Taarten decoreren XIX

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rinske

Re: Taarten decoreren XIX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 11:26

MM: ik vind die middelste laag met die draperie echt heel mooi, maar over die met die plooien ben ik nog niet over uit. Zijn dat allemaal cameo's bij elkaar? Ik vind het er wat bij elkaar gegooid uitzien :o . Verder zou ik die rand wat minder hoog doen, vooral ook omdat hij door de onderliggende plooien van die zichtbare "vouwen" krijgt. Ik hoop niet dat je het erg vind dat ik er wat commentaar op geef :) .

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 13:57

MamaMiesje: wordt een mooie taart denk ik :D...

Mijn biscuitdeeg is mislukt dus nu moet ik opnieuw een taart gaan maken.. Had ook niks anders verwacht. Ik kreeg nooit een dikke schuimende en lichte kleur.. Dus op goed geluk in de oven gezet, maar dat was dus mislukt:P..
Nu maar proberen om boltaartjes te gaan maken, zodat het toch nog ergens op lijkt ;).. En gelukkig hoeven die niet met biscuitdeeg :P

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 14:29

Hoe komt het dan dat je biscuitdeeg mislukt? Kun je vertellen wat je doet en wat voor apparaten je hebt? Gebruik je de mix of losse ingredienten?

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 14:54

Uuhm ik moest 5 eieren, suiker , en vanillesuiker in een kom mengen en 10 minuten kloppen. En de kom moest in een bak met heet water staan. Dat had ik dus gedaan maar gedurende 10 minuten heb ik geen veranderingen gezien, dus uiteindelijk een kwartier staan kloppen en toen de mixer maar gepakt. Ook dit hielp niet het wilde niet dik worden. waarschijnlijk dus teveel ei en te weinig suiker, terwijl ik goed geklopt en precies lang genoeg alles had gedaan.
Ik had losse ingredienten en een recept van internet, omdat ik de mix niet meer kon bestellen voor vandaag ;)..
Maar dat is misschien wel handiger voor een volgende keer..

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 14:55

Huh? Alleen eieren, suiker en vanillesuiker? Dat maakt nog geen beslag :+ Daar mist nog wat aan ingrediënten.

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 14:57

dat moest ik eerst kloppen bedoel ik en daar is het bij mij mis gegaan :P.. Toen later moest er zout, maizena en bloem bij. Toen 45 minuten in de oven op 185 graden. Maar het rees niet helemaal niks, maar hij was ook nog niet gaar van onder dus er is in de voorbereiding iets mis gegaan.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 15:06

Heb je eerst met een handklopper geklopt? Want daarmee kun je sowieso niet snel genoeg mee kloppen om iets luchtig te krijgen.
Maar verder kan ik je ook niet helpen, want ik gebruik altijd de mix van Funcakes (en die mislukt nooit :) ).

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 15:08

mememe schreef:
Uuhm ik moest 5 eieren, suiker , en vanillesuiker in een kom mengen en 10 minuten kloppen. En de kom moest in een bak met heet water staan. Dat had ik dus gedaan maar gedurende 10 minuten heb ik geen veranderingen gezien, dus uiteindelijk een kwartier staan kloppen en toen de mixer maar gepakt. Ook dit hielp niet het wilde niet dik worden. waarschijnlijk dus teveel ei en te weinig suiker, terwijl ik goed geklopt en precies lang genoeg alles had gedaan.
Ik had losse ingredienten en een recept van internet, omdat ik de mix niet meer kon bestellen voor vandaag ;)..

Dat recept gebruik ik altijd. :j Mislukt nooit!!
Maar ik pak wel direct de mixer, klop nooit want daarmee krijg ik echt niet hetzelfde voor elkaar. :n
Zou het dus gewoon nog een keer doen, maar dan direct mixen.

(En erna de bloem en maizena er doorheen spatelen. )

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 15:48

milou123 schreef:
mememe schreef:

Dat recept gebruik ik altijd. :j Mislukt nooit!!
Maar ik pak wel direct de mixer, klop nooit want daarmee krijg ik echt niet hetzelfde voor elkaar. :n
Zou het dus gewoon nog een keer doen, maar dan direct mixen.

