Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Darmklachten
Veel duursporters, vooral langeafstandslopers, hebben last van hun darmen tijdens het sportevenement. Klachten kunnen zijn aandrang tot ontlasting, bloedige diarree, opgeblazen gevoel, maag- en darmkrampen, misselijkheid, boeren en overgeven. Waar deze klachten vandaan komen, is niet precies bekend. Omdat hardlopers meer last hebben dan fietsers kan de schokkende beweging van de maag de klachten veroorzaken. Aangenomen wordt dat voldoende drinken veel problemen tijdens het sporten kan voorkomen.
ladyjoy schreef:Citaat:Darmklachten
Veel duursporters, vooral langeafstandslopers, hebben last van hun darmen tijdens het sportevenement. Klachten kunnen zijn aandrang tot ontlasting, bloedige diarree, opgeblazen gevoel, maag- en darmkrampen, misselijkheid, boeren en overgeven. Waar deze klachten vandaan komen, is niet precies bekend. Omdat hardlopers meer last hebben dan fietsers kan de schokkende beweging van de maag de klachten veroorzaken. Aangenomen wordt dat voldoende drinken veel problemen tijdens het sporten kan voorkomen.
Dit las ik net op het voedingscentrum. Myra, Syl en anderen die er ook last van hebben?
T is dat ik het nu pas lees.. Ik heb sowieso al spastische darmen maar toen ik elke dag rende in de sportschool kreeg ik na zo'n 45 min altijd een 'aanval' (heel erge buikpijn en meteen naar de wc moeten). Blijkbaar ben ik niet de enige die dus last van z'n darmen krijgt met lopen..
Myra schreef:• O= bambix, knackerbrod 20+ kaas
25 min fietsen
• T= pakje evergreen
25 min fietsen
• T= mandarijn
7 min fietsen, 70 min hardlopen, 7 min fietsen
• L= magere yoghurt + halve appel, 2 boterhammen 1x kipfilet+becel, 2 mandarijn
huiswerkklas ->
• T= appel
• T= 2 knackerbrod 1x kipfilet
huiswerkklas <-
• A= (gekookte aardappelen en..?)
aikido
Myra schreef:Ja dat ben ik ook ja
Heb er zo af en toe last van ja, maar dat valt best mee. Waarschijnlijk omdat ik ontzettend veel drink.
Voor het hardlopen hoor je ook heel wat water weg te drinken, dus Sizzy en Syl etc., veel drinken!
Maar natuurlijk ook anderen die last hebben van darmen en maag etc., veel drinken is nooit slecht dacht ik (tenzij je een watervergiftiging krijgt).
En idd Sizzy, heb ook wel regelmatig last van boeren etc (licht)
@ ladyjoy: waar had je dan last van??
ladyjoy schreef:Hihi ja waarom maar 5 lepels yoghurt?
Henzz schreef:ladyjoy schreef:Hihi ja waarom maar 5 lepels yoghurt?
Dat is ongeveer tussen de 125 en 200 ml. Hihi ik dacht dat ik misschien gemakkelijk om aan te geven...