[HK] Wij gaan voor strak in badpak! Bokkers op dieet deel 8!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarisJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:08

SaNNeS88 schreef:
volgens mij WIL je gewoon niet maris :n

Ik WIL wel, maar ik KAN niet tijdens mijn stage Yogurt eten, is er dna geen andere oplossing??? :?

benangelique schreef:
het gaat er bij mij niet in dat je geen 2 minuten vrij hebt om wat yoghurt naar binnen te lepelen. en ja, als dat aanvallend over komt is dat misschien ook wel zo.
je kan toch ook naar de wc zonder bewoners? dan is het heel logisch dat je ook even wat eet zonder de bewoners. je hebt wettelijk recht op 2x een kwartier en 1x een half uur pauze.

Officieel heb je daar recht op ja, maar je weet niet waar ik stage loop dus kan je daar niet over oordelen, ze willen in de Gehandicaptenzorg een HUISELIJKE sfeer, dat is dus gewoon gezellig samen koffie drinken, en eten... daar moet je die mensen mee helpen, dat kunnen ze niet zelf! Dan is het nogal egoistisch om zelf te gaan zitten yoghurt eten hea???

Ik vraag me gewoon af of er een andere oplossing voor die yogurt is!?

SuSem

Re: [HK] Wij gaan voor strak in badpak! Bokkers op dieet deel 8!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:09

waarom zou je wel iets anders kunnen eten, en niet die yoghurt? dat snap ik dus niet :n

MarisJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:09

hoe bedoel je iets anders??

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:10

Oh dat is jammer BA! Maar weekendje op pad is ook leuk :D waar ga je heen?

benangelique

er zijn zat andere oplossingen, maar je moet het toch zelf opeten en of je nou een bammetje eet of yoghurt, eten moet toch. een huiselijke sfeer ken ik maar al te goed, net als de zorg voor deze bewoners maar ik kon en kan ook gewoon eten. De bewoners snappen het prima als jij even wil eten; gewoon uitleggen dat je honger hebt en ook graag wat eet!
is het dan egoistisch om zelf te eten? nee, is vooral dom om het niet te doen.

SuSem

bijvoorbeeld een sultana... waarom kan je die wel eten tussendoor, en yoghurt niet?

MarisJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:12

Nou ik ga toch nog even in de OP kijken of er niet iets anders in staat wat geschikt is.... Maar de rest van men dag is in principe wel goed??

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:12

we gaan naar landal. daar zitten vrienden van ons 2 weken lang en die hadden nog plek over in hun huisje. lekker even uitwaaien daar. zit in de buurt van nijmegen, dus ook even lekker shoppen!

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:13

dewolfskuil.nl is de site Ze hebben t anders gebouwd dan bij mansour, daar zijn de voersystemen in een cirkel gebouwd, wat veel strijd gaf en problemen dat paarden de boel gingen terorriseren Bij ons is niet in een cirkel gebouwd, dus is dat probleem er niet gelukkig

Tjaa buiten de blessure om... wat moet ik daar over zeggen... De blessure is gewoon zo ernstig, dat ik niets kan doen echt met hem.
Alleen onder zware pijnstillers (buut) kan ik in stap trainen aan de hand. eerst wandelen, nu lange lijnen (kwartier a 20 min per dag... liefst twee keer op een dag) Met pijnstillers gaat dat goed, merk ook verbetering, maar zonder totaal niet. Dan heeft hij zo ongelofelijk veel pijn..
Maar de lange lijnen pikte hij heel snel op, had hij nooit gedaan, maar doet dat goed!
Maarja gisterenavond weer gestopt met de buut, dus zal morgen wel weer slecht gaan met hem, en dan komt morgenmiddag of vrijdagochtend de dierenarts weer... en dan maar overleggen wat nu

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:13

MarisJj schreef:
Nou ik ga toch nog even in de OP kijken of er niet iets anders in staat wat geschikt is.... Maar de rest van men dag is in principe wel goed??

waarom kun je wel een sultana tussendoor eten, en de yoghurt niet?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:14

ik heb mijn tips al gegeven. moet je niet vragen om meer als dat bij je in het verkeerde keelgat schiet.

hoe komt die blessure dan meis?

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:15

Dat is lekker, even een weekendje er tussen uit angelique :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:15

heeeel lekker patricia! heb er ook echt zin in. zijn onze liefste vriendjes en ze hebben een heerlijke dochter dus gaan lekker veel zwemmen, kletsen, shoppen en heerlijk eten!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:16

Klinkt heel heftig Pivanti.

Waar een wil is is een weg Maris. Kan me niet voorstellen dat er geen enkele gelegenheid is om te eten op je stage.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:17

Nee, dat is bij ons ook niet zo gebouwd gelukkig, 2 voerstations staan voorin en twee achterin, waarbij ze een flink stuk moeten lopen en uit elkaars zicht kunnen staan. Dat scheelt een hoop. Mooie boerderij zeg! Hoeveel paarden staan daarin?

Die blessure klinkt niet fijn :n getverderrie, is niks zo. Hopelijk blijft hij het goed doen zonder medicijnen.

