Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

wendyP

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 19:51

o: 2 b b pindakaas/hageslag
t: appel
b: 40 minuten gefietst
l: een tosti (2 b b) met een beetje curry
b: 2,5 uur vakkenvullen
a: een bord pastasalade :9

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 19:58

Thanks Bhriseis :)

Fruit vind ik ook echt superlekker, en houdt me ook sinds kort niet meer aan max twee stuks per dag.
Kijk gewoon in hoeveel ik zin heb en of het in huis is.

Vroeger (voor ik wist wat gezond eten inhield :P ) hield ik me daar wel aan en dacht
ik dat ik maar beter brood/chocoladeqrueslie/vla/snoep/koek extra moest pakken want van meer als twee stukken
fruit wordt je dik door de fruitsuikers 8)7
Maar ja ik wist toen eigenlijk ook niet echt wat koolhydraten waren haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:04

Anoniem schreef:
Ik ben er een onbedoeld fruitdagje van aan het maken :)

O: havermout met peer en spelt/amandelmelk
T: 3 vk crackers met hummus, stuk bruin brood met pindakaas, paar aardbeien en kersen, nectarine
L: havermout met peer, nectarine en (te weinig :( ) spelt/amandelmelk

Gefeliciteerd jamieblont! Lekker taart eten.

T: rauwe wortel, 5 asperges (van gisteren)
A: groene salade met sesamdressing, groenten met rijst, sake

B: uur fietsen, halfuur paardrijden, 15 min NTC

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:06

phormicola schreef:
Een glas alcohol is echt geen ramp hoor. Sterker nog, de dag nadat ik 1 biertje heb gedronken kan ik harder knallen tijdens m'n workouts. Ik lees wel vaker dat alcohol (matig) best kan helpen op de weg naar een beter lijf :)

Gefeliciteerd Jamie!

Ik drink eigenlijk elke dag wel 2 glazen wijn bij het eten. Soms ook bij de lunch. Vast niet heel gezond maar qua gewicht merk ik er weinig van.

hennienke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:10

O: 1 wit broodje met spikkeltjeskaas.
T: 2 volkoren koekjes.
L: 1 broodje met pindakaas en hagelslag.
T: stukje slagroomtaart.
A: witlof met geraspert kaas en kaassaus met een kipschnitzel en aardappelpuree.
T: //

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:15

Lis: Hihi ik nam ook liever een koek dan een stuk fruit Lis, en bananen durfde ik zeker al niet aan te komen...

Karin: Ik heb dan nog het geluk dat ik standaard bij elke maaltijd koolhydraten eet. Ik voel me echt niet goed zonder. Maarrr je kan je kcal inderdaad wel op een leuke manier opdrijven bij de borrel :Y)

Saz: Je mag best een paar nectarines per dag eten hoor. Het enige nadeel is dat je dan snel weer naar de winkel moet :P

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:38

Ach, morgen zijn ze nog in de aanbieding bij AH! :D

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:53

Bhriseis: ja, ik ga ook lekker voor de nectarines :)) En inderdaad, morgen ga ik denk ik nog wel wat inslaan :D
Ik heb overigens besloten dat ik vanaf maandag ga beginnen met afkicken van mijn suikerverslaving := Whish me luck :P Morgen naar de zwarte markt in Beverwijk en maar even flink wat notenmelange inslaan :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 21:15

Anoniem schreef:
phormicola schreef:
Een glas alcohol is echt geen ramp hoor. Sterker nog, de dag nadat ik 1 biertje heb gedronken kan ik harder knallen tijdens m'n workouts. Ik lees wel vaker dat alcohol (matig) best kan helpen op de weg naar een beter lijf :)

Gefeliciteerd Jamie!

Ik drink eigenlijk elke dag wel 2 glazen wijn bij het eten. Soms ook bij de lunch. Vast niet heel gezond maar qua gewicht merk ik er weinig van.

Kijk en jij bent superslank! Ik ga vanavond gewoon weer een biertje drinken dus :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 21:18

Cheers :+

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 21:18

O: Campina aardbeienyoghurt + cruesli
T: 3 volkorenbiscuitjes
L: 3 bth + boter + ham/komkommer, speculoos, aardbeienjam, 5 cherrytomaatjes
T: 2 reepjes balisto, paar stukjes ananas en blauwe besjes
A: Volkorencroissant, bth + boter + kipfilet tuinkruiden/komkommer en eentje met xxl pure hagel, 4 cherrytomaatjes en een stuk komkommer
Toetje: Danone met sprinkl'ins

Planning:
T: Pakje evergreen en een appel

B: Ik heb nog geen minuut stil gezeten := 1 uur fietsen, 10 uur flink werken in Kruidvat, eventjes fietsen naar pony, 30 min wandelen met pony + wat stalklusjes
----
Edit: Gezeik weg gehaald :D
Laatst bijgewerkt door Chernique op 21-06-13 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 21:19

O: havermout, banaan, honing, kaneel
B: Ripped in 30, dag 8
L: 2 sneetjes abdijbrood, pindakaas, bak roeryoghurt, banaan, appel, honing, tarwekiemen
T: 2 2oggecrackers, 1 snee abdijbrood, plakje kaas, aioli, pindakaas
B: naar de TA fietsen en daar heel bang zijn. Ja, dat vind ik een workout :+ Daarna terug gefietst.
A: stokbrood, aardappelsalade, aioli, brie, 48+ kaas, kipsatésalade, rode pesto
T: Biertje :D
T: Magnum ijs :9

KarinvdM

Ik drink ook dagelijks een borreltje. :j
Er is veel dat ik achterwege wil laten, maar mijn dagelijkse glaasje 's avonds niet, sommige geneugten moet je jezelf gunnen...

