Wie kookt er nog meer zo graag?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Miracle_

Re: Wie kookt er nog meer zo graag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 17:33

Google geeft erg fraaie plaatjes ja :')

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 17:42

Zijn die moeilijk aan te komen bij jou Quellian? Hier liggen ze gewoon bij de Jumper in de vriezer! De rest van het orgaanvlees hebben ze niet, die haal ik gewoon bij de AH of de Emté, al heeft de laatste maar weinig kip, nooit rund en vaak varkensorganen. Dat vind ik wel jammer want rauw varken is niet gezond voor katten. Maar dit is allemaal vrij offtopic :Y)

Vroeger aten ze bij mijn vriend thuis wel varkenslevertjes op brood schijnbaar. Heb maar direct gezegd dat ze dat niet hoeven te doen als ik op bezoek kom... :\

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 17:56

Mijn moeder eet graag varkenslever of gebakken kippenlevertjes met ui en champignons. BAH!

Kuikens zijn hier moeilijk aan te komen ja, de grote zaak waar ik ze altijd haalde (Diebo) verkoopt ze niet meer (wel runderhart) en de kleiner dierenwinkels verkopen alleen muizen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 18:20

Mag ik iedereen nadrukkelijk aanraden mij vooral niet na te doen? ^)

Vannacht wakker geworden van de pijn, vanochtend bloedde het en nu nu ook weer, en mijn knokkels zijn blauw. Net de pleisters eraf geweekt, en de wond op mijn wijsvinger is ernstig genoeg dat 't bovenliggende stuk weefsel/huid nu blauwgrijs is verkleurd en gevoelloos is. Niet tof. :(

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:55

Jeetje BaniBanani dan heb je je echt flink bezeerd zeg! Tjonge klinkt niet best. Misschien even HA bellen?

Hier vanavond een heerlijk gebakken visje, gebakken aardappels, wortels/doperwten en sla

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:17

Muizen heb ik nog nooit gegeven aan de kat, geloof dat ik dat ook maar niet doe := Kuikens kan ik eigenlijk verbazingwekkend goed hebben om aan te zien, veertjes overal en later de pootjes opruimen als ze niet genoeg honger had :')

Oef DaniBanani dat is niet goed zeg... Lijkt me verstandig om daar nog wel even naar te laten kijken hoor! Bloedvergiftiging is niet iets wat je te licht moet opvatten he! Bel anders even de HApost?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:20

O bah DaniBanani dat is wel heel vervelend. Heb je niet iets van pezen ofzo geraakt?

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:35

Dani, ik heb zo'n mes voor Sinterklaas gevraagd en nu twijfel ik :') sterkte!

Ik heb net voor de lunch voor morgen appel/kaneel/rozijn pannenkoekjes gemaakt, lekker simpel maar wel lekker :D

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 22:38

Jeutje Dani das mooi zuur zeg!

Iehw lever :=
Ik word altijd misselijk als ik peking eend ruik.. BAH. En mijn vriend eet het graag. Dan gaat ie het nog langs me zitten eten ook.. rrrrr ik kan daar echt misselijk van worden.. :+ De rest van de avond krijgt ie dan ook mooi geen kus meer, muhaha :D

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:45

Ik heb 2x peking eend gegeten.
Eerste keer was in een heel luxe chinees restaurant was echt heerlijk
de Tweede keer was ook meteen de laatste keer. Was in een normale chinees en die was echt niet te pruimen.
Nooit meer. En dat alleen omdat de 2de zo tegen viel.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:12

Bij de AH hadden ze een 'kookboek' over groente en fruit liggen. Over combinaties, seizoenen en recepten. Best leuk voor slechts 2,99 :D

Dat ei met kuiken, brrr. Dan eet je toch ook veren %)

Ik had afgelopen vrijdag kalfsvlees op kantoor +:)+ heerlijk!
Iedere dag komen de lekkerste recepten langs, maar om ze vervolgens ook zelf te maken komt er vaak niet van. Tijd, tijd, tijd heb je daar voor nodig.

