Taarten decoreren XV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 21:26

Nathalie schreef:
Dat lijkt me idd helemaal handig zeg.
Ik zag vandaag ook een springvorm waar je doorheen kunt snijden/zagen, maar vroeg me af of dat wel handig is? Of het beslag er dan niet uit komt ofzo? :=

Bedoel je deze? ;)
Afbeelding

Dit is geen springvorm :P deze moet je gewoon om je taart heen zetten, en tis alleen een hulp om rechte lagen te snijden :j door met een taartmes (zoals op de vorige pagina een foto van stond) , lagen te snijden.
Deze heb ik zelf ook :j Super handig!
Maar tis dus voor als je je biscuit al hebt gebakken he ;) Dus ik weet niet waarover jullie het hebben met ' beslag wat er uit komt' _O-
Dit is voor zover ik weet de enige ''springvorm'' waar je ''doorheen'' kunt snijden met 10 lagen.

Nathalie

Re: Taarten decoreren XV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 21:32

oh, dan heb ik vast verkeerd gekeken hahaha!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 21:32

Hahaha mysterie opgelost :+

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 21:34

Oeh, die moet ik ook!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 21:36

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 11:00

Afbeelding
(Die onderste tekst is natuurlijk wishfulthinking :D )

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 12:17

Mooie taart zeg!

De cupcakes zitten in de oven. Zoontje gaat deze versieren met een vriendje, wilden ze zoooooo graag :D
Ik ben zelf de voorbereidingen aan het doen voor m'n eerste taart. De slagroommousse maken en de botercreme en dan vanmiddag
de cake in de oven zetten (oven is nu in beslag genomen door zoonlief :D )
Net het marsepein gekleurt, maar das ook een heel werk vind ik. En dit waren nog maar een paar kleine stukjes, straks een groot stuk
om de taart mee te bekleden. Iemand een goede tip hoe je dit het beste kunt doen?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 12:31

Heb je een broodbakmachien toevallig? De kneedstand schijnt ideaal te zijn voor kleuren :D
En anders : in twee porties kleuren en daarna samenvoegen.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 13:15

TinkerTom schreef:
Dionne_Xx schreef:
Ik heb mijn boltaartjes met cakemix gemaakt, wat is het verschil tussen cake en biscuitmix? En wat raden jullie aan om voor grotere taarten te gebruiken?

Ik heb net een taart 20 cm gemaakt van cakemix....kwam erachter dat ten eerste de baktijd bijna 2 keer zo lang is...en ten 2e is het veel breekbaarder dan bescuit...Had de cake in lagen gesneden met de taartzaag en wilde de eerste laag er voorzichtig afhalen maar hij brak al vorodat ik hem in handen had...
bij biscuit heb ik dat niet.

Kinke schreef:
Cakemix is veel machtiger en steviger, wordt meestal alleen gebruikt als je nog flink wat snijwerk moet doen voor bijvoorbeeld een 3d taart. Biscuitmix ligt niet zo zwaar op de maag, da's wel fijn als je er nog fondant of marsepein oplegt ;)

Jullie antwoorden zijn precies tegenovergesteld :+ : bij TT is het breekbaarder en bij Kinke is het steviger. Blijkbaar is het niet altijd hetzelfde, of misschien is het afhankelijk van hoe je snijdt?

MM: Gave FC Twente taart zeg!!

sundance11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 13:30

Vandaag mijn eerste stapeltaartje gemaakt. Al met al ben best wel tevreden over het resultaat.
Tips om de taart nog mooier/ strakker te krijgen zijn welkom!

Afbeelding

Afbeelding

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 13:49

MM gave taart! netjes en strak!!

SD mooi gedaan voo rene eerste stapeltaart!

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 13:49

Leliaardje schreef:
Jullie antwoorden zijn precies tegenovergesteld :+ : bij TT is het breekbaarder en bij Kinke is het steviger. Blijkbaar is het niet altijd hetzelfde, of misschien is het afhankelijk van hoe je snijdt?

MM: Gave FC Twente taart zeg!!

Ze bedoelen allebei hetzelfde. Cake is veel steviger en daardoor dus ook breekbaarder :) Biscuit is luchtiger en buigzamer..

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 13:52

pcies ;)

Ik heb gister de taart gemaakt voor de juffen op school van mijn oudtste zoon, beetje in paas idee...vrolijke en felle kleurtjes,
Tis niet mijn mooiste taart...cake werk minder fijn dan biscuit in ieder geval...

