Taarten Decoreren IX

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meikemarieke

Re: Taarten Decoreren IX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 09:22

ok dankje! Wil het ook weleens proberen!

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 14:14

Jamm, die kwarktaart ziet er super uit! :)

Mijn chocoladetaartje viel ook erg goed in de smaak! De helft is al weg ^^ Ik had nog wat bisquit over, dus had ook 6 cupcakes gemaakt :D 3 gevuld met dulce du leche en 3 gevuld met milka en daim :~
Foto's kan ik er vanavond pas opzetten, want mams heeft de camera mee en die is er vanavond pas weer :P

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 16:26

Ik heb net cakejesgemaakt, met glazuur erover heen. Jammie daarna ook nog een kwarktaart, heerlijk!

Mijn zusje en broertje kunnen niet van de cakejes afblijven, hahahahahaha.

Lekkere combi chernique met milka en daim. :)

Misslolliex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 16:42

lekker!

Foto's

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 16:49

Wat leuk om alle reacties en taarten weer te bekijken! :D
Ik ben zelf ook weer begonnen aan een taart want ben vorige week van n paard afgevallen was, en tja de regel is wie van zn paard afvalt trakteert op taart! :P
Nu wilde ik hem heb helemaal glanzend maken met van dat zilverpoeder, maar snap het niet helemaal.
Er stond wodka of water. wodka heb ik niet dus dan moet ik water en die poeder in een kommetje doen en dan erop verven met een kwast?
maar hoeveel van beide moet ik dan gebruiken?

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 16:52

Help! Vraagje aan de taartenbakkers: klopt het dat een biscuit van mix ietsje kleverig aanvoelt? Of heb ik dan iets verkeerd gedaan?
Ik heb tot nu toe altijd zelf het beslag gemaakt, dan was het biscuit veel droger. Kon het wel goed doorsnijden en ziet er ook wel gaar uit, maar het plakt voor mijn gevoel zo erg...
Heb van de bovenkant zelfs een soort 'vel' kunnen schrapen, dat was zo kleverig... Ik heb de taart gisterenavond gebakken, dus nog een keer in de oven zal wel niet werken he?
Overigens kwam de taart al wel los van de zijkanten van de vorm, ik heb altijd begrepen dat dat ook een indicatie van de gaarheid is...

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 17:09

romy_b schreef:
Wat leuk om alle reacties en taarten weer te bekijken! :D
Ik ben zelf ook weer begonnen aan een taart want ben vorige week van n paard afgevallen was, en tja de regel is wie van zn paard afvalt trakteert op taart! :P
Nu wilde ik hem heb helemaal glanzend maken met van dat zilverpoeder, maar snap het niet helemaal.
Er stond wodka of water. wodka heb ik niet dus dan moet ik water en die poeder in een kommetje doen en dan erop verven met een kwast?
maar hoeveel van beide moet ik dan gebruiken?

Ik zou geen water gebruiken, grote kans dat de marsepein/fondant smelt. Heb je geen andere kleurloze alcohol thuis? Hoeveel van beide zou ik niet weten, gewoon een beetje uitproberen :)

zorro2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 18:29

Heb vandaag dankzij Dr. Oetker een variatie geprobeerd met biscuitmix.
400 gram mix, 3 eieren maat m en 200 gram slagroom.
Ongeveer 5 minuten mixen en dan een uur in de oven op 160 graden. Mooi resultaat biscuit. Heb alleen iets te vroeg doorgesneden. Bezoek wou graag proeven daarom alleen gevuld met twee lagen mokkacreme en smaakte goed...... :9
Voor herhaling vatbaar!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 19:01

De B&J taart is gelukt, morgen nog proberen om heel mee te krijgen naar mn werk.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 19:07

vandaag cupcakes en gewone cake gebakken, cupcakes waren alleen voor de helft mislukt, we hebben zo'n muffin pan, normaal werkt dat goed, maar vandaag blijkbaar niet... :P

Toen even met mams in de keukenkastjes gekeken en we blijken veel meer te hebben dan ik dacht :P heb een taartzaag gevonden en spuitzakken met heel veel spuitmondjes en uitstekers en cakevormen :)

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 21:49

MootjeH dat klopt wel hoor. Hij is een beetje sponzig als je er op duwt. Die laag die je eraf kan halen heb ik ook altijd maar als je hem invriest meteen na het afkoelen heb je daar geen last van. :)

@romy_b, daar zou je beter van die glansspray voor kunnen gebruiken. Helemaal zilver lijkt me moeilijk verven. Daar heb ik geen ervaring mee.

Klinkt leuk zorro2004!

Wat was er mis gegaan dan met je cc's xFioon?

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 23:01

@romy_b, daar zou je beter van die glansspray voor kunnen gebruiken. Helemaal zilver lijkt me moeilijk verven. Daar heb ik geen ervaring mee.

Oke, ik ga hem morgen afmaken en heb dat helaas niet. Maar ik kan dit spul dus alleen gebruiken als ik er verf van maak met doorzichtige alcohol?

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 23:42

ik moet een taart maken voor me oma wat is leuk erop te doen??? wat voor paatje

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 00:19

LetsgoKelly schreef:
MootjeH dat klopt wel hoor. Hij is een beetje sponzig als je er op duwt. Die laag die je eraf kan halen heb ik ook altijd maar als je hem invriest meteen na het afkoelen heb je daar geen last van. :)

Klinkt leuk zorro2004!