Vanavond heb ik kip in de wok gegooid, met courgette, peen en ui met een sausje... Niet echt bijzonder :Y)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 11:30

Das niet duur, 2,99! Is die nog steeds te halen? :D

Ja tijd.. Tijd is mijn grootste vijand :P

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 11:31

Zo dadelijk maak ik een lunchsalade met geroosterde rode bietjes en geitenkaas, mjam!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 11:34

Liesbeth dat klinkt als een foto momentje hahahaha

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 11:34

Komt er deze middag aan :)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 12:15

Ik had gister bij m'n lunch vers gebakken brood met geitenkaas en honing en wat pijnboompitten, het geheel ff onder de grill zodat de kaas smelt en het brood iets krokant wordt..

Is heel simpel en lekker haha

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 12:48

Miracle_ schreef:
Das niet duur, 2,99! Is die nog steeds te halen? :D

Ja tijd.. Tijd is mijn grootste vijand :P

Hier lag de bak nog helemaal vol!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 12:53

LiesbethDW schreef:
Denk niet dat het typisch Belgisch is, maar wij hebben wel een aantal tv/sterrenchefs die vaak met dat soort producten koken, en dat maakt het natuurlijk wel bekender.

In de sterrenkeukens wordt het vaker klaargemaakt dan je denkt, daar is het echt delicaat voedsel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 12:58

Inmiddels heb ik het aardig onder de knie haha. Doe idd tomaten eerst pliceren, dan 30 sec in kokend water, daarna pellen en snijden en de binnenkant eruit, dan een half uur op een beetje olijfolie met knoflookteentjes en wat chilipoeder laten pruttelen. Later prakken met een grote spatel en dan op smaak maken met een beetje suiker, rode wijnazijn, zout en kruiden. En dan nog een beetje tomatenpuree om het wat in te dikken. Heerlijk :D

HUH! Ik probeerde te reageren op een bericht van Forumster, is ie ineens weg! :oo :oo :oo

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:00

Joolien schreef:
LiesbethDW schreef:
Denk niet dat het typisch Belgisch is, maar wij hebben wel een aantal tv/sterrenchefs die vaak met dat soort producten koken, en dat maakt het natuurlijk wel bekender.

In de sterrenkeukens wordt het vaker klaargemaakt dan je denkt, daar is het echt delicaat voedsel.

Klopt, en intussen al goed ingeburgerd in mijn eigen sterrenkeuken :)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 13:02

Joolien schreef:
Inmiddels heb ik het aardig onder de knie haha. Doe idd tomaten eerst pliceren, dan 30 sec in kokend water, daarna pellen en snijden en de binnenkant eruit, dan een half uur op een beetje olijfolie met knoflookteentjes en wat chilipoeder laten pruttelen. Later prakken met een grote spatel en dan op smaak maken met een beetje suiker, rode wijnazijn, zout en kruiden. En dan nog een beetje tomatenpuree om het wat in te dikken. Heerlijk :D

HUH! Ik probeerde te reageren op een bericht van Forumster, is ie ineens weg! :oo :oo :oo

Ohh dat klinkt wel goed zeg! Die ga ik onthouden :D

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:03

Hier ook iemand die graag kookt! Alleen als student kook ik dus voor mezelf met budget. Verder eet ik geen kaas en bijna geen vis/zeevruchten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:06

Miracle_ schreef:
Joolien schreef:

Ohh dat klinkt wel goed zeg! Die ga ik onthouden :D

Het is alleen wel heel veel werk, vooral het schoonmaken van de tomaten ben je wel een half uur mee bezig :') Tenminste ik op mn amateurtempo :')

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:06

Vis eet ik ook niet veel, af en toe gerookte zalm, dat vind ik nog wel lekker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:08

palousa_boy schreef:
Vis eet ik ook niet veel, af en toe gerookte zalm, dat vind ik nog wel lekker

Vis is lekker :D :D Vanavond gaan we aan de scholfilet, lekker even marineren met olijfolie en wat kruiden, heerlijk! :D Lekker bij aardse groente zoals bietjes, rode kool of spruiten.