Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 22:41

Ik heb daar ook vaak last van als ik niet bij de bereiding ben geweest, en vooral bij barbecue’s.. Ik houd wel eens mensen voor de gek met nepvlees ipv echt, ben altijd bang dat ze hetzelfde bij mij doen :o

PeerAppel

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 22:46

Ik ben daar ook echt ontzettend bang voor :') Ook met vleesvervangers. Dat de fabrikant gewoon alle vegetariërs voor de gek aan het houden is ofzo.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 00:03

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 01:39

O ook eens gehad met vega gehaktballetjes! Echt zo erg.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 08:55

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 09:03

Ik heb gewacht tot mijn vriend thuis was en die was er 100% zeker van dat het nep was. Maar pff ik was helemaal in de war haha. Krijg dan toch een soort wantrouwen, dat ze het bij de winkel idioot vinden en er maar gewoon echte shoarma op doen ofzo. Dus daarna wel opgegeten!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 09:03

Oh daar heb ik echt nooit last van... Misschien omdat ik al een jaar of 12 geen vlees eet. Dan heb je wat vertrouwen in de mensheid opgebouwd. :P

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 09:35

RoosG schreef:
Ik heb gewacht tot mijn vriend thuis was en die was er 100% zeker van dat het nep was. Maar pff ik was helemaal in de war haha. Krijg dan toch een soort wantrouwen, dat ze het bij de winkel idioot vinden en er maar gewoon echte shoarma op doen ofzo. Dus daarna wel opgegeten!

Ik heb dit dan weer niet, maar wel met kaas _O- Ook eens gehad dat de pizzeria waar wij altijd bestelden (met de opmerking 'champignons ipv kaas graag' of 'olijven ipv kaas graag') zoiets had van nee rot op je krijgt gewoon kaas. Ik heb daar niet meer besteld daarna 8)7

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 13:59

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 15:33

Heb wel eens bij de mac gehad dat we aan een vegaburger zaten en mijn dochter ineens ziet dat haar burger er toch wel anders uitzag dan die van mij en mijn zoontje. Bleek dus een kipburger te zijn...

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 15:48

Ik heb ook een kipburger gehad bij de mac ipv een vegaburger.. dik gedoe nog om een nieuwe burger te krijgen toen.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 16:02

Bij de snackbar hier geloofden ze me ook niet toen ik zei dat ik een gewone kroket had gekregen in plaats van een kaaskroket toentertijd. Ze had 'm er zelf in gedaan dus dat kon echt niet zei ze. Ben maar met die kroket langsgegaan :')

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 16:05

Nja ik kon gewoon laten zien dat het kip was en had het bonnetje nog, maar er moest eerst overlegd worden of ik een nieuwe burger kon krijgen :roll:

Ik had een hap genomen en uitgespuugd toen ik zag dat het kip was, zegt dat meisje achter de kassa oh bah je hebt al een hap genomen met een vies gezicht. Ja ik kon toch niets ruiken dat het kip was en wat had je willen doen die burger opnieuw verkopen?

Maar goed uiteindelijk klacht ingediend en is toen netjes opgelost en de medewerker heeft een waarschuwing gehad dat je zo niet met klanten om kan gaan.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 18:04

Afbeelding

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 18:07

Hahahaha :D

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 18:57

hahahahahahh jaaaa!

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 20:12

Ik zag m net op Facebook :P heeeel toepasselijk :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 20:14

Doet me denken aan die met die struisvogel _O- Kan hem alleen niet vinden

Trouwens, ik heb vandaag de vegan cornetto's op! Stervens duur. Maar wel echt lekker. Smaken exact als de gewone. :j Lekker romig

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 23:27

Ik heb al meermaals gehad dat er in een restaurant wel vlees in mijn gerecht zat. Dus ik ben ook zo achterdochtig en bestel in sommige zaken dus ook niets waarbij ik de ingredienten niet direct kan onderscheiden.

