Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 09:28

Haha, wij hebben de 'regel' dat je pepernoten mag eten als sinterklaas écht in het land is. En nu liggen hier de goedkoopste en mufste kruidnootjes ooit.
Geen last van die verleiding dus.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 09:41

EskeGirl schreef:
Emily, ik wil je ook waarschuwen, het gaat mis voor je het door hebt, geloof me...
O: 2 volkorenboterhammen
B: 5 km fietsen
T: appel
L: 3 volkorenboterhammen
T: Snelle Jelle
B: 5 km fietsen
A: Kabjauw, bloemkool, gebakken aardappels, appelmoes, schaaltje frambozenvla
T: speculaasje, boterham, appel (Echt enorme honger gisteravond...)

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-13 09:55

Judith_ schreef:
Haha, wij hebben de 'regel' dat je pepernoten mag eten als sinterklaas écht in het land is. En nu liggen hier de goedkoopste en mufste kruidnootjes ooit.
Geen last van die verleiding dus.

Haha, wij hebben iets soortgelijks: na Sint Maarten komen de pepernoten pas in huis. :))

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 09:59

_Kiki_ schreef:
O: Halfvolle melk, haver/speltvlokken, haverzemelen, chia/lijnzaad, rozijnen
T: 2 Mandarijntjes, kop thee
L: Restje curry van dinsdag
T: Mueslireep (zelfgemaakt)
T: Peer snickers, borstplaat en een marsepeintje
A: Aardappels, spruitjes, gehakt, spekjes en een klein beetje soyaroom
T: Kwark, honing en walnoten Carrotcake

Oeps, vreetkick gisteren :\

O: Melk, haver/speltvlokken, haverzemelen, chia/lijnzaad, rozijnen
T: Mueslireep (zelfgemaakt), mandarijntjes, thee
L: Nog een restje curry
T: Peer (poging 2 :') )
A: Broccolisoep; aardappels (gebakken in een beetje kokosolie), broccoli, zalm uit de oven
T: Ga wat drinken met een commissie, dus dat wordt thee als ik sterk ben en warme choco met slagroom als ik het gevoel van gisteren nog heb ;)

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 10:18

Komen mooie lijstjes voorbij, ik was even een paar dagen heel druk, maar op zich wel goeie dagen gehad!
Sterkte voor de mensen met maagpijn!

Mijn lijst gister:
O: Havermout (denk 30/40 gram) met 1 appel, handje rozijnen, paar bevroren bosvruchten, 4 gehakte pecannoten
T: mandarijn
L: Roggebrood met een klein beetje geitenkaas, paar druppels honing + groene smoothie met 3 deelblokjes bevroren spinazie, 1 appel, 1 peer, glas verse sinaasappelsap
T: havermout met bevroren bosvruchten en zonnebloempitten, vanwege een bijzondere planning 's avonds, waarbij nog niet duidelijk was wanneer ik wat zou eten
T: halve bak zoete popcorn, was gezellig met een vriendin bij de bios
A (pas laat): diep bord vol broccoli + spruitjes met ui en cheddar, wat salade met tonijn en 2 eetlepels van een prutje met tomaat/paprika/creme fraiche en geraspte kaas
T: peer, en een beetje lopen snoepen uit de healthy mix van de action met wat nootjes, incabessen, moerbeien, rozijnen en gedroogde cranberies

D: paar cappuchino's, water
B: niks, behalve gebruikelijke dingen bij paard en een paar kleine stukjes fietsen om mezelf van de ene naar de andere plek te verplaatsen

Ik hou verder lang niet altijd m'n kcal bij, zo af en toe is om een beetje een schatting te kunnen maken wat ik op een gemiddelde dag binnenkrijg. Momenteel ben ik op een vrij langzame maar zekere manier wat aan het afvallen, en voel ik me tegelijkertijd veel fitter en actiever, terwijl ik de laatste dagen behoorlijk laat ging slapen, is alles en iedereen om me heen ziek en verkouden en heb ik amper ergens last van.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 10:38

Ik zit ook lekker in mijn vel. :) Loop niet meer de hele dag te gapen. :+

Mijn huid is zo mooi geworden, daar ben ik zo blij mee, want die was zo slecht. Ik krijg daar ook complimentjes over. Ik voel me ook schoner op een of andere manier.

