Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 13:03

Ik heb op dit moment BlueBand witbrood in huis, dat zou hetzelfde zijn als bruinbrood? Geloven jullie het? Het is iig wel erg lekker, maar met bruinbrood heb ik ook geen problemen .

Lindy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 13:19

BB witbrood vind ik best lekker! Het heeft deels wel de eigenschappen van bruin brood. De vezels zitten er wel in, maar zo klein vermalen dat je het niet merkt. Nu weet ik het niet meer precies, maar dat soort vezels hebben vnl 2 functies in de darmen, het ene gebeurd wel door de vezels die in het BB-brood verwerkt zijn, en het andere niet, omdat ze daarvoor te klein vermalen zijn. Het is op zich niet ongezond hoor! Gewoon donkerbruin brood of roggebrood is nog wel het beste, maar dat BB-brood is beter dan gewoon wit brood.

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 14:30

Heb nog nooit BB brood gegeten, zal het wel eens een keer meenemen.
Wij hebben met het huis namelijk altijd brood (studentenhuis), bakker brengt elke morgen 2 verse broden (bruin en wit) *verwend haha

Mijn lunch was vandaag een kom gevulde chinese tomatensoep en een stuk kruidkoek.

Girley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 19:25

Citaat:
De cake en de drankjes en het feit dat ik geen tussendoortje heb gegeten.

Citaat:
Nou, ik kan wel iets ongezonders bedenken.

Hoe oud ben jij?

uhh 23 *voelt zich beledigd* Ik heb er echt lang over gedaan om een fatsoenlijk eetpatroon te krijgen, en ik weet inmiddels echt wel wat wel en niet goed is voor mij....

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 19:38

O: krentenbol met boter en plakje ontbijtkoek met pindakaas
L: 2 volkorenbolletjes, een met boter en kipfilet en met boter en hagelslag.
T: 2 plakjes ontbijtkoek en paar toastjes
D: salade met paar stukjes stokbrood met boter en wat vla na.

ppl0026

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 22:50

BB wit brood is zoo lekker!! Maar ik eet vaker volkorenbrood.

o: special-k met magere melk
t: een evergreen
l: 1 volkorenboterhammen met kipfilet
t: mandarijn
a: bruin bolletje met kipfilet, kaas en een beetje sla
cup-a-soup champignons
2 volkorenboterhammen met hagelslag
t: appel

Lindy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 23:12

Je hoeft je niet beledigd te voelen hoor.
Ik vind alleen deze opmerking:

LittleAnn schreef:
Ik heb er echt lang over gedaan om een fatsoenlijk eetpatroon te krijgen, en ik weet inmiddels echt wel wat wel en niet goed is voor mij....

een beetje tegenstrijdig tot wat hier staat:

LittleAnn schreef:
o:banaan (geen tijd/zin in meer ontbijt)
t:knackebrod
l: nasi met sperzieboontjes
t: weet ik nog niet
a: groentensoep met een stokbroodje.

LittleAnn schreef:
o: twee volkoren beschuitjes met light kaas
t: uhhh druk met stage
l: kop groentensoep en halve komkommer
t: twee plakjes cake
a: boerenkool met magere rookworst

ppl0026

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 23:58

Aaargh ik kan er niet meer tegen!! Ik stop met mager proberen te eten hoor. Ik heb net zóóveel eten weggewerkt, want ik had zo'n zin in iets lekkers, maar er ligt gewoon niks in de keuken!!

Nu voel ik me wel zo'n iemand die zich na 2 weken al niet aan z'n voornemens kan houden

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 12:15

Bluh, ben al twee dagen kotsmisselijk en ik krijg echt geen hap door mn keel. Vandaag dus lekker een dagje thuis, misschien dat ik ook nog wel aan leren toe komen. Voordeel is dat ik nu al 1.5 kilo kwijt ben, helaas zal het er binnen de kortste keren weer aan zitten denk ik zo.