(En erna de bloem en maizena er doorheen spatelen. )

Hahahah,, dan ben ik een mislukkeling :P.. Oké.. dan pak ik ook de volgende keer gelijk de mixer, maar doen jullie de eieren dan eerst ook in warm water of dat niet??

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 15:53

Ik doe de eieren idd eerst een paar min in warm water, maar de bak ook nog. Dubbelop, kan ook vast zonder eerst in warm water maar dat heb ik nooit gedaan.

Gooi de eieren in het water, en vervolgens ga ik alle spullen pakken en klaarzetten, afmeten etc, en dan ga ik mixen in heet water.

Overigens ben jij geen mislukking, je biscuitbeslag was mislukt. Dat is heel wat anders. ;)
Laatst bijgewerkt door milou123 op 12-12-11 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 16:02

Mijn taartje van gisteren. 15cm met rode marsepein en gespoten rozen. Was een cadeautje voor de oma van mijn vriend.

Afbeelding

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 16:05

Wat een leuk cadeautje, is zeker geslaagd :)

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 16:19

Deze was ook nog niet geplaatst... is maar een klein stapeltaartje, 15-20cm. De opdracht was roze met blauw en bloemen.

Afbeelding

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 16:23

Dies ook gaaf :j

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 16:30

Leuk! Die rozen zijn mooi, lijken wel op pioenrozen :) .

Ik vind alleen een bekleed onderbord altijd wat netter staan, maar dat is persoonlijke smaak :) .

Bonny1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 16:38

dancertje schreef:
Even een vraag he heeft een van jullie al eens een gluten vrije taart gebakken?
ik heb wel een receptje gevonden voor de taart
http://communities.zeelandnet.nl/data/g ... page=45039
maar weet een van jullie of ze wel gewoon fondant mogen?
moet er nog contact over hebben met desbetreffende klant maar dacht misschien hebben jullie wat tips voor mij.
de gewone biscuit mix van Fun Cakes die mag volgens mij niet he?

HIer een stille meelezer hihi
Ik heb ook gluten allergie, en ik gebruik altijd glutenvrije bloem in taarten en cakes, je moet er alleen wel rekening mee houden dat het erg kruimeld, dus met schijden, vullen en afwerken, fondant mag ik gewoon hebben!

Suc6

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 16:57

Rinske schreef:
Leuk! Die rozen zijn mooi, lijken wel op pioenrozen :) .

Ik vind alleen een bekleed onderbord altijd wat netter staan, maar dat is persoonlijke smaak :) .

Dank je!

Dat heb ik nog nooit gedaan. Ga het binnenkort denk ik wel eens proberen. Is ook makkelijker als je de taart niet in een doos geeft. Veel steviger met inpakken.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 17:04

Nog een cupcake met swirl en gespoten pioenroosjes

Afbeelding

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 17:05

Haha die is gaaf! :D
Dat cupcake bakje heb ik ook :)

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 17:06

Krijg serieus die foto prutsmuts niet kleiner op... Heb hem al meerdere keren verkleind en hij blijft zo mega... ???

Was om te oefenen tijdens de wilton cursus en eigenlijk gebruik ik die bakjes nooit, dus dacht ze zo mooi op te maken :D Hij was alleen zo goed gelukt, dat ik hem cadeau heb gedaan :D

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 17:13

prutsmuts? :=

De foto is bij mij 320 x 240 :=

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 17:29

Nou is hij wel klein! Snap er niets van... Rare computer :D

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 19:33

Wij hebben ons vandaag in laten schrijven bij Kvk. We kregen het best druk met de workshops dus hebben nu besloten legaal te gaan :D Vanaf januari gaat het in :D

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 19:40

woldhoeve schreef:
Wij hebben ons vandaag in laten schrijven bij Kvk. We kregen het best druk met de workshops dus hebben nu besloten legaal te gaan :D Vanaf januari gaat het in :D

*\o/* Gefeliciteerd! *\o/*

En je kan je dus nu in laten schrijven terwijl het vanaf januari ingaat? Dat is mooi dat ik dat weet, misschien dat ik dat dan ook maar nu alvast ga doen (niet voor taarten ;) ) .

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 20:24

Yeaaah mijn taarten zijn gelukt... Dus morgen maar even wat weg geven want heb iets teveel gemaakt :P...
LOL