Afbeelding

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 14:18

Met het marsepein uitrollen bijft dit heel erg aan de roller plakken.
Nou heb ik wel wat poedersuiker op het blad gestrooid maar het blijft nog plakken.
Kan het wel aan de roller doen, maar dan zit het marsepein onder de poedersuiker.
Tips tips tips!!!! :D

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 14:20

Maakt niet zo uit. Je kunt het poedersuiker van het marsepein halen met een beetje water (heel licht). Dus gewoon ook aan je roller doen, of een beetje aan de bovenkant van de plak strooien.

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 14:53

anders je roller een beetje insmeren met boter, wil ook wel is helpen

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 15:02

Sinds lange tijd ben ik ook mijn eerste taart weer aan het maken. Mijn broer is vandaag jarig en dat leek me wel een goed moment om weer een mooie taart te maken. In de tussentijd alleen wat cc gedaan of andere baksels. Ben benieuwd. De biscuit is in ieder geval al top gelukt en staat gevuld en afgesmeerd in de koelkast om wat op te stijven. Dadelijk bekleden...

Die ring om mooie lagen te snijden ziet er wel handig uit. Doe het zelf met een taartenzaag. Werkt prima en voordeel dat het niet uitmaakt wat de vorm van je biscuit is. (heb nu bijvoorbeeld een vierkante)

Mooie FC Twente taart!

De 2 stapeltaarten hier op de pagina zien er ook goed uit. Zeker voor een eerste stapel! (de eerste dus ;)) 2e heeft leuke kleuren.

Hier ook gewoon poedersuiker erop en als je klaar bent met een vochtig kwastje alles wegpoetsen. Op laten drogen en je ziet er niets meer van.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 15:05

Nou m'n eerste cake is bijna klaar, alleen zit er een aardige bult op :D .
Moet ik deze nou even laten afkoelen in de springvorm en dan op z'n kop verder laten afkoelen buiten de springvorm en
dan een plank erop?

Het ruikt in ieder geval heerlijk!!!! :9

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 15:12

Plank hoeft er niet op ;)
Tenzij hij echt bol blijft,
maar vaak als je hem eruit haalt zakt ie meteen in. Dan moet je hem eventjes paar minuutjes laten afkoelen in de springvorm, dan de springvorm losmaken, voorzichtig taart omkeren en op taartrooster zetten, en de onderkant van de springvorm eraf tillen.
Meestal wordt ie dan vrij plat :j

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 15:42

Het is gelukt, hij ligt op z'n kop op een bakplaat ( had zo snel niets anders :) ), maar de cake is maar 5 cm dik!!!
Te weinig beslag in een te grote springvorm vrees ik :=
Ach, dan maar een lekkere dikke vulling _O-

Maar ik ga deze morgen verder bekleden. Kan ik de cake dan afgedekt laten staan op de aanrecht, of moet deze de vriezer in?
Heb daar totaal geen plek, die zit propvol.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 15:47

Inpakken in aluminiumfolie kan ook ;)
Wel kun je het beste laten afkoelen op een rooster ofzo, zo kan het de warmte en evt vocht kwijt, ook aan de onderkant.
5 cm is indd niet hoog! Maar met vullen wordt ie vaak wel stuk hoger :j

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 17:38

Afbeelding

Citaat:
Dit is geen springvorm :P deze moet je gewoon om je taart heen zetten, en tis alleen een hulp om rechte lagen te snijden :j door met een taartmes (zoals op de vorige pagina een foto van stond) , lagen te snijden.
Deze heb ik zelf ook :j Super handig!
Maar tis dus voor als je je biscuit al hebt gebakken he ;) Dus ik weet niet waarover jullie het hebben met ' beslag wat er uit komt' _O-
Dit is voor zover ik weet de enige ''springvorm'' waar je ''doorheen'' kunt snijden met 10 lagen.

Waar deze te bestellen? :D

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 17:41

mijn biscuit zakt nooit in ...?

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:40

Ik heb gisteren mijn icing techniek toegepast :)

Afbeelding

ik denk dat ik de icing niet lang genoeg heb geklopt stond 7 a 10 minuten op de verpakking, ik heb met de hand geklopt met een lepel daar krijg je wel spierballen van :)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:59

Moooooi <3