Groene smoothies! Wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 06:49

Ik schop het topic maar eens naar boven ... :D

Sinds 3,5 maanden ontbijt ik groene smoothie,s , minstens een halve liter .
De rest van de dag eet ik normaal , dus lunch , avondeten en twee tussendoortjes .
En er zijn me toch wel wat veranderingen opgevallen :

-Minder haaruitval , voorheen had ik na het douchen etc altijd haren in de afvoer liggen .
-Minder (duidelijk) grijze haren .Ik verf mijn haren , en na 6 weken was altijd een spierwitte
uitgroei te zien .Met name in de ponie , dit lijkt minder ?
Volgende week komt de kapster weer , eens kijken of haar wat opvalt .
-Zeker 10 kg afgevallen , gewoon van zelf *\o/* .
-Geen tot weinig zin in foute dingen , met name in de avond uren .
-Bij boodschappendoen , loop ik zonder moeite langs de chips /snoep afdeling ,hier
heb ik nl geen "zin" in .De groente /fruit afdeling trekt me meer :=
-Eerder een vol gevoel .

@Margee; Het belangrijkste is met je bladgroen te blijven roteren en niet langere tijd je smoothie met 1
groente soort te maken .Dit heeft te maken met de alkaloiden in de bladeren .

Ondertussen heb ik al twee boeken van Victoria Boutenko .

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 08:50

Wat is jouw favorite smoothie, ditano?

Ik doe het ook sinds 3,5 maand. Ben niet direct afgevallen maar ik heb wel minder zin in snoepen en lijk strakker in mijn vel te zitten. Helaas heeft de blender het begeven en doe ik nu dus al twee weken zonder. Ik weet echt niet meer wat ik moet eten 's ochtends. :')

Ik 'roteer' tussen spinazie en boerenkool trouwens. Ik vond andijvie ont-zet-tend smerig dus ben nog op zoek naar andere recepten.

WinSel

Re: Groene smoothies! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 15:29

Ik wil ook gaan beginnen met groene smoothies, ga direct het topic even doorlezen :)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 06:39

@Niwla;

Gisteren had ik :handje aardbeien , 1 banaan , stuk of 15 verse bramen en verschillende sla soorten .
Die smoothie was niet groen , maar kreeg de bramen kleur := .Wel erg lekker .

Ik varieer tussen : andijvie (ook niet geheel mijn favoriet) , rucola , spinazie veldsla ,en diverse
slasoorten (zitten meestal gemixt in een zak)
Je kunt ook brandnetels , het groen van een paardenbloem en nog veel meer andere "Wikde " planten
nemen .Maar dat heb ik nog niet geprobeerd .
Vaak pak ik ook verse kruiden als koriander , peterselie etc .
Meest gangbare ruit : Aardbeien , perzikken , frambozen , bramen , banaan , avocado , mango ,kiwi
rode bessen , annanas ...etc .

Smoothie vanochtend :

Rode bessen , 1 mango , handje druiven , handje koriander , restje slamix en spinazie .
Koriander geeft een verfrissende smaak aan je smoothie . :D

Vanochtend op de weegschaal gestaan ...11 kg er af *\o/*

Een goede blender is wel noodzakelijk , het liefts zou ik ook een hogesnelheids blender willen hebben .
Maar die kosten een paar honder Euro .

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 09:17

Meld zich!

Hier inmiddels ook verslaafd aan de smoothies.
Gister had ik aardbeien, banaan, spinazie, wilde perziken.

Een goede blender staat hier ook hoog op het verlanglijstje :)

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 10:19

even een stipje

ik ben me ook aan het verdiepen,probeer altijd wel op te letten met eten
maar iets nieuws erbij lijkt me wel fijn

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 12:38

Gisteren mijn eerste groene smoothie op, beviel best :) Met spinazie, aardbei, mango en sla. Vanmorgen er twee eetlepels havermout en wat chia zaad doorheen gedaan, anders vulde het niet genoeg. Net topic even doorgelezen en een berg inspiratie opgedaan, zometeen maar even naar de supermarkt :D

Ga morgen die met boerenkool, ananas en yoghurt eens proberen denk ik :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 12:44

Van de week veel vers gesneden ananas met hoge korting en avocado's voor 40 cent gehaald. :D Die liggen nu in de vriezer voor door de smooties. Andijvie in de smootie vond ik trouwens best lekker.