Wat was er mis gegaan dan met je cc's xFioon?

onderkant was verbrand, toen de binnenkant eenmaal gaar was...

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 00:19

Chantaltje23 schreef:

iets leuks met bloemen?

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 07:26

romy_b schreef:

Oke, ik ga hem morgen afmaken en heb dat helaas niet. Maar ik kan dit spul dus alleen gebruiken als ik er verf van maak met doorzichtige alcohol?

Ja zilverpoerder is beter om mee te verven inderdaad. Je kunt er ook mee dusten maar voor grote oppervlakten krijg je dan al snel vegen en ongelijk verdeeld poeder. Dat zou zonde zijn.
Succes nog.

xFioon, apart zeg.. Heb je normaal geen last met een biscuit bakken? Heb je ze met mix gebakken of eigen recept?

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 08:31

Ik moet voor volgende week een thomas de trein maken en ga vanmiddag eentje voor mezelf maken.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 08:55

Nou, ik heb gisteren een speurtocht gedaan naar een bolvormpje voor een boltaartje. Wat een drama!
Ik ben bij de Action geweest, de Blokker, de HEMA en de Xenos. En NERGENS hadden ze een goede vorm die en bol is, en in de oven kan!
Dus ik heb nu mijn vriend overgehaald dat we over 2 weken naar Ikea gaan, want ik MOET potdikkie een bolvormpje hebben!
Ter compensatie heb ik mezelf een weegschaal kado gedaan, plus een vierkante springvorm van 24 bij 24, en een mini deegroller, echt heel grappig!

Dus, na al mijn koperij zonder ook nog maar 1 taart te hebben gebakken, heb ik morgen een vrije dag en heb ik mezelf beloofd een heuse taart te bakken. Ik ga de vierkante springvorm gevruiken, wil een botercreme met bananensmaak maken en mooi bekleden met marsepein. Na al mijn geleuter moet er ook eens iets gemaakt worden! :')

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 10:58

xFioon schreef:
Chantaltje23 schreef:

iets leuks met bloemen?

dankje :D

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 11:34

De bolvormen bij de Action zijn inderdaad niet echt bol, die hebben nog een redelijk platte bovenkant. Viel me tegen toen ik 'm daar zag. Die van de Ikea zijn wel heel mooi rond! Heb daar laatst 2 van 12 cm gekocht en ook een slag groter!

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:26

Precies Fredt! Ik zag ze idd wel, maar ze hadden zo'n platte bovenkant. En die wilde ik niet, wil echt zo'n mooie bolle :)

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:36

LetsgoKelly schreef:
romy_b schreef:

Ja zilverpoerder is beter om mee te verven inderdaad. Je kunt er ook mee dusten maar voor grote oppervlakten krijg je dan al snel vegen en ongelijk verdeeld poeder. Dat zou zonde zijn.
Succes nog.

xFioon, apart zeg.. Heb je normaal geen last met een biscuit bakken? Heb je ze met mix gebakken of eigen recept?

Nee, maar de cake en cupcakes uit de oven waren wel gewoon goed gegaan, maar uit die cupcake pan dus niet, terwijl ik daar al vaker mee heb gewerkt en het normaal gewoon goed gaat...
Had een mix uit de supermarkt, niet van DLT ofzo dus...
Nouja, volgende keer weer beter, zal wel aan de mix hebben gelegen, dat die langer tijd nodig had dan dat apparaat eigenlijk voor is bedoeld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 17:01

Fred: jij ook hier! :))

Ik ben hier door vakantie helemaal niet meer, maar net een echte Zweedse prinsessentaart gemaakt. Heerlijk! :9

Heb een opdracht gekregen voor een bruiloft, 10 november. Heel gaaf. :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-07-10 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 17:15

Chernique wat gaaf zeg die boetseersels van Snoopy! Echt leuk gedaan!
Kelly die gelatine bloem is mooi gedaan zeg, hoe doe je dat nou? :oo
& ik zag een kwarktaart die er zeer smakelijk uitziet! :9

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 17:25

Esgaroth schreef:
Ter compensatie heb ik mezelf een weegschaal kado gedaan

Ik vroeg me even af hoeveel je van plan was om te gaan bakken dat je een weegschaal ging kopen, en ik dacht ook nog 'dat is niet echt een 'kado' voor jezelf' maar ik snap nu dat je die gaat gebruiken bij het bakken :D
Ik heb ook nog geen goed bolvormpje gezien. Wel wat bij Xenos maar daar zat een randje aan de binnenkant en ik was bang dat de vorm dan niet mooi er uit zou komen.

Ik kwam weer even binnen vallen! Mijn strik van fondant was dus mislukt aantal weken geleden. Ik kwam ook in tijdnood en heb toen maar een appelcake gemaakt, ook lekker :Y)

Iemand ervaring met deze bakblikken?
http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod ... ts_id=1672
Je hebt ze met meerdere 'uitsparingen'.

En ik vroeg me af: ik heb gele, rode en blauwe kleurstof. Stel ik wil groene marsepein, moet ik dan eerst gele en blauwe marsepein maken en dat door elkaar kneden? En wat als ik groen beslag zou willen? Gewoon in het beslag zelf de twee kleuren toevoegen?