Nou je hebt veel beweging gehad Chernique, maak je maar niet druk om die croissant en Balisto, moet ook een keer kunnen hoor. :)
Laatst bijgewerkt door KarinvdM op 21-06-13 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Chernique

Afbeelding

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 21:28

Dankjewel Karin! Je hebt ook wel gelijk. Heb mijn zeikberichtje ook even aangepast, voegt niets toe! :)

Het is alleen dat ik voor alles een 'max' in mijn hoofd heb. Zodra ik daar overheen ga wordt ik echt heel erg onrustig hoeveel ik ook beweeg

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 21:31

Ik vind het geen gezeik hoor Chernique! :n Denk dat het juist wel goed is dat je het hier even deelt, dan kunnen wij je (indien nodig) even zeggen wat wij ervan vinden en dingen misschien een beetje relativeren :)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 21:37

Ayla schreef:
Vandaag:
O/L: 1 boterham met 1,5 gebakken ei, een snufje zout en peper + 1 glas halfvolle melk
T: 1 appel, een aantal chocolaatjes + een stukje chocoladereep strawberry cheesecake
A: ovenrosti's met wat mayo, een hamburger en sla met tomaat, komkommer en augurk
D: zelfgemaakt ijsje van magere yoghurt

Eigenlijk alleen een boodschap gedaan en de hond uitgelaten. :o verder alleen een aantal dingetjes thuis gedaan. De chocola kon ik niet weerstaan, had het al een tijdje niet meer gehad en het mocht een keer van mezelf nu ik eindelijk vakantie heb na een stressvol schooljaar en toetsweek. :)
+ 'n stukje aardbeien kwarktaart, waar ik érg vol van zit :=

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 21:47

Dankjewel SaZ!
Maar ik voel me soms zo'n akward person hier :+ iedereen die hartstikke gezond eet.. en ik prop me vol met de slechtste suikers die er bestaan. En dan lopen mieren om een balisto ipv een evergreen, terwijl het beide troep is.
In dat opzicht ben ik nog heel veel bezig met calorieën..

Lekker Ayla :)

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 21:51

Ik moet wel toegeven dat ik soms ook wel wat selectief ben en sommige dagen gewoon maar niet post hoor O:)
En die focus op calorieën lijkt me niet meer dan logisch :) Je bent in relatief korte tijd al super goed vooruit gegaan. Je kunt niet van jezelf verwachten dat je ineens alles zomaar los kunt laten :n

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 21:56

Denk je dat ik nooit eens slechte suikers eet? Ik heb vorige week ook nog een Balisto opgegeten, die lag al zolang in de kast, die was over datum. Er ligt er nog eentje. Vroeger at ik die dingen een paar keer per week, lekker. :D
Er zullen vast extremen zijn die altijd clean eten, maar de meesten hier nemen wel eens wat hoor, gebak, taart, koek, chocolade, drop, een suikerspin op de kermis, een BigMac of wat dan ook.
En als jij straks op een goed gewicht zit kan je altijd nog weer wat selectiever worden in wat je aan suikers eet, maar je bent nog toch super goed bezig?! Voel je daar vooral niet schuldig of ongemakkelijk over. :)

O ja, ik heb net 2 dropjes gepakt.
En mijn mindere dagen post ik hier ook, zoals bijvoorbeeld na een doos gekregen bonbons...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 21:57

Ik eet ook bijna elke dag wel slechte dingen hoor Chernique! Toen ik nog moest afvallen deed ik dat niet, maar nu kan ik dat supernette eten echt niet meer opbrengen. Het moet wel leuk blijven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 21:57

Ik eet naast alle groenten, fruit en rijst, noten, zaden etc. ook regelmatig ijs en taart hoor. Moet wel een beetje leuk blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 21:58

Dat dus. :D

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 21:59

SaZ schreef:
Ik moet wel toegeven dat ik soms ook wel wat selectief ben en sommige dagen gewoon maar niet post hoor O:)
En die focus op calorieën lijkt me niet meer dan logisch :) Je bent in relatief korte tijd al super goed vooruit gegaan. Je kunt niet van jezelf verwachten dat je ineens alles zomaar los kunt laten :n

Same here, ik heb niet altijd zin om de lijstjes van de dag ervoor nog aan te passen naar wat ik werkelijk heb gegeten. Ik eet ook nog veel slechte dingen.

Oh, met het gepraat over borreltjes heb ik ook echt wel zin in een wijntje. Helaas is mijn huid slechter dan ooit, lichttherapie heeft averechts gewerkt (incl. blaren) en kan ik het me nu niet permitteren om daar nog een schepje bovenop te doen :+.

O: Magere kwark, lijnzaad, agavesiroop
T: -
L: Meergranentriangel, onbelegd
T: Snack-a-jack (zo'n klein zakje), nog een halve meergranentriangel
A: Wraps met gehakt, paprika en maïs. En tacosaus.
T: Aardbeien kwart galia meloen misschien nog wat chips.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 22:00

SaZ schreef:

Ik post altijd precies netjes wat ik gegeten heb :)