Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 21:22

Bedankt! Ik had nu 90g gekookt, omrekenen is nu wat lastig, maar dan weet ik in ieder geval dat ik de volgende keer wat minder kook (of ik eet gewoon meer dagen rijst :D ). Ik eet ook graag veel groente inderdaad :)
(ik bedenk net, als ik wat ik over heb nu weeg kan ik de ratio gekookt/ongekookt gewicht uitrekenen :)* )

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 21:39

Eliana schreef:
O: muesli met melk
T: handje ongebrande amandelen handje vruchtenmix
l:2 meergranen eierkoek met boter
t : frambozen
A: pizza en ben en jerrys ijs
T:
B 17 km fietsen uur wandelen

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 21:48

Lien ik weet wel dat voor pasta ook 75-100 gram de aanbevolen hoeveelheid is, maar daar heb ik met 50 gr ook meer dan genoeg aan, dus rijst zal wel vergelijkbaar zijn denk ik ;)

O: 60 gr havermout, 1 appel, 10 gr walnoten, 15 gr healthy mix, 5 gr cacao nibs, 4 gr chia
T: 1 appel, 2 blokjes choco swing
L: 2 plakken roggebrood, 1 hummus en komkommer, 1 zelfgemaakte pindakaas met 2 druppels sambal en komkommer
T: 220 gr magere kwark, 1 appel, 4 dv aardbeien, 7 gr gedroogde cranberry's, 10 gr amandelen
A: spinazie met doperwten en wat kaas, 1 toscaanse carre en spruiten met een klein beetje cheddar, 2 mini aardappeltjes
T: blokje choco swing (gelukkig is die nu op), blokje 86% chocola met wat pindakaas

B: 1u paardrijden, stalwerkzaamheden
D: 2x koffie met opgeklopte melk, 1x koffie met amandelmelk, glas ongezoete amandelmelk, water

Had precies goed ingeschat, grotere portie ontbijt en vrij snel m'n appel er achteraan, lunch was pas laat vanwege een begrafenis maar ik heb het er redelijk goed mee gered.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 22:11

O: Overnightoats met havermout, chia, cacaonibs, omega-3-mix, DV bosfruit en griekse yoghurt
T: Galia, 2 dadels
L: Bak rode bieten, 2 dadels
T: Zelfgemaakte choco met slagroom, 2 dadels, galia
A: Ovenschotel met kipfilet, ui, knoflook, bloemkool, tomaatjes, met daar overheen een laag bloemkoolpuree met parmezaanse kaas (zou knolselderijpuree worden maar ik vond het jammer van de bloemkool, ik had een dikke stronk over en heb daar puree van gemaakt). Schaaltje custard met palmsuiker
T: rolletjes van 4 plakjes rookvlees en ijsbergsla met rode paprika en rode pesto. Misschien zo nog 1 of 2 dadels om het af te leren... :D
D: Thee en water
B: Paardrijden

Anoniem

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 22:12

+ 150g blauwe bessen :9

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 22:14

Heerlijk, jammer dat ze zo duur zijn nu.
In de zomer kan ik ze hier vlakbij vers van de kweker halen. :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 22:14

Ik krijg ze af en toe van mijn vriendje omdat hij weet dat ik ze zo lekker vind :)

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 22:19

+ waspeen met dip van hummus

Lief van je vriendje Gast7391, in de zomer vind ik het toch ook altijd wel wat hebben om ze vers in het bos te plukken, helemaal omdat het vaak een combi is van een lekkere wandeling met mooi weer ;)

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 23:08

mandy358 schreef:
Gister een dagje sauna incl high tea, en nog meer lekkere dingen dus gister vergeet ik gewoon maar even :')

