Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 18:50

O: magere kwark met dv-fruit, healthy mix, lijnzaad, cacao nibs en tarwezemelen. 1 speltcracker met kaas.
T: banaan
L: 3 speltboterhammen met kipfilet en tomaat. 1 gekookt ei. kommetje vermicellisoep
T: 2 kiwi's en 2 kleine blokjes chocolade
A: pasta-pesto met broccoli
T: schaaltje blanke vla

B: 40 minuten fietsen.

Ik twijfel of ik nu nog wat zal eten of dat ik even zal volhouden. Vriendlief is vandaag pas om 19.00 uur thuis vanavond en ik heb best al wel trek!

Gast7391, ik vind je lijstje wel beter zo hoor. 4 crackers met kaas is toch geen avondeten? := (in mijn ogen dan)

Tanya

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 19:04

O: pannekoek van ei, geprakte banaan en 3el havermout.. Heb er wat spekjes en stroop bij gegeten omdat ik het niet zo lekker vond.. + thee met melk
T: appel, thee
L: salade van ijsbergsla, gebakken spekjes, tomaat, mozzarella, mais en komkommer, melk
T: handje noten, thee
A: hard broodje met gebakken hamburger met ui, tomaat en komkommer, thee
T: versgeperste jus d'orange

B: uur bodybalance

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 19:12

Uiteindelijke lijstje (als het goed is) Best tevreden, over het avondeten heb ik niks te zeggen.

Venthe schreef:
O: 1 waldkorn cracker met 20+ kaas, dubbele rijstwafel met pindakaas + cappuccino
T: 1 banaan
L: 250 ml amandelmelk, 6 el havermout, 1 el lijnzaad, appel en kaneel
T: 5 stukjes gedroogde mango, opkikker, lu crackertjes
A: kommetje tomatensoep (Unox), 2 tosties met ketchup (in totaal 4 witte boterhammen, kaas, 2 plakken ham en 2 schijven ananas)

T: toetje + koffie

B: 30 min hardlopen, 50 squats, 1 uur intensief paardrijden (springles)

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 19:21

O: 2 volkorenboterhammen pindapasta + koffie
T: appel
L: 2 wraps met kaas getoast met avocado dip :9
T: banaan + klein milka melo cakeje
D: gebonden kippensoep, spaghetti bolognese
T: shot tarwegras, eiwitshake

B: T25 workout

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 19:28

O: boekweitpannenkoek van 20g boekweit, banaan, ei en sojamelk, belegd met appelstroop
T:2 zelfgebakken havermoutkoekjes, stukje lovechock
L: multigraan bagel met oude kaas, honing-mosterdsaus en augurk; sapje van yoghurt, aardbei, sinaasappel en groen poeder; cappuccino
T: -
A: Witlofsoep (witlof, ui, bouillon, witte wijn, ontbijtspek, gorgonzola) met bruin stokbrood; magere vruchtenkwark met slagroom toe
T: appel
B: 5u wandelen door de stad :))

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 19:32

O: 250g bloemkool met plakje 20+ kaas ; 2 eieren met plakje 20+ kaas ; 66g paprika
T: Twee mandarijnen, een appel
L: 50g havervlokken, 200ml sojamelk, 10g lijnzaad, 115g framboos
T: Een banaan, twee kiwi's
A: 160g bloemkool ; één koude braadworst (in olijfolie bereid) ; 200g prei ; 95g paprika
T: 26g pinda's, ongezouten

Zeer tevreden over vandaag ... alleen wel een beetje veel vet (8g te veel als het 1g/kg is ...)
Laatst bijgewerkt door 420BlazeIt op 26-02-14 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

robbedoes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 19:33

O: Havermout met amandelmelk, appel, kaneel, chiazaad en gojibessen
T: 3 dadels
L: Restje Chili con carne van gister, 1 pruim
T: 2 speltkoekjes, 1 eierkoek
A: Hutspot en een gehaktbal
T: Schaaltje vanillevla
D: Water, thee, optimel puur

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 19:53

O: havermout met amandelmelk, banaan, chia, honing en kaneel
T: 2 appeltjes met kaneel
L: koude bonen met verse groenten
T: banaan, 2 biologische rijstwafels met laagje pure chocolade, 2 craccottes met roomboter
A: speltpasta met spinazie, ui en zalm, gekookt eitje
T: schaaltje magere aardbeien yoghurt

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 20:14

__Leonie schreef:
Vandaag nu al veel honger. Kan nu al niet wachten tot lunch :+
Dalijk eerst twee uur rijles en dan even een grote lunch nemen voor paardrijden.

