Suiker suiker suiker suiker!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 10:42

secricible schreef:
Een onverantwoorde variant, haha ;)

Je kan kiezen om het zelf te maken, of je kiest voor een muesli. Muesli is vaak minder suikerbom. Goed naar de verpakking kijken, de ingredientenlijst staat altijd op volgorde van wat er het meest inzit tot wat er het minst in zit.
Ik heb zelf de goedkoopste van de jumbo en vul die aan met nootjes en eventueel gedroogd fruit erbij. Maar er zijn ook kant en klare mixen waar die nootjes en fruit in zitten.

Aangepast, ook goedemorgen :Y)

VERantwoorde variant :')

Dank je voor je tip!

Doubtless

Re: Suiker suiker suiker suiker!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 19:01

Ook hier iemand die bij jullie uit kwam na zoeken op koolhydraatarm :Y)
Ik moet de komende weken even flink terugschroeven op suikers en koolhydraten & kan wel wat inspiratie gebruiken! Heb er voornamelijk moeite mee om brood & pasta/rijst te laten staan.

Ier schreef:
Vandaag voor het eerst oopsies gebakken als broodvervanger ( :D ). Ik vond het erg lekker! Recept: http://koolhydraatarmdieetenrecepten.bl ... oodje.html

Aaah hoe is het je gelukt? Ik heb vandaag twéé keer een poging gedaan en beide pogingen zijn gewoon mislukt!

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 21:25

Was je eiwit wel voldoende stijf geklopt? Kon je de schaal/beker waarin je je eiwit hebt gedaan omkeren zonder dat t eruit viel na het stijf kloppen? Is er geen eigeel bij het eiwit gekomen? Dan kan je het niet meer stijf kloppen nl. Je kunt ook wat meer bakpoeder erbij doen. Wordt het geheel wat steviger van.

Indien het niet iets was wat ik hierboven noemde: wat ging er dan niet zoals je had verwacht? :)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 21:32

Nee ik kon de kom niet omkeren! Het was wel een mooi schuim maar dus niet stijf genoeg. En ipv bakpoeder heb ik bloem gebruikt :') vd week poging 3 dan maar wagen!

Ik heb vandaag kokosmeel en kokosolie binnen gekregen. Dus morgen Pannekoeken bakken :D

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 21:47

Ik gebruik zo'n maatbeker van de blender. Bij mij is t goed stijf als t boven de 500ml uitkomt. :D

Als je eenmaal weet hoe t moet is t doodsimpel! :)

Ooh lekker! Waarom kies je voor kokosmeel ipv amandelmeel? Ik heb amandelmeel gehaald, maar ben nog niet aan bakken toegekomen. :=

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 21:59

Uhm niet zo heel bewust, voornamelijk om t recept te volgen! Ben dol op kokos, dus dat helpt :D ben wel benieuwd naar amandel, laat je even horen of dat lekker was :D ?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 12:14

Ik heb vanochtend de pannekoeken gemaakt, was er niet zo'n fan van. Ga nu een wafelijzer bestellen, hopelijk zijn die wat lekkerder :+

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 12:20

Ohjeej, haha. Wat was er niet zo geslaagd aan? Structuur of smaak oid?

Ik ga volgend weekend pas bakken gok ik, maar I will let you know!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 12:40

De structuur & gebrek aan suiker! Maar normaal eet ik pannekoeken met flink wat stroop en kersen of appel, dat had ik nu ook niet :') Volgende keer wat jam of honing erbij doen..

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 09:33

Oh, jammer! Op naar de herkansing!

