[HK] Wij gaan voor strak in badpak! Bokkers op dieet deel 8!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 09:40

Ja, ze hebben ook flink stuk overkapping en het stuk grond is ook groot, weet niet hoe groot precies. Actiefstal kost geloof ik 295 euro per maand.
http://www.neville-stables.nl/index.html

muppetmayo: kliniek van Erik Laarakkers

muppetmayo

Re: [HK] Wij gaan voor strak in badpak! Bokkers op dieet deel 8!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 10:37

Ok :) Daar hoor ik idd meer goeie verhalen over. Wil er misschien met Daims heen, maar zit een beetje met vervoer...

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 11:10

Ziet er ook mooi uit Siz

Wat heeft jou paard dan Muppet?

Ik ben wel heel blij!! :D Was vanmorgen bij pablo en hij stond er naar omstandigheden best goed bij!!
Vorige week dat ik stopte met de buut, nou toen was hij 1,5 dag later echt slecht te pas, heel veel pijn, gewoon als hij al stond. Maar nu zijn we dinsdagavond gestopt, en zijn dus nu 1,5 dag verder, en hij staat er gewoon goed bij!
Je ziet wel het wel ietsjes natuurlijk dan met buut, maar dat is in het lopen Hij loopt ietsjes minder ruim en is iets minder soepel in de flauwe wendingen. Maar hij had praatjes genoeg! Heel nieuwgierig met poetsen, dan wil die alles zien en overal aanzitten. Met het wandelen met de lange lijnen, was hij opeens een stuk aan t dribbelen...
Heeft ook echt niet zichtbaar pijn.
Dus ben heeeel erg blij dat er nu zonder pijnstillers ook zo verbetering in zit!! Had dat echt totaal niet verwacht, omdat er vorige week zo'n wereld van verschil tussen met en zonder buut... En dacht nou wat zullen die 6 daagjes extra nu uitmaken...
Nu vanavond even zien hoe hij na t lopen is. Heb wel heel rustig aan gedaan, niets zwaars ofzo Gewoon rechtdoor, en misschien 20 m flauw geslingerd, kwartier a 20 min totaal

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 11:14

Dat is wel goed nieuws Pivanti :)

Bij Daims hebben we geen idee wat hij heeft. Hij is iedere keer kreupel/onregelmatig.
Benen zijn al op de foto geweest, is het niet. Bodegraven heeft geen idee waar ze moeten zoeken...
Hele topic staat hier:
[BEH] Paard raar kreupel/onregelmatig

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 11:41

Dat is een lastig iets Muppet... Is lastig he om te beslissen wat je nu gaat doen... holistische arts... weer kliniek....
Ik zou bij Daims, denk aan een scan/echo gebeuren iets, dat je wat meer ziet dan alleen de benen, maar ook hoger in de achterhand en rug e.d. Of een holistische arts... Maar ja kan idd ook zijn zoals iemand in t topic zegt dat je spieren moet opbouwen en doordat hij sterker wordt het beter zal gaan...

Bij mijne is dat tot nu toe de conclusie dus geweest. Mijne loopt ook niet goed In stap wel, draf niet (maar al veel beter dan 6 weken terug ondertussen) maar komt dus uit z'n rug.
En mijne is dan heel arm bespierd, maar toch heeft het trainen van de spieren wel geholpen nu dan (terwijl ik t somber in zag, gezien t vorige week dus totaal niet goed was zonder buut)
Dus ja je zou dat kunnen proberen, maar moet je wel echt 3 a 4 weken die spieren gaan trainen. Kan gewoon in stap al hoor, aan de lange lijnen en verschillende ondergronden om t op te bouwen qua zwaarte... Dan kun je kijken of er verbetering in zou zitten als hij wat meer spieren krijgt...

Ik vind die holitische arts ook niet verkeerd klinken, met dat helemaal doorlichten! Kan zeker geen kwaad en wie weet komt er wel iets heel nuttigs uit...

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 11:53

Doorlichten kan nooit kwaad toch..je weet ,maar nooit wat je er uit door krijgt :)

Goedemiddag dames :wave: ff dagje vrij heeerlijk :)
Al mis ik de kindjes nog bijna ook hihi!