O: havermout met magere yoghurt, chia, kaneel en appel. Banaan
L: 4 sneeen spelt en duits brood. 1x geitenkaas, 1x pindakaas, 2x appelstroop.
T: kiwi en een peer
A: bloemkoolschotel met tomatensaus en geitenkaas van theironyou, met gekookte aardappels en een lepel jus.

B: 14 km fietsen, twee paarden rijden.

Even kijken of ik tijd heb om vanmiddag kippensoep te maken van karkas van gister.
Als dat lukt komt dat er nog bij, of ipv de kiwis. Even kijken hoeveel honger ik vanmiddag heb :)

Tips zijn welkom!

Lijstje af! Schotel was heerlijk.
Weer een goed dagje erbij :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 20:35

phormicola schreef:
Planning voor vandaag:

O: Pannenkoeken van bakbanaan (halve bakbanaan, 1 ei, 1el kokosmelk, 1 ei, beetje stevia), 20gr studentenhaver, 2tl bio roomboter, 1 glas geitenmelk, 1 glas cranberrysap
B: 12km fietsen, 4u lesgeven
L: 4 sneetjes Paleo brood, 20gr geitenkaas, 20gr grillworst met kaas, beetje roomboter
T: 2 kleine bananen
B: 12km fietsen
T: 1 haring met ui, groot stuk paleo brood, halve pannekoek van vanmorgen
A: waarschijnlijk een lekker stuk meatloaf, met champi's, ui en paprika. Daarbij een simpele salade van ijsbergsla, augurk en komkommer met wat citroensap en kruiden; 1 glas tomatensap, 1 glas bio volle melk

Grove schatting ivm paleobrood:
2300kcal, 125gr vet, 164gr koolhydraten, 115gr eiwit
Vitamine D en B1 krapjes, de rest goed

Extra gegeten ivm uitgehongerd zijn. Dat was voorlopig de laatste keer dat ik zoveel heb gefietst, het is echt teveel nu :)
Kcal ga ik er niet bijrekenen, geen zin in.

Paleobrood recept: http://guiltykitchen.com/2013/04/15/pal ... ich-bread/ Ik heb het alleen zonder honing gemaakt en met hazelnotenkaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 20:37

Laura1589 schreef:
O: magere kwark met dv-fruit, healthy mix, lijnzaad, cacao nibs en tarwezemelen. 1 speltcracker met kaas.
L: 3 speltboterhammen met kipfilet en tomaat. 1 gekookt ei. kommetje vermicellisoep

Ik twijfel of ik nu nog wat zal eten of dat ik even zal volhouden. Vriendlief is vandaag pas om 19.00 uur thuis vanavond en ik heb best al wel trek!

Gast7391, ik vind je lijstje wel beter zo hoor. 4 crackers met kaas is toch geen avondeten? := (in mijn ogen dan)

Ik had gisteren lunch en avondeten even omgedraaid :)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 20:46

Niet heel blij met vandaag. Tenminste, het valt denk ik in totaal wel mee maar had de hele dag een beetje snoepdrang. En voor de lunch echt trek, komt mn collega nog met een chocoladebroodje aanzetten :+ In de middag ging het iets beter, maar al met al een beetje lopen snoepen, bweh. Ben ook moe en het was rustig op het werk en dat is geen goede combi :+

O: 60 gr havermout, 10 gr chia, 10 gr zemelen, 10 gr goji's, 15 gr lijnzaad, 40 gr zomerfruit DV, 150 ml ongezoete sojamelk + water
T: 1x speltboterham met appelstroop
T: chocoladebroodje (té lekker, er was er eentje afgekeurd op mn werk, collega had m aan me gegeven en ik ben gezwicht :+ maar alles behalve gezond) en een paar hapjes speltkoek
L: 1 pannenkoek met plakje kaas + 100 gr italiaanse roerbakmix, 1 appel, 1 noten-appel-speltbroodje
T: eiwitshake (28 gr whey)
T2: 1 speltboterham met appelstroop
T: door de middag heen beetje lopen snoepen, paar stukjes 'gezonde' spelt-mueslireep, paar paaseitjes, stukje carrotcake, hapje afgekeurde croissant. Ik eet nooit hele dingen, maar altijd kleine beetjes die toch weg moeten op mn werk. Maar het blijft gewoon snoepen.
A: mn zusje gaat koken, dus ik geloof dat we gebakken ei gaan eten :') (is niet zo'n kookheldin :)) )
1 of 2 gebakken eieren met tomaat, geitenkaas en pijnboompitjes op 2 speltboterhammen + 70-100 gr gemengde sla met komkommer en tomaat
T: 200 gr soja yoghurt met muesli en tarwezemelen

D: water, thee
B: 28 km fietsen, 7 uur in de bakkerij/winkel werken

geen precieze kcal berekend vandaag, even geen fut :+ heb er in elk geval rond de 2400 verbrand dus had wel wat ruimte. Vrijdag een gezonde dag al ingepland (ben dan vrij) kijk er nu al naar uit :Y)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 20:56

O1: Schaaltje bioyoghurt met bosvruchten; glas melk
O2: 1 snee toastbrood met boter en roerei van 1 ei, groene thee
B: Een uurtje door de stad struinen
T: Schaaltje bio-bosvruchtenyoghurt
B: Paarden verzorgen
T: 1 zacht broodje met kiri-kaas
L: 2 zachte broodjes met verse eiersalade en een beetje tomaat, bakje aardbeienyoghurt
T: Zelfgemaakte studentenhaver (gemengde noten, rozijnen, 70% chocolade); bakje Griekse roomyoghurt
B: 20 min. wandelen, 1 uur balletles, 20 min. wandelen
A: Pasta met veggie saus van seitangehakt, ui, knoflook, tomaten, courgette, wortel, selder, paprika; geraspte kaas;
T: Fruitsalade van: Ananas, banaantje, sinaasappel

2300 kcal verbrand; 2150 kcal in het lijstje. Maar ik moet én de fruitsalade, én de studentenhaver én de Griekse yoghurt nog eten, dus meer krijg ik echt niet op.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 21:06

Hm raar lijstje. Ik begon goed.. middag snaaidrang en had mijn houmous en crackers op de andere werkplek laten liggen toen ik besloten had dat ik wat wilde eten en toen aan de koekjes gegaan.
Verkeerde inschatting gemaakt met spinning. Bleek de niet leuke instructeur te zijn en kon me niet motiveren om hem fanatiek uit te fietsen.

O: 50 gr havermout/lijnzaad/kaneel/melk
T: Appel
L: 1 Plak roggebrood met cottage cheese, 2 vezelrijke crackers met houmous, 1 tomaat, stuk komkommer met houmous
T: Peer, 2 kaasrijstwafels, stuk of 8 kleine zandkoekjes :')
A: Pruttelpotje van witte bonen, courgette, groene paprika, ui met witte kaas en tomatensaus
T: Griekse yoghurt
B: 50 minuten fietsen, klein uurtje spinning

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 21:22

Anoniem schreef:
Laura1589 schreef:

Ik had gisteren lunch en avondeten even omgedraaid :)

Sorry, niet goed gelezen!

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 21:24

Laura1589 schreef:
T: 3 gedroogde pruimen, 2 schijfjes gedroogde appel
A: pasta-pesto met broccoli en nog 2 flinke handen verse spinazie

Nog even wat toegevoegd. Ik ben tevreden :)

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 21:41

O: smoothie van yoghurt, banaan, chia en vers geperst sinaasappelsap
T: 1 banaan
T2: decafe cappuccino met mini stroopwafeltje
L: zdbh met geitenkaas en tomaat, zdbh met hummus, gekookt ei, avocado en gehakte walnoten. Rijstwafel met roomboter. Schaaltje rauwe wortel
T: 1 sinaasappel
T2: drie gedroogde pruimen
A: 2 vk wraps met versgemaakte tomatensaus, kipfilet, kidneybonen, rode ui, rode peper, komijmzaad, geraspte kaas. Salade van ijsbergsla , avocado, wortelrasp en olijfolie
T: toastje met hummus

D: 1,5 liter spa, paar groene thee
B: 45 min gewandeld, 45 min yoga

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 21:43

xNathaliee schreef:
xNathaliee schreef:
Mijn lijstje voor vandaag:
O: 2 volkoren crackers met jam + raw cacao smoothie
T: kaasbolletje (was in de stad en had trek)
L: 2 spelt desem boterhammen met biopindakaas + stukje 70% dark chocola
T: druifjes
A: kantonese kip
T: 2 volkoren beschuitjes en handje noten

B: rondje stad
D: water en thee

Lijstje omgegooid

Totaal van vandaag

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 22:07

Lien_ schreef:
Hoihoi :wave: ik wil ook graag mee komen posten. Lees al heel lang mee :o Ik wil vooral proberen gezond te eten, er mogen wat kilo's af, maar ik weeg me nooit en vind het belangrijker dat ik goed in m'n vel zit. Ik kan alleen totaal niet inschatten wat 'normaal' is om te eten, zeg maar := ik heb totaal geen benul of ik nu veel of weinig eet.
Opmerkingen zijn dus van harte welkom :)

O: 40g havermout, 200mL amandelmelk, klein lepeltje cacao en een banaan.
T: kop koffie (zwart), appel en 250g vetvrije kwark
L: salade met kikkerwten, rode kool, wortel, bleekselderij en radijsjes, klein peertje
A: broccoli met tomaat, kip, en bruine basmatirijst
T: 250g vetvrije kwark en een mini peertje :9

B: uur krachttraining in de sportschool, half uurtje fietsen (van en naar sportschool), verder zit ik de hele dag op de uni.

Vandaag definitief :)
Trouwens, is 75g ongekookte rijst per persoon serieus de aanbevolen portiegrootte? :o? ik had 150g droge rijst (lekker makkelijk, voor 2 dagen, dacht ik), maar dat is veeel! Ik heb daar echt niet de helft van gegeten :n :') normaal weeg ik niets af, maar nu had ik in de winkel precies 150g gekocht..

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 22:10

Horse_xx schreef:
O: oven baked oatmeal (40 gr havermout, 1 banaan, 1 eiwit, 5 gr chia, wat blauwe bessen) + 2 plakjes yoghurt brood met 15 gr pindakaas
L: Boekweitpannenkoekjes (50 gr boekweitmeel, 1 ei, paar blauwe bessen), wortelcourgette soep met 100 gr kipfilet
T: plakje yoghurtboord, rijstwafel met pindakaas
T2: Appel, yoghurt met whey
A: Volkoren pasta, tomatensaus van tomatenblokjes, mager gehakt, oosterse groenten, champignons en courgette.
T: 100 gr yoghurt met zelfgemaakt muesli (25 gr havermout, 15 gr zonnebloempitten) 5 gr pure chocolade

B : 70 min KT

Hele week al aan de baked oatmeal, omdat ik vakantie heb en dus in de ochtend meer tijd om ontbijt te maken :D

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 22:13

Lien_ schreef:
Lien_ schreef:
Hoihoi :wave: ik wil ook graag mee komen posten. Lees al heel lang mee :o Ik wil vooral proberen gezond te eten, er mogen wat kilo's af, maar ik weeg me nooit en vind het belangrijker dat ik goed in m'n vel zit. Ik kan alleen totaal niet inschatten wat 'normaal' is om te eten, zeg maar := ik heb totaal geen benul of ik nu veel of weinig eet.
Opmerkingen zijn dus van harte welkom :)

O: 40g havermout, 200mL amandelmelk, klein lepeltje cacao en een banaan.
T: kop koffie (zwart), appel en 250g vetvrije kwark
L: salade met kikkerwten, rode kool, wortel, bleekselderij en radijsjes, klein peertje
A: broccoli met tomaat, kip, en bruine basmatirijst
T: 250g vetvrije kwark en een mini peertje :9

B: uur krachttraining in de sportschool, half uurtje fietsen (van en naar sportschool), verder zit ik de hele dag op de uni.

Vandaag definitief :)
Trouwens, is 75g ongekookte rijst per persoon serieus de aanbevolen portiegrootte? :o? ik had 150g droge rijst (lekker makkelijk, voor 2 dagen, dacht ik), maar dat is veeel! Ik heb daar echt niet de helft van gegeten :n :') normaal weeg ik niets af, maar nu had ik in de winkel precies 150g gekocht..

Ik hou zelf 50 gr. ongekookt aan voor rijst/pasta en heb daar zelf altijd meer dan genoeg aan :j . Maar ik gebruik ook lekker veel groente waardoor het een heel bord vol is :)

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 22:15

Vandaag een balans dagje na gisteren uiteindelijk op twee na heel het pak paas creme koekjes te hebben gegeten :=

O: smoothie met twee kiwis en een peer
t: lang over mn smoothie gedaan
l: salade van gegrilde groenten, aardappel, veldsla en brie met een vinigarette, een kleine fruit salade en een klein flesje mango sinaasappel sap
t: 25gr whey shake
t: 125gr griekse 0% kwark en een appel
t: havermout reep
a: 150gr groenten mix in de wok en valess kaas snitzel
t: de laatste twee koekjes en een halve pannenkoek met poedersuiker (na al dat sporten zonder enig schuldgevoel)

B: uur kracht training benen, 30 minuten interval op de loopband, 15 minuten cross trainer, 15 minuten buik, 20 minuten crossfit rennen en 125push ups

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 22:16

Ik gebruikte rond de 60-70gr rijst :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 22:18

Trouwens had nog Griekse yoghurt 10% vet staan. Vond hem als tzaziki erg goed gelukt voor bij het eten morgen en wilde het restje yoghurt wat ik over had net nog op eten maar ik vond het zo echt niet lekker om zo te eten :=

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 22:21

Chantal, vind het zo ook niet te nassen maar doe dan een heel klein beetje whey erdoor waardoor het lekker smaakt