Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sharani schreef:Ze eten thuis wel vega, maar de oudste 2 zullen op een bbq bij een ander wel af en toe wat vlees nemen vermoed ik. Ze hebben er geen probleem mee dat ik het thuis niet maak, zolang het eten maar lekker is. Maar zijn zich wel bewust van de millieu belasting van vlees en het dierenleed.
edit: hoor net van 1 van de 2 dat hij op een bbq liever de vegetarische dingen zou eten.
Jusi schreef:Citaat:vegetariës eten
Die eten alleen vlees van een ram.. (Ariës = ram in het Latijn)
Karlijnxxx schreef:Ik ben altijd wel in voor een discussie op het sociale vlak. Ik lees hier dat velen ipv vlees vegatarisch eten. Maar vormt het bewerkingsprocess van grondstof tot (bijv) vegaburger een ook niet dusdanig grote impact op het milieu? Net zoals biologisch vlees? Wat veel langer en lang niet altijd zo diervriendelijk wordt gehouden? Ik ben heel benieuwd naar jullie meningen?
(ennuh... Waar smaakt tofu precies naar? Ik ben niet zo'n held in nieuwe dingen)
Karlijnxxx schreef:Ik ben altijd wel in voor een discussie op het sociale vlak. Ik lees hier dat velen ipv vlees vegatarisch eten. Maar vormt het bewerkingsprocess van grondstof tot (bijv) vegaburger een ook niet dusdanig grote impact op het milieu? Net zoals biologisch vlees? Wat veel langer en lang niet altijd zo diervriendelijk wordt gehouden? Ik ben heel benieuwd naar jullie meningen?
(ennuh... Waar smaakt tofu precies naar? Ik ben niet zo'n held in nieuwe dingen)
Yucca schreef:Ik heb vanavond de javaanse schijf van de C1000 uitgeprobeerd. Vond hem erg lekker en mijn vriend ook.
Ben geen vega overigens, maar wil wel bewust minder vlees eten. Daarom nemen we af en toe een vegetarisch alternatief. Mijn vriend is het niet zo met me eens, maar wie kookt, wie beslist.haha
Ellen_1990 schreef:Yucca schreef:Ik heb vanavond de javaanse schijf van de C1000 uitgeprobeerd. Vond hem erg lekker en mijn vriend ook.
Ben geen vega overigens, maar wil wel bewust minder vlees eten. Daarom nemen we af en toe een vegetarisch alternatief. Mijn vriend is het niet zo met me eens, maar wie kookt, wie beslist.haha
Ik eet wel vegetarisch... En als ik kook eet mijn vriend vaak ook vegetarisch.. Ik heb niet altijd zin om speciaal voor hem vlees te gaan maken. Dus eten we groentewraps of ovenschotel met vegetarisch gehakt. Hij vind het wel best. Maar ik dwing m niet om ook vegetarisch te eten. T blijft zijn keuze...