Taarten Decoreren XVIII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 20:11

Misschien doe ik wel wat tylose door de fondant zodat het wat harder wordt en het makkelijker
op te pakken is :j . En anders wordt het inderdaad nog een keer puzzelen op de taart zelf.
Zal wel een heel gepriegel worden om de zwarte lijntjes om de abraham te doen :D

Rinske

Re: Taarten Decoreren XVIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 09:09

Pfff, zou eigenlijk voor morgen een grote raveleijn taart moeten bakken, maar heb gisteren na een halve dag ziekenhuis echt verschrikkelijke pijn, dus ik heb hem af moeten zeggen. Echt klote, maar nou wil ze het zelf gaan proberen te maken, en dat ik de ingredienten lever. Dan hoef ik alleen een paar biscuits te bakken, hoop dat dat iig gaat lukken.

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 09:18

ooh Rinske, wat rot, wat is er gebeurt :(:)

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 09:49

Oh jee Rinske,... wat heb je gedaan dan?

Wel balen dat je af hebt moeten zeggen, maar als het echt niet gaat, dan houdt het op natuurlijk.
Snap wel dat je ervan baalt,...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 10:28

Weet niet wat er aan de hand is, maar beterschap Rinske.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 10:53

Thanks, het is voor een goed doel hoor, heb een punctie gehad voor IVF. Alleen het ging niet helemaal zoals het moest, ik had al overstimulatie met 26 eiblazen van tussen de 16 en 25mm := . Had lichte bijverschijnselen, opgezette buik, lichte kortademigheid. Maar omdat mijn klachten niet zo zwaar waren hebben we het gelukkig wel kunnen doen. Alleen het was VERSCHRIKKELIJK pijnlijk :\ . Echt, ik heb gejankt, ik ging bijna van mijn graad, werd enorm misselijk van de pijnstilling en tijdens de punctie kreeg ik ineens enorm bloedverlies, heel de vloer onder := . Ik moet me nu heel rustig houden. Gelukkig zijn er wel 12 eitjes geprikt, dus dat is tof, nu maar hopen dat er wat bevrucht raken! Als alles goed gaat a.s. zaterdag terugplaatsing.

Alleen had ik vanmorgen de opdrachtgeefster van de Raveleijn taart aan de telefoon, en ze wilde haar dochtertje niet teleurstellen. Nu wil ze de taart zelf gaan versieren. Dus ik moet nog wel even 3 biscuits maken, dus dadelijk toch maar even rustig naar de supermarkt lopen. Ik kan ook niet zo goed nee zeggen :o .

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 10:58

Rinske, zal ik de biscuits voor je bakken?
Dan kom ik ze wel naar je brengen als ze klaar zijn.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 10:59

Nee joh, doe niet zo gek :D . Haha :D . Ik heb een mooie mixer die het werk voor me kan doen :P . En ik ga mijn moeder ff bellen of ze komt helpen :D . Komt goed!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 11:04

Wat spannend Rinske! Ik duim voor je dat het succes heeft :)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 11:10

Hopenlijk lukt het met het terugplaatsen rinske. Ik ga voor je duimen :) echt heel spannend.

Wel rustig aan doen. Jou gezondheid is belangrijker dan een taart!!

Ik had even vraagje tussendoor :P
Ik wil dus die varkentjes in de modder taart maken.
Nu had ik het idee dus zo:

Dag van te voren biggetjes maken. Sochtends biscuit bakken en einde vd dag bekleden.
De melkchocoladen laten smelten en daarmee de bovenkant mee insmeren (zat ook te denken aan mousse ofzo want dat blijft lekker modderig. Of als iemand beter idee heeft wat makkelijk te maken is ) en daarna de zijkantenn en daar dat kitkats tegenaan plakken. En dan de chocolade laten hard worden.

Of stukje bij beetje de zijkant omdat het nogal snel hard wordt???
Graag tips .... O ja en de vulling. Zat te denken aan aardbeijam. Dat lijkt me lekker fris in een taart met zoveel chocolade. Iemand daar suggestie voor? Gewoon een makkelijk ingredient?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 11:12

Ik zou bij de melkchocolade nog wat slagroom doen, zodat het niet kneiterhard wordt, maar snijdbaar blijft :) . 125ml slagroom op 300 gram chocolade.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 11:13

dat klinkt heftig Rinske, doe wel rustig aan he!

