Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rixt_

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 20:05

Hey,
Ik meld me ook og even aan Bloos ik weeg nu 66 kg. voor de zomervakantie moet dit 60 zijn, Niet zoveel maar dan ben ik wel weer op normaal gewicht denk ik. Ja Dan kan ik weer in bikini Clown Nu is dat nog geeen gezicht

k heb niet het hele forum doorgelezen, alleen de laatste twee paginaś. Ik zal het zo nog even doorgeven, maar alle tips zijn welkom!

pianka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 22:00

Ik ga ook mee doen. Ik lette al een tijdje op wat ik at, en dat heeft zeker ook geholpen. In januari starte ik met 64 kg, in februari en begin maart ging het helemaal fout, maar nu zit ik op 59.5 kg.
De reden dat ik wat af wil vallen is dat overgewicht heel erg bij mij in de familie zit. Ik kom ook heel makkelijk aan, daarin tegen val ik de laatste tijd, nadat ik met de pil gestopt ben, ook heel makkelijk af.
Daarom ben ik nu liever aan de lichte kant zodat ik niet te veel op mijn familie ga lijken Haha!
Ik wil er nog zo´n 1.5 a 2 kg af hebben. De laatste tijd gaat het er met ong. een halve kg per week af. Dit komt, denk ik, voornamelijk door niet snoepen en minder eten als ik uit school kom. Voorheen snoepte ik trouwens ook al zelden.

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 16:13

hey, hoe lang zijn jullie allemaal? dat lijkt me ook wel handig als je wilt afvallen, wanneer je lang bent kan je wel veel zwaarder zijn, dan wanneer je maar heel klein bent. toch?

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 16:19

ik ben zo'n 1.65 en ong. 57 kg, dat moet terug naar ongeveer 53 (niet minder) want dat past veel beter bij mij, nu zie je gewoon dat een gedeelte nog echt 'vet' is

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 18:04

Ik ben 1.68/1.70 en zit nu rond de 60 kilo.. ik wil naar de 58.
ben van mezelf nogal stevig gebouwd (dus flinke heupen/schouders) en daarom vind ik 58 kilo genoeg Lachen

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 18:50

ik ben evengroot als M-M (dus 1.68 ongeveer) maar weeg bijna 20 kg meer... brrrrr...
Ben nu 4 dagen bezig en 2 kg kwijt...

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 19:18

Cer schreef:
ik ben evengroot als M-M (dus 1.68 ongeveer) maar weeg bijna 20 kg meer... brrrrr...
Ben nu 4 dagen bezig en 2 kg kwijt...

dat gaat toch snel Lachen veel succes!!

Poison

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 20:23

Ik ben 1.71m en 55 kg. Ik wil naar de 52/53 kg.
Ik begon op 60/61 kg. Ik was in een korte tijd veel aangekomen(5 kg ong) door de pil en in december nog eens extra door veel snoep Haha!
52 kg lijkt misschien weinig voor mn lengte maar ik heb net zoals Spetterlover met dat vet.
Ik ben op het moment zooo erg aan het twijfelen de hele tijd of ik me een cornetto zal pakken Bloos ik kan maar geen keuze maken het is wel erg lekker maar ik heb helemaal geen honger, gewoon lekkere trek. Heb ook pas om half 7 gegeten.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 20:28

hahaha als ik 55 kg zou wegen zou ik ECHT WEL die cornetto pakken Haha!

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 20:36

Poisin letten of wat je eet prima maar lijnen in jouw geval lijkt me overdreven en ongezond.
Als ik 55 woog zou ik 3 cornetto's eten want dat zou ik graag 60 willen wegen (en ik ben ook 1.71)

Als je een beter vorm van lijf zil en wat vetrandjes weg wil hebben zou ik in jouw geval eerder gaan sporten en wat spieren kweken.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 20:41

Ik ben wel benieuwd naar leeftijden overigens.
In het topic in de huiskamer over afvallen wat het echt alleen vanaf 18 + leeftijd.

Ik hoop eigenlijk niet dat we 14/5 jarigen advies geven om af te vallen.

Poison

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 20:46

Ik doen buikspieroefeningen en voor mn armen maar na 2/3 weken is de motivatie weg.
Ik wil graag gaan hardlopen liefst smorgens voordat ik naar school moet maar daar begin ik mee als het lekker weer wordt.
Maar alleen vind ik ook zo alleen... en wie is er nou zo gek om smorgens met mij te gaan rennen Knipoog

Ongezond is het echt niet mijn zus is 1.74 en weegt 53. Ze is slank maar echt niet mager! Even een voorbeeldje.
Ik voel me er gewoon beter bij als ik wat slanker ben (maar ik vind mezelf niet dik hoor) en vooral strakker. Dus dat sporten het beste is voor mij heb je helemaal gelijk in! En dat ga ik ook zeker doen.
Niet alleen voor de lijn maar ik denk dat het ook goed is voor mn energie en humeur Haha!