Ik zou er wel nog graag 4 á 5 kilo af willen. Daarvoor moet ik echt meer in beweging komen. Maar ik zit momenteel midden in een verhuizing, dus heb gewoon geen tijd. Komt ook wel, afvallen is niet het hoofddoel. Het streven is wel om weer in mijn mooie rijlaarzen te passen. :+ :P

---------

O: groene smoothie (veldsla, spinazie, banaan, sinaasappel, lijnzaad, chiazaad, curcuma, appelazijn en water)

Verder nog geen idee. :D

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 10:39

beterschap meiden, hopelijk valt het mee!
Gister heerlijk uit eten geweest, maar de wijn erbij was minder handig: glas prosecco, twee glazen witte wijn en een dessertwijn. Heb de chocolaatjes bij de koffie grotendeels laten staan na de tiramisu. Dus ik ga ook even voor een shake als ontbijt en lunch aangezien er nog twee van zulke avonden aan komen! Normaal verdeel ik dat wat beter over de weken maar deze week is echt dramatisch! maar wel heeeeul lekker :D

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 10:51

Gister toch teveel gegeten, maar had er echt even behoefte aan.
Dus toch te weinig gegeten de rest van de week denk ik.

Vandaag soort van netjes, behalve de chips.

O: havermout met banaan, lijnzaad, yoghurt.
T: peer en een mandarijn.
L: 3vk crackers met pindakaas.
A: Plat du jour van de cantine
T: 2 mandarijnen
T: Chips.

B: Van 11.00 tot 18.00 praktijk lopen in de horeca. 30 min fietsen. 20 wandelen naar station.
D: water en groene thee.

Mandarijnen moeten op :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 11:27

Ja Bhris, ik ga helemaal ophouden met die stomme shakes, denk ik. Of ze met Griekse yoghurt maken, misschien dat dat wel lekker is :)

Ik ben er net achter gekomen dat ik 1.5kg ben afgevallen de afgelopen 2 koude dagen :') Ik weeg nu 70kg en dat is voor mij de magische grens. Ik hoop er volgende week een halve kilo onder te duiken.
Verder ga ik vandaag een refeed dag houden, ipv m'n standaard junkdag. Wrs ga ik 2700kcal eten met 1x iets lekkers, maar als m'n trainingssessie vandaag langer wordt dan 1.5u moet ik meer eten. Ik wacht dus nog even met m'n lijstje plaatsen :)

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 11:50

O: havermout, lijnzaad, frambozen en yoghurt
T: plak zelfgemaakt speltbrood :9

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:42

Nou gefeliciteerd Phor! Mag ik vragen naar je lengte?

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:47

Dani_ schreef:
O: groene smoothie (veldsla, spinazie, banaan, sinaasappel, lijnzaad, chiazaad, curcuma, appelazijn en water)

T: walnoten en rauwe worteltjes
L: Twee plakken zuurdesem met auberginepuree, veldsla, avocado, tomaat, komkommer en pijnboompitjes (mijn lunch is vrijwel altijd hetzelfde, maar ja, dit is wat er aan groente en gezonde dingen te krijgen is op mijn werk, dus gooi ik het allemaal maar op mijn brood :D ). Twee volkoren cracottes met roomboter en geitenkaas.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 14:01

1.78m :)

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 14:32

Dan ben je prachtig slank nu! :D

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:53

Heerlijk gevoel is dat he Dani! :j mij huid was niet erg slecht, maar evt puistjes verdwijnen wel weer sneller nu!

