Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Elan schreef:Rock schreef:Wat ik vooral mis op vegetarisch vlak is betáálbare vega-dingen. Ik wil best vlees (weer) van mijn menu schrappen, maar tivall, quorn, etc.... het is allemaal zó belachelijk duur!
Ik heb gister tofu gekocht, en vond het eigenlijk wel goedkoop? 325 gram voor ergens in de 2 euro...

Leonie schreef:Hoe heb je hem bereid dan? In een lekkere marinade is tofu héérlijk. Naturel vind ik het ook niet echt lekker.
Oh ja, je moet hem trouwens van tevoren wel goed laten uitlekken (in een vergiet leggen in een propere handdoek, gewicht erop leggen en kwartiertje laten staan)
Al hoorde ik later dat je het een nacht moet marineren. Lusitana schreef:oOoKellyoOo schreef:Azijn chips, een meid wat vroeger bij mij op school zat kwam uit Engeland, en vandaar nam zij het mee. weet niet de naam maar ze zei dat de vertaling azijnchips was. Gewoon heerlijke chips met een azijn smaak
Klopt, die miste ik ook erg toen ik uit Engeland kwam (dan hebben we het over 1980). Inmiddels kan ik ze hier in Portugal wel kopen van het merk Ruffles. Ik weet niet of dat in Nederland ook bestaat. Ook met ketchup smaak.
Erg verslavend.
Anders dat toch maar eens op vakantie gaan voor een weekend Jisa schreef:van knorr of maggi
kaiserschmarn (oostenrijks) is zo lekker alleen verkopen ze hier helaas niet
Elan schreef:Heb hem een tijdje uit laten lekken met een schaal erbovenop om aan te duwen, omwikkelt in tissues.
Daarna een uurtje in teriyaki marinade met extra chilisaus, peper, zout en knoflook laten marineren.
Daarna ook dichtgeschroeid zoals je ook met vlees zou doen, het was knapperig maar nog vond ik het erg viesAl hoorde ik later dat je het een nacht moet marineren.
)
meer vegetarisch broodbeleg ham enzo