Tot nu toe altijd smooties met een staafmixer gemaakt, dat gaat wel maar merkte dat een blender toch een fijnere structuur geeft. Binnenkort toch maar een aanschaffen denk ik.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 12:55

Ik vond een blender in de kelder haha
Even stof er af gehaald ;)
Zo naar de tuin even kijken wat er allemaal groeit
Wat bestellingen gedaan bij de notenshop
Ben aardig op weg

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 12:56

Invriezen wel handig idd goede tip

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 06:46

Zit nu aan een groene smoothie ; twee perzikken , 1 avocado en veldsla mix ... :9

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 08:53

Vanavond eindelijk mijn blender weer ophalen na reparatie. Kan ik ook weer aan de groene smoothies! Ik vind ze echt verslavend haha.

@Heino, doe jij de havermout er gewoon ongekookt doorheen? Wordt dat niet heel korrelig?

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 09:03

Hier ook weer 1 met bessen, bleekselderij, wilde perzik, banaan, kiwi en passievrucht :D :9

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 09:17

Ik zit er ook aan te denken om mijn dag voortaan te beginnen met een (groene) smoothie.. Alleen geen idee of wij uberhoud iets van een blender thuis hadden en dus de kastjes ingedoken en toen vond ik dit (ongebruikt en zelfs nog helemaal in de verpakking) :')

Afbeelding
Volgens mij is dat een sapcentrifuge toch? Kan je daar ook gewoon smoothies mee maken? Gewoon alles erin gooien en ding aanzetten maar? :+

Alleen wat doe je er nou door, ik trek aardig snel een vies gezicht en vind niet veel dingen echt lekker. Banaan lust ik bijvoorbeeld niet maar de bananenmilkshake van de mac bijvoorbeeld kan ik best opdrinken (al is het niet mijn favoriet), ook vind ik gewoon gekookte spinazie echt niet lekker maar las het hier op de eerste pagina dat veel toch spinazie als basis hebben.. Vind het dan wel een beetje lastig haha!

Nu vond ik deze op internet en die zou ik wel eens willen proberen, alleen moet je perse "romeinse sla" bijvoorbeeld of kan je elke soort sla doen?

Kiwi Ervaring
4 Rijpe kiwi’s (groen of goud, eventueel met schil)
1 Rijpe banaan
3 Stokken bleekselderij
2 Glazen water

Minty Thrill
4 Rijpe peren
5 Bladeren verse boerenkool
Halve bos verse munt
2 Glazen water

Aardbeienveld
2 Handen aardbeien (inclusief het groene kroontje)
2 Bananen
Halve bos romeinse sla
2 Glazen water

Ik zit te denken om ze dan een avond van te voren vast te maken ze in flesjes te doen in de koelkast ermee om ze de volgende ochtend mee te nemen naar school voor onderweg of tijdens de eerste pauze. Heb namelijk juist altijd net op school of in die pauze enorme honger wat ook echt blijft (ook al eet ik 4 boterhammen....) dus wil dit eigenlijk eens proberen. :)

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 09:30

Ik maak ze ook de avond van tevoren en heb van die glazen flessen van de AH, daar doe ik ze in en dan in de koelkast.

Banaan is wel een smaak wat het zoeter maakt als je bijv. spinazie etc. erin doet.
Ik vind niet dat je dat heel erg proeft, maar vind banaan erg lekker dus wellicht als je het niet lekker vind je het wel overheersend vind haha.
Het is gewoon een kwestie van uitproberen. In de zomer heb je zoveel aanbod wat zoet is, meloen, perzikken, peren, aardbeien etc.
Je kan allerlei soorten sla proberen, behalve ijsbergsla geloof ik?!
Andijvie kan ook, spinazie, bleekselderij, wortel....

