[HK]Geen koek en chips,maar een strakke bips! Bokkers op die

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Girley_

Re: [HK]Geen koek en chips,maar een strakke bips! Bokkers op die

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 15:55

Nuage schreef:
Ontbijt is yoghurt met een cracker he wat ik eet Lachen
Ik heb voor dit dieet bijna 700 euro betaald dus wil me er wel graag aan houden. Het is samengesteld n.a.v. bloedtesten. Ik zou toch graag mijn dieetfrustratie kwijt willen hier als dat mag.

Over een dag gezien eet ik dit:

3x groente
2x vis/vlees/kip of kaas
1x yoghurt
5x cracker
2x fruit

Dit zegt me weinig over porties/hoeveelheden en bijvoorbeeld wat voor crackers. Kan me goed voorstellen dat je je aan het dieet wil houden, en uiteraard kan je je frustratie hier kwijt. Het is nooit mijn bedoeling geweest om je onwelkom te laten voelen. Maar wat ik bedoel te zeggen is dat de frustratie misschien juist wel voortkomt uit het feit dat je niet genoeg binnen krijgt snap je? Hoe kan je fatsoenlijk avondeten met dit dieet bijvoorbeeld? En hoe voel je je zelf bij dit dieet?

Manon je moet het uiteraard zelf weten dat je SB wil volgen, ikzelf vind het idee van een soort vast patroon heel goed aan SB maar ik vind het feit dat je te weinig binnenkrijgt geen goed idee. Sonja is hierdoor ook al een aantal keer negatief in het nieuws gekomen omdat mensen uiteraard zijn gaan jojoen.... Enne, we zijn hier op het forum om elkaar advies te geven toch? We praten hier over dieet, eten, frustraties en schema's, dus dan komen dit soort onderwerpen onvermijdelijk ook aan bod....

Liedje meis ik weet er ook weinig van haha ach ja Knipoog

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 15:56

Ik denk dat niemand hier kwaad bedoeld. Lachen Sommige zijn voor SB en sommige tegen. Degene die tegen zijn willen degene die voor zijn waarschuwen voor wat zij fout aan SB vinden, prima toch? Goede bedoelingen. Ja
Verder vind ik dit topic ook een soort steun en er worden mensen in de gaten gehouden met wat ze eten, zoals CC. Zij nam ons advies aan en heeft haar eetschema aangepast! OK dan! En ik ben meer zuivel gaan eten/drinken, omdat LA mij dat adviseerde. Super toch?

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 15:59

Ben net naar de winkel geweest en heb gekocht: Magere yoghurt, musli, vifit vezel yoghurtjes en volkoren crackers. Lachen Toch dat eens gaan proberen. Lachen
Mijn dag tot nu toe. Haha!
O: 2 bruine boterham pindakaas/hagelslag
T: Appel
T: Sultana
L: 2 bruine boterham kaas
T: Appel
T: vifit vezelyoghurtje ( Met maar 0.7 % vet *LOL* Clown )

Ik ga nu even paardrijden en heb een appel en mandarijntje mee. Lachen

LA, vind het een leuk een foto van je gezien te hebben. Haha!

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:02

Ik heb er niet veel van meegekregen , maar ik vindt dat sommige mensen hier gelijk. Als iemand wat over hun schema's zecht zich afgekraakt voelen. Die dingen worden alleen maar gezegd als goede bedoelingen en inderdaadt als ik hier dingen lees dan denk ik waarom doe je je zo weinig eten aan. Ik v weet vanmezelf dat het geen pretje wordt als je jezelf gaat dwingen nog minder te gaan eten. Terwijl je weet dat je al minder eet dan gezond is. Ik denk ook dat het niet goed is als iedereen zulke magere dagjes gaat plaatsen. Dat motiveert andere weer om minder te gaan eten, want die krijgen dan zoiets van als jij het kan dan kan ik het ook. Mijn mening is dan ook , als je weinig eet en hier kritiek over heb gehad plaats of je dagje niet en blijf gewoon gezellig meekletsen en elkaar steunen. Of doe wat met de kritiek van de anderen.

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:34

0Whisper0 schreef:
@ Luuz
Ik ben inderdaad 19.
Ik was vroeger een heel dun meisje, maar je hebt helemaal gelijk.
Ik ben in de puberteit erg gegroeit vooral de laatste 3 jaar.
En ik heb ook niet meer dat kleine meisjes figuur.
Maar in mijn hoofd heb ik nog een beetje dat beeld als perfect plaatje. Maarjaa dat ga ik nooit meer halen en dat is natuurlijk ook niet reeel. Dus ik ga inderdaad minder snoepen en lekker door gaan met sporten. Dus niet afvallen maar ook niet teveel snoepen.
Heel erg bedankt jullie hebben me nu al meer zelfvertrouwen gegeven!!!

Ik ben heel blij dat je het zelf ook inzit!! Haha!
Ik heb het zelf ook wel.. Ik was altijd dat lange dunne meisje en nu niet meer Knipoog

Tammie: Welkom!!