Ik ben btw bijna 17.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 20:52

neewoor, geen anorexia hier...gewoon 30 jaar en te zwaar Haha!

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 20:54

Nu lees ik dit allemaal zo een beetje en het valt me op dat de meesten van jullie helemaal niet te zwaar zijn, ik kan het natuurlijk mis hebben maar wanneer ik naar jullie lengtes kijk en het gewicht wat erbij hoort kan ik me bijna niet voorstellen dat jullie dik zijn,

zelf ben ik 1.72m. en weeg nu 67 kg, Ik wil eerst eens 60 kg wegen en dan kan ik wel verder zien of ik nog meer wil afvallen.
Daarbij moet ik wel even zeggen dat ik 3 keer per week handbal en zowat iedere dag rijd, het is toch zo dat spieren zwaarder zijn dan vet??
Ohja, ik ben 19 jaar. Dus alle adviezen zijn bij mij welkom Lachen

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 20:55

Ik ben 17 Lachen

Ik denk dat je gewicht ook bij je moet passen, dus bij de bouw van je lichaam etc.
sommige mensen gaan zich teveel focussen op een bepaald getal (nee, ik val niemand aan ofzo!), ik doe dat zelf ook wel een beetje. Wil nl. heel graag naar de 58 maar merk dat steeds als ik onder de 60 kom, ik snel duizelig word enzo.
Dus als het echt teveel wordt, dan probeer ik het gewoon 60 te houden. Want wat heb je eraan als je op dat ene getal zit, maar je lichaam begint te protesteren. Je moet je er wel lekker bij voelen!

Poison

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 21:00

Moet je dik zijn dan om (een beetje) af te willen vallen?
Ik wil juist voorkomen dat ik er over een paar jaar bij loop zoals 1/3 van nederland!

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 21:06

Daar heb je wel gelijk in Lachen maar het moet ook niet zo dat je op dieet gaat omdat je nu denkt dat je over een paar jaar te dik wordt, volgens mij ben je nu niet echt mager, maar je moet niet veel dunner worden. Ik kan het ook mis hebben hoor, je kan eigenlijk ook niet oordelen of iemand dik of dun is door alleen maar naar lengte en gewicht te kijken.

Ik wil ook afvallen om niet nog dikker te worden, er zijn al zoveel dikke mensen en ik vind slanke mensen gewoon mooier, en ik vind het zelf ook prettiger om slank te zijn.

Poison

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 21:50

Maar ik ben ook niet echt op dieet hoor. Als ik sommigen van jullie hoor, dan lijkt het alsof ik helemaaal niet op mn eten let Haha!
Ik eet avondeten gewoon alles mee, als t nou pannekoeken of friet zijn ofzo maakt me echt niet uit. Ik tel ook geen Kcal meer en ik snoep bijna elke dag nog wat.
Ik probeer gewoon mn eetpatroon te veranderen. Dat is al aardig gelukt want eerst at ik veel meer kwa maaltijden, maar toen snoepte ik kei veel!
Dus ik ben echt niet ongezond bezig, ik laat alleen maar de slechte dingen weg bijna Haha!
Veel dunner wil ik ook niet worden hoor Lachen paar kilootjes nog.

Met dat laatste zo voel ik precies hetzelfde. Ik vind slanke mensen mooi en iedereen wil toch mooi zijn? waarom wel make up op doen en niet op mn eten letten?

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 21:57

Aha, ja dan zitten we ongeveer op dezelfde lijn, het enige verschil met jou is dat ik meer op mn eten let, ik eet niet meer zoveel bij het avondeten, geen vette dingen zoals patat enz en geen zoet beleg, geen koekjes/snoep, veel water drinken. Maar bij mij moet er ook wel iets meer af dan bij jou geloof ik ik wil 6 tot 10 kg afvallen.

En ja je hebt gelijk, er zijn veel mensen die wel dure kleren kopen en veel make up opdoen om ermooi uit te zien maar ondertussen eten ze erg veel vet en ongezond. Door ongezond eten kun je er vaak lelijker uitzien dan gezonder eten en mis geen make up enz. ...

