[HK]Geen koek en chips,maar een strakke bips! Bokkers op die

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwipitje

Re: [HK]Geen koek en chips,maar een strakke bips! Bokkers op die

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 13:02

Ik weet niet wie je bedoelt, maar ik was dus gisteren met Sonja bakker begonnen en die 200 gram groente was echt enorm veel! Normaal eten we daar met vier mensen van haha dus vanavond moet ons mam maar wat meer groente koken anders heeft de rest niks meer. Ik vind niet dat ik nu extreem weinig eet, maar wel heel anders dan voorheen (heb gisteren meer fruit gegeten dan ik normaal in een maand doe).

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 13:03

Ik hou me echt precies aan het dieet wat mij voorgeschreven is, verander daar zelf niks aan dus doe ook geen wedstrijdje weinig eten ofzo.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 13:06

Zie net dat ik bij de lunch zo ook nog een glas halfvolle melk mag.. jeej! Tong uitsteken

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 13:13

Manon, ik had het niet persé tegen jou, maar als je het wilt weten: ik ben zelf tegen Sonja Bakker (en vele 'vaste' mensen hier ook). Bij haar kom je op sommige dagen geeneens aan de 1000 calorieën, terwijl je er gewoon écht minimaal 1600 nodig hebt. Ik weet dat er veel mensen veel mee afgevallen zijn, maar in mijn ogen (en niet alleen in de mijne) is het gewoon niet gezond.

Ik ben 15 kilo afgevallen op een gezonde, veilige manier. Dit door middel van gezonder, regelmatiger en meer te gaan eten. En daarnaast natuurlijk meer sporten (ook al schiet dat er de laatste tijd vaak bij in).

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 13:16

het enige verschil met mijn leefstijl en SB is dat ik meer fruit en en meer water drink en snoepen laat. Verder is het variatie dus ik zelf vind het niet slecht.

Maar ieder zijn mening natuurlijk Knipoog

Ben nu op mijn gewicht volg het boek niet meer en blijf toch op mijn gewicht soms zelfs eenhalve kilo eraf !

Maar ja als je doet waar je je goed bij voelt is het niet erg lijkt me je weet zelf wel wanneer je echt honger hebt en wat moet eten of niet ?

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 13:23

Je moet zeker doen waar je je goed bij voelt.. maar soms draven mensen (een beetje) door.

Ik heb al 2 eetstoornissen gehad en daar kom je eigenlijk nooit vanaf. In dit topic zitten sowieso al 3 mensen met een ernstige eetstoornis, of dat nou door dit topic komt of niet, het is geen grapje. Daarom blijf ik er maar op doorhameren dat je gewoon genoeg moet eten en dat is dus niet 1000/1400 kcal per dag, zéker niet als je er ook nog als een gek bij gaat sporten.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 13:29

Het probleem bij mij is dat het zo'n beetje onmogelijk is om regelmatiger te gaan leven of meer te gaan sporten. Vandaar dat ik het nu op deze manier probeer. Ik drink trouwens veel meer water dan wat er in het boek aangegeven staat. Ook heb ik net op m'n Cracottes wel lekker dit de smeerkaas gedaan hihi. Wil gewoon graag die paar kilo kwijt en vind het frustrerend dat ik niet meer tijd heb om te sporten want dat doe ik tien keer liever dan opletten wat ik eet.
Laatst bijgewerkt door Kiwipitje op 20-11-07 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 13:31

ja oke snap het ook wel van jou kant uit maar niet iedereen die aan SB doet volgt precies wat er staat (veranderen dingen of eten er iets meer bij)

Ik heb er zelf niet bij kunnen sporten dus dan heb ik ook niet supper veel calorien nodig. maar snap dat er mensen zijn die gelijk van veel eten wijnig tot niets meer eten en geloof ook dat je van een eetstornis niet snel of gemakkelijk afkomt.