Een blender is denk ik wel gewenst, wat je hierboven plaatst is idd een sapcentrifuge, ideaal om sinaasappel/citroen mee uit te persen ;)
Laatst bijgewerkt door Mar__ op 22-08-13 09:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 09:32

Ik hou ook Echt.Niet van groente maar ben gek op groene smoothies. Juist omdat je de groente niet proeft. De banaan proef je overigens ook niet echt hoor, die zorgt meer voor het romige in een smoothie.

Wat ik de lekkerste smoothie vind is:
- 200 gram spinazie
- 1 banaan
- 100 gram bosbessen
- water

Evt. kun je er in het begin ook nog wat sinaasappelsap doorheen doen, dan proef je helemaal de groente niet meer. Maar toen ik ermee begon vond ik dat zelfs niet nodig.

Edit: je kunt ze inderdaad 's avonds maken maar ik vind ze vers lekkerder.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 09:44

Ik meld me ook en ga later eens rustig nalezen.
Ik ontbijt en lunch met smoothies, maar dan de gemakkelijke manier met sinaasappelsap ( vers) banaan, ananassap, yoghurt en een schep poeder van afslankshakes. Die poeder bvat nog veel suiker, dus ben ik op zoek naar andere manieren.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 09:45

Niwla schreef:
@Heino, doe jij de havermout er gewoon ongekookt doorheen? Wordt dat niet heel korrelig?

Ja en nee :D Ik doe er maar een klein handje in :)

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 10:45

Ahh vroeg aan mijn moeder of we ook een blender hebben, die hebben we wel gehad maar ze wist niet meer waar die gebleven is wel ligt er nog een staafmixer en hebben we die sapcentrifuge, dat moet gaan lukken dan toch? :D

Zal mam op pad sturen om sla (geen ijsberg), spinazie, boerenkool?, bleekselderij? En fruit, banaan, appel, peer, kiwi etc te halen.. Melk of yoghurt hebben we wel mocht ik dat er ook nog door willen doen...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 10:47

Marinke, volgens mij is dat geen sapcentrifuge maar gewoon een sinaasappelpers. Daar kun je met bananen enzo dan niks mee.
Een staafmixer is prima! Hou er dan alleen wel rekening mee dat bv appel en peer een wat korrelige structuur geven aan je smoothie. Ik vind dat zelf niet lekker. Ik zou je moeder ook niet te enthousiast allemaal groenten laten kopen :P Begin eerst met een klein handje spinazie bv en 3 stuks fruit ofzo. Dan kun je wat wennen en later steeds meer groenten toevoegen en minder fruit.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 12:31

Mar__ schreef:
Ik maak ze ook de avond van tevoren en heb van die glazen flessen van de AH, daar doe ik ze in en dan in de koelkast.

Banaan is wel een smaak wat het zoeter maakt als je bijv. spinazie etc. erin doet.
Ik vind niet dat je dat heel erg proeft, maar vind banaan erg lekker dus wellicht als je het niet lekker vind je het wel overheersend vind haha.
Het is gewoon een kwestie van uitproberen. In de zomer heb je zoveel aanbod wat zoet is, meloen, perzikken, peren, aardbeien etc.
Je kan allerlei soorten sla proberen, behalve ijsbergsla geloof ik?!
Andijvie kan ook, spinazie, bleekselderij, wortel....

Een blender is denk ik wel gewenst, wat je hierboven plaatst is idd een sapcentrifuge, ideaal om sinaasappel/citroen mee uit te persen ;)

een avond ervoor? dan worden ze toch heel vies dik?
ik had een keer een uur in koelkast gezet kon het bijna met lepel eten bah :D

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 13:31

Bij mij valt dat altijd wel mee. Ik heb wel vaak dat het water en de groente zich scheidt, dat ziet er heel vies uit. :P Anders kun je altijd nog wat water toevoegen.

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 13:31

Nee hoor, beetje water erbij en het smaakt weer prima :D

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 13:41

hahaha ok
ik kon hem bijna op zijn kop houden vandaar ;)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:08

@_Marinke_ ; Idd zoals Tara al schrijft eerst meer fruit dan groente nemen .
En dan met name de zoetere vruchten .
De hoeveelheid bladgroen kun je dan langzaam verhogen .
Verder moet je gewoon proberen wat je niet en wel lekker vind .