Ziolette

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 14:16

Gisteren het zondigen van zaterdag weer te boven gekomen en vandaag ook weer gewoon verder .

o: 1 boterham met ham en 1 boterham met chocopasta
t: -
l: 1 boterham met slankie, halve eierkoek en beker melk
t: heb weer een banaan en een opkikker bij me
d: dat wordt sperciebonen, aardappels, kleine schnitzel uit de grillpan en salade
t: vla

Ik eet trouwens altijd volkoren of meergranen brood en smeer becel dieet oid op (iig de blauwe ).

Girley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 18:31

@ Lindy: Ik vind het prima dat je commentaar hebt op mijn eetpatroon, maar kun je me dan ook even uitleggen wat je er precies zo verkeerd aan vindt, dan heb ik er misschien ook iets aan

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 20:12

Mijn dag vandaag:

O: twee boterhammen met kipfilet en smeerkaas 20+ + tomaat
T: 1 boterham met smeerkaas 20+ en tomaat
L: 2 boterhammen met kipfilet en tomaat en een kopje bouillonsoep
T: 1 boterham met smeerkaas 20+ en tomaat, rode kool
D: andijviestampot met ik weet nog niet.
T: 2 snack-a-jacks

Heb heel de dag gestudeerd in de bieb, dus dan eet ik echt om de 1,5 uur wel wat, anders heb ik barstende honger.
Vanavond weer tot half 12

Oh en heb wat autodropjes op.

Lindy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 22:26

Jawel LittleAnn, wat jij op een dag eet is echt heel erg weinig, en hiermee breng je serieus schade toe aan je lichaam.
Bovendien helpt het je niet wat afvallen betreft, omdat je lichaam aan zo weinig eten gewend raakt en zich hieraan aanpast. Dit is 1 van de overlevingsmechanismes om bv in tijden van honger te kunnen overleven. Gevolg is dat je steeds minder moet eten om nog af te vallen, en dat je uiteindelijk van een appel al aan komt. Zo kom je dus aan het jojo-effect. Dit verhaal is al heel vaak gedaan, vandaar mijn ietwat geirriteerde reactie. Maar goed, ik vind het niet erg, hoop alleen dat je er serieus over na wilt denken wat je je lichaam aan doet door het niet alle voedingsstoffen te geven die het nodig heeft. Een ander overlevingsmechanisme is bv dat bepaalde organen die niet direct van levensbelang zijn (zoals bv je voortplantingsorganen) 'uitgeschakeld' kunnen worden, zodat het kleine beetje energie dat nog wel binnen komt naar belangrijke organen zoals hart, hersenen en longen gaat. De minder belangrijke organen kunnen zo blijvende schade oplopen. (bv onvruchtbaarheid bij een deel van (ex)anorexiapatienten).

Om te kunnen verbranden heeft je lichaam wel energie nodig!

Girley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 22:53

*schrik*
Bedankt voor je reactie Lindy, ik begrijp je punt en ken uiteraard het verhaal. Even serieus: door genoeg en gezond te eten en te sporten ben ik bijna 15 kilo mee afgevallen zelfs!Ik was echt op de goede weg, maar ben dus ongemerkt weer te weinig gaan eten. Eerder hield ik het keurig bij op valtaf.nl, en zorgde ik dat ik genoeg binnenkreeg enzo, maar sinds ik dat niet meer doe vind ik het lastig om te bepalen hoeveel ik nou heb gegeten!
Met als gevolg dat je dus s avonds honger/trek krijgt uiteraard!
Conclusie: ik ga het gewoon weer bijhouden

ppl0026

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 00:19

Dat klopt ja dat je van heel weinig al aankomt als je heel weinig gaat eten. Je stofwisseling gaat namelijk heel traag werken. Ik snap best dat je niet teveel wil eten, maar denk je wel aan de voedingsstoffen die je nodig hebt? 2 ons groente en fruit etc.etc. Als je je daar aan houdt eet je niet teveel, maar krijg je wél voedingsstoffen binnen Dus vervang die liga's en beschuitjes en weet ik het wat lekker door fruit oid!

Wat vinden jullie trouwens van sultana hartig? Ik werk achter de kassa en ik zag ze minstens 30x langskomen dus ik ging ook maar even 2 pakken na het werk halen. Ik vind het ZO vies! Het is echt zo'n droog koekje, niet zoals een sultana hoort te zijn. Zowieso vind ik dat een sultana zoet moet zijn.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 09:15

Ik heb altijd sultana bosvruchten (oid) en die vind ik niet hartig hoor eerder zoet.

