Als je via google zoekt op 'taart strak bekleden' kom je al een heel eind qua tips. Verder is het een kunstje wat je in de vingers moet krijgen, sommigen kunnen het in één keer en anderen hebben pas bij hun 10e taart dat het ergens op lijkt. Kijk ook veel instructiefilmpjes via bijvoorbeeld youtube, er zijn diverse manier waarop je het kunt aanpakken. En als je echt graag wilt oefenen maar je er geen taarten aan wilt verspillen, zou ik een dummy gebruiken, dit is een taartvorm van piepschuim. Deze heb je in diverse vormen en maten. Wanneer je de dummy insmeert met crisco dan blijft de fondant er mooi aan vast plakken. Succes!
Kinke
Geplaatst: 19-08-15 17:22
!@#$@#&%!!!! Kl.teweer!!! Fondant was echt niet te smootheren
Ik ga alvast voor je duimen, niet leuk als het weer zo'n invloed heeft. Zelfs de Massa Ticino kon niet door de uitrolmachine, leek een soort kauwgum. Voordeel….met de hand uitrollen was ook zo gepiept
Ik heb vandaag ook de massa ticino gebruikt en was idd plakkerig dan normaal
Kinke
Geplaatst: 21-08-15 21:09
ik benijd je niet dat je vandaag een taart moest maken 't is dat ik niet zoveel Sweet Art fondant meer had, anders had ik dat gebruikt of gemengd.
DIVA2
Geplaatst: 23-08-15 23:51
Pestpokke weer! Van pure armoede heb ik de taarten gewrapt ipv normaal bekleden. En ik moet zeggen; het ging als een speer. Moet nog even uitvogelen hoe ik het naadje, wat onstaat als je de bovenste lap op de zijkant legt, goed kan wegwerken maar dat gaat vast wel lukken met de juiste fondant. Heb nu die van de Sligro gebruikt, Callebaut is te zacht om te wrappen.
Voor zaterdag stond er een ruffletaart. Dat viel niet mee.... Ruffles bleven slecht rechtop staan.
Inmiddels staan er 7 taartjes af te koelen voor de komende week. Nu maar hopen dat het weer meewerkt.
dancertje, als je hem wil showen (moet je zelf weten) heb je bij deze toestemming! hij was super! en hij was HEERLIJK! (we hebben er zaterdag ook nog van genoten, hadden meer over dan we verwacht hadden haha, maar hij is tot de laatste kruimel op gegaan uiteindelijk
dancertje
Geplaatst: 24-08-15 14:21
Momenteel niet thuis heb alleen even snel de foto's van het afleveren.
Dit is de taart van de hitte was heel blij dat het goed ging @ ClaudiaHS heb ik geen ervaring mee @ kinke goed om te weten dat dat goed helpt bij eventuele naden
paars
Geplaatst: 06-09-15 11:14
Kinke schreef:
morgen Vannacht dromen over vierkantjes….en vierkantjes….en vierkantjes
Zou je hiervoor mss iets hebben aan een slicer dicer (ook wel nicer dicer of dicer slicer genoemd)? Plaatje uploaden lukt helaas niet. Verstand heb ik er zeker niet van, maar ik vind het een leuk topic om in mee te lezen. Geen idee of het een tip is, want jullie zijn al zo creatief in het bedenken van oplossingen!
Er is weer veel moois voorbij gekomen!!
ClaudiaHS
Geplaatst: 06-09-15 17:22
Nicer dicer zal niet werken. Dan trek je de fondant kapot. Er zijn speciale cutters voor vierkantjes dus geen enkel probleem We snijden ze niet met de hand iig