Zijn je oopsies inmiddels al gelukt? :D

Ik gok dat ik woensdag/donderdag of in het weekend pas weer iets ga bakken. :) Wil een soort van 'brood' gaan bakken, maar moet nog even een andere bakvorm scoren. Wil ook nog is wafels maken! Zie dat erg veel voorbij komen op Facebook met eiwitpoeder en ziet er wel heel lekker uit! :9 Heb ook nog een suikerarm/koolhydraatarm brownierecept gevonden, dus die wil ik ook nog is gaan bakken. Kijk er wel naar uit om weer te bakken, hahaha. Ben op zoek naar andere 'tussendoortjes' als yoghurt, noten en een ei. :') _O-

Heb al ruim anderhalve maand geen chips/snoep of wat dan ook meer op. Ik eet eigenlijk ontzettend verantwoord op het moment, maar vind dat ik weinig afval als ik kijk naar wat ik eet. Wellicht toch maar is cm gaan meten. 2 maart met de huisarts e.e.a. maar is bespreken. :)
Laatst bijgewerkt door Ier op 23-02-15 09:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 09:34

Het effect van eten duurt vaak langer dan effect van sporten. Beweeg je naast het gezonde eten intensief genoeg?

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 09:38

Nee, ik moet inderdaad wel intensiever gaan bewegen. Daar heb je gelijk in. :)

Heb daar ook al over nagedacht en ga vanaf 2 maart 'proefsporten' hier in de buurt bij een sportschool, kijken of dat bevalt of dat ik op zoek moet gaan naar iets anders. :)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 09:42

Heel goed! Bieden ze leuke groepslessen aan? Ik vind dat het veel makkelijker maken! Ik sta graag op de loopband en de crosstrainer, maar 3x per week hetzelfde riedeltje is doodsaai. Die lessen maken het leuker.

Mijn sportschool heeft ook een zwembad & een sauna, dat maakt de drempel om te gaan ook een stuk lager <3

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 09:46

Ja, daar heb ik ze op uitgezocht (naast de afstand :') ). :)

Op maandag Freestyle for ladies & Pilates (2u sporten), op dinsdag Bootcamp volwassenen (1u), woensdag ZumbAerobics (1u) & donderdag Dance 'n Shape volwassenen (1u).

Ben héél benieuwd wat ik daar van ga vinden. :) Heb me voorgenomen om van ma tm do te gaan sporten, maar dit kan nog wel is flink gaan wisselen per week ivm (werkgerelateerde) cursussen die vaak op maandag- en/of dinsdagavond worden gegeven.

Ik vraag me altijd af of groepslessen net zo intensief zijn als dus bv zelf op een loopband en/of crosstrainer gaan. Wat is jouw ervaring hiermee?

Wat lekker, een zwembad en sauna! <3 Mooi na het sporten het zwembad inspringen, héérlijk!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 09:52

Groepslessen vind ik veel intensiever :j dan ben ik veel gemotiveerder en zet ik me echt meer in. Op de loopband/crosstrainer werk ik m'n riedeltje af maar vind ik het lastig om te knallen.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 15:35

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 17:40

Laat je weten hoe het smaakte :D ? Ziet er lekker uit!

Wafelijzer is een groot succes! Lekker joh :9 !

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 08:16

Shivatjuh01 schreef:
Nou hier kan ik mijn vraag denk ik wel stellen..

Ik wil graag af en toe eens iets van ontbijtgranen/cruesli/muesli eten tijdens mijn ontbijt.
Maar ze staan uiteraard bekend als suikerbommetjes. Waar koop ik een verantwoorde variant?
Meestal eet ik havermout het 's morgens en af en toe als ik lui ben een activia ontbijtje, maar ook daarin weer suiker.

Wie heeft tips? :)

wellicht heb je wat aan dit artikel http://fitbeauty.nl/welke-muesli-cruesl ... ij-deel-2/

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:15

Heb een wafelijzer gescoord, of nouja, mijn (lieve :D ) ex-collega heeft 'm voor me gekocht en ik ga 'm morgen halen/betalen. Van het weekend is proberen! Ben héél benieuwd!

Heb ook een kennismakingsgesprek aangevraagd bij een diëtiste incl. 'bewegingsclub' hier in de buurt. Ben benieuwd of zij wat voor mij kan betekenen in het kader van kha-eten.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 20:28

Heeee wat goed :D Ik heb vandaag 2x geprobeerd een recept om te buigen naar kokosmeel, maar dat werkt dus niet :') Dus dan toch maar het kokos recept aanhouden: http://www.oerkracht.nl/appel-kaneel-wafels/
Ik voeg er alleen geen appel aan toe.

