Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 13:25

Ik zou het rustig opbouwen Gast7391. Ik was ook te eigenwijs en zat toen opeens met shin splints, toen mocht ik 3 maand alleen maar rustig fietsen :+ Ben er nu nog steeds heel erg vatbaar voor, dus die 3-4x per week hardlopen wat ik altijd deed kan ik nu wel vergeten ..

Anoniem

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 13:26

Ai. Wat vervelend zeg. Inderdaad maar rustig opbouwen dan..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 13:28

Ja, voorzichtig opbouwen is inderdaad verstandig. Hardlopen is een behoorlijk blessuregevoelige sport.

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 13:32

07:00uur: havermout met schepje suiker
08:00uur: 3 scholiertjes
13:00uur: 3 bruine boterhammen met kaas + banaan

Beweging: veel lopen (school+werk)

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 13:35

O: 75 gram havermout, 5 gram lijnzaad (water&melk), 1 sinaasappel
L: 2x snee vk brood (boter+appelstroop), mix magere yoghurt en Alpro vanille (samen ong 175 gram) met 1 sinaasappel en 1.5 eetlepel muesli, 3 augurken.
T: appel met kaneel (misschien een handje pompoenpitten).
A: lekker BBQ :9 We hebben verse koude schotel, varkenshaasjes, veel soorten vis, en natuurlijk ook hamburgertjes, stokbrood en worstjes. Daarbij lekker salade en rauwkost en als toetje verse aardbeien en ananas met ijs (of als ik zin heb om gezond te doen met yoghurt :P )
D: veel water, paar koppen groene thee

Straks als ik hersteld ben ga ik denk ik ook hardlopen rustig opbouwen met Evy,
normaal ben ik eigenwijs en loop ik binnen twee weken weer 5km..
Maar rustig opbouwen is beter en gezondheid gaat toch voor :)

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 13:43

Gefeliciteerd Chernique!! *\o/*

O: schaaltje magere yoghurt met 1/4 kleine meloen erdoor, volkoren knackebrod met appelstroop
T: vkbb belegt met 2 cherrytomaatjes
L: vkbb met gebakken ei erop (met klein beetje geraspte kaas en kruiden), rijstewafel met smeerkaas, volkoren knackebrod met appelstroop

D: water
B: 20 km fietsen

nicoletjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 13:44

ik heb het ook heel rustig opgebouwd. En dit met behulp van evy
alleen dan geen 3 keer per week maar 2 keer per week.

houd je eigen tempo aan en ga niet op het tempo van de muziek lopen

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 13:45

O en helemaal vergeten :o
Gefeliciteerd Chernique :D

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 15:16

Beetje rare dag vandaag
O: 2 volkoren knäckebröd met halvajam
B: 30 minuten fietsen
T: ijsje :=
L: kaiserbolletje, magere yoghurt met aardbeien
B: 30 minuten fietsen
T: 1 volkoren knäckebröd met paturain light en komkommer, mandarijn
A: --
T: schaaltje magere yoghurt oid

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 15:54

Gefeliciteerd Chernique! *\o/*

Ik ben ook begonnen met hardlopen met Evy, vond het erg fijn :j Ik ben alleen bij les 22 gestopt, aangezien ik me constant aan het focussen was op wanneer ik nou mocht gaan wandelen (die les was toen 2x 15min lopen met 1x 2min wandelen ertussen). Ik ben toen gewoon in één keer 5km gaan lopen, dat ging prima :j
Ik merk nu dat ik een beetje rustig aan moet gaan doen, voel af en toe mijn knieën een beetje na het hardlopen :=

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 15:58

Gast7391, wat doen jullie door de yoghurt, ipv limonade? Iets wat niet teveel kcal bevat? Ik vind het echt niet lekker zonder er iets doorheen, haha. Kaas heb ik laten staan, heb 2 muesli bollen gehad i.p.v. brood.. Ik zie dat MarJon al antwoord heeft gegeven op je vraag over Evy :D Het gaat inderdaad heel erg traag. Maar gezien mijn knie (zwakke knie, 3 operaties aan gehad ect.) wil ik het heel langzaam opbouwen om te kijken tot waar ik kan :) Ik doe het trouwens zonder muziek, heb gewoon schema gedownload en dan loop ik samen met mijn moeder en die klokt dan zeg maar :).

dressagelady schreef:
Ik vind je lijstje netjes Madeira! Eet je na het avondeten niets meer? :) En de aanhouder wint! Je bent al zo mega veel afgevallen, die laatste kilo's komen vanzelf als je gewoon lekker gezond blijft eten en voldoende blijft bewegen!

