke buikpijn aanvallen zijn verdwenen (totdat ik het weer laat vesloffen, dat wordt direct afgestraft).
Als ik zie wat voor effect het bij de paarden heeft, zou je haar er ook nog eens van moeten gaan glanzen! :D

Die buikpijn aanvallen heb ik inderdaad ook en steeds vaker. Vrijdag begon het weer, zelfs fietsen deed pijn bij elk hobbeltje. Vanochtend eindelijk ontlasting gehad en darmen zijn weer ontspannen.
Lijnzaad gooi je gewoon door de smoothie heen wat ik begreep?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:24

Je kunt toch je dag starten met een groene smoothie Imala , en dan om een uur of 10.00/11.00
nog brood eten .
Denk dat je er via proberen achterkomt , hoe je lichaam er op reageert.

Ik ben nu ca 5 maanden s,ochtends aan de groene smoothie , s en ben tot nu toe 12 kg kwijt .
De rest van de dag eet ik normaal ; gewoon 2 tussendoortjes , bij de lunch twee boterhammen en s,avonds
gewoon warm .
Alleen sinds ik groene smoothie,s onbijt heb ik geen zin in foute dingen ,daardoor snoep ik niet
meer .
Sinds drie weken ben ik ook weer met sporten begonnen , want ik wil graag nog meer kg kwijt .

Idd Niwla , bladgroente bestaat uit veel vezels .

Vanochtend ;
Voor ;

Afbeelding

Na ;

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 21:01

Imala schreef:
Mijn eetpatroon is niet je van het. Ontbijten doe ik eigenlijk al niet, krijg geen brood of yoghurt naar binnen als ik net wakker ben, dus vandaar dat ik dit wou proberen.
En als ik al wat eet dan heb ik snel daarna weer trek. Las dat die smoothies wel een goed vol gevoel geven dus dat probleem is dan al weg.

Ik zat even te googlen en in groente en fruit zitten dus veel oplosbare vezels die de darmfunctie bevorderen.
Dus in dat opzicht ook al een probleem minder.

Nu alleen nog het stukje gewicht.
Daar het zo vult ben ik bang dat ik over de dag nog minder trek zal krijgen en dus weinig aan zal komen.

Je kan de smootie aanvullen met bijvoorbeeld ongeklopte slagroom, volle melk of sojaroom. Havermout, lijnzaad ect zijn ook dingen die wat extra's toevoegen aan een smootie.

Je kan het altijd gaan proberen, wie weet is dit iets wat je als ontbijt kan eten gevolgd door een 'tweede ontbijt' zoals havermout of een boterham rond koffie tijd?

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 23:19

Lijnzaad kreeg ik inderdaad ook als tip voor een goede stoelgang. Dus dat ga ik sowieso aanschaffen.
Ik wil straks zeker de groene smoothie gaan proberen mja stukje angst voor afvallen he, en als je leest dat mensen zo vol zitten ervan. Maar goed, ik ga het gewoon proberen.

Ik ga straks diensten werken vanaf 07.00 dus rond de eerste koffie een broodje naar binnen werken moet lukken.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 06:49

Vandaag een echt groene smoothie (appeltjes groen := )
1 mango , 1 perzik , 70 gram Rucola en 1 glas water . :9

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 08:36

Klinkt lekker! Ik was vergeten mijn spinazie uit de vriezer te halen, dus heb maar havermout gegeten.
Denk dat ik er dan vanavond nog even eentje maak voor de vitamientjes!

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 09:46

Imala: ik ben ook aan de lichte kant, ondergewicht volgens BMI als je daar naar kijkt. Ook altijd al geweest trouwens. Sinds een jaar probeer ik zoveel mogelijk gezond te eten, niet alleen groene smoothies maar ook de rest heel gezond. (Zie bijvoorbeeld het Amber Alberda topic). Ik geloof ook niet meer zo in gewicht en BMI, want op dit moment voel ik me ontzettend goed en heb ik meer energie dan ik in jaren heb gehad ondanks mn te lage gewicht. Gek genoeg val ik ook juist af als ik de hele week friet en snacks ga eten, omdat mijn lichaam daar geen voedingsstoffen uit kan halen en dus de reserves aan spreekt. Mijn advies zou zijn om eens te beginnen met smoothies in de ochtend maar neem niet gelijk heel veel, eet gewoon half-half je normale ontbijt ernaast. Gooi gewoon langzaam je eetgewoonte om en kijk wat er gebeurt. Mocht je wel gaan afvallen dan kun je altijd nog stoppen. Niemand kan je namelijk vertellen wat jou lichaam gaat doen. Het is heel irritant soms maar de enige manier om er achter te komen wat voor jou werkt is trial en error.

Maar ik begrijp heel goed je angst voor afvallen. Te dik zijn is niet leuk, maar te dun ook echt niet. Helemaal niet als je ook nog eens niet goed voelt. Hoop dat je snel iets vind dat bij jou past :D

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 10:39

Sentido schreef:
Imala: ik ben ook aan de lichte kant, ondergewicht volgens BMI als je daar naar kijkt. Ook altijd al geweest trouwens. Sinds een jaar probeer ik zoveel mogelijk gezond te eten, niet alleen groene smoothies maar ook de rest heel gezond. (Zie bijvoorbeeld het Amber Alberda topic). Ik geloof ook niet meer zo in gewicht en BMI, want op dit moment voel ik me ontzettend goed en heb ik meer energie dan ik in jaren heb gehad ondanks mn te lage gewicht. Gek genoeg val ik ook juist af als ik de hele week friet en snacks ga eten, omdat mijn lichaam daar geen voedingsstoffen uit kan halen en dus de reserves aan spreekt. Mijn advies zou zijn om eens te beginnen met smoothies in de ochtend maar neem niet gelijk heel veel, eet gewoon half-half je normale ontbijt ernaast. Gooi gewoon langzaam je eetgewoonte om en kijk wat er gebeurt. Mocht je wel gaan afvallen dan kun je altijd nog stoppen. Niemand kan je namelijk vertellen wat jou lichaam gaat doen. Het is heel irritant soms maar de enige manier om er achter te komen wat voor jou werkt is trial en error.

Maar ik begrijp heel goed je angst voor afvallen. Te dik zijn is niet leuk, maar te dun ook echt niet. Helemaal niet als je ook nog eens niet goed voelt. Hoop dat je snel iets vind dat bij jou past :D

Bedankt voor antwoord. ( De rest trouwens ook ;) )
Ik zit ook mijn hele leven op volgens de norm ondergewicht maar goed, ben gewoon iel gebouwd dus daar had ik vrede mee. Helaas nu heel wat kilootjes afgevallen en met 1.67 een gewicht van 47 kilo.
Heb ooit al eens op de 43 gezeten en dat wil ik echt nooit meer.
Ondanks dat gewichten mij niet zoveel doen normaal vind ik het wel zorgwekkend dat mijn haar erbij uitvalt en afbreekt ;(
Dus op een aankom dieet maar haha

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 11:15

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt