Persoonlijk ben ik wel afgevallen met hardlopen. Ik liep bijna elke dag, en wanneer ik door lijnen alleen niet meer afviel, kon ik weer kilo's kwijt raken door te gaan rennen. Mijn eerste 20 kilo ben ik toch zo kwijt geraakt
Ik hardloop meestal maar 1 of 2 keer per week, gemiddeld 5 km per keer. Ik heb nog niet echt gemerkt dat ik ben afgevallen daardoor, dan zou ik vaker moeten gaan denk ik
Met hardlopen kan je op zich wel afvallen, zeker als je het combineert met gezond eten. Maar de workouts van Jillian hebben veel meer effect.
dressagelady
Geplaatst: 20-06-13 16:08
rockey schreef:
Gaan jullie nog lekker op vakantie trouwens?
Heb gehoord dat hardlopen niks helpt met afvallen, klopt dat? Dat je beter cross trainer etc kunt doen?
Wanneer je meer verbrand dan je eet val je altijd af. Alleen wil je effectief sporten om af te vallen kun je het beste krachttraining doen, in combinatie met hoog intensieve cardio.
SaZ
Geplaatst: 20-06-13 16:08
Ik weet niet of ik echt ben afgevallen door het hardlopen. Ik heb zelf het idee van niet, maar ik heb ook wat gerommeld met mijn eetpatroon in de tijd dat ik ben begonnen met hardlopen, dus ik kan er niet echt iets zinnigs over zeggen...
Mijn lijstje voor vandaag: O: 45 gram havermout, theelepeltje appelstroop T: 1/3 komkommer, 1 volkoren knäckebröd met appelstroop L: 1 volkoren knäckebröd, salade met ui, courgette, wortel en komkommer T: nectarine A: witte bonen in tomatensaus, gekookte aardappelen en een klein balletje gehakt T: schaaltje yoghurt en nog een nectarine
B: 2x 9km fietsen
Commentaar is welkom
mandy358
Geplaatst: 20-06-13 16:24
O: volkoren knackebrod met appelstroop, schaaltje magere yoghurt met een appel erdoor en kaneel T: volkoren beschuit met pindakaas L: wrap met dun laagje kruidenkaas komkommer zalm en sla T: schaaltje fruit (6 aardbeitjes, 6 kersen, schijf ananas) A: waarschijnlijk vleesvervanger, heel klein beetje tortellini's met gebakken champignon, 2 kleine quiches (ga wat uitproberen: beetje magere kwark en een ei door elkaar roeren, verdelen in 2 bakjes, bij de een stukjes appel, rozijnen en kaneel toevoegen, bij de ander banaan en cacao, in een muffin vormpje of dergelijk en in de oven. Misschien is het wel heel vies, maar ik hoop bij de appel een lekkere gezonde appeltaart smaak te krijgen) als toetje denk ik een schijf ananas T: waarschijnlijk zelfgemaakt ijsje van 1/3 banaan en magere yoghurt
D: water (en thee) B: 22 km fietsen, ongeveer 45 minuten bij de paarden bezig geweest, 4,5 km hardlopen
Amira_
Geplaatst: 20-06-13 16:39
O: 2 volkoren knäckebröd met aardbeien B: 30 minuten fietsen T: handje kersen, handje aardbeien L: 1 dubbele knäckebröd met paturain light en komkommer B: 10 minuten fietsen T: muffin B: 30 minuten fietsen T: 125 gram frambozen (moesten snel op ) T: handje kersen A: zilvervliesrijst met verse wokgroenten (courgette, kastanjechampignons etc) B: uur paardrijden T: schaaltje magere yoghurt
Veel kersen en aardbeien vandaag haha
Laatst bijgewerkt door Amira_ op 20-06-13 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Many
Geplaatst: 20-06-13 16:40
Van hardlopen ben ik nooit echt afgevallen, voor je vetverbranding doet het niet zo heel veel. Voor je uithoudingsvermogen is het wel goed natuurlijk
Mooi lijstje mandy358, ik ben benieuwd hoe je experimentjes uitpakken!
Mijne van vandaag: O: havermout met rijstmelk, appel, chiazaad, gojibessen, amandelpasta T: banaan L: kikkererwten met een halve paprika, 1 wortel, halve tomaat T: 4 wortels (bospeen) A: zilvervliesrijst met sperzieboontjes, paprika, geroosterde amandelen en wat sojasaus T: magere kwark
Best weinig geloof ik, maar ik zit dan ook de hele dag op kantoor. Opmerkingen en tips zijn natuurlijk welkom!
Chernique
Geplaatst: 20-06-13 16:46
O: Magere yoghurt (200g) + 6 el cruesli + paar aardbeitjes T: 3 volkoren biscuitjes L: 2 bth + boter + kipfilet tuinkruiden/komkommer, speculoos. Meergranenbeschuit + boter + aardbeienjam. Glas karnemelk en 5 cherrytomaatjes T: Magere yoghurt (150g) + 3 el cruesli + paar aardbeitjes. Ernaast een schaaltje ananas en blauwe besjes
O: schaaltje vanille yoghurt. L: 3 roerbak eieren met ui en paprika op 2 bruin broodjes. T: 2 nectarines. A: bord met volkoren pasta en groentes.
B: 15km gefietst
dressagelady
Geplaatst: 20-06-13 16:58
dressagelady schreef:
O. Magere kwark met havermout + 1 appel T. - L. 3 kleine plakken speltbrood met graskaas + 1 banaan
T. Stukje pure 70% chocola A. Kip, courgette/champignons gewokt, nog een andere groente T. ?
Rozanne
Geplaatst: 20-06-13 17:33
O:: Koffie, boekweit met kokos, banaan en amandelmelk T: Aardbeien L: 2 rijstwafels met een halve avocado en peper L2: Miso soep T: Komkommer en wortel A: Salade met sla, tomaat, kidneybonen, tofu gehakt, ui, knoflook, jalapeno, avocado en peper en citroensap T: Watermeloen, mild & creamy
LisErm94
Geplaatst: 20-06-13 17:37
O: havermout(75gr), lijnzaad(5gr) met melk&water aangemaakt, 1 sinaasappel T: 1 banaan, 1 appel L: 1 zacht vk broodje met plakje ham, magere yoghurt met 1 sinaasappel, stuk komkommer A: restjes van gister: beetje vlees/vis, aardappel/huzaren salade, sla, rauwkost, druifjes, 3 stukjes vk stokbrood T: schaaltje magere yoghurt gemixt met beetje Alpro vanille vla T: vanavond een doosje krentjes D: ongeveer 2.5 liter water, 3 koppen thee
Cheetahfan
Geplaatst: 20-06-13 18:18
Vandaag wat anders dan normaal omdat ik bij mijn vader was, die heeft niet alle gezonde dingen in huis. (beleg, magere yoghurt, muesli) Ook had ik een beetje een vreetbui vanmiddag.
O: magere aardbeien yoghurt en een appel T: kapje met dun laagje pindakaas L: 2 kleine bb met kaas T: 1 kleine bb met cranberry paté, peer, biscuitje, pakje yo-fresh A: ?
D: thee en water B: uur tennis, fietsen
MarJon
Geplaatst: 20-06-13 18:19
O: 3 plakjes geroosterd bruin brood met halvarine, 1 sinaasappel. B: 45 minuten fietsen (11 km) T: 4 maria koekjes, 1 appel. B: 45 minuten fietsen (11 km) L: 1 plakjes geroosterd bruin brood met komijnekaas en een bakje magere yoghurt met 4 kleine eetlepels chocolade muesli. B: 20 minuten gewandeld. A: aardappels met vis (kibbeling). T: Sinaasappel.
D: Thee, water en slimpie.
Kon slechter deze dag vind ik zelf
Bhriseis
Geplaatst: 20-06-13 18:21
Welke vreetbui?
SaZ
Geplaatst: 20-06-13 18:22
Bhriseis schreef:
Welke vreetbui?
Dat vroeg ik me ook af
KarinvdM
Geplaatst: 20-06-13 18:25
O: havermout, speltvlokken, chia, hennepzaad, lijnzaad met amandelmelk en yoghurt en wat aarbeien en blauwe bessen T: Witte druiven, watermeloen en een peer. Had erg veel trek... L: Salade van kropsla, tomaat, paprika, komkommer, kappertjes, dressing en zalm, beetje Alpro Mild & creamy vanilleyoghurt na. T: Verse aardbeien met een toef slagroom, nectarine en een mini-mars A: Veel worteltjes met pangasiusfilet en een plakje zelfgebakken speltkruidkoek met rozijnen. Nog warm, net uit de oven D: Groene thee, water en slimpie
Nou ja, zelfgemaakt, met een mix die ik hier bij de molen koop en daar heb ik nog een paar handjes rozijnen doorheen gedaan. Is echt heel lekker. Ze hebben heel veel mixen voor allerlei soorten koekjes en ook veel van speltmeel, ideaal.
wendyP
Geplaatst: 20-06-13 18:39
o: twee b b pindakaas/hagelslag b: 50 minuten gefietst l: twee b b kaas t: stroopwafel a: foe yung hai met witte rijst t: bakje vanille ijs b: 10 minuten fietsen, 1,5 uur boksen t: ik denk nog een appel, fruit heb ik namelijk nog niet gegeten vandaag