Phant0m

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:38

mijn eerste echte dag zonder te snoepen.
tot nu toen dan Knipoog

o: klein bakje yoghurt en een eierkoek
t: liga evergreen + thee
l: 2 bb met vlees en een krentenbol + thee
t: 1 mandarijn
d: aardappels groente vlees + glas melk
t : appel

wat vinden jullie van mijn dag ?

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:41

Ik vind het netjes phantom...heb je smiddags geen trek gekregen?

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:42

ladyjoy schreef:
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen.. maar het lijkt nu zelfs of er een wedstrijdje wordt gehouden 'wie eet het minste'.. Erg jammer vind ik dit. Dit is volgens mij niet de bedoeling van dit topic (en als ik de beginpost nog eens na lees, is dat het ook niet).

Ik begin dat idee ook een beetje te krijgen LJ.. Sigaar Beterschap btw..

Phantom: Ik zou als ik jou was iets meer als ontbijt nemen id de vorm van vezels. Ontbijtgranen of een volkoren boterham erbij Lachen

Mijn dag:
O: melk met havermout en muesli
T: appel
L: 3 bb slankie kip en halvajam
T: banaan
T: kwark, ontbijtkoek, rijstwafel
A: bloemkool, aardappels, vleesje, yoghurt, mandarijntje
T: ?

Zo eindelijk naar de fysio voor mijn krakkemikkige benen.. pff..

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:46

Ik wil anders ook best advies wat ik eventueel kan toevoegen hoor, maar had inderdaad nogal een onwelkom gevoel meteen.

Phant0m

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:47

@ littleann: had wel trek maar moest gelukkig weer aan het werk en had niks meer meegenomen.
@ luuz, heb nog nooit ontbeten, dus had met dit al moeite. wil het proberen op te bouwen.

eten jullie na het diner meteen je toetje of wacht je ?

bb is dat bruine boterham ?????

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:48

Volgens mij is het niet goed om een toetje te eten, dus ik eet helemaal geen toetje.

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:51

Manon88 schreef:
Volgens mij is het niet goed om een toetje te eten, dus ik eet helemaal geen toetje.

toetje mag maar dan liever 2 uur na je avond maal anders verteerd het niet. Je kunt er ook voor kiezen een toetje op een ander moment van de dag te nemen dus. Maar een toetje en een avond tussendoortje is dan weer niet aan te raden Knipoog

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:52

Haha mooi 's middags vast een toetje pakken Knipoog.

Phant0m

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:56

dan slaan we het toetje maar over. Lachen

manon88: ben je ook nieuw hier ?

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:56

Manon88 schreef:
Haha mooi 's middags vast een toetje pakken Knipoog.

dan kan wel ja Knipoog haha tis maar wat je onder een toetje beschouwd want jogurt en vla eet ik als ontbijt of lunch of soms al tussendoortje

Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 17:00

Manon88 schreef:
Ik wil anders ook best advies wat ik eventueel kan toevoegen hoor, maar had inderdaad nogal een onwelkom gevoel meteen.

Het is niemands bedoeling hier om mensen onwelkom te laten voelen.
Ik ben het wel eens met LA en dat is geen aanval voor wie dan ook, dat is gewoon wat ik soms denk als ik schema's zie bij mensen of een argumentatie lees over zo'n schema.

Ik doe ook een niet-door-mezelf-bedacht dieet (Weight Watchers). Dat heeft dan niet echt voorgeschreven eetschema's, maar wel voorschriften over hoeveel je binnen mag krijgen op een dag, maar ook daarbij check ik altijd bij mezelf of t wel goed is zo. Ik red het erop en ik heb het idee dat ik wel genoeg eet (zo niet, meldt het me aub), maar ik heb ook dagen gehad dat ik gewoon iets extra's nam, dan maar een beetje afwijken.
En wat SB betreft, zoals Liedje al zei, sommige mensen zijn voor en anderen weer tegen, maar als iemand er tegen is, betekent dat toch niet dat jij ermee moet stoppen? Luister wel naar de redenen waarom mensen tegen zijn en ga voor jezelf na of dit misschien kan kloppen. Vind je het onzin, lekker doorgaan waar je mee bezig was.

Ben vandaag ziek, dus ik eet onregelmatig (misselijkheids- en duizeligheidsaanvalletjes). Tot nu toe:
O: wb light jam
L: fruit, wb light jam, wb slankie
T: droog broodje
T: pakje crackers
D: mie, groente, kip (hopelijk)
T: eierkoek of ontbijtkoek
en verder heel veel thee.

Ik eet alleen in het weekend toetjes, bij mn ouders thuis Clown Vaak half uur of uur na t avondeten.
Thuis neem ik 's avonds nog wel wat, eierkoek ofzo, maar dat beschouw ik niet echt als toetje.

