Taarten decoreren XVI

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 17:14

Rinske schreef:
Nou, het ligt toch echt aan de bakvorm volgens mij, heb nu een nieuwe grote gebakken en die is perfect :') .

Het is inderdaad de vorm. Bij mij mislukt ie oo steeds. Voor mij geen hema meer :n

RustyK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 17:23

Met spoed hulp gezocht!! Ik wilde van die sterren op ijzerdraad maken als topper voor de taart en nu zijn mijn sterren gesmolten. Hoe doen jullie dat? Ik had sugar paste gebruikt.

benangelique

Re: Taarten decoreren XVI

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 17:23

Gewoon met fondant of met marsepein

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 17:25

benangelique schreef:
Rinske schreef:
Nou, het ligt toch echt aan de bakvorm volgens mij, heb nu een nieuwe grote gebakken en die is perfect :') .

Het is inderdaad de vorm. Bij mij mislukt ie oo steeds. Voor mij geen hema meer :n

Vreemd...
Ik heb ook de bakvormen van de Hema en heb echt nog nooit problemen gehad...

RustyK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 17:28

Maar sugar paste is toch fondant? Het gekke is dat op mijn taart het wel hard geworden is. Zou dat komen omdat de taart in de koelkast stond?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 17:47

Jep, dat komt door het koelen. Decoraties die hard moeten blijven kun je beter op het allerlaatste moment op de taart plaatsen.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 17:52

Marietje_007 schreef:
Trisca ook ik vind de kleur niets mis mee. Ziet er erg lekker uit is ie dat ook? ((mijn eerste taart was mooi maar super vies haha. Tweede gelukkig wel lekker ;))

ojee nog niet geproeft..
Wat was de reden dat hij niet lekker was? Ik heb de vulling sinasappel/ citroen gemaakt. Hopenlijk is hij ook lekker. Denk dat hij er vanavond bij de koffie aangaat }:) :Y)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 18:44

Komen weer erg leuke en mooie taarten voorbij.

Ik mag aankomende week weer een taart gaan maken voor m'n schoonvader die dan 60 wordt! *\o/*
Doe iets met blauw wit denk ik en dan met fondant een grote 60 bovenop.
Zal maar niet teveel bloempjes doen :D . Tis voor een man hé! :j

Marietje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 18:55

trisca schreef:
Marietje_007 schreef:
Trisca ook ik vind de kleur niets mis mee. Ziet er erg lekker uit is ie dat ook? ((mijn eerste taart was mooi maar super vies haha. Tweede gelukkig wel lekker ;))

ojee nog niet geproeft..
Wat was de reden dat hij niet lekker was? Ik heb de vulling sinasappel/ citroen gemaakt. Hopenlijk is hij ook lekker. Denk dat hij er vanavond bij de koffie aangaat }:) :Y)

Ik hou echt van zoet. Echt drie klontjes suiker in de thee en pindakaas met suiker en noem maar op. maar hij was ZOOOOOOOOOOW zoet haha. Dat zelfs ik hem niet te eten vond ;). Ik had een biscuitdeeg gemaakt op recept van mijn mama. Maar die was al te zoet. En de vulling was aardbeien en daar had ik ook even extra veel suiker ingedaan. Dan nog een dikke laag fondant en ja je tanden springen eruit ;)

2de taart heb ik me aan recept van leukste taarten gehouden. En gekozen voor frisse vullingen en het was meteen lekker :D
Maar dat heb jij ook dus komt vast goed! Geniet ervan :P

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 19:40

Wat vreemd dat alles in 1 vorm wel lukt, in de ander niet!

Ik ga me hier zo aan mn 1e biscuit wagen... Even oefenen voor volgende week!
Heb al een idee wat ik wil maken, maar eerst maar eens kijken of die biscuit lukt ;)
Weet 1 van jullie dat? Als ik chocolade biscuit wil maken (echt die donkerbruine kleur), kan ik er ook chocolade doorheen doen. Maar moet ik dan nog iets aan het verdere recept veranderen?
Op de leukste taarten staat wel met cacao wat je er dan nog extra bij moet gooien, maar als ik er vloeibare chocolade in doe, zijn die extra's dan ook hetzelfde of mislukt de biscuit dan?

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 19:57

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 19:57

quote:Maar nou heb ik een vraag over de booby's . Worden deze ook bekleed met marsepein (of fondant) of alleen afgesmeerd?
Dan komt de bh bekleding nog erbij, maar dan lijkt het me een flinke hap marsepein of lijkt dat maar?

Quote mijn eigen tekst maar even :D .
Heeft iemand hier antwoord op voor mij?