Vandaag weer goed begonnen (misschien wat mager maar na gister heb ik nog niet echt trek)
O: magere yoghurt, sinaasappel, 4 el muesli (incl noten/rozijntjes ect)
B: 12 km fietsen, groepsles in de sportschool: burnworkout (xco's), daarna 30 minuten krachttraining)
L: bananenkwark (250 gram magere kwark, 1 banaan), 1 polderlanderdubbeldonkerboterham 1/2 appelstroop 1/2 pindakaas
T: 1 peer
planning:
B: 2 km fietsen, 15 minuten paardrijden, ruim een uur op stal bezig geweest
A: penne met kip en zelfgemaakte tomatensaus (gepelde tomaten, tomatenpuree, campignons, paprika, ui), beetje geraspte kaas
T: 1 blokje witte choco crunch, 1 peer, 1 polderboth (1/2 appelstroop, 1/2 pindakaas)
B: 12 km fietsen

Afgemaakt, ik ben in de vakantie altijd iets minder streng :') ach wel veel bewogen :)
Haha oeps Many, nee die eet ik idd niet :')

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 06:50

Planning voor vandaag:

O: smoothie van 2 bananen, cranberries, frambozen, granaatappelpitjes, chaizaadjes, acai poeder, water (yoghurt was op) + thee
T: appel, thee, siroop
L: zelfde als gister; ijsbergsla, gebakken spekjes, komkommer, tomaat, mozzarella, mais, gekookt ei + melk (o ja, + klein kommetje erwtensoep!)
T: handje ongezouten noten
A: thaise curry met kip, cherrytomaatjes en sperziebonen + zilvervliesrijst

ik moet nieuwe batterijen voor mijn keukenweegschaal hebben, dan kan ik maten erbij zetten :D

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 08:22

Jeetje, voor mijn gevoel eet ik echt heel veel als ik jullie hoeveelheden rijst/pasta hoor. Wij zijn thuis allemaal grote eters met het avondeten, ik denk dat we met pasta zo tegen de 100gr pp zitten. En rijst ongeveer 80 gram gok ik. Ik heb wel eens 60 gram aangehouden, maar toen had ik allemaal beteuterde gezichten aan tafel omdat alles zo snel op was :))

Gister definitief:

Many schreef:
O: havermout met rijstmelk, cacao, chia- en lijnzaad, honing; appel; gekookt ei
T: paleo koekje met cacao nibs
L: zwarte bonen met geroosterde pompoen en een halve gele paprika
T: peer
A: 2 volkoren wraps met kidneybonen, tofu, paprika, courgette en tomaat
[b]T: blokje lovechoc (goji/orange)

B: 12 km fietsen, 1 uur paardrijden

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 08:37

Mijn lijstje voor vandaag:
O: banaan/ei pannenkoek met havermout erdoor
T: stukje 70% dark chocola
L: 2 spelt desem bammen met bio pindakaas 1 spelt desem bam zonder iets
T: mandarijn
A: aardappelen (gekookt) met sperzibonen en slavink (zonder saus of jus)
T: ?

D: thee en water
B: niks

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 08:38

Ik ook hoor Maartje :))

O: Smoothie van 1 peer, 2 kiwi's, halve avocado, scheut sinaasappelsap en 15g havermout; 2 plakjes spelt-bananenbrood (recept uit de voedselzandloper)
T: Blokje pure chocolade
L: Kom witlofsoep met gorgonzola, boekweitpannenkoek met appelstroop
T: Appel, 150ml halfvolle yoghurt
A: Volkorenpenne met courgette&pest + tomaten uit de oven met geitenkaas

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 08:42

Ik had laatst een pastagerecht gemaakt met 300 gr ongekookte pasta voor 4 personen. Dat is dus ook 75 gr p.p. maar we kregen het mooi niet op. Het ligt er ook wel een beetje aan wat voor saus/groentes je erbij hebt natuurlijk. Ik hou zelf zo'n 50-70 gr aan :j 100 gr zou ik theoretisch gezien misschien wel op kunnen, maar de vraag is of ik dat wil :Y)

Planning voor vandaag, en nu ga ik echt strenger voor mezelf zijn en niet zo snoepen tussendoor >;)

O: 60 gr havermout, 50 gr mango DV, 10 gr chia, 10 gr zemelen, 15 gr lijnzaad, 150 ml ongezoete sojamelk + water
T: 1x speltboterham met smeerkaas
L: maaltijdsalade van de appie (zonder de dressing)
T: eiwitshake (28 gr wheypoeder)
T2: speltboterham met smeerkaas
A: zelfgemaakte broccolisoep met 1 speltboterham met jong belegen kaas
T: weet ik nog niet

D: water, thee
B: 28 km fietsen, 6 uur in de bakkerij.winkel werken

Ga zo'n 2300 kcal verbranden moet nog even kijken of mn lijstje voldoende is. Vooral mn avondeten is wat laag in kcal denk ik. Maar krijg een beetje een plofbuik van al het brood dus even kijken wat ik dan ga doen nog.

