Bij schoonfamilie, allemaal hapjes. Had zelf de salade gemaakt en de noten loaf met rode saus.
En toetje
DearDarling
Geplaatst: 27-12-22 02:33
Eerste kerst in m’n nieuwe huis… normaal gesproken kook ik zelf een aantal gangen maar door een ontsteking in mijn evenwichtsorgaan al 1,5 week gevloerd met onwijze hoofdpijn en duizeligheid + misselijkheid. Mede daardoor van de trap gevallen en daarbij m’n enkelbanden gescheurd. Afijn, kerst een beetje anders. Veulll hapjes op tafel ipv 6 gangen, maaaaaarrr ook gezellig..
Verschillende soorten kaas; brie, camambert, langres, Dana blu…
En wat soorten “salades” en smeerseltjes.
EdkingEnzo
Geplaatst: 27-12-22 10:33
Hier begonnen met twee glaasjes gerookte kip (zwanger), een met mango, avocado en een lekker sausje. De ander gerookte kip met appel, komkommer en een sausje. De rest had het met tonijn & mango en eentje met zalm & rivierkreeftjes. Gemaakt door mijn tante&oom
Toen keuze uit een ossenstaartsoep of Bisque gemaakt door mijn vader & man
Heeeerlijke ragoutbakjes gemaakt door mijn moeder
Hoofd was gevulde kalkoen, krieltjes in room, rode kool of sperziebonen, appelmoes en peertjes
Toetje als enige gekocht, viel ook een beetje tegen iets met framboos & witte chocola
Ooh, er gaat echt niets boven een verse stroopwafel, helemaal als 'ie nog zo warm is dat je 'm eerst plat moet houden omdat anders de stroop eruit loopt
Oh hier hou ik van met dit gure, natte weer. Wat ga je er bij eten?
Classic aardappelpuree en rode kool
Granoek
Geplaatst: 28-12-22 17:13
Exitium schreef:
Ooh, er gaat echt niets boven een verse stroopwafel, helemaal als 'ie nog zo warm is dat je 'm eerst plat moet houden omdat anders de stroop eruit loopt
Wat een heerlijke gerechten, borreltafels, uiteten, toetjes en en en Hooleijk heeft iedereen fijne dagen achter de rug.
Suliko heb je misschien het recept van de notenloaf?
Het was hier ook weer een feestje met een lekker ontbijt, blinis met zalm (door mij), kalkoen met bijgerechten, stoofpeerijs met kaneelsabayansaus (ook mij) gevolgd door een hele uitgebreide borrel op tweede kerstdag.