Mijn (toekomstige) kind eet maar gewoon met ons mee. Dat is ruim 90% van de tijd vegetarisch (ik helemaal, maar min man eet nog wel eens iets,anders als we uit eten zijn) en ik denk 75% van de tijd veganistisch (er zit wel eens melk in een gekocht gebakje, een ei van de eigen kippen of wat kaas in een gerecht). Buitenshuis zou ik er dus ook geen probleem van maken. Maar kinderen die bij ons mee eten doen dus ook gewoon met ons mee.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 10:05

Hier ook 1x twijfel gehad toen ik uiteten was, twijfel er nog steeds over maar volgens hen en mijn tafelgenoten was het echt geen vlees.
Blijf het een beetje spooky vinden.
Als vegan ben ik nog niet uit eten geweest maar denk dat ik dan nog achterdochtiger ben :')

Wil volgende week tortilla wraps gaan maken, iemand zo voor handen welke vegan zijn? Anders ga ik internet doorspitten. Heb zo'n hekel aan in de winkel staan uitzoeken en lezen :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 10:27

Wraps zijn volgens mij bijna allemaal vegan. Die van Jumbo en AH huismerk sowieso. Pro tip: bij dat soort producten volstaat het vaak al om te scannen op allergenen (melk en ei). Honing en gelatine ga je er sowieso niet in vinden en E nummers gaan meestal om gist/kleurstof oid

Ik heb ook liever geen vleesvervangers in restaurants hoor, dat kan ik thuis ook wel. Liever een lekker groentengerecht :Y) Zo heb ik vorig jaar een keer loempia's gekregen met een salade ernaast, dat was echt mega lekker

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 10:34

Thanks voor de tip!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 10:35

Ik maak me eigenlijk nooit druk om of ik wel echt iets vegetarisch krijg, het is heus wel eens een keer per ongeluk fout gegaan maar bij mij is het tot nu toe altijd netjes opgelost.

Denk dat ik vanavond voor een simpel zomerstampotje ga. Zoete aardappel koken, stampen, dan rauwe verse spinazie er doorheen mixen met feta (of geitenkaas, maar dat lust ik niet), zongedroogde tomaatjes en pijnboompitten. Enorm snel, makkelijk en lekker!
In de winter maak ik 'm ook wel eens met wat licht opgebakken boerenkool.

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 10:42

Een jaar of twee geleden, toen ik nog wel eens kaas at, bestelde ik een kaastosti bij een zwembad.
Ik kreeg toen een hamkaas tosti. Hier zei ik toen iets van, en toen gooide ze die weg en bracht ze een kaastosti. Dit vond ik echt zo stom en vervelend! Ik eet geen vlees maar wil het ook niet gekocht hebben want ik wil niet meewerken aan die industrie. En toen werd er dus gewoon iets weggegooid plus dat er twee broodjes waren gemaakt voor mij. Dan ga ik wel echt twijfelen van, had ik het niet beter op kunnen eten. Dan was dat tweede broodje niet nodig en is het beest niet gestorven om ook nog eens in de prullenbak te verdwijnen.

Nou heel verhaal maar dat zijn dingen waar ik dan aan denk, wat ik belangrijker vind. Ik weet het niet.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 11:00

LilChar schreef:
Een jaar of twee geleden, toen ik nog wel eens kaas at, bestelde ik een kaastosti bij een zwembad.
Ik kreeg toen een hamkaas tosti. Hier zei ik toen iets van, en toen gooide ze die weg en bracht ze een kaastosti. Dit vond ik echt zo stom en vervelend! Ik eet geen vlees maar wil het ook niet gekocht hebben want ik wil niet meewerken aan die industrie. En toen werd er dus gewoon iets weggegooid plus dat er twee broodjes waren gemaakt voor mij. Dan ga ik wel echt twijfelen van, had ik het niet beter op kunnen eten. Dan was dat tweede broodje niet nodig en is het beest niet gestorven om ook nog eens in de prullenbak te verdwijnen.

Nou heel verhaal maar dat zijn dingen waar ik dan aan denk, wat ik belangrijker vind. Ik weet het niet.

Ik snap je punt hoor. Ik heb zelf ook wel echt problemen met het idee dat ik dood dier eet, daarom zou ik het niet opeten. Maar ik zou dan misschien gaan rondvragen of iemand anders hem niet wil.