Taarten Decoreren XIII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 13:50

Erg mooi Ashley!

NadineK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 14:30

Jeetje die Tonny, wat een lef.. Toch verbazingwekkend dat er wel positieve recensies te vinden zijn?

Ik ben gister de hele middag bezig geweest met mijn 2e taart :D. En na veel zwoegen is dit het resultaat:
Ik heb hem gevuld met tweelagen bavaroi met verse aardbeitjes. :9

Afbeelding
Afbeelding

Ik vroeg me af als jullie hem gemaakt hebben waar bewaren jullie hem dan? Gewoon op kamertemperatuur of toch in de koelkast? Oh en hebben jullie misschien nog tips voor mij volgende taart?

ps. Zou iemand uit willen leggen hoe ik de foto's direct zichtbaar krijg, heb het geprobeerd met van die haakjes maar op de een of andere manier lukt het me niet -O-

edit: Foto's in link veranderd
Laatst bijgewerkt door NadineK op 22-01-11 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

MamaMiesje

Re: Taarten Decoreren XIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 14:38

Volgens mij heb je nu de link uit de adresbalk van picasa gebruikt, dat werkt niet.
Je moet met je pijltje op de foto gaan staan, rechter muisklik, dan naar 'eigenschappen' en daar de URL kopiëren. En díe plak je dan tussen [img]en[/img]

Hier de opdrachttaart gesneden en gevuld. Nu even een half uurtje in de koelkast en dan ga ik hem afsmeren. Vullingen zijn: bokkenpootjesslagroom en kersen en het prinsesje er bovenop is gevuld met Mona Luchtig toetje citroen en kersenjam. Dijkjes en afsmeren is met choco bc.
Met een béétje mazzel komt zo mn bestelling binnen, want ik zag bij de status dat de chauffeur onderweg is :D

NadineK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 14:42

Dankje :)

Het is gelukt!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 14:45

Wat n leuke creaties weer dames :)

@ Kinke, hebben ze bij jouw xenos de stempelrollers nog ja?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 15:50

Zo. Beide taarten staan rétestrak afgesmeerd in de koelkast. Als mijn bestelling nou vanmiddag/vanavond komt, kan ik morgen lekker verder werken :D
Dan doe ik ze daarna nog wel even in de diepvries, zeker de grootste met slagroom, want hij is pas voor woensdag.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 15:56

Jaime, ik heb hem een week of 2 geleden gehaald, toen waren ze in de opruiming en hadden ze opeens alle kleuren, terwijl in de weken daarvoor alleen de blauwe in de schappen lag. Hoe het nu is weet ik niet, ik wil anders maandag wel even voor je gaan kijken, welke wil je?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 21:07

nathalie25 schreef:
Hey wat leuk ik heb die opleiding ook gedaan waar heb jij de opleiding gevolgd? Ik in leusden.
En ben je nog werkzaam in de bakkerij?

In Eindhoven.
Nee, ben er niet werkzaam in.
Ik kon maar niet wennen aan de tijden die je moet werken.
Ik had een leuk bijbaantje waar je pas om 6 uur `s ochtends moest beginnen, uitslapen dus, maar helaas was die failliet gegaan.
Em die weken dat ik om 4 uur moest beginnen vond ik echt drama, vooral in de zomer. Dan kon ik echt niet op tijd slapen.
Wel jammer, want het werk vond ik super leuk!

En jij?

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 21:17

Tadaaa! :D

Afbeelding

Afbeelding

Ze waren echt onwijs enthousiast allemaal!
Kreeg nog een groots applaus. :o

Hij was ook erg lekker, frambozenmouse en afgesmeerd met citroenbotercreme.
Dit is mijn 4e taartje. :)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 21:34

Mooi hoor, Milou :j

Godsamme wat is die fondant toch rotspul om mee te werken :')
Ik had 500 gram lila voor een taartje van amper 20 cm doorsnee (wel 11 cm hoog), dat ging gewoon nét niet zonder dat het te dun werd en dus ging scheuren... :roll: Ik had ook een pakje roze van 250 gram, was eigenlijk bedoeld voor de jurk van het prinsesje. Toch maar door de lila heen gemengd, zodat ik in ieder geval genoeg had voor de taart. De jurk van de prinses heb ik nu van roze marsepein gemaakt.

De taart is nu dus lila/roze gemarmerd,
bovenop rondom heb ik een parelrandje van 4 mm goud geduste pareltjes,
langs de onderkant een geschulpte rand ook goud gedust,
op de zijkant van de taart kleine gouden hartjes,
in het midden van de taart piepkleine gouden sterretjes gestrooid.
En bovenop dus een rrrrroze prinses :') (sjah..het moest girly-girly, glitter _O- )
Heb ook nog vlindertjes die liggen uit te harden

Morgen nog even de lettertjes maken en dan kan hij de vriezer in.