Maar poison, hoe doe je dat dan? gewoon alles eten en toch afvallen? ik ben jaloers op je, als ik alles maar eet enzo dan zou ik zo 100 kg wegen volgens mij, dit terwijl ik naar mijn mening nog wel veel beweeg :S

Poison

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 22:30

Passival schreef:

Maar poison, hoe doe je dat dan? gewoon alles eten en toch afvallen? ik ben jaloers op je, als ik alles maar eet enzo dan zou ik zo 100 kg wegen volgens mij, dit terwijl ik naar mijn mening nog wel veel beweeg :S

Ehm... ik eet bijna alles zeg maar, maar niet zoveel als ik wil.
Op verjaardagen enzo laat ik echt geen stuk vlaai staan (vlaai is het lekkerste wat er is Knipoog )
Maar ik eet zowiezo niet echt grote maaltijden geloof ik.
Als ik zie wat sommige in een lunch of ontbijt alleen al eten, bv. 4 boterhammen met beleg en 2 eieren. Dat vind ik veel.
Ik eet nooit meer als 1 boterham tegenlijk.
En als ik zin heb ik een ei pak ik die later.
Dus veel kleine porties maken.
Bij het avondeten als we niet zo lekker eten dan eet ik weinig(halve aardappel net als vroeger) maar als we heel lekker eten dan eet ik gewoon zoveel ik wil. Vindt het zonde om te laten staan Haha!
Maar als ik zin heb in wat lekkers pak ik het soms gewoon.
Verschil met vroeger is dat ik nu 2 snoepjes pak en eerst een hele zak.
Dat ik toen at terwijl ik geen zin had (gewoon verslaafd aan eten) en nu niet meer.
En natuurlijk pak ik eerder een stuk komkommer als een koekje.
Maar als ik echt heel trek heb erin pak ik het gewoon, anders blijf ik er de hele dag aan denken en krijg ik vast weer een vreetkick Haha!

Het is moeilijk uit te leggen, maar het komt er gewoon op neer dat je moet wennen om kleine porties te eten. Als je snoept het bij 1 of 2 snoepjes laten want daar wordt je echt niet dik van.

Ik eet zo rond de 1000 Kcal op een dag meestal.

maar ik heb het na een paar dagen/week ook moeilijk hoor! dan krijg ik altijd een giga vreetkick Scheve mond
Niet omdat ik honger heb maar ben gewoon verslaafd aan eten! vooral savonds.

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 22:45

jaa, maar 1 snoepje is zo lastig, wanneer ik een snoepje neem wil ik er juist meer, Vingers aflikken net zolang tot dat alles op is. JA ik weet het heel erg slecht, daarom moet ik maar geen snoep eten meer. Ik eet nu s'ochtends geen beleg op brood, of een plakje kaas ofzo. Tussendoor eet ik een appel ofzo bij het avondeten eet ik wel redelijk normaal maar net zoals jij doet, wel weinig.

Verder drink ik veel water, soms wel 4 liter op een dag en dan moet je vaak naar de wc Koe

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 22:46

Dat is toch goed voor je? veel water drinken? men zegt dan dat je juist sneller afvalt omdat het eten dan eerder verteerd ofzo? of is dit meer onzin????

Poison

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 23:03

Water is inderdaad goed omdat het de afvalstoffen sneller afvoerd ofzoiets Haha! maar water is voor heel veel dingen goed dus ik probeer het ook veel te drinken.
Ik drink zowiezo nooit frisdrank alleen soms light bij het italiaans eten ofzo.
Het irritante van water is dat je inderdaad vaak naar de wc moet, dus op school of ergens drink ik amper water, alleen als ik thuis ben Koe

Ik vind het ook moeilijk om het bij 1 snoepje te houden hoor! maar de laatste paar dagen valt het wel mee. Het is echt zo in periodes.
De ene week vind ik het heel makkelijk en de andere week totaaal niet.

Je moet ook niet TE weinig eten dan wordt je stofwisseling traag.

Het zou makkelijk zijn, als we automatisch alleen aten als we echt honger hadden en verder nooit aan eten dacht Schijnheilig

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 23:09

Poison schreef:

Het zou makkelijk zijn, als we automatisch alleen aten als we echt honger hadden en verder nooit aan eten dacht Schijnheilig

Ja idd, dat zou makkelijk zijn. Maar dat kun je best wel doen. alleen iets eten wanneer ik echt honger heb en dan eerst een klein beetje, na 20 min kun je zien of je nog steeds echt honger hebt.

Poison schreef:

Je moet ook niet TE weinig eten dan wordt je stofwisseling traag.

Je zegt dat als je te weinig eet, je stofwisseling traag wordt, maar als je minder eet (omdat je wilt afvallen) wordt je stofwisseling ook trager, dus eignelijk moet je telkens minder eten Verward

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 23:10

Bij mij is 't dus zo, als ik niet eet, heb ik geen honger. Zodra ik dan iets eet, omdat ik vind dat ik toch wat moet eten, dan heb ik spontaan trek en krijg ik een vreetbui.

Weet ook niet wat dat is verder...
Maar goed, ik ben 18, 1.68m en wil naar iets onder de 70 kilo. En da's ook perfect denk ik, als ik kijk naar m'n kledingmaat nu (maat 38/40 boven en 42/44 onder)

Nog 1 week en alle feestjes zijn voorlopig voorbij... Dan kan ik weer écht beginnen, ben de afgelopen tijd voornamelijk bezig geweest met alles eraf krijgen wat 'k in het weekend er weer vrolijk aan at.