Ik weet niet zeker of ik nog wat eet vanavond.. misschien nog een gekookt eitje ofzo? :)

Many, bedankt voor de tips! :) Ik heb inderdaad afgelopen zondag best veel/ongezond gegeten, een ‘off day’, nu weer aan de bak :)

Lijstje aangepast.
O: yoghurt, 4 eetlepels muesli, scheutje light limonade
T: 2 abrikozen
L: 2 muesli bollen met halvarine
T: kersen, stuk komkommer
A: spinazie, gekookte aardappels en een vleesvervanger
T: misschien nog een gekookt eitje o.i.d.

Beweging: 30 min. fietsen op de hometrainer, vanavond 30 min. privéles met Madeira.

Drinken: water, glaasje cola light.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:20

Ik denk dat het gewoon een kwestie van wennen is om je yoghurt 'zo' te eten. Heb je wel eens geprobeerd er wat kaneel doorheen te doen? Dat maakt het iets zachter. En anders wat rozijntjes, een appeltje, (geprakte) banaan? Wordt het ook lekker zoet van!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:31

madeira, jij loopt dus zelfs na knie blessures? Mijn tweelingzus, broer, vader en opa hebben allemaal last van maniscus gehad en zijn hier allemaal aan geopereerd. Zus zelfs aan beide knieeen. Zou het als je het zelfs rustig opbouwt met Evy wel te doen zijn dan als je je spieren sterker maakt? Of kan ik beter gewoon wat anders blijven doen. Ik wandel graag en met hardlopen kun je wel een langere afstand afleggen natuurlijk. Maar als dit te risico vol is doe ik het niet.

Amira, rare dag ja? Geen tijd voor avond eten? :)

Met yogurt moest ik ook wennen maar ik vind het super lekker nu gewoon zo een schaaltje yogurt. Doe er ook wel lekker fruit door heen maar zo ook prima!

Ik zit in dubio over mijn avond eten. Het is zo warm, geen zin om te koken :') Kwam er net achter dat ik mijn aardappelen van 3? weken geleden nog in de aardappelbak heb staan. Kun je nagaan hoevaak ik aardappel eet :P Dus misschien toch maar ff puree van te maken kijken of het nog wat word en in te vriezen. Dus misschien dat ook maar als avond eten erbij.

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:35

__Leonie schreef:
Heehoi ik kom even binnenvallen, ik vroeg me af wat die 10 minuten workout precies was.
Doe nu soms Yoga meltdown van Jillian, maar vind het wel leuk om er iets naast te doen.

Gefeliciteerd met je rijbewijs! :)

Het heet op youtube: victoria secret workout, 10 minute fatbelasting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:41

Ik eet yoghurt meestal met fruit (appel/peer/rode vruchten), havermout, muesli, speltvlokken, rozijnen of een combinatie daarvan :)

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:48

Wat een mooie lijstjes allemaal!
Phor: wat is tahin? Een soort koekje ofzo?

Gefeliciteerd Chernique! :D

Vandaag van 8 tot half 5 school gehad. :\ Ik had 3 uur scheikunde practicum en had honger, dus had een boterham van de lunch gewisseld met een appel. :P

O: magere yoghurt met stukjes appel, kaneel en rozijnen
T: 1 bb met kipfilet
L: 1 bb met kipfilet, appel
T: 1 bb kipfilet, peer, waterijsje
A: 1 wrap met wat gehakt, augurk, tomaat, sla en maïs. En misschien wat tortillachipjes.