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 21:56

Grapje schreef:
Ik kom ook even binnenvallen!

Voor de cookiemonster cupcake's heb ik vanmiddag bij de groothandel smurfenhagelslag gezien. En voor de ogen kun je knisperbolletjes gebruiken.

Handige tip! Bij mij staan ze namelijk nog op de planning om gemaakt te worden :j

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:00

Wat een kunstwerken weer zeg! Daar mogen jullie zeker wel trots op zijn :j

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:04

Ik ga ze binnenkort ook maken, die koekiemonsters :j Maar ik heb nog kokos in huis, dus ik ga dat gewoon blauw kleuren. Vond bij de C1000 een zak met mini chocolatechip cookies, dus dat is mooi voor de koekiemonsters :j

Had zoiets raars bij mn bestelling? :?
Ik had 2x 250 gr groen besteld en 1x 1 kg groen. Maar die kilo was een hele andere kleur??? Die twee kleinere pakjes waren echt het felle groen wat ik gewend ben van dat merk, maar die grote verpakking was bijna tegen mintgroen aan? Zou dat nog wel goed zijn?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:05

staat er geen datum op?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:07

Oh kijk, wat ik vond:
Citaat:
Ik had al gelezen dat de kleuren iets veranderd zijn, maar oef, dit valt echt tegen.
De mooie heldergroene kleur die ik gewend bent wordt niet eens meer benaderd en de kleur op het scherm komt ook niet in de buurt van wat ik nu in mijn keuken heb liggen.
Ik vind hem echt lelijk, een grauwe en stoffige kleur.

Erg jammer, want nu moet ik maar zien of ik het voor elkaar krijg toch de juiste kleur groen te mengen.

Reactie DLTS: Inmiddels hebben wij besloten om bij de nieuwe productie de oude kleur weer te laten terugkomen.

Zal ik dan eens contact opnemen met de klantenservice? Of ik een andere kleur kan krijgen?
Laatst bijgewerkt door MamaMiesje op 22-01-11 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

britt299

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:07

Milou mooie taart!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:10

MamaMiesje schreef:
Oh kijk, wat ik vond:
Citaat:
Ik had al gelezen dat de kleuren iets veranderd zijn, maar oef, dit valt echt tegen.
De mooie heldergroene kleur die ik gewend bent wordt niet eens meer benaderd en de kleur op het scherm komt ook niet in de buurt van wat ik nu in mijn keuken heb liggen.
Ik vind hem echt lelijk, een grauwe en stoffige kleur.

Erg jammer, want nu moet ik maar zien of ik het voor elkaar krijg toch de juiste kleur groen te mengen.

Reactie DLTS: Inmiddels hebben wij besloten om bij de nieuwe productie de oude kleur weer te laten terugkomen.

Zal ik dan eens contact opnemen met de klantenservice? Of ik een andere kleur kan krijgen?

Zou het proberen :j

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:16

MamaMiesje schreef:

Ik zou een andere kleur eisen. Je hebt bewust gekleurd besteld omdat je zo'n grote hoeveelheid niet zelf wilt kleuren. Als je dan twee verschillende kleuren hebt schiet je er nog niks mee op.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:19

P'sies.
Heb al het klachtenformulier ingevuld en verstuurd :j

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:35

Pfff waarom bestaat er geen enkele complete webshop :') en moet ik altijd bij meerderen bestellen dus meer dan 1x verzendkosten :\

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:52

Ik vind dat alle webshops in alle producten geen verzendkosten zouden moeten rekenen. Dat zou voor mij zo'n grote drempel wegnemen :j

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:55

Ik ben ook iedere keer aan het rondshoppen om één webshop te vinden die alles heeft wat ik op dat moment nodig heb. Zo heb ik nog nooit bij DLT besteld gehad :+

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 23:09

IK heb DLT, taartendecoratie en homebaked gehad. Homebaked vind ik lekker goedkoop en leuk dat je bij zoveel euro er wat bij krijgt.. Maar levering duurt wel een stukkie langer.. Taartendecoratie vind ik heel goed en klantvriendelijk.. DLT vind ik ook goed.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 23:12

DLT is absoluut het snelste :j Ik had donderdagavond besteld en het werd vandaag tegen 17:00 geleverd :) (En ik kreeg wel even 2% korting, omdat ik boven de €50,- zat :') )

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 23:16

Kijk dat zit ik dan weer nooit :+