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 11:56

MarisJj schreef:
Ik wil best zuivel toevoegen maar wat ik dus net ook al zei, ik ga niet yoghurt zitten eten terwijl mijn clienten daarbij zitten! Dan doe ik dat liever op een andere manier...
Wat ik me nog afvroeg, is Breaker wel goed???

Het maakt mij verder niet zo veel uit hoor dat je sultana eet ipv yoghurt. Ik zelf hou ook niet van yoghurt en neem dan veel liever sultana of evergreen of ontbijtkoek met 33% minder suiker. Zo veel caloriën zitten er ook weer niet in en die extra suikers die er in zitten zijn ook niet enorm slecht. Tis al beter dat je sultana eet dan een zak snoep.

Ik snap alleen niet zo goed wat nu precies de reden is dat je op je stage geen yoghurt kunt eten. En bijv. wel breaker of sultana. Je zegt dat je geen yoghurt gaat zitten eten terwijl de cliënten er bij zitten. Nou ik zou als cliënt eerder jaloers op jou worden als je een lekkere sultana eet dan een vieze bak zure yoghurt.

Mijn planning:

O: 2 VB met hagelslag. <-- Ik hou 's ochtends van zoet beleg op mijn brood. Weten jullie wat een "gezond" zoet beleg is? (behalve jam).
T: 1 plak ontbijtkoek met 33% minder suiker en halvarine er op.
T: 2 bonbons (slecht he := ).
L: 2 VB met ossenworst, 1 kopje soep en 1 glas optimel
T: witte druiven.
T: eierkoek
A: wat de pot schaf
T: fruit + crackers.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 12:00

O: 2 hele donkere boterhammen met wat pure hagelslag
T: Niks laat ontbijt
L: Lunchen met zusje denk donkere bol met kaas en komkommer
T: Druiven en een boterham met smeerkaas
D: Geen idee nog
T: Ontbijtkoek

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 12:05

Pebblester iets van appelstroop is gezond en zoet. Pure hagelslag valt volgens mij ook nog wel mee.
Ik ga nog eens eventjes nadenken, hou zelf niet van zoet beleg dus dat is lastig hihi.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 12:10

muppetmayo: appelstroop ben ik ook niet zo gek op. Maar volgens mij is vruchtenhagelslag ook niet zo slecht.
Iedereen zegt inderdaad dat pure hagelslag beter is dan melk hagelslag maar ik heb eens op de verpakking gekeken en qua kilocaloriën scheelt het hooguit 1 kilocalorie. Dus dan neem ik gewoon melk hagelslag.
Zelf hou ik ook meer van hartig beleg maar 's ochtends om 6:00 uur eet ik liever iets zoets op m'n brood / crackers.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 12:11

Het probleem met doorlichten is trouwens niet zozeer dat ik het niet wil, maar dat het zo'n ramp is om daar te komen.
Daims kan niet in een trailer vervoert worden, die breekt de hele trailer af (en ben m al een keer verloren onderweg uit de trailer)
Dus dan moet ik een vrachtwagen taxi huren, en dat loopt ook iedere keer weer aardig in de papieren zegmaar ;) Niet dat ik het er niet voor overheb, maar de kans is best wel aanwezig dat ze niks vinden, en dan is de hele operatie ook weer zo zonde.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 12:43

ik las je je topic dat iemand t over gerit zomer had, die komt wel aan huis las ik op de site. Die doet wel alleen maar doorlichten met zo'n antenne en geeft homeopatische middeltjes.. Dus ja opzich zou Eric Laarakker ofzo dan fijner zijn natuurlijk, maar ja die komen niet aan huis toch? Dus zou dat misschien een optie kunnen zijn...
Wel vervelend dat je paard echt niet normaal op de trailer kan staan!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 12:51

Ik heb toen contact gehad met Steffi vd Laarse, die kwam altijd wel aan huis, maar had nu zelf een blessure helaas. Haar zou ik graag nog wel aan huis willen hebben, zij doet hetzelfde als Laarakker...
Al die twijfels is gewoon super vervelend, maar daar zal jij helaas ook alles van afweten :(:)

