Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

arans

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:56

Ik gebruik altijd die van de xenos (nouja altijd.... ik denk dat ik nu op 10+ verschillende vormpjes heb liggen :=) En die zijn heel fijn! Alleen als je een donker cakje maakt zie je de kleur natuurlijk minder goed.

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 16:04

ik heb ze van hoeve eiteweert maar ik bak er de cakejes Niet in,
die bak ik in een siliconen vorm en na het bakken zet ik ze in de papiertjes,
dan kan je ze veel makkelijker eten.

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 16:58

Die appeltaart klinkt heeerlijk! :9

Ik bak mijn cupcakes altijd in siliconen vormpjes van de Action, ideaal. :) En ach, als er dan een wordt stuk getrokken. Ik geloof dat het er 12 zijn voor 50 cent ofzo?
Hier is alles in huis voor oreo cupcakes, dus ik denk dat ik die maar even ga maken! :9

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 18:07

Wij gebruiken ook degene van de Xenos en die doen het prima hoor. Zelfs zonder een muffinvorm, al blijven ze dan niet echt mooi rechtop staan. Maar als je er een muffinvorm omheen doet moet dat wel goedkomen. :)

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 21:16

Ik heb de Oreo cupcakes gemaakt. De cupcakes zelf zijn erg lekker, maar de topping vind ik echt niet lekker. := Daar was ik al bang voor, ben niet zo'n fan van zoveel boter en poedersuiker.. Had dus al niet op allemaal de topping gespoten.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 21:19

Ik heb net basic vanille cupcakes gemaakt, heb allemaal bakspulletjes voor sinterklaas gekregen en wilde het meteen uitproberen en hiervoor hadden we nog de ingrediënten staan :D .

@Saskiaa_ Hoe heb je die oreo cupcakes gemaakt? Had er ooit ook een keer gemaakt maar die waren mislukt :( .

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 21:32

heeft iemand een basisrecept voor hartige muffins die je zelf al eens gemaakt hebt??

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 21:47

_Mara_ schreef:
Haha, ze waren ook errug lekker. Mijn vriendin heeft ze gewoon van internet gehaald van deze site geloof ik:

http://www.cupcakerecepten.nl/2011/10/o ... s-cupcakes Zijn ook niet moeilijk om te maken ofzo, alleen een beetje duur misschien. Die oreo koekjes zijn niet erg goedkoop. :P

Deze heb ik gemaakt. :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 23:30

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 00:00

@Saskia: Ja die topping waren wij hier ook niet laaiend enthousiast over. We hebben ze wel op allemaal gedaan maar gelukkig niet zoveel als aangegeven stond. Je moet er maar van houden.

@imd: Wat gaaf! Een boktbakboek! Die komt in mijn internetfavorieten te staan en er worden heel wat recepten toegevoegd aan mijn to-bake-lijstje die al langer geen lijstJE meer is maar een enorme lijst. Haha.

Heeft iemand trouwens die kwarktaart met pepernoten al gemaakt? Ben wel benieuwd hoe die smaakt, wil die eigenlijk voor vrijdag maken wanneer ik sinterklaas vier met vriendinnen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 05:14

Pssst, er staat een heel lekker carrot cake recept in dat bakboek O:) :Y)

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 11:33

Haha. Ik verwachtte toen ik het receptenboek zag al dat jouw carrotcake er in zou staan ;)

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 12:31

Wat leuk gedaan al die recepten!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 14:11

Ik heb zin in koekjes! Dus ga nu gemberkoekjes bakken. ^^

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 15:58

Heb de muffinbakvorm vanmorgen kunnen halen bij de action en als ik jullie zo hoor kan ik daar de vormpjes voor de volgende keer ook wel weghalen. Vond ik de kast tussen mn bakspulletjes nog een stapeltje van dr. oetker, dus die eerst maar gebruiken.

Weet een van jullie toevallig ook waar ik vanille-extract kan vinden? Volgens mij zat dat vroeger altijd in zo'n klein flesje, maar kon het vanmorgen bij de AH niet vinden...

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:06

Hmm, ik heb nu altijd vanille-aroma, in een klein flesje bij de bakproducten (http://www.thuiswinkel-online.nl/WebRoo ... 119_ct.jpg) , meestal toch ook wel te koop bij de AH. Maar weet niet of wat nou precies hetzelfde is als vanille-extract. Ik gebruik het in ieder geval wel altijd als 'vervanging' voor de vanille-extract.

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:09

Oke, dankje! Als jij het gebruikt als vervanging van het extract, dan durf ik dat ook wel te doen, volgens mij bak jij namelijk redelijk vaak en creatief. Zal eens in een grotere AH kijken, onze AH in dorp is niet super groot, misschien is dat het probleem. Kom morgen nog wel bij een Jumbo, zal daar ook eens kijken.
Trouwens, de hoeveelheid houd je wel gelijk? (als het recept zegt 1tl extract doe je er ook 1 tl aroma door?)
K heb nog wel vanille suiker, maar zou dat wel hetzelfde effect geven? En dan zit je ook weer met de maatvoering...

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:23

Ik gebruik gewoon vanillesuiker ipv vanille extract. :) Heb nog nooit iemand horen klagen.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:27

Ik doe gewoon alsof mijn vanille aroma de vanille extract is en hou dus ook dezelfde maten aan.Vanille suiker kan misschien ook wel werken, maar ik heb het idee doordat die aroma toch een vloeistof is meer in het deeg trekt dan de vanille suiker.

En Mmmm, de gemberkoekjes zijn weer heerlijk! :D

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:52

Ik gebruik ook vaak vanillesuiker als ik m'n aroma niet kan vinden :P

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 17:12

FuGeLiCu schreef:
Heb de muffinbakvorm vanmorgen kunnen halen bij de action en als ik jullie zo hoor kan ik daar de vormpjes voor de volgende keer ook wel weghalen. Vond ik de kast tussen mn bakspulletjes nog een stapeltje van dr. oetker, dus die eerst maar gebruiken.

Weet een van jullie toevallig ook waar ik vanille-extract kan vinden? Volgens mij zat dat vroeger altijd in zo'n klein flesje, maar kon het vanmorgen bij de AH niet vinden...

Hebben ze ook een beetje leuke vormpjes? Ik ben gek op verschillende vormpjes (heb ruitjes, bloemetjes, effen). Geeft zo'n feestelijk effect.

Ik heb ook zo'n flesje Vanille aroma van Dr. Oetker, smaakt prima :j .

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 17:14

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 17:47

Saskiaa_ en imd, hoe verhoudt zich de hoeveelheid vanillesuiker dan tot het aroma? Gebruik je bij 1tl extract ook 1 tl suiker?

Laurabram, bij action hebben ze op het moment vier verschillende soorten in 1 doosje, de kleuren zijn paars/roze/wit en ze zijn er met ruitjes, stipjes, hartjes, volgens mij is elk kwart van de vormpjes in het doosje anders.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:01

Oh, ik doe niet aan verhoudingen. Niet met suiker en niet met aroma. Ik gooi er altijd maar wat doorheen :o :=

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:07

ik ook inderdaad, vaak gewoon 1 zakje ipv i theelepel.