Na:

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Imala schreef:Hallo mensen,
Ik heb gisteren het hele topic doorgespit opzoek naar antwoord op mijn vraag maar kwam er niet echt wat over tegen dus bij deze voor de mensen die dit als ontbijt nemen.
Val je er niet ontzettend van af?
Ik zit met structureel enig ondergewicht. Dit is volgens de richtlijnen, neem ik erbij dat ik gewoon miniatuur gebouwd ben dus hier doe ik niet moeilijk over.
Wel moet ik opletten dat er geen kilo's afvliegen.
Momenteel wel even in de aankom modus daar ik de laatste maanden gezakt ben naar een gewicht van 47 kilo bij 1.67
Mijn gedachte is groente en fruit word je niet dik van. Zou ik dan met die smoothies niet nog verder zakken in gewicht?
En wat zou je er eventueel doorheen kunnen doen als zijnde ''dikmaker''
Ook heb ik regelmatig last van Obstipatie. Hoe is jullie stoelgang icm de groene smoothies?
Margee schreef:Imala schreef:Hallo mensen,
Ik heb gisteren het hele topic doorgespit opzoek naar antwoord op mijn vraag maar kwam er niet echt wat over tegen dus bij deze voor de mensen die dit als ontbijt nemen.
Val je er niet ontzettend van af?
Ik zit met structureel enig ondergewicht. Dit is volgens de richtlijnen, neem ik erbij dat ik gewoon miniatuur gebouwd ben dus hier doe ik niet moeilijk over.
Wel moet ik opletten dat er geen kilo's afvliegen.
Momenteel wel even in de aankom modus daar ik de laatste maanden gezakt ben naar een gewicht van 47 kilo bij 1.67
Mijn gedachte is groente en fruit word je niet dik van. Zou ik dan met die smoothies niet nog verder zakken in gewicht?
En wat zou je er eventueel doorheen kunnen doen als zijnde ''dikmaker''
Ook heb ik regelmatig last van Obstipatie. Hoe is jullie stoelgang icm de groene smoothies?
Ik denk dat je smoothies hier heel goed op kunt aanpassen. Die vraag zou je bv op facebook bij de smoothies pagina kunnen stellen, er zijn er meerdere.
Ik ben tegelijkertijd begonnen met lijnzaad voor hetzelfde probleem (obstipatie) en dat helpt echt giga goed. De erg pijnlijke buikpijn aanvallen zijn verdwenen (totdat ik het weer laat vesloffen, dat wordt direct afgestraft).
Als ik zie wat voor effect het bij de paarden heeft, zou je haar er ook nog eens van moeten gaan glanzen!
Imala schreef:Mijn eetpatroon is niet je van het. Ontbijten doe ik eigenlijk al niet, krijg geen brood of yoghurt naar binnen als ik net wakker ben, dus vandaar dat ik dit wou proberen.
En als ik al wat eet dan heb ik snel daarna weer trek. Las dat die smoothies wel een goed vol gevoel geven dus dat probleem is dan al weg.
Ik zat even te googlen en in groente en fruit zitten dus veel oplosbare vezels die de darmfunctie bevorderen.
Dus in dat opzicht ook al een probleem minder.
Nu alleen nog het stukje gewicht.
Daar het zo vult ben ik bang dat ik over de dag nog minder trek zal krijgen en dus weinig aan zal komen.
Sentido schreef:Imala: ik ben ook aan de lichte kant, ondergewicht volgens BMI als je daar naar kijkt. Ook altijd al geweest trouwens. Sinds een jaar probeer ik zoveel mogelijk gezond te eten, niet alleen groene smoothies maar ook de rest heel gezond. (Zie bijvoorbeeld het Amber Alberda topic). Ik geloof ook niet meer zo in gewicht en BMI, want op dit moment voel ik me ontzettend goed en heb ik meer energie dan ik in jaren heb gehad ondanks mn te lage gewicht. Gek genoeg val ik ook juist af als ik de hele week friet en snacks ga eten, omdat mijn lichaam daar geen voedingsstoffen uit kan halen en dus de reserves aan spreekt. Mijn advies zou zijn om eens te beginnen met smoothies in de ochtend maar neem niet gelijk heel veel, eet gewoon half-half je normale ontbijt ernaast. Gooi gewoon langzaam je eetgewoonte om en kijk wat er gebeurt. Mocht je wel gaan afvallen dan kun je altijd nog stoppen. Niemand kan je namelijk vertellen wat jou lichaam gaat doen. Het is heel irritant soms maar de enige manier om er achter te komen wat voor jou werkt is trial en error.
Maar ik begrijp heel goed je angst voor afvallen. Te dik zijn is niet leuk, maar te dun ook echt niet. Helemaal niet als je ook nog eens niet goed voelt. Hoop dat je snel iets vind dat bij jou past