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 08:46

Als je een plof buik krijgt van brood is het misschien een idee om als tussendoortje een lekkere smoothie te maken? Met fruit en yoghurt :9

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 08:49

O1: 1 schaaltje yoghurt, 1 schaaltje kwark; glas melk
O2: 2 croissants (gehaast en behalve die twee schaaltjes zuivel niks in huis)
B: 15 min. wandelen, 1 u KT, 20 min. cardio, 15 min. wandelen
T: Bolletje met kirikaas
B: Paarden verzorgen, boodschappen doen
L: 2 bolletjes met verse eiersalade en een beetje tomaat; smoothie van 2 el yoghurt, vers sinaasappelsap, halve banaan, beetje aardbei en beetje blauwe bessen
B: 2 x 20 min. wandelen
T: 300 g bio-yoghurt met aardbei
A: 70 g speltpasta met vegetarische balletjes en verse tomatensaus (ui, knoflook, courgette, champignons)
T: 1 suikervrije speltpannekoek met appeltjes en 1 bol suikervrij vanille-ijs

2450 kcal te verbranden, 2350 kcal in het lijstje, 93 g eiwit :)

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 08:51

Planning vandaag
O: 200 ml amandelmelk, 6 el havermout, 1 el lijnzaad, 1 el chiazaad, appel en kaneel
T: cappuccino, pakje liga milkbreak
L: 1 waldkorn cracker met plak 20+ kaas, 2 rijstewafels met pindapasta en misschien nog iets van een bekertje soep
T: lu crackertjes, banaan
A: ?
T: schaaltje magere vruchtenyoghurt

B: 1 paard rijden, 50 squats (nog die van gisteren :+ was ik niet aan toe gekomen)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 08:53

mandy358 schreef:
Als je een plof buik krijgt van brood is het misschien een idee om als tussendoortje een lekkere smoothie te maken? Met fruit en yoghurt :9

Nou als tussendoortje heb ik nu al een eiwitshake staan die gelukkig ook wel vult :j yoghurt heb ik ook weer een beetje problemen mee :+ gewone yoghurt/kwark krijg ik buikpijn/kramp van %) En soja yoghurt is nogal prijzig dus eet ik af en toe. Maar bedankt voor het meedenken! Neem denk ik sowieso nog een appel mee als extra tussendoor in de middag :j

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 08:53

Probeer vandaag heel netjes te eten zodat ik vanavond kan gourmetten. Heb voor mezelf allemaal gezonde dingetjes gehaald die ik écht lekker vind zodat ik niet zo veel ongezonde dingen ga eten :) .
O: 55 gr havermout/lijnzaad/melk/kaneel
T: Appel
L: 65 gr hjavermout evt. cracker met houmous
T: Peer + 1 gele paprika
A: Gourmetten met vriendinnen. Ik heb sowieso al voor mezelf tot beschikking: 125 gr. zalm, 100 gr. kipfilet, 75 gr. bieflap wat ik in ieder geval kan eten en zelfgemaakte tzaziki, houmous en zuivelspread, courgette, rode paprika, champignons en ui. Heb ook nog wat stokbrood en wat andere minder gezonde dingetjes maar denk dat ik al heel ver kom met alle gezonde dingen :)
B: 50 minuten fietsen

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 09:11

Aangezien het gisterenavond beetje mis ging (pizza & jen en jerrys) nu een poging tot gezonder eten.
O: muesli met chia zaadjes en melk
T: frambozen en 10 amandelen
L: boerenomelet met tauge 2 bh
T: 1 appel met kaneel handje fruitmix
A: wokgroenten met rest taugé erdoor en rijst
T: frambozen

