Ik wil morgen ook weer iets bakken.. weet alleen nog niet wat.. zat te denken aan koekjes, maar niet van die saaie zandkoekjes; iets specialers! Iemand een idee?
Spirit, ze kunnen ook door voor oversized pepernoten
Quidou
Geplaatst: 15-12-14 07:43
Bambolina schreef:
Ik wil morgen ook weer iets bakken.. weet alleen nog niet wat.. zat te denken aan koekjes, maar niet van die saaie zandkoekjes; iets specialers! Iemand een idee?
M'n vriend en ik hebben gisteren gepoogd boterkoek te maken. Recept ziet er super simpel uit!
Resultaat dat we voor ogen hadden:
Ons resultaat voordat hij de oven in ging: Nou, dat valt ons niet tegen
Resultaat na het bakken: Laat maar zitten
Hij smaakt overigens best wel goed! Alleen mier- en dan ook mierzoet! 200 gram suiker hadden we niet meer in huis, dus dit is een mix van restjes geworden: Rietsuiker, basterdsuiker en kristalsuiker. Je proeft ze allemaal.
Haha boterkoek ziet er al gauw zo uit, en is inderdaad heel vet en zoet zelfgemaakt. Zoals de supermarkt het verkoopt wordt het nooit.
_l_amanda_l_
Geplaatst: 15-12-14 18:47
staat je oven-temperatuur niet te hoog dan? Die van ons (zelfgemaakt) is altijd wel gewoon "plat" van boven..
_Denise_
Geplaatst: 15-12-14 18:52
Hij stond op 180 graden en ging er 25 minuten in. Maar er zat sowieso veel teveel beslag in, recept was voor een 28cm vorm, en die van ons is 23cm en alles is erin gegaan.
Robuste boterkoek Het ziet er zo wel echt home made uit, in plaats van strakke fabriekskoek haha.
Mo_86
Geplaatst: 15-12-14 20:34
Mag ik me hier ook melden? Dit weekend met vriendlief chocoladesoesjes gemaakt (zijn aandeel: de slagroom in de soesjes spuiten ) en uitgerekend het makkelijkste mislukte: de slagroom kloppen (mijn schuld). Als je te lang de mixer erop loslaat krijg je dus blijkbaar een vieze drab met allemaal klontjes. Terug naar de Ap dus maar poging twee was perfect en de soesjes waren heerlijk haha.
Gister 2 taarten gebakken, we hadden de slagroom in een cocktail geval gestopt. Doe dat nooit . Daarna de marsepein gedaan, ehm... Overal zaten gaten en scheuren in. Helaas geen foto..
Britta31
Mag een oven groententaart ook.Ik liet de taart van het rekje op de grond vallen.Een platte taart en prut tegen de kasten en schoenen en broek.Dat was ook een misbaksel geworden.Geen foto gemaakt want poes en hond zat er gelijk boven op.