Phormicola, je klinkt alsof je heel goed weet waar je mee bezig bent, vind ik knap :j

Vandaag:
O: havermout met water, appel, wat bevroren bosvruchten, paar rozijnen, lepel lijnzaad, paar gehakte paranoten
T: 2 mandarijnen, plakje roggebrood
L: smoothie met 3 grote bladeren Chinese kool, wat aardbeien, peer, glas sinaasappel/grapefruitsap, 1tl chiazaad, klein scheutje biogarde, water (geen aanrader overigens, Chinese kool was erg bitter!)
A: ?

B: rustig bosritje, en op de mtb naar paard, 2x kwartier hard fietsen, uur turnen

Vanavond een gala, dus er zullen wel wat alcoholische drankjes bijkomen..

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 16:17

Mooie lijstjes weer :)

Fleur, wat leuk gala! Wat voor jurkje heb je aan?
Phor, zo te lezen weet jij indd zoals fleur als zei heel goed waar je mee bezig bent. Vind ik echt goed, kan ik nog wat van leren. :o

Mijn lijstje vandaag:
O: Havermout, klein beetje kokosmelk (1 el ong), chiazaad, healthy mix (action). Stukje zelfgemaakte cracker (lijnzaad en zonnebloempitjes) met pindakaas.
T: Appel, havermoutkoekje, kokosballetje, beetje gesnoept uit de healthy mix.
L: Beetje paprikasoep, gekookt ei, stukje zelfgemaakte cracker met pindakaas.
T: Kiwi
A: Paprika soep (gevuld met kipfiletblokjes en stukjes paprika), tosti van speltbrood met geitenkaas, tomaat en italiaansekruiden en een schaaltje yoghurt met biologische muesli.

B: 20 min paardrijden en 4 uur werk (vakkenvullen)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 16:38

Wat een leuke lijstjes weer!

En Phor gefeliciteerd met je magische grens :D

Danoesje moet veeel uiteten deze week :Y) Nou geniet er lekker van!

Ik merk zelf ook dat ik meer energie heb en me beter voel als ik een beetje let op wat ik eet :j

Mijn lijstje vandaag:

O: 60 gr havermout, 150 ml sojamelk, 150 ml water, 10 gr tarwezemelen, 50 gr mangoblokjes, 15 gr lijnzaad
T: eiwitshake, speltboterham met smeerkaas 15+
L: speltboterham met smeerkaas 15+ , speltboterham met biologische pindakaas, kopje cup a soup asperge
T: 2x vruchtenspeltbrood, 1 met jam, 1 met kaas 30+
A: pannenkoeken met sojamelk en speltmeel, 1 met spinazie, pijnboompitten en geitenkaas, 2 met iets zoets denk ik
T: toetje of pap

D: water, thee
B: 28 km fietsen, 5 uur gewerkt

Ongeveer 2100 kcal, dit is ook precies wat ik nodig zou hebben volgen mn BMR

Beetje een speltdag vandaag zoals je kunt zien :))

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 16:53

Eliine schreef:
Wat een leuke lijstjes weer!

En Phor gefeliciteerd met je magische grens :D

Danoesje moet veeel uiteten deze week :Y) Nou geniet er lekker van!

Ik merk zelf ook dat ik meer energie heb en me beter voel als ik een beetje let op wat ik eet :j

Mijn lijstje vandaag:

O: 60 gr havermout, 150 ml sojamelk, 150 ml water, 10 gr tarwezemelen, 50 gr mangoblokjes, 15 gr lijnzaad
T: eiwitshake, speltboterham met smeerkaas 15+
L: speltboterham met smeerkaas 15+ , speltboterham met biologische pindakaas, kopje cup a soup asperge
T: 2x vruchtenspeltbrood, 1 met jam, 1 met kaas 30+
A: pannenkoeken met sojamelk en speltmeel, 1 met spinazie, pijnboompitten en geitenkaas, 2 met iets zoets denk ik
T: toetje of pap

D: water, thee
B: 28 km fietsen, 5 uur gewerkt

Ongeveer 2100 kcal, dit is ook precies wat ik nodig zou hebben volgen mn BMR

Beetje een speltdag vandaag zoals je kunt zien :))

Ooooh heerlijk mangoblokjes. :9 Dat vruchtenspeltbrood klinkt ook lekker, waar koop je dat?