Maar wou gewoon even melden dan SB niet voor iedereen supperslecht is en je er gewoon goed mee af kunt vallen je hebt gewoon een voorschrift en dat is voor de meeste mensen handig er staat wat je gaat eten (je hoeft het dus niet allemaal zelf te verzinnen en samen te stellen) denk dat de meeste mensen het daarom ook doen omdat het zo 'gemakkelijk' is

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 13:32

Ladyjoy, ik denk dat er meer meiden hier minder eten dan dat er volgens het menu van Sonja zou moeten. Ben nu zelf in week 7 van boek 1 en eet meer dan wat ik eerst deed toen ik niet aan de lijn was. Oke, geen cola meer en ook geen chips. Maar er gaat best wel eens een stukje taart of chocola in. Honger heb ik nooit terwijl ik vaak niet eens aan mijn tussendoortjes toe kom. Inderdaad veel groenten en vrijwel altijd rauwkost naast de gewone maaltijd.
Ik denk dat het voor sommige meiden beter zou zijn als ze wel een vast menu zouden zorgen want als ik nu lees dat iemand aan de droge rijst zit, of de hele dag amper eet en dan 's avonds aan de Mac, dat lijkt me juist niet gezond.
Ik denk dat er inderdaad hier extra controle moet zijn door een buitenstaander dat er geen wedstrijdje van het afvallen gemaakt wordt.

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 13:34

mijn schema van vandaag:
O: cracker met kaas.
T: Evergreen
L: 2 boterhammen met ham
T: Manderijn
A: Rundvlees, sla en aardappels
T:?

Beweging, 10 km fietsen na het paard
Laatst bijgewerkt door Dela op 20-11-07 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 13:36

Ik heb een hekel aan SB Haha!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 13:37

Er staat in het Sonja Bakker boek ook duidelijk dat als je intensief sport dat je dan élke dag iets extra moet pakken dus daar wordt wel rekening mee gehouden. En als je honger hebt moet je gewoon een plak ontbijtkoek of wat dan ook pakken. Ben pas bezig met de eerste week dus wil me er nu streng aan houden anders komt er helemaal niks van. Het plan is ook dat ik nu af en toe met mijn pa een stukje ga wandelen.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 13:41

Manon veel succes. Ik ben gemiddeld een kilo per week kwijt geraakt. Soms 2 kilo, soms weer iets erbij. Veel water drinken, appeltje altijd mee dan lukt het prima.
Voordeel vind ik ook dat iedereen gewoon mee kan eten. Als je even weet hoeveel aardappels je mag en het overschot vlees aan iemand anders geef dan is het geen probleem.
Kijk anders ook eens bij haar op het forum. Staan ook veel tips op.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 13:51

Ik had inderdaad ook al op dat forum gekeken maar dat zit zo ongelofelijk irritant in elkaar dat ik niet denk dat ik daar vaak zal kijken. Drink inderdaad nu ook veel water en altijd een extra appel of plak onbijtkoek mee.

Maud_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 14:34

Ik ben ook bezig met SB en zit nu in week 6 van boek 2. Ik heb juist het idee dat ik wel voldoende binnenkrijg op een dag; juist meer dan dat ik deed. Lachen
Nu krijg ik veel meer fruit en vezels binnen en is ook onder andere mijn stoelgang beter. Lachen

Wat ik ook vaak doe is producten wisselen, en ik houd me niet braaf strikt aan het diner aangezien ik vaak een onregelmatig leven leid en soms echt geen zin heb om uitgebreid te koken Knipoog.

Wat ik overigens ook niet doe is alles precies afwegen. Ik eet over het algemeen nooit veel en zie het niet zitten om 2 x zo veel te gaan eten dan wat ik normaal zou doen.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 14:35

Slechte dag #2

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 14:39

Denice...Hoe komt het dan? Scheve mond Gebrek aan motivatie?

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 14:43

Dames goedemorgen...De SB discussie is hier nu al zo vaak gevoerd, ben er een beetje moe van geworden en ik vind het jammer dat ik zoveel mensen zie weer hier (nieuwe mensen) die veel te weinig eten, al dan niet onder het mom van ' een dieet'. Lees toch onze openingspost eens!!!! Dan ben je toch gewoon dom als je zo weinig gaat eten? Je helpt je hele spijsvertering naar zijn grootje...
Ik ben 20 kilo kwijtgeraakt door gezond en genoeg te eten (minimaal 1700 op een dag) en te bewegen, en tot nu toe nog niet gejojoed...Nee op korte termijn hoef je daar niet veel van te verwachten, maar als je het geduld op kan brengen is het wel de moeite waard, denk er eens over na allemaal...

Anyway Knipoog Sok dr mannetje zal inmiddels misschien in Nederland zijn? Die is waarschijnlijk te druk met beweging enzo hahhaa. Siz ook nog niet gespot...