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 11:17

Rinske schreef:
Ik zou bij de melkchocolade nog wat slagroom doen, zodat het niet kneiterhard wordt, maar snijdbaar blijft :) . 125ml slagroom op 300 gram chocolade.

Dank je :) blijdt het dan een beetje modderig dus lekker zacht?

Dan de zijkanten zonder slagroom? Want die kitkats moeten wel stevig blijven plakken natuurlijk.
En neem aan gewoon ongeklopte slagroom? :=

(sorry ben een leek in taarten bakken)

En hoeveel gram chocolade raad je me aan te gebruiken met het 'modderig' bekleden van de bovenkant? (anders kan ik straks de helft weggooien)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 11:21

Zijkant gewoon met chocopasta afsmeren ;)

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 11:24

Ik kan je proberen raad te geven hoe ik de mijne heb gedaan, maar voor mij was het ook de eerste keer!
Biggen had ik inderdaad een dag van te voren gemaakt, biscuit bakken, laten afkoelen, vullen (ik had chocolade botercreme 1:1, veel te zwaar (A) alle begin is moeilijk en afsmeren met botercreme (daarvoor is 1:1 wel goed, want is stevig en hart goed uit, ik had dan ook een duikje gemaakt van die botercreme om de rand, daarna 200gr chocola smelten is 200gr room, beetje af laten koelen, in het dijkje gieten, kittekats plakken (tegen de botercreme) en er een lint rond doen en in de koelkast :p volgende dag was alles mooi hard (chocola nog romig) en kon ook het lint er af. :) beetje choatisch, hoop dat je er iets aan hebt :p

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 11:29

Lintje er omheen en ze blijven wel zitten.

Jee Rinske, wat je al niet over moet hebben voor een klein wondertje. Na dit moet het gewoon lukken.

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 11:57

Wie heeft er nog wat kunnen scoren bij kruidvat.. hier hadden ze bijna niks meer, alleen standaards nog :(

josie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 11:59

Rinske heel veel sterkte :(:) en idd heel rustig aan doen hoor, dat advies krijg je niet voor niets.
Hopelijk gaat alles goed en kan er zaterdag terug geplaatst worden :j
En dan hopen dat het goed gaat en dat je een voorspoedig zwangerschap zult hebben!
Fijn dat hopelijk je moeder je kan komen helpen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 12:00

spannende tijd dus rins...
wel je lijf in acht nemen hoor. ik ben ook niet zo goed in nee zeggen, maar dadelijk heb je alleen jezelf.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 12:04

Heftig Rinske, hoop voor je dat het goed zal gaan :j

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 12:56

Charr_x schreef:
Ik kan je proberen raad te geven hoe ik de mijne heb gedaan, maar voor mij was het ook de eerste keer!
Biggen had ik inderdaad een dag van te voren gemaakt, biscuit bakken, laten afkoelen, vullen (ik had chocolade botercreme 1:1, veel te zwaar (A) alle begin is moeilijk en afsmeren met botercreme (daarvoor is 1:1 wel goed, want is stevig en hart goed uit, ik had dan ook een duikje gemaakt van die botercreme om de rand, daarna 200gr chocola smelten is 200gr room, beetje af laten koelen, in het dijkje gieten, kittekats plakken (tegen de botercreme) en er een lint rond doen en in de koelkast :p volgende dag was alles mooi hard (chocola nog romig) en kon ook het lint er af. :) beetje choatisch, hoop dat je er iets aan hebt :p

Ik denk dat ik de 'modder' van slagroom/chocolade maak. En de zijkant afsmeer met chocopast :) dat is wel handig :)
En vulling wil ik graag wat lichts iemand ideeen?

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 13:00

Mayo schreef:
Wat spannend Rinske! Ik duim voor je dat het succes heeft :)

En hier sluit ik me bij aan!! :j

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 13:08

Rinske :(:)

Nog een vraagje.. als jullie je cupcake vullen met bijv. jam :) hoe smeren jullie de bovenkant dan af o het stukje fondant/marsepein er op te leggen. of leggen jullie dat er op zonder iets r op te smeren?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 13:09

Dank jullie wel :* !

Ik zou de cupcakes afsmeren met wat botercreme :) .

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 13:21

Heel dun laagje jam wil ook wel. Maar dan moet je het zo dun smeren dat het plakt.