Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Magrathea schreef:Wat gaan jullie eten met de feestdagen?
Ik heb trouwens op een FB groep gezien dat iemand de Ierse Dees-worstjes gebruikt om saucijzenbroodjes mee te maken. Als je Tante Fanny of AH huismerk bladerdeeg gebruikt zijn ze zelfs helemaal vegan.
Het is heel makkelijk: neem een worstje, druk hem plat met een broodmes oid. Leg het op een stukje bladerdeeg, nog een plakje erop, randjes dichtkneden. 20 minuten in de oven op 180 graden en smullen maarhet smaakt echt exact als een saucijzenbroodje! Nomnom
Forbiddenpie schreef:Magrathea schreef:Wat gaan jullie eten met de feestdagen?
Ik heb trouwens op een FB groep gezien dat iemand de Ierse Dees-worstjes gebruikt om saucijzenbroodjes mee te maken. Als je Tante Fanny of AH huismerk bladerdeeg gebruikt zijn ze zelfs helemaal vegan.
Het is heel makkelijk: neem een worstje, druk hem plat met een broodmes oid. Leg het op een stukje bladerdeeg, nog een plakje erop, randjes dichtkneden. 20 minuten in de oven op 180 graden en smullen maarhet smaakt echt exact als een saucijzenbroodje! Nomnom
Ik heb die worstjes toevallig gisteren voor het eerst op en zijn echt aan te raden! Veel smaak en de textuur is ook lekker. Ga jouw tip met het bladerdeeg ook eens proberen!
Magrathea schreef:Ik zag laatst een portobello wellington langskomen. Zag er echt heerlijk uit, niet al te moeilijk om te maken en goed voor te bereiden denk ik. Als je daar wat sla en gebakken aardappels / friet bij eet heb je een heerlijke maaltijd! En hij zag er echt zo lekker uit, ik denk dat anderen zeker gaan willen proeven
Edit: omdat ik hem zelf misschien ook wil maken heb ik hem maar even op gegraven: https://www.facebook.com/boshtv/videos/ ... 957243236/
Een ingrediëntenlijst vind je in de comments
Picassox schreef:Zijn er meer mensen die last hebben van het eten na stukje vis of vlees? Hele week vegan gegeten, en gisteren een stuk pangasiusfilet erbij genomen. Enorme buikpijn en misselijkheid tot gevolg de rest van de avond. Twee weken geleden zelfde incident met een stukje vlees.
Worden m'n maag en darmen nu steeds kieskeuriger?