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 16:56

Bij de bakker waar ik nu werk :D het is echt TE lekker := ze hebben ook speltpepernoten en speltspeculaasjes. En nog veel meer lekkere dingen die ik braaf laat staan :Y)

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 17:07

Phormicola *\o/*
Geniet ervan Danoesje :D
Bhirseis :(:)

Gister avond t niets meer genomen, er zaten trouwens nog pijnboompitjes door de salade!

Weeekend, dus ik ga lekker genieten hopelijk zonder in een vreetbui te vallen :D

O: bananenkwark (250 gram magere kwark, banaan) 1 waldcornbeschuit pindakaas
T: appel
L: magere yoghurt met cruslie, 2 waldcornbeschuiten (pindakaas (hagelslag) kaas tomaat)
T: 1 waldcornbeschuit pindakaas en hagelslag (komt denk nog wel wat bij, heb trek := )
A: pennen, saus van: gepelde tomaten, paprika, ui, champignons, tomatenpuree, kruiden. Evt fruit toe
T: wat lekkere hapjes

D: water en thee
B: 20 km fietsen, half uur op stal bezig geweest

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 17:14

Wat een lieve berichtjes! Bedankt dames :*

Vandaag:

O: 80gr havermout, 15gr lijnzaad, 15gr whey, 1 banaan, 1tl walnootolie
B: 1.5u KT benen en buik
T: 150gr Griekse yoghurt, 25gr whey, 1 banaan, beetje zoetstof
L: 3 zonnebloem-volkoren boterhammen, 100gr paardenrookvlees, komkommer, ketchup
T: 70gr choco wafeltjes
T: 1 sinaasappel, glas cola light
A: 70gr zwarte bonen, 150gr extra mager rundergehakt, 1 groene paprika, 1 ui, 70gr tomatenpuree, knoflook, chilipoeder, koriander, oregano, cayenne peper, etc
T: 120gr Ben&Jerry's Clever Cookie

2700kcal

Ik ga vaker een refeeddagje doen ipv een allyoucaneat dag! Ik voel me veel beter op deze manier, op zo'n standaard junkdag kan ik geen boe of bah zeggen. Ik vind het ook fijn dat ik zeker weten niet meer eet dan ik heb verbrand, aangezien ik de rest van de week zo mijn best doe om 300kcal onder onderhoud te eten. Dat wil ik dan niet 'verpesten'. Ja, echt een aanrader en evengoed mag ik wat lekkere dingetjes :)

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 17:24

Eliine schreef:
Bij de bakker waar ik nu werk :D het is echt TE lekker := ze hebben ook speltpepernoten en speltspeculaasjes. En nog veel meer lekkere dingen die ik braaf laat staan :Y)

Heel knap, zou ik niet kunnen :')

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 17:43

Horse_xx schreef:
Eliine schreef:

Heel knap, zou ik niet kunnen :')

Haha ach ja heb er al 3 jaar gewerkt, en opgegeven moment weet je het wel een beetje hoor. In deze periode zijn er natuurlijk wel allemaal extra dingen die suuperlekker zijn en tuurlijk snoep ik wel eens wat hoor :Y) Maar ik kan je zeggen, als er saucijzen, speculaasstaven, broden en croissantjes achter elkaar door gebakken worden vergaat de eetlust je op den duur ook wel hoor :')

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 17:57

Als ik bij een bakker zou werken zo ik de hele dag deeg eten Eline.

O- shakes
L- 4 craccotte met kaas
T- 2 granenkoekjes met chocola, groot bord soep
A- 2 wb met pindakaas, sinaasappel
1130kcal maar er komt vast nog wat bij.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 18:05

Rhine_ schreef:
Als ik bij een bakker zou werken zo ik de hele dag deeg eten Eline.

O- shakes
L- 4 craccotte met kaas
T- 2 granenkoekjes met chocola, groot bord soep
A- 2 wb met pindakaas, sinaasappel
1130kcal maar er komt vast nog wat bij.

Hier moet nog heel wat bij, veel te weinig!