Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 08:36

Hoe is je taart geworden Sanne?

En iedereen een goed weekend gehad?

Ondanks de frietjes van vrijdagavond, een ministukje taart van zaterdag (vond t echt goed van mijzelf, waren maar 3 happen ofzo) en lekker uit eten s avonds (wel veel kha eten :p ) sta ik nu op -9 kilo. Het is echt ook al zichtbaar, bij m'n buik en gezicht :D helemaal happy! Dit is mij nog niet eerder gelukt.

Sannanasje

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 09:00

Fijn he Mila als het zo goed gaat!

Ik ben lui geweest en heb taarten bij de Hema gehaald, ik vond het wel gezegend. We hebben wel het hele huis op zijn kop gezet en schoon gemaakt, dus heb een boel calorieën verbrand ;)

Vandaag weer herpakken, een net pakketje eten meegenomen waar ik de dag wel mee doorkom.

Om te beginnen voor ontbijt kokos/chiapudding, dan tussendoor wat blokjes kaas (over van de verjaardag) en voor lunch lekker komkommer met filet americain.

Wat mij echter opviel is dat het doosje van mijn chiazaadjes zegt dat daar 0.5 kh per 100 gram in zit. Maar de meesten in de app zitten tussen de 4 en 15!
Ik heb maar van mijn doosje aangehouden, maar waar komt dat verschil vandaan vraag ik me dan af...

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 22:54

Ik ben erachter gekomen dat je iig bij de plus slim rijst/spaghetti/noodles kan komen lekker en bevat geen kolhydraten. Leuk voor afwisseling

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 08:57

Bij de action heb je die ook te koop maar dan van het merk Zero.
Hoor er wel verschillende meningen over qau smaak en textuur.
Ik vond het wel meevallen :)
Ik zou er iig niet aan ruiken, want dan verdwijnt je eetlust direct :')
En even goed uitspoelen voordat je het gaat gebruiken ;)

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 09:27

Ik heb die van de action ook al een tijdje in de kast liggen maar door al dat commentaar op de facebook durf ik eigenlijk niet meer ;)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 09:56

ik vind het wel te eten, maar vind courgette als pasta lekkerder.

ik sta al weken stil, baal wel een beetje, maar vind het verder wel echt lekker gaan, geen trek en kan steeds de goede keuzes maken.

Dan moet vanzelf dat gewicht ook omlaag gaan. Scheelt dat we het goede seizoen in gaan en we ook nog een grote verbouwing gaan doen, meer activiteit zal ook schelen denk ik zo.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:56

fokfanaat schreef:
ik vind het wel te eten, maar vind courgette als pasta lekkerder.

ik sta al weken stil, baal wel een beetje, maar vind het verder wel echt lekker gaan, geen trek en kan steeds de goede keuzes maken.

Dan moet vanzelf dat gewicht ook omlaag gaan. Scheelt dat we het goede seizoen in gaan en we ook nog een grote verbouwing gaan doen, meer activiteit zal ook schelen denk ik zo.

Heb je al geprobeerd om eens een dagje 'gewoon' te eten met wat meer koolhydraten? Soms heeft je lichaam even zo'n klap nodig.

Vanochtend -9.4 op de weegschaal!!

Die zero rijst heb ik nog niet geprobeerd.. Ook nog weinig behoefte aan :')

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 14:05

dat durf ik niet goed, dan blijf ik eten,

ga nu proberen, wat meer eieren te pakken

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 14:37

Je kunt natuurlijk ook een dagje met groenten die wat hoger in kh zijn inlassen Fokfanaat. Dan eet je wel op de kha manier maar met meer kh.

Mila wat fijn! Bijna -10!!!

Bij mij is de schade van vorige week (zaterdag gewogen, dik 1.5 kg zwaarder dan de week ervoor) weer op de goede weg terug. Vanmorgen -0.8 in vergelijking met zaterdag, ondanks mijn schransdag gisteren.

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 15:32

Wat goed Milatje!

Ik heb die zero rijst van de action ook, nog niet geprobeerd. Vanavond eet ik pizza met een bodem van bloemkool..Ben benieuwd!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 15:51

Dat heb ik al wel geprobeerd via groenten. Maar helpt helaas niet. Probeer nu juist maar iets lager in kh te gaan zitten. Misschien dat ik stiekum toch te hoog zat.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 16:42

De Zero-producten heb ik wel gebruikt, en er liggen nog een paar pakjes in de kast. Ik vind het een prima alternatief als de rest eens pasta of nasi wil eten. Je moet alleen het spul niet willen meebakken :+
Opwarmen en snel doorroeren kan, maar even meebakken maakt dat de boel uit elkaar valt en een grote gekruide massa wordt dan. De smaak is dan nog wel goed, maar de vorm is niet direct meer uitnodigend :o

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 21:47

Ooh die van de plus kun je gewoon meebakken. Ik vind hem wel lekker idd niet eraan ruiken maar eenmaal tussen de groenten of saus mjammjam echt niet slecht

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 16:01

De Zero van de Action ruikt niet slecht, maar mijn poging om het even mee te bakken met het nasi-vlees en de kruiden werd niet zo'n succes.... Ik ging er iets teveel van uit dat het net als rijst zou kunnen :o

Maar de noodles daarentegen.... Even in de schaal, heet vlees en groente-mix erover, en smullen maar. Het warmt zich in ieder geval snel op als je het mengt met iets wat goed heet is.