Ik ben benieuwd hoe je kennismakingsgesprek gaat. Is dat op korte termijn?

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 07:47

Lekker recept. Zet ik ook op m'n lijstje!

Ik ben ook benieuwd. Vraag me vooral af of ik het door wil zetten bij deze diëtiste. Ik belde haar om 9u, zou me 'zo terugbellen omdat ze in de auto zat', vervolgens 12u zelf teruggebeld (examen liep uit, ze zou me om 13u terugbellen). 13u werd 13u45. Zou een mail krijgen en dan zou ze me bellen om te bellen om te checken of ik 'm inderdaad had ontvangen. Gebeurde ook niet. :')

Ik ben iemand die van concreet afspraken maken houd én je er aan houden. Hou er niet van als mensen a zeggen en b doen. :') Werd me ook niet heel duidelijk hoe zij me nou kon helpen.

Ben in ieder geval gisteren gaan bloedprikken dus hoop dat de huisarts maandag goed nieuws heeft in de zin van: positief verbeterde waardes t.o.v. 6 weken geleden. :)

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 08:03

Boh, weer twee boeken aan m'n collectie kunnen toevoegen. :D

Via Marktplaats was ik op zoek naar twee boeken, waarom nieuw kopen als ze er ook tweedehands zijn? Advertentie geplaatst en in contact geraakt met de vrouw van de schrijver van de boeken. Heb ik nu gewoon twee boeken gratis én de nieuwste versie thuisgestuurd gekregen! #luckybastard

Gaat overigens om OERsterk & OERsterk koken, super blij mee!

Gisteren ook m'n wafelijzer opgehaald bij collegaatje, dus ik ga dit weekend ook wafels maken! :) Recepten van hier meenemen en ik ben héél benieuwd! Y)(^)

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 13:45

deedee19 schreef:
Shivatjuh01 schreef:
Nou hier kan ik mijn vraag denk ik wel stellen..

Ik wil graag af en toe eens iets van ontbijtgranen/cruesli/muesli eten tijdens mijn ontbijt.
Maar ze staan uiteraard bekend als suikerbommetjes. Waar koop ik een verantwoorde variant?
Meestal eet ik havermout het 's morgens en af en toe als ik lui ben een activia ontbijtje, maar ook daarin weer suiker.

Wie heeft tips? :)

wellicht heb je wat aan dit artikel http://fitbeauty.nl/welke-muesli-cruesl ... ij-deel-2/

Super dankje!

En t bevestigde mijn denkwijze, heel fijn hihi :)

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 12:52

Gisteren wafels gemaakt! Bron van de wafels: http://www.lifeofyvonne.nl/recept-wafel ... lhydraten/

Benodigdheden voor 3 a 4 wafels (voor meer kun je het recept verdubbelen):

♥ 200 gr amandelmeel
♥ 25 gr boter
♥ 2 eieren
♥ 1 theelepel psylliumvezels (te verkrijgen in de gezondheidswinkel, ook wel onder de naam FiberHusk)
♥ 1/4 theelepel zout
♥ 1/2 theelepel bakpoeder
♥ 1 dl slagroom
♥ 1/4 dl melk
♥ grote eetlepel Sukrin (of een andere suikervervanger, zoals Stevia)
♥ kaneel- en vanille-extract (optioneel)

Doe het amandelmeel in een hete pan (zonder olie!) en schep om. Rooster de amandelen tot ze een piepklein beetje kleur krijgen. Daarna in grote kom doen. Smelt de boter en doe deze bij de amandelmeel. Laat even afkoelen. Voeg vervolgens alle andere ingrediënten toe en goed roeren. Het geheel is een beetje vloeipaar en plakkerig. Dat is goed! Zet het even een kwartiertje in de koelkast om te laten binden, zodat het geheel wat steviger wordt. Vervolgens in je wafelijzer droppen en genieten maar. :9

Niiennke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 17:38

Je wafelrecept klinkt goed, helaas alleen geen wafelijzer.