Ga me nog eens inlezen of dat ook met vleesvervangers gemaakt kan worden.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Magrathea schreef:picobello schreef:Tja, in principe kan het, ik geloof alleen dat het zoveel moeite kost dat het niet echt milieuvriendelijk is. Maar diervriendelijk is het wel!
Mwoah, zou niet weten waarom niet. Er worden gewoon stamcellen genomen en daar zeggen ze tegen 'Hier, wordt dat' en dan doen ze dat. Lijkt me wel echt raar om te zien...
Sowieso is het nog in ontwikkeling
Mirjamsel schreef:Ik hou ook niet van vlees. Ik moet zeggen, die vleesvervangers die op vlees moeten lijken vind ik dan ook erg vies! Ik ga daarvoor altijd speciaal naar de Albert Heijn, om bijv. een spinazie rondo ofzo te halen
Magrathea schreef:Mirjamsel schreef:Ik hou ook niet van vlees. Ik moet zeggen, die vleesvervangers die op vlees moeten lijken vind ik dan ook erg vies! Ik ga daarvoor altijd speciaal naar de Albert Heijn, om bijv. een spinazie rondo ofzo te halen
Muh, vaak is het dan toch van dat eiwitspul ofzo? Ik vind dat vaak wel lekkerQuorn saté bijvoorbeeld, heerlijk!
Wel echt heel machtig, het lijkt niet veel maar na een half bakje met rijst en groente zit je stampvol.
Liek_ schreef:Ik meld me ook even. Ik ben geen vegetariër maar eet vrijwel geen vlees meer. Ik geef biologieles en na het zien van walgelijke filmpjes over de bio-industrie heb ik besloten dat ik zo min mogelijk vlees eet. Als ik wel vlees eet dan koop ik biologisch. Maar als ik daar dan een hap van neem ontkom ik niet aan herinneringen van die walgelijke beelden. En dat ik een lijk zit te eten. Mijn vriend heeft dus vaak 2 stukjes vlees dan![]()
Kip eet ik trouwens helemaal niet meer, ook niet biologisch. Hoe die beesten ondersteboven aan de poten opgehangen worden. Hoe de snaveltjes geknipt worden alsof het potloden zijn die in een puntenslijper gestopt worden. Hoe er met kuikentjes gegooid wordt. Hoe die beesten in 6 weken tijd afgemest worden en ze niet meer kunnen lopen. Hoe haantjes verhakseld worden. Hoe slechte kippen er als rotte plantjes tussenuit geplukt worden. Hoe die beesten met een stofzuiger opgezogen worden en als dingen in een krat gepropt worden. Hoe ze vervoerd worden. Pluimveehouderij, het walgelijkste wat ik OOIT heb gezien.
Bij eieren let ik op het drie sterren keurmerkje van de dierenbescherming, ik geloof dat alleen vrije uitloop eieren dat hebben? Vind de manier waarop kippen normaal gehouden worden echt schandalig.
Mijn vriend en ik vinden de vega vleesvervangers allebei erg lekker dus hebben ook niet het idee dat we iets missen.
Mijn favoriet? De kaasburger van Maaslander!
Liek_ schreef:Gelukkig kan ik als juf de filmpjes laten zienVan een hoop leerlingen heb ik gehoord dat ze veel bewuster zijn geworden als het gaat om het eten van vlees!
supertinkie schreef:Ik had vanavond zoute boontjes, aardappelpuree en een soort braadworst van de C1000. Die was best wel heel lekker!
Hoe grappig trouwens, een van mijn honden is ook helemaal gek van de vleesvervangers, net als van verschillende groentes en fruit.
Magrathea schreef:Wanneer ik eigen honden/katten heb, wil ik ze wel barf geven. Maar dat mag mijn vriend dan klaarmaken![]()
Ik ben gek op honden en katten en die horen gewoon vlees te eten. (Hetzij uit blik of vers) Daar heb ik niet zoveel moeite mee. Wil er alleen zelf niet mee bezig zijn