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 17:11

Ik eet eigenlijk nooit toetjes, ik eet mijn zuivel bij het ontbijt en heel soms een yoghurtje tussendoor...Ik eet trouwens ook tussen de middag warm dat is ook anders dan s avonds natuurlijk. Oh heel soms ga ik voor een ijsje na het eten hahah maar dat is geen gewoonte ofzo...Toen ik nog vegetarisch was nam ik wel altijd een toetje, had iets te maken met het opnemen van voedingstoffen o.i.d.?

Phant0m

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 17:11

balen dat je je niet lekker voelt mcfleurie
toch een mooi rijtje..

wat vinden jullie van appelmoes bij het avond eten,
ik eet dat graag bij mn aardappels.
eet trouwens geen jus.

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 17:14

McFleurie schreef:
Ben vandaag ziek, dus ik eet onregelmatig (misselijkheids- en duizeligheidsaanvalletjes).

Beterschap meissie!! lijkt me niet fijn dit... Ach gut

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 17:17

LittleAnn schreef:
Nuage schreef:
Ontbijt is yoghurt met een cracker he wat ik eet Lachen
Ik heb voor dit dieet bijna 700 euro betaald dus wil me er wel graag aan houden. Het is samengesteld n.a.v. bloedtesten. Ik zou toch graag mijn dieetfrustratie kwijt willen hier als dat mag.

Over een dag gezien eet ik dit:

3x groente
2x vis/vlees/kip of kaas
1x yoghurt
5x cracker
2x fruit

Dit zegt me weinig over porties/hoeveelheden en bijvoorbeeld wat voor crackers. Kan me goed voorstellen dat je je aan het dieet wil houden, en uiteraard kan je je frustratie hier kwijt. Het is nooit mijn bedoeling geweest om je onwelkom te laten voelen. Maar wat ik bedoel te zeggen is dat de frustratie misschien juist wel voortkomt uit het feit dat je niet genoeg binnen krijgt snap je? Hoe kan je fatsoenlijk avondeten met dit dieet bijvoorbeeld? En hoe voel je je zelf bij dit dieet?

Het zijn crackers van fjord. Volkoren. Zijn best lekker Lachen

Ik eet op een dag zo'n 375 gram groenten. Gisteravond heb ik dus kipfilet (110 gram) met sperzieboontjes gegeten, plus nog 2 crackers. Had toch een bord vol.

Maar goed ik begrijp dat sommige mensen dit weinig vinden, want dat is het ook.
Echter hoef ik geen 5 kg af te vallen maar ruim 30 kg. Ik ben dus niet een jong meisje dat een waanbeeld heeft dat ze te dik is ofzo. Dit is een begeleid dieet en langzaam worden de porties weer groter. Het hele traject duurt zo'n half jaar. Ik zal mijn menu niet meer online zetten want ik ben het er wel mee eens dat misschien jonge meiden dit anders overnemen en dat is niet de bedoeling.

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 17:20

Nuage schreef:
Het zijn crackers van fjord. Volkoren. Zijn best lekker Lachen

Ik eet op een dag zo'n 375 gram groenten. Gisteravond heb ik dus kipfilet (110 gram) met sperzieboontjes gegeten, plus nog 2 crackers. Had toch een bord vol.

Maar goed ik begrijp dat sommige mensen dit weinig vinden, want dat is het ook.
Echter hoef ik geen 5 kg af te vallen maar ruim 30 kg. Ik ben dus niet een jong meisje dat een waanbeeld heeft dat ze te dik is ofzo. Dit is een begeleid dieet en langzaam worden de porties weer groter. Het hele traject duurt zo'n half jaar. Ik zal mijn menu niet meer online zetten want ik ben het er wel mee eens dat misschien jonge meiden dit anders overnemen en dat is niet de bedoeling.

dat is nog best veel ik eet minimaal 200 gram groente en 75 gram vlees meestal vales vleesvervanger en 125gram aardappels

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 17:21

En hoe voel je je bij dit dieet tot nu toe? En hoe lang moet je dit volhouden?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 17:21

Ik eet ook nooit een toetje. Nog nooit gedaan ook. Vind ik echt niet lekker. Daar smaakt mijn avondeten te goed voor. Tong uitsteken

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 17:24

LittleAnn schreef:
En hoe voel je je bij dit dieet tot nu toe? En hoe lang moet je dit volhouden?

Ik zit nu in de 2e dag en heb dus hoofdpijn. Dat is voor mij een bekend fenomeen, door mijn suikerverslaving reageert mijn lichaam nu even heftig.
Gisteren had ik best wat honger maar vandaag is het al minder.

Deze fase duurt ongeveer 12 weken. Daarna komt er een stabilisatiedieet van nog eens zo'n periode waarin langzaam weer ander eten wordt gegeten. Zoals je misschien ziet eet ik nauwelijks koolhydraten, alleen de crackers. Dus geen aardappelen, pasta, rijst of brood. Ook geen melk maar wel yoghurt. In die laatste periode mag je dat dus rustig weer gaan eten. Dit om te voorkomen dat je na een periode behoorlijk lijnen meteen weer aankomt.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 17:26

Ik vertrek richting stad en mac. Haha! Doei!