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 20:11

Dun uitrollen :)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 22:17

Aaaah wat is Bakels fijne fondant!!!! Veeeeeel fijner dan de regalice die ik eerst altijd had!! Hij is veel veerkrachtiger en scheurt daardoor veel minder snel. Mijn taart is best strak (alleen het kleine taartje is iets minder strak omdat die is uitgestoken uit een grotere taart, maar geen kniesoor die daarop let O:) ).

Ik heb hem met roze fondant bekleed, en net even Pip zijn kop opnieuw uitgesneden, want die was echt lelijk geworden.
Ik wil eigenlijk het plateau ook met fondant bekleden, hoe moet ik dat aanpakken? Kan ik dat nog bekleden en dan de taart erop zetten? Of is dat gedoemd om te mislukken?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 22:18

Ik ben benieuwd naar je knutsel :D

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 22:21

Hmm dan moet ik die misschien ook eens proberen :)

Had nu easycake geloof ik, maar dat droogt echt enorm snel. Heb ook nog een kilootje petticine (oid) meegenomen, daar ga ik nu het taartje mee proberen, kijken of dat fijner werkt :)

Wat een drama trouwens dat biscuit :+ Ik was helemaal blij, kwam onwijs goed omhoog etc. Alleen ik heb het er denk ik iets te lang in laten zitten. T is echt mega mega droog. Het kruimelde alle kanten op met snijden. Heb de losgevallen stukken gewoon vastgeplakt met botercreme :+ Taart zal niet echt lekker worden (lees, heb m gewoon weer netjes rond gemaakt met botercreme :+ ) maar deze is gewoon even om te oefenen strakjes met t fondant :)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 22:26

Ah, misschien valt het nog wel mee met droog als de vulling erin zit joh :) .
Mijn kleine uitgestansde taart had ook wat losse stukken door het uitsteken, die heb ik ook gewoon weer vastgeplakt met botercreme :P .

Ohja, de grote onderste is gevuld met Mona kwarktaart aardbei met verse aardbeien. En het bovenste taartje is gevuld met Mona kwarktaart citroen en een dun laagje lemoncurd.

:9

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 22:29

Oehhh jummie dat klinkt echt heerlijk Rinske!

Ik vrees dat de zijkant 1 hap botercreme is bij mij.
Mjaaaa voor alles is een 1e keer he ;) Ooit komt t goed :+

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 22:33

Botercreme, heerlijk :9 . Ik zou daar niet zo'n probleem mee hebben _O- . Maar ik ben botercreme verslaafd O:) .

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 22:53

Haha ja ik ben t wel met je eens. Alleen vriendlief niet. En laat ik nou net deze week zijn begonnen met op de lijn letten :+
Nouja, dat wordt heel sociaal veel uitdelen, veel stukkies, gauw op :+

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 23:08

Nou, de royal icing is aan het mixen, heb besloten om vanavond nog maar even de strik te maken, hoef ik dat morgenvroeg niet meer te doen, scheelt weer tijd :) .

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 23:22

Ben benieuwd Rinske :)

Zarah_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 23:25

Prachtige taarten en cupcakes weer voorbij zien komen!! :j
Heb zelf nog maar 3 taarten gemaakt, maar ben veel aan het lezen op internet over alle verschillende technieken.
Ben me nu aan het verdiepen in stapeltaarten en heb al veel filmpjes op youtube gezien. :)
Ik zal wel ontzettend blond zijn hoor, maar heb nog een paar vragen. :Y)
Ik lees hier en op DLT dat mensen kartonnetjes gebruiken tussen lagen in? Hoe doen jullie dat dan met het aansnijden van de taart?
En op youtube gebruiken veel mensen kartonnen dowels (zo heten die dingen toch?), hoe werkt dat dan met het opeten van de taart? Dan komen de gasten steeds kartonnen staafjes tegen? Of mis ik een belangrijk detail? :+

XNienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 23:32

je kan als je de taart aansnijd laag voor laag, dan kom je vanzelf dat karton tegen en kan je zo weg doen..

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 23:44

nou hie rlopen de bestellingen lekker..
de buren kwamen even langs om te bespreken voor de bruidstaart op hun trouwdag...taart voor 25 man...
het grote feest geven ze pas in augustus dus of ik dan ook een taart wil maken voor 50 man en hun kleinzoon wordt eind juli 2 of dat ik daar dan ook meteen een cars taart voor wil maken... :D
De overbuurvrouw heeft ook al gezegd dat ze haar kids binnenkort even langsstuurt om te bespreken wat voor taart hun voor hun verjaardag willen :D

Eindelijk een hobby gevonden dat ook nog een beetje leuk lijkt te gaan lopen :D