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 09:23

Gisteren kwamen er ivm verjaardag toch nog wat extra hapjes bij, maar al met al ben ik niet ontevreden. Voor vandaag:
O: Havermout, lijnzaad, appel, kaneel en rijstmelk
t: banaan
L: salade met gerookte kip, halve avocado, spinazie, tomaatjes en komkommer. Zelfgemaakte dressing van tahin, knoflook, yoghurt, water, peper en zout (knoflook adem gaan mijn werkgroepgenootjes niet leuk vinden denk ik :)) ).
t: zelfgemaakte bananenspeltmuffin
A: allemaal groentes in een tomatensaus, beetje gehakt erbij en quinoa erdoor.
t: ???
Ik zie dat sommigen ook drinken erbij zetten, dat is bij mij altijd water of kruiden/groene thee. Zonder suiker of wat dan ook.

B: 6 km fietsen, misschien vanavond nog een workout. Maar dat ligt eraan hoe vermoeiend de lesdag is.

Ik kom tot het tussendoortje van mijn avondeten aan een krappe 1400 kcal (alles uitgerekend, behalve de muffin dus dat is schatwerk). Wil geen noten halen want dan eet ik teveel in een keer ervan, en heb van zometeen tot aan het avondeten les op de uni. Iemand goede tips om de kcal op te hogen (naar rond de 2000)? Op een gezonde manier wel :+ . Ik kan eventueel wel de hoeveelheid quinoa omhoog doen bij het avondeten, maar verder heb ik even geen idee.

Skinnylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 10:24

O: Havermout, banaan, kaneel, rozijnen en sojamelk + grote mok groene thee
T: Mineola ( laat ontbijt )
B: Huishouden + 55 squats
L: Twee bruine boterhammen met halverine, plak kaas en twee gebakken eieren
T: Wortels/Bleekselderij
B: 1 uur sporten
A: Tagliatelle, varkenshaas, broccoli, Champions en champignonsaus

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 10:33

O: havermout met magere yoghurt, chia, kaneel en appel. Banaan
L: 3 sneetjes duits brood met veel pitten en zaden. 1x pindakaas, 1x geitenkaas, 1x appelstroop.
T: peer en kiwi
T: sneetje spelt brood met geitenkaas
A: ?

B: 14 km fietsen, twee paarden rijden.

Beetje raar maar eet nu al mijn lunch omdat om 7 al ontbijt heb en zo naar de paarden ga.
Dus nog een van de boterhammen smiddags zodat ik het overleef tot avondeten :+

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 10:40

O: magere yoghurt met ananas, appel en cacao nibs
T: proteïne reep met vrijwel geen koolhydraten
L: een heel donker broodje van de AH met kipfilet en philadelphia light
T: ?
A: pancakes met 30+ kaas en 1 met appel en kaneel

D: thee
B: ik ga zo naar de sportschool! Vanmorgen bij de fysio geweest en heb mooie oefeningen mee gekregen die ik daar ga doen en ik ga wat cardio doen. Vanmiddag 1 paard rijden.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 10:50

Jespri schreef:
O: 2 sneetjes volkorenbrood, 1 met 48+ Jong belegen, 1 met runderrook vlees.
D: 250ml Yoghurtdrank, 250ml Halfvolle melk, 50ml cranberry sap
B: 1,5 uur fietsen naast het paard (+- uur op in stap tempo en half uur op draf/galop tempo), mesten/voeren etc.
L: 2 sneetjes volkorenbrood, 1 met jam light, 1 met boursin.
T: 1 Appel met kaneel
T: 220gr. Blauwe druiven met kaneel.
T: 2 Walnoten
D: 330ml cola light, 500ml sinas light, 250ml water.
A: 2,5 sneetje geroosterd wit met paturain, 1 kop groentesoep gebonden, 1 kop bruinebonensoep, soort ciabatta.

Kcal: 1688,2
Vet: 59,8gr
V. Vet: 26,9gr
Koolhydraten: 209,5gr
Eiwit: 62,8gr
Vezels 29,6gr

Lijstje van gister even afgemaakt. Lijstje van vandaag komt later, eerst even naar stal. :)