B: niet zo veel. :P Heen en weer fietsen voornamelijk. :=
D: thee en water

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:54

KarinvdM schreef:
O: pré-ontbijt: banaan
B: 6.3 km hardlopen
O: havermout, speltvlokken, chia, hennepzaad, maca, kaneel, lijnzaad met yoghurt en verse ananas
B: paardrijden
T: galiameloen
L: kropsla met komkommer, paprika, tomaat, kappertjes en wat dressing met 100 gram zalm uit blik (stond al jaren in de kast, zat ooit eens in een pakket, was over datum omdat ik nooit wist wat ik er mee moest. Leek me nog wel geschikt voor de katten. Blikje net open gemaakt, zag er nog prima uit en smaakte ook nog goed en ik vond het erg lekker door de sla. :) De katten hebben dus pech :D ) Bevroren kwark op een stokje na.
B: huishouden
T: Watermeloen
A: twee speltboterhammen met kruidenkaas, sla, paprika en komkommer en een plak 50+ geitenkaas
T: misschien nog wat fruit of een speltkoekje
D: Groene thee, water en slimpie

T: sneetje desem-speltbrood

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 16:55

Ayla schreef:
O: 3 boterhammen met hagelslag + 1 glas halfvolle melk
T: 1 banaan
L: stuk stokbrood (15/20cm) met ham en kaas uit de oven + 1 glas jus d'orange
T: 1 appel + 1 gevulde koek
A: sperzieboontjes met wat Indonesische satésaus, aardappelen met jus en 'n braadworstje
D: bakje magere yoghurt met een eetlepel aardbeien halvajam

De hele ochtend geleerd, naar school geweest van half 1 tot 3, paardjes gevoerd/gepoetst en 3 kwartier gefietst. Straks ga ik nog weg en fiets ik zo'n 10 min. Nu weer leren helaas -O-
+ 'n bakje (2 à 3 bolletjes) caramel/vanille ijs.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 16:55

En gefeliciteerd Chernique!

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 17:13

Wel avondeten hoor, weet alleen nog niet wat het wordt haha :P

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 17:17

o: kwark met dorset cereals (die met honing, granola, echt TE lekker)
t: appel
l: zakje rauwkost met kikkererwten, reepjes gerookte kip en ceasar dressing
t: 2 mini-stroopwafeltjes
a: nog geen idee, denk gehakt met groente ofzo.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 18:40

O: 1 BB (half met kipfilet, half met smeerkaas :P ) + 40 gr. havermout
T: 2 mandarijntjes
L: 2 meergranen broodjes, 3 x heltf belegd met plakken geitenkaas en 1 half met jam.
A: 100 gr. kikkererwten, 2 tomaat, halve ui, stukje komkommer, wat sla en valess milner kaas burger en wat sladressing
T: Magere yogurt met perzik/necatrine
B: 2 x 40 minuten gefietst.

Qua kcal ingevuld zit ik nu een stuk netter volgens die site valtaf.nl met wat ik mag eten.
Vind het bizar om het verschil te zien hoeveel kcal. bepaalde dingen bevatten en hoe weinig sommige andere dingen bevatten.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 18:41

Many schreef:
Ik denk dat het gewoon een kwestie van wennen is om je yoghurt 'zo' te eten. Heb je wel eens geprobeerd er wat kaneel doorheen te doen? Dat maakt het iets zachter. En anders wat rozijntjes, een appeltje, (geprakte) banaan? Wordt het ook lekker zoet van!

Ah ga ik is proberen, dankjewel :D. Klinkt lekker! :) Misschien is het inderdaad ook wel een kwestie van wennen :).

ChantalSmook, ik weet natuurlijk niet of het voor jou te doen is.. ik ben aan beide meniscussen geopereerd (ook deels weggehaald), mijn knie schijf is beschadigd, ene kruisband is door (vervangen door mijn hamstring) en de andere lag scheef (is recht gelegd). Ik doe veel spieroefeningen voor mijn bovenbenen met de fysio, en loop sinds een weekje (nu 3x gedaan) hard. Bouw heel rustig op en rek en strek na de tijd ook, gaat erg goed tot nu toe :D.

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 18:44

T: Koffie, water
B: 10km hardgelopen
O: Shake: soja proteine poeder, appel, chia, goji bessen, bijenpollen, lijnzaad
L: 2 rijstwafels met een halve avocado en peper
T: Frambozen en bramen
A: Salade met tomaat, komkommer, wortel, kikkererwten en quinoa
T: 200ml mild & creamy met aardbeien

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 18:51

Nou, zelf heb ik alleen af en toe last van vermoeide knieeen. zelf geen andere klachten, maar had zoiets van misschien moet ik maar het risico niet lopen aangezien het dus wel een familiekwaal is. Maar jij hebt heel wat blessures gehad en gaat het ook weer opbouwen dus. Met een rustig tempo zou dat dus wel kunnen.
Hmmm misschien toch maar s over na gaan denken.