FlairS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 11:07

BB brood is heerlijk!!!!Ik denk dat het best gezond is maar het probleem is juist dat het zo lekker is.In plaats van 2 bruine boterhammen eet ik zo 5 BB broodjes weg met het bijbehorende beleg.Daarom koop ik het maar af en toe en houd ik het voor derest bij mijn zelfgebakken speltbroodje......

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 11:17

Woow net even een flink ontbijt weggewerkt, bijna 600 calorieën, kreeg het bijna niet weg, zit nu echt super vol

2 volkoren boterhammen, 2 eieren gebakken in olijfolie, een tomaat, 4 grote augurken en een glas vruchtensap.

Ik had nooit verwacht dat ik daar zo vol van zou raken, want als je het zo ziet is het niet zo heel veel

Girley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 14:21

Mijn dag:
O: banaan, drie volkoren crackers met philadelphia light en kippenham
t: twee koekjes
l: groentensoep, restje boerenkoolstampot
t: manderijn
a: volkoren macaroni met tomatensaus, groenten en gehakt

wsl 's avonds nog een bakje chips

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 14:33

Mijn dag:

o: 2 bruine boterhammen, 1x chocopasta en 1x pindakaas (ik had weer eens haast ).
l: 1 bruine boterham met kaas, halve eierkoek en een beker melk
t: ik heb weer een banaan en een opkikker klaar liggen
a: kip met rijst en saus, dit wordt een uitprobeersel dus het kan ook pizza worden als het niet bevalt .
t: bakje vla en bakje salade

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 14:44

Plannen jullie je hele dag vooruit?
Dat deed ik ook, en daar gaat het vaak fout, omdat je dan helemaal zit te focussen op.. ik mag niet eten, ik mag niet eten, straks pas, ik mag dit niet, ik mag dat niet..
Maargoed, misschien is het voor een ander wel een goede manier
Voor mij in elk geval niet

Ziolette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 15:10

Spetterlover schreef:
Plannen jullie je hele dag vooruit?
Dat deed ik ook, en daar gaat het vaak fout, omdat je dan helemaal zit te focussen op.. ik mag niet eten, ik mag niet eten, straks pas, ik mag dit niet, ik mag dat niet..
Maargoed, misschien is het voor een ander wel een goede manier
Voor mij in elk geval niet

Ik denk juist: ik mag zo eten, ik mag zo eten, ik mag zo eten .

Nee, echt vooruit plannen doe ik niet, meer vaste gewoonte geworden. Daar gaat je lichaam ook op reageren en aangezien mijn dagen redelijk het zelfde zijn werkt dit voor mij prima. Avondeten plan ik soms al dagen van te voren ivm boodschappen en houdbaarheid van verse groenten.

Ik word ook echt gestrafd als ik zoals van het weekend ineens onregelmatig (en vet) eet, dan heb ik echt goed buikpijn.

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:41

Ja dat heb ik ook, vet eten gaat echt niet goed.
Zaterdag patat gegeten, ben er vanmorgen voor het laatst misselijk van geweest.
Altijd buikpijn als ik patat eet. En dan had ik het nog met mayo en satesaus gegeten ook. (Normaal met ketchup)

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:48

Ik plan wel vooruit, dan loop ik minder kans dat ik ga snaaien (ik ben dol op schema's )
Vandaag eigenlijk te weinig gegeten, maar ik ben nog niet helemaal fit geloof ik

O: schaaltje yoghurt
T: 2 manderijnen
L: sultana, maar dan van t Aldi merk (veel lekkerder!)
T: -
A: wrs wat sla en tomaat

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 18:14

Mijn dagje:

O: twee geroosterde boterhammen met kipfilet en smeerkaas 20+
L: twee bruine boterhammen met kipfilet en smeerkaas 20+ en tomaat en een kopje bamisoep.
T: appel en een kop gevulde kippensoep
D: nasi met salade en mexicaanse groenten
T: stukje ontbijtkoek of een snack-a-jack