Hij is echt een draak hoor met trailers enzo. Hij staat er zo op, hij rent nog net niet vooruit alsie een trailer ziet. Maar staat ie vast, alles dicht en ga je rijden breekt de hel los. Ben m al een keer verloren onderweg, een trailer aan stukken gemept, in een 2 paards vrachten omgekeerd over de stang zodat hij in de zadelkamer stond enz :+

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 13:01

Ja klopt ik heb Steffi laatst nog gemaild, toen ik opzoek was naar een osteo of chiropracter. Echt heel jammer dat ze niet meer aan huis komt.
Die twijfels zijn zeker erg vervelend!!
Ik heb nu t geluk dat t vandaag dus op wonderbaarlijke wijze nog steeds wel "redelijk goed" gaat zonder buut, dus dat ik misschien toch gewoon die training door kan kan zetten en nog niet hoeft bedenken wat nu...
Maar was er natuurlijk wel al hard over aan t denken wat nu, omdat ik echt dacht hij staat er weer verschrikkelijk bij vandaag Snap ook nog niet hoe het kan dat 6 dagen zo groot verschil geeft... maar goed eerst nog maar langer afwachten
Ik denk dat ik toch in de eerste instantie naar de kliniek was gegaan voor verder onderzoek, en scan of foto's oid van de rug/achterhand, om dingen uit te sluiten/of juist te ontdekken dat er iets niet goed is.

Gelukkig staat de mijne wel normaal op de trailer, alleen t erop krijgen is een probleem ;)
Maar jouwe die doet wel hele idioten dingen op de trailer!! Niet normaal joh!! Maar dat wel echt lastig... en een dure bezigheid
Ben je wel verzekert voor de ziektekosten?

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 13:06

Nope... Helaas. Was dat maar zo.
Heb met hem al een hoop DA kosten gehad dit jaar. Meneer is zo rond mei gaan zwemmen, en niemand heeft hem zien liggen. Hij heeft dus ongeveer 8 uur in de koude sloot gelegen. Allemaal modder in zn longen, geen longgeluiden meer, en uiteindelijk ook nog long ontsteking. Het is volgens alle DA een wonder dat hij nog leeft. Allemaal zwaar verboden middelen gekregen op de kliniek om hem erop te krijgen.
Ervoor was ik al voor zn benen geweest. Dit jaar zijn de DA kosten al 2000 euri, maar het einde van het jaar is nog niet in zicht hahahaha.
Maar omdat hij elke keer niet goed is kan ikhem dus ook niet laten keuren voor de verzekering, heel vervelend!
Ik hoef me naam maar te noemen bij Bodegraven en ze vragen gelijk hoe het met Daimy is haha.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 13:13

Zo he dat is een hoop geld al. Het loopt ook snel hard op!
Dat is rot ja, je kunt hem niet eens verzekeren nu...
8uur in t koude water, dat is echt heel lang! Was je topic daarover net aan het lezen

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 13:18

Ja was echt heel bizar. De DA had niet verwacht dat hij de 1e nacht zou overleven...
Dat geintje met het zwemmen heeft me toen 1500 euri gekost. Valt nog mee, hij kreeg alleen al aan medicijnen 150 euro per dag, en dat was dan nog maar 1 medicijn...

Maar bij jou zal het ookwel aardig oplopen denk ik als je de rekeningen ziet?

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 14:36

valt mee nog hoor, dierenarts is nu twee keer geweest, maar ene keer was de visite op zijn kosten omdat hij er zelf graag bij wilde zijn als de osteopaat kwam om er van te leren. Dus heb ik toen alleen de medicijnen en supplement hoeven betalen.
Een keer was 250 euro en heb pas de rekening van t supplement gehad van 75 euro en de buut heb ik nog geen rekening van gehad, maar daar heeft hij ook heel wat zakjes van gehad al..(denk zeker wel 50 zakjes..) geen idee wat dat kost...

maar de dierenarts rekeningen krijg ik als t goed is 80% van terug, heb de rekeningen naar de verzekering gestuurd, dus maar even zien

en osteopaat een keer (75 euro) . Eerder dit jaar heeft hij nog wel een worminfectie gehad , dus is de dierenarts ook geweest nog (100 euro) en nog een keer harry hoevers (50 euro) laten komen paar maanden terug voor t kraken.