Wie van jullie heeft trouwens verstand van make up?
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=2&t=861657&hilit=

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 14:50

oei sorry LA.. Nagelbijten / Gniffelen Ben echt een meisje-meisje, maar met make-up nie zo goed.Nagelbijten / Gniffelen

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 14:50

LittleAnn: Dus jij vind dat ik te weinig eet?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 15:06

Zal ik dan niet meer posten?
Wat een onzin zeg " onder het mom van een dieet"
Denk je dat ik het zelf verzonnen heb ofzo? Ik dieet onder begeleiding van een dieetcentrum. Ik ben echt een beetje verbaasd door jouw felle reactie, hoe goed ook bedoeld misschien, maar ik krijg echt een je-bent-hier-niet-welkom-vibe...

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 15:38

Nuage schreef:
Zal ik dan niet meer posten?
Wat een onzin zeg " onder het mom van een dieet"
Denk je dat ik het zelf verzonnen heb ofzo? Ik dieet onder begeleiding van een dieetcentrum. Ik ben echt een beetje verbaasd door jouw felle reactie, hoe goed ook bedoeld misschien, maar ik krijg echt een je-bent-hier-niet-welkom-vibe...

Dela ja ik vind het te weinig wat je eet, zal het even onderbouwen. Je ontbijt bijvoorbeeld is de belangrijkste maaltijd van de dag om je spijsvertering op gang te helpen. 1 cracker (!) is zeker niet voldoende in mijn ogen....En 1 mandarijntje vind ik ook erg magertjes als tussendoortje...Kom jij aan je zuivel en eiwitten op deze manier?

Nuage dat is zeker niet mijn bedoeling om zo fel over te komen, je voelt je aangevallen omdat jij een dieet volgt (welk ook alweer kan het zo snel niet terugvinden). Wat ik daarmee bedoel te zeggen is dat een dieet leuk en aardig is, maar dat je altijd zelf in de gaten moet houden of je wel genoeg binnenkrijgt, je kan niet zeggen: ja maar ik moet zo weinig eten omdat ik dat en dat dieet volg.....Het was overigens zeker niet persoonlijk tegen iemand gericht maar meer een opmerking in het algemeen....

Mijn planning trouwens vandaag: beetje chaotisch, geen tijd om te koken en lunchafspraak met werkgever die pizza wil gaan eten...
o: magere yoghurt met wheat bits
t: pakje volkoren crackers
l: kleine pizza zonder vlees met groenten
t: appel
a: salade met gerookte kip

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 15:41

Ontbijt is yoghurt met een cracker he wat ik eet Lachen
Ik heb voor dit dieet bijna 700 euro betaald dus wil me er wel graag aan houden. Het is samengesteld n.a.v. bloedtesten. Ik zou toch graag mijn dieetfrustratie kwijt willen hier als dat mag.

Over een dag gezien eet ik dit:

3x groente
2x vis/vlees/kip of kaas
1x yoghurt
5x cracker
2x fruit

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 15:45

Vind het een beetje jammer dan mensen meteen SB afschrijven. Dat je jezelf er niet in kan vinden PRIMA. Maar ik heb al geprobeerd door minder en gezonder te eten af te vallen en dat werkt bij mij niet omdat ik geen echt overgewicht heb. Van mij mag je het best dom vinden dat mensen zo weinig eten, maar dat zegt meer over jou dan over die mensen. Dit is verder niet aanvallend bedoeld maar laat iedereen lekker het dieet volgen wat hij of zij zelf wil. Ik eet trouwens over een dag gezien niet eens minder dan wat er in de openingspost staat, alleen één tussendoortje minder.

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 15:51

@ manon88 gewoon doen wat je wil doen dat geld trouwens voor iedereen iedereen volgt een ander dieet en voelt zich er prettig bij so be it als de een het slecht vind en de ander goed.

Ik geloof dat dit topic ook bestemd is om elkaar te stuenen en te helpen met dingen zoal een trugval of even zin in iets lekkers waarvan je weet dat je het niet moet doen. zogehete freetkicks enz.

Dus mijn mening volg wat je wilt maar praat gewoon lekker mee en niet van dat is slecht dit moet je doen dat moet je doen iedereen heeft toch een eigen mening