Ik heb dit weekend fondant meegebracht uit de Jamin! Mijn eerste experiment is voor volgend weekend: een schildpadje met botercreme afgesmeerd en gevuld met verse frambozencoulis!
meggiemeg
Geplaatst: 03-09-12 09:54
wreckh schreef:
ok, vandaar dus. probeer ik dat volgende keer. Pure ganache is 1 op 1 en melk chocolade dan?
zelfde verhouding als bij witte chocolade volgens mij
melkchocolade 1:3 puur 1:1 wit 1:2 iedereen doet het anders dus
Jolien87
Geplaatst: 03-09-12 15:41
Ik ben lekker druk bezig om allemaal leuke spulletjes uit te zoeken voor mijn verlanglijstje. Momenteel heb ik al de volgende dingen erop staan:
-Wilton Standard Adaptor/Coupler Carded -PME Plain & Fluted Oval Cutter set/4 -JEM Round Scroll Frame cutter -FMM Straight frill cutters no. 1, 2 en 3 -Wilton 101 Cookie Cutter Set -PME Creative Plaque Cutters -Rose Spray & Plain set/8 -Wilton Deluxe tipset, 29/pc -Sugarcraft Gun incl. disc set -CK Texture Mat - Dot Explosion -PME Robin cutter set/2 -Wilton Ribbon Cutter & Embosser set
Maar wat zijn volgens jullie nu de echte musthaves? Dan bedoel ik niet de basisbenodigdheden uit de OP, want dit heb ik allemaal al wel in huis. Maar wat is volgens jou/jullie nu echt iets wat ik niet kan missen?
Tevens heb ik me rot gezocht naar een ronde uitsteker met een bobbelige rand, waarbij er gaatjes in de bobbeltjes zitten. Snappen jullie hem nog? vast niet hihi. Het gaat om de ronde, witte vorm die bovenop deze taart zit:
Het liefst natuurlijk in verschillende maten. Ik heb al op DLS gekeken, maar ik heb hem niet gevonden. Heeft iemand van jullie enig idee waar ik deze vinden kan?
He taartenmakers..ik heb een vraag/opdracht. Op de begin pagina zie ik niemand die in Noord Holland taarten maakt dus ik stel de vraag in het algemeen, misschien wil iemand het doen..
Mijn zoontje wordt 29 september 1 jaar en ik wil graag een leuke speciale taart voor ong 15 personen. Ik heb zelf al veel aan jullie tips gehad en wat leuke creaties gemaakt..maar zie het echt niet zitten om dit zelf te doen (stress..). Wie o wie wil dit in opdracht doen, tegen betaling natuurlijk. Ik hoor graag
Dallas, dat is lang geleden! (of word ik soms oud.... ) Morgen 2 taarten op het programma, een taart voor de achterbuurman hij wordt 40 en een taart voor de buurtjes, daar is een kleine geboren en ze komen vrijdag weer thuis uit het ziekenhuis.
Jolien87
Geplaatst: 05-09-12 14:20
Een tijd geleden heb ik een boeken on gekregen van collega's, na lange tijd wist ik eindelijk wat ik ermee wilde. Dus daar stond ik vanmiddag bij de kookboeken. Maar dan? Ik kon echt niet zo 1-2-3 een keuze maken. De boekem die ik in mijn handen heb gehad bestonden grootendeels uit decoratievoorbeelden. Maar ik ben meer op zoek naar een boek met tips&trics, meer in de vorm van een handboek of iets dergelijks. Hebben jullie aanraders? Welke boeken mogen volgens jullie niet missen in de kast van een taartenbakker?
DIVA2
Geplaatst: 05-09-12 14:38
In de Mjam staan ook vaak tips and trics. Is dat wat je zoekt?
Maar die kan je natuurlijk niet kopen met een bon.....
Lievemeid
Geplaatst: 05-09-12 14:40
Hallo, ik kom even binnenvallen.
Binnenkort gaan we hier een hoop cupcakes (stuk of 50..) bakken en versieren.
Ik heb alles al in huis maar ik vraag me af of je ook glazuur kunt gebruiken zodat de fondant aan het cakeje plakt..
Ik weet dat hier normaal botercreme of chocopasta voor kan worden gebruikt maar het eerste lijkt me vrij vet en het tweede wordt vrees ik een vlekkerige bedoeling (ben niet zo netjes en helemaal niet als het er zoveel zijn.. ).
Het worden dus geen enorme bouwwerken zoals hier wel eens staan (wel prachtig hoor! ) maar gewoon wat simpele bloemetjes ed. Het wordt de eerste keer voor mij, dus ik hoop dat het lukt.
Iessie, ik denk dat werken met glazuur dan juiste een grote kliederbende gaat worden Je kunt ook abrikozenjam gebruiken, je hoeft er echt geen klodders op te doen, een klein beetje is voldoende.