En net voor die rublessure tot uiting kwam, een nieuw zadel gekocht... en die oude heb ik ook nog, die raak ik niet echt kwijt...
Maar ja dat zadel vind ik dus niet zo fijn zitten (tenminste die paar keer dat ik er meegereden heb), qua houding enz wel, maar vind hem hard en als ik er lang mee rijd krijg ik er pijn mn rug van.. maar ja was t enige zadel dat passend te maken was op hem op t moment. Maar goed als hij ooit over tig maanden weer is opgeknapt, dan zal 't zadel vast weer aangepast moeten worden, maar wil dan ook een andere omdat ik deze gewoon echt niet fijn vind (hoop tenminste dat er dan meer zadels passend te krijgen zijn omdat dan z'n bespiering weer anders is) Maar was ook weer duur grapje...

Zoo he een medicijn van 150 euro per dag!! Wat me opvalt is dat de onderzoeken nog niet eens t duurste zijn, maar vooral de medicijnen echt kostbaar zijn!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 14:41

Was zwaar illegaal dat spul, moeilijk aan te komen maar zijn enige kans. Zwaar kankerverwekkend voor mensen dus vandaar zo prijzig. Maar zijn enige kans op herstel...
Dat van jou valt aardig mee dan :)
Dat buut zal wel aardig in de prijzen lopen denk ik..
Wel rot van je zadel hoor, pffff!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 14:44

klinkt goed die opleving van pablo patricia! volhouden!
eric laarakkers ben ik in tegenstelling tot sizz geen fan van...

damn, keek ik van de week in een winkelruit en vond ik al dat ik een dikke reet krijg. loop ik de koffiekamer uit zegt een collega 'je buik groeit niet maar je kont wel!'.
ligt wat gevoelig na al het gewichtsverlies.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 14:50

Oeehh das idd niet zo'n leuke opmerking dan benangelique :(:)

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 15:11

Ik lees net op internet dat bute veel goedkoper is dan de metacam. Dat had hij hiervoor en was ruim 60 voor 5 dagen... dus als dat zo is dan gaat dat ook meevallen!

Nu maar hopen dat hij er vanavond nog zo 'goed' bij staat!
Verbaasd me nog steeds heel erg...

Waarom ben je niet zo fan van Laarakkers, Angelique?
Dat is geen leuke opmerking!

Zo ben echt lui vandaag... alleen vanmorgen even op stal geweest,maar verder met m'n kont op de bank gezeten, beetje bokken..

Zo maar even naar de winkel.. zag dat ze druiven in de aanbieding hebben... en die vind ik altijd zo lekker ;)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 17:15

sorry voor de opmerking patries, was meer om duidelijk te maken dat je altijd fans houdt van de een of de ander.
de een heeft slechte ervaringen met een arts terwijl de ander er lyrisch mee wegloopt.
ik ben gewoon afknapt op laarakkers nadat hij een paard met kissingspines wel zou kunnen 'genezen' door energiebanen aan te prikken met een zilveren ring en gouden vork.... dan haak ik echt af.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 17:31

Ik kom ook even aanwaaien!
Ging lekker met dinnetje, ben wel gaar :Z
Ik doe vanaf morgen weer lekker mee dus zal weer plannetjes zetten, ga ook lekker boodschapjes doen
Sporten doe ik voorlopig niet, ga paardrijden weer oppakken, hangt af van mijn rooster
Voel me nu redelijk in mijn hum maar ik juig niet te vroeg dus dames, zal niet altijd even streng zijn :o

Even globaal bijgelezen, sterkte plien! En ivm eten, ik meng met niet in de discussie :n

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 17:46

huh ohh ik bedoelde geen leuke opmerking die jij kreeg op je werk ;) Niet dat ik t geen leuke opmerking vind over Laarakkers, want uiteraard kunnen daar de meningen over verdeeld zijn. En ik heb er geen ervaring mee dus zou 't niet weten ;)