BA: lekker! Geniet er van en shop ze :D

MarisJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:19

SaNNeS88 schreef:
MarisJj schreef:

waarom kun je wel een sultana tussendoor eten, en de yoghurt niet?

omdat een sultana makkelijker eet dan een bak yoghurt, en ik niet een pak yogurt tot mn beschikking heb daar...
tot zover de Yoghurt...

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:20

Nou jongens succes met de yoghurt, ik ga tukken :D

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:20

tot zover mijn commentaar :7

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:21

snap het nog steeds niet: je kan toch een pak yoghurt meenemen van thuis en daar in de koelkast zetten met je naam erop? of het in een tupperware bakje oid doen en die meenemen?

yoghurt is heus niet heilig, maar melkproducten zijn erg belangrijk. je eet nu eentonig en vooral eenzijdig. hierdoor hou je het dieeten vermoedelijk niet zo lang vol en kom je keihard meer kilo's aan na het stoppen met het dieet dan dat je bent afgevallen.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:23

Door verschillende dingen.. Ben met hem gevallen, in volle galop onderuit gegaan op t asfalt in april, zadel heeft niet helemaal goed gelegen, heeft een flinke worminfectie gehad, is verhuisd...

Heeft nu bijna geen bespiering en ruggenwervel zat niet goed en rechts in de hals zat vast. Doordat hij bijna geen bespiering meer heeft, worden de gewrichten niet goed gestabiliseerd en hangt hij in z'n banden...
Toen 14 dagen buut gehad (daarvoor ook al pijnstillers en wandelen) en moest trainen in stap. Maar daarna was t zonder buut weer heel slecht. Maar met buut zie je wel verbetering in t trainen, hij wordt wel soepeler, stapt ruim, spieren komen iets op,... maar zonder heeft hij zoveel pijn dat is echt heel erg. Vorige week weer voor 6 dagen buut gehad, en gisterenavond dus laatste gegeven. Morgen zal hij wel weer slecht staan...
Maar ja nu is de vraag... heeft het echt met alleen die bespiering te maken, en moeten we gewoon doorgaan, onder buut trainen. Moet je na 3 wk al kunnen verwachten dat de bespiering zoveel is verbeterd dat er ook zonder pijnstillers al verbetering zou moeten zijn? Of is er meer aan de hand mogelijk en kunnen beter naar de kliniek? of eerst nog uitgebreid bloedonderzoek doen, om ontstekingen mogelijk te zien... of zal ik er een holistische arts bij halen...

Osteopaat/fysio is er al bij. Maar kan nu verder ook niets doen, die had alleen die ruggenwervel geconstateerd en wat aangedaan, maar is verder goed nu.

MarisJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:23

Ja sorry maar ik kan wel honderd keer uitleggen dat ik er gewoon geen gelegenheid voor heb om een bak yogurt te eten maar blijkbaar gaat dat er bij jullie niet in... en hoe verwacht je dat ik dat ga doen als ik weer naar school ga????????

de rest van de tips wil ik best meenemen, zoals ik net ook al liet zien en zei!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:26

ik zou hem rondom op de foto zetten patricia. er kan gemakkelijk iets kapot zijn wat je niet ziet.
normaal moet je in 3 weken toch al voldoende spieropbouw zien waardoor je vooruitgang ziet en dat is niet het geval. buut is troep wat dat betreft, maar werkt wel voor tijdelijk.

maris, ik geef het op. je HEBT wel gelegenheid, maar weet die niet zelf te creeeren en te gebruiken.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:27

Oke, wij hebben 4 kuil en 4 hooi stations, tegenover elkaar gebouwd En verderop 1 krachtvoer station, daar moeten ze eerst om een hele lange boomstam heen lopen zodat ze niet heel makkelijk van t hooi naar t krachtvoer kunnen.
Er staan er nu 23 in, komt er nog 1 bij. Nou pablo staat dan apart nog met 2 shetjes die er ook in komen, dus nu nog 20.
Alleen hebben ze bij ons eigenlijk geen gras, wel mooie overkapping en nog een overkapping bij de voerstations. En een afgezet stuk wei, waar ze af en toe even op mogen. Dat vind ik wel een nadeel, maar ja

Hoeveel staan er bij jullie in?

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:31

Ja precies er kan nog meer zijn wat je van buitenaf niet kan zien/voelen...
Maar ja foto's van de rug is heel lastig.. dus zou t een of andere scan/echo gebeuren oid moeten worden denk ik.
Maar ja, allemaal maar even overleggen met de dierenarts..

En je ziet ook wel dat er iets spieren opgebouwd is hoor, dat wel... maar toch is er geen verbetering zonder pijnstillers, qua pijn.
Ja buut zal zeker troep zijn! Maar ja op gewone pijnstillers had hij nog wel pijn... Moest ook gelijk een formulier tekenen dat hij nooit meer geschikt is voor de slacht..

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:33

foto's van de rug kunnen wel, maar sowieso blijft dit een zeer kostbaar onderzoek. scan en echo kunnen wel maar geven andere beelden dan een foto.

is shockwave geen optie voor hem? noob zijn rug is hier onwijs van opgeknapt!