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 17:12

Nou de pizzabodem was na 50 minuten nog steeds erg nat, helaas.. Volgende keer beter..

Helaas voel ik mij vandaag een beetje slap/futloos en heb ik trek in van alles en nog wat. Gelukkig niet buiten het kharme-boekje gegaan maar wel wat extra gegeten. Hadden jullie dit ook de eerste 1,5/2 weken?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 19:13

Ja dat had ik in het begin ook, gaat vanzelf over. En idd genoeg eten.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 13:54

Ik heb nu wel erg veel dorst, maar sinds vandaag sta ik op -9.9 kilo!!

Overigens dit recept wil ik jullie niet onthouden:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het is echt super lekker! Ik heb ze gemaakt met kaneel ipv koekkruiden (heb ze helaas nog niet in huis). Nomnomnom!

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 15:38

Iemand die gek is op kokos zal het vast lekker vinden :)

Hier ben ik eindelijk minder dan een halve kilo van mijn magische 80 kilo af. En ik snap eindelijk wat iedereen bedoelt met gevoelige spieren :j
Ik ben het iets strenger gaan doen, want zo dichtbij heb ik eigenlijk niet meer het geduld om het langzaam aan te doen :o
Ik wil nu echt verder, en eindelijk weer gaan hardlopen. Dus even doorzetten en wat strenger, dan komt die laatste halve kilo ook. En dan is het op naar de laatste 10!

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 16:21

Je proeft de kokos niet hoor. Nu heb ik de kokosmelk ook vervangen door sojamelk :-)

Goed bezig!!

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 19:12

Dank je!
Nou, de kokos kan me niet bekoren in welke vorm dan ook (meel, melk, room of vers), en als ik eerlijk ben... Ik ben ook niet zo'n fan van soja :o
Gelukkig zijn er diverse recepten te vinden, dus als ik er zin in heb vind ik vast wel iets naar m'n zin :)

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:48

Hier ook weer een update. Na de zware griep van twee weken geleden waren er ineens 4 kg af, maar die laatste kilo is er ook weer bijgekomen. Heb naar mijn lichaam geluisterd en het eerst weer gegund wat op kracht te komen. Sinds 1,5 weken ben ik weer strenger voor mezelf en de helft van die vervelende kilo is er nu af. Helaas heb ik gisteren zwaar gezondigd want we hadden bezoek en die hadden chips en aardbeien bij. Die aardbeien zijn niet zo erg, maar ze werden met vanilleijs gegeten en daar kon ik niet op zitten zien. Bovendien ook nog een wijntje gedronken bij de film dus ik vrees dat dit weekend geen goed heeft gedaan (behalve dan voor mijn humeur en mijn relatie. :o ;) )
Enfin, nieuwe week, nieuwe moed. Doel van deze week is om onder de 80,5 kg te komen. Schommel nu tussen 81,7 en 80,9.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 09:44

Die pannenkoekjes zijn best eens het proberen waard in het weekend!

Hier gaat het gelukkig ook weer de goede kant op (lees: gewicht omlaag)
Ben nu strontverkouden dus heb sowieso behalve soep weinig zin in eten, dus ben benieuwd wat er eind deze week gebeurd.
Over het weekend ben ik gelijk gebleven ondanks vocht vasthouden door maandelijkse ongemakken, dus helemaal niet ontevreden.

En Soesita, het hoeft ook niet snel te gaan he, je relatie is belangrijker!
Tenminste voor mij wel.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 14:22

Ik kom ook even meekletsen, ik ben nu 4 weken bezig en 2,5 kilo kwijt.
Moet er nog 5.
Al vind ik het soms heel moeilijk om de motivatie te vinden.
Maar ik ga door.

Even een tip, als je de Zero pasta een uurtje laat koken met een bouillonblokje, smaken ze hetzelfde als gewone pasta.

En ik vond die pannenkoekjes niet denderend haha.
Misschien verwachtte ik er te veel van.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 14:57

Hoi bokkers,
Mag ik me hier melden? Ik ben sinds een week op aanraden van meerdere mensen begonnen met koolhydraat arm eten. Op zich vind ik het prima vol te houden en mis ik het "normale" eten eigenlijk amper. Merk wel dat het idee dat je andere dingen moet eten dan je normaal zou doen. Valt me op dat je erg de neiging hebt om terug te vallen op steeds hetzelfde eten en dat er best een gebrek aan creativiteit en ook kennis heerst bij mij.

Mijn doel is om lekkerder in m'n lijf te komen en volgend de berichten zou het een rustgevende werking moeten hebben op mijn astma en mijn huid (eczeem). Mocht ik er van af gaan vallen zou dat leuk zijn (kilootje of 30 mag er wel af) maar dit is niet mijn hoofddoel op dit moment. Misschien zorgt dit er meteen ook wel voor dat ik het redelijk goed vol hou.

Zijn er nog mensen met tips voor de beginners onder ons?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 15:07

Nou inderdaad Pluisje, creativiteit is bij mij ook ver te zoeken haha.
Daar loop ik ook vaak tegen aan.
En de maaltijden bereiden en voorbereiden voor de volgende dag kost heel veel tijd.