Maandag: Aardappels, eitje, hamburger, spinazie Dinsdag: Lasagne Woensdag: Preischotel Donderdag: Tartaar, aardappels, spruitjes Vrijdag: Uit eten met werk Zaterdag: Patatje + snack
_Nelleke_
Geplaatst: 15-12-14 08:49
Voor deze week:
Maandag: zelfgemaakte verse groentesoep (geen pakje) (vega) Dinsdag: tilapilafilet uit de stoomoven met bospeen en krieltjes in de schil (vis) Woensdag: Hutspot met biologisch gehaktballetje (vlees) Donderdag: Zalm met noodles en wokgroente (vis) Vrijdag: Volkoren wraps met quorn en groente (vega) Zaterdag: Bloemkoolschotel met pasta en blauwe kaas (vega) Zondag: Biologisch biefstukje met vlaamse ovenfrietjes en salade (vlees)
Aranel
Geplaatst: 15-12-14 10:10
Ik heb echt weinig inspiratie voor deze week.. Vanavond: pasta brocolli ovenschotel Dinsdag: maaltijdsalade Woensdag: patat van zoete aardappelen met een worstje
Voor de rest van de week moet ik het dus nog bedenken.. Iemand nog lekkere recepten? Liefst met gehakt want daar heb ik nog veel van in de vriezer
aranel ik maak met overgebleven gehakt altijd wraps. super simpel en je kan er alle restjes in verwerken.
Lay_D
Geplaatst: 15-12-14 12:07
Leuk topic!
Vandaag eten wij: aardappelen, rode kool met appel en een gehaktbal. Dinsdag, macaroni. Woensdag, nasi. Donderdag eten 3 van onze 4 kinderen op school ivm kerstviering, wij eten dan een broodje shoarma met krieltjes en sla erbij. Vrijdag eet mijn man niet thuis en dan eten de kinderen en ik een patatje. Zaterdag eten we bij mijn schoonouders. Zondag zelf gemaakte kippensoep met een stokbroodje.
Edit,
Aranel, Orik Arik (simpel Indisch gerecht met gehakt) vinden ze hier erg lekker.Het recept heb ik wel voor je.
Ma: rode kool ovenschotel Di: japanse pizza met tomaat en pesto Wo: wraps met kip en groente Do: lasagne Vrij: lasagne restje met evt salade Za: uiensoep Zo: ?
Aranel
Geplaatst: 05-01-15 17:26
Ik gooi mijn menu er ook weer eens in, kijken of ik me eraan kan houden Zo: quesadilla Ma: pasta carbonara Di: preistamppot Wo: tomatensoep Do: andijviestamppot Vr: pannenkoeken
di: Gnocchi met gerookte zalm en sperzieboontjes wo: Couscous met aubergine en geitenkaas do: Andijviestamppot met hashee vr: Boerenkoolstamp met spekjes en rookworst
Lestria
Geplaatst: 06-01-15 15:27
Zaterdag: Varkensstoofpotje met chorizo en peper in een wrap Zondag: Ceasar salade met gegrilde kip Maandag: Wokgroenten met vleesreepjes en zilvervliesrijst Dinsdag: Bietjesstamppot met spekjes Woensdag: Pasta met tomatensaus en truffelmozzarella Donderdag: Boerenkoolstamppot met rookworst Vrijdag: Tomatensoep met Italiaanse wokgroenten
Poe, we hebben beetje geld issues deze maand, dus ook op boodschappen gaan we nu flink bezuinigen: Kipburgers vorige week al gehaald in de bonus, HAK uit de bonus, aardappel en soepgroenten en bamigroenten zo goedkoop mogelijk, goedkope smeerkaas voor op het stokbrood.
Maandag: diepvries restjes Dinsdag: kipburger, aardappel, Hak groenten Woensdag: verjaardag. Donderdag: kipburger, aardappel, Hak groenten. Vrijdag: Soep met stokbrood (ballen uit vriezer) Zaterdag: Soep met stokbrood (ballen uit vriezer) Zondag: Bami
Vandaag: Erwtensoep Ma: Stamppotje van verschillende groenten met snitzel Di: Boerenkool Wo: Snijbonen stamppot met champignons en spekjes Do: Zoetzure kip met rijst
Aranel
Geplaatst: 11-01-15 15:32
Vandaag: zelfgemaakte pizza Ma: andijviestamppot Di: tonijnsalade met bolletjes Wo: broccoli burgers Do: boerenkool stamppot Vr: ga ik weer boodschappen doen
blackstar
Geplaatst: 11-01-15 17:10
Zo: Hachee rode kool en aanrdappelpuree Ma: Biefstuk, sla en gebakken aardappeltjes Di: Visragout met rijst (nieuw recept ga ik uitproberen) Wo: Hachee, rode kool en aardappelpuree (restje van zondag) Do: Entrecote, sla en gebakken aardappeltjes Vr: Romige fusilli met broccoli en zalm (nieuw recept ga ik uitproberen)
Zo: Gewokte rijst met Quorn stukjes en broccoli uit de stoomoven (vega) Ma: Chili con carne met biologisch gehakt (vlees) Di: Zelfgemaakte pompoensoep (vega) Wo: Gestoomde zalm met udonnoodles en thaise groente (vis) Do: Zuurkoolovenschotel met biologische worst en ananas (vlees) Vr: Bulgur en Quinoa mengsel met zwarte olijven, tomaat en mozzarella (vega) Za: Varkenscarbonade met roerbakgroente en krieltjes (vlees)
Beetje veel vlees voor mijn doen. Eet liever 2x vlees, 2x vis en de rest vega.
@blackstar: die visragout en de romige fusilli komen die recepten uit de allerhande? Ben benieuwd hoe je die vind!
Lestria
Geplaatst: 12-01-15 11:51
Zaterdag: Pannenkoeken Zondag: Vispotje met volkoren penne Maandag: Groentesoep met een afbak broodje Dinsdag: Boerenkoolstamppot Woensdag: Runderstoofpotje met zilvervliesrijst Donderdag: Frituur Vrijdag: Uit eten
blackstar
Geplaatst: 12-01-15 20:54
lieke2 schreef:
@blackstar: die visragout en de romige fusilli komen die recepten uit de allerhande? Ben benieuwd hoe je die vind!
Die komen inderdaad uit de allerhande. Heb jij deze recepten al gemaakt???
Ik eet regelmatig 2 dagen hetzelfde, gewoon lekker makkelijk en vaak de tweede dag lekkerder. Dus deze week: ma: nasi di: kip madras wo: spinazielasagna (uit de vrieser) do: iets uit de vriezer vissen vr: makkelijk, pizza ofzo en dan za en zo weer lekker koken
Laatst bijgewerkt door lieke2 op 12-01-15 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt
blackstar
Geplaatst: 12-01-15 21:05
Oke. Ik heb hier een ordner vol met recepten die uit de allerhande, jumbo en boodschappen komen