Ik heb van de week de boontjes in de tuin uitgeplant en vanmiddag heb ik samen met mijn zusje boerenkool en preiplantjes geplant en andijvie gezaaid. Vrijdag gaan we voor 2 weken op vakantie, hopelijk overleefd alles het. Ik ga nog wel even een netje spannen over de aardbeien want die hebben nu veel bloemetjes. En de coconnetjes van de wijnbes gaan open dus daar moet ook een net overheen, hopelijk zijn we op tijd terug om de bessen te eten.
suuzepuus
Geplaatst: 14-07-09 22:40
annepanne schreef:
Maar knalgroen is weer een ander verhaal
dat is waar maar ze hoeven echt nog niet helemaal roos te zijn.
Zoolgangster
Geplaatst: 14-07-09 22:58
We hebben tomaten in de achtertuin staan, en die worden al aardig groot. Onze prei staat in bloei, daar hebben we niet veel aan, maar het staat wel leuk, zo'n bloeiend ui-achtig gewas. Verder hebben we japanse wijnbessen, en die zijn bijna rijp. Ook hebben we bramen, maar we waren dat gewoeker in de tuin nogal zat, dus die struiken zijn flink ingesnoeid en aangezien mijn lieve wederhelft dit voorjaar uitschoot met de grasmaaier, verwacht ik dit jaar een nogal bescheiden oogst aan aalbessen.
Ach das ook zonde, hoe kun je nou met de grasmaaier over een bessenstruik gaan?
Zoolgangster
Geplaatst: 14-07-09 23:05
Hahaha, daar pesten wij hem nu dus ook mee. Maar goed, het komt doordat jonge esdoorns een beetje op bessenstruikblad lijken, dus hij dacht een esdoorn (groeit hier in de buurt als onkruid) te pakken te hebben, ziet ie net te laat de schattige jonge kleurloze besjes zitten.
Maar een jonge esdoorn heeft toch een veel dunnere steel dan een bessenstruik? Liep de grasmaaier niet vast op de takken?
Zoolgangster
Geplaatst: 15-07-09 00:38
Nee, want hij "snoeide" de takken toen die nog dun en soepel waren, maar daar zaten dus al wel nieuwe besjes aan. De dikkere takken had hij wel gezien en herkend als bessenstruik.
Jodym
Geplaatst: 15-07-09 10:13
bij mij zijn er 2 zonnenbloemen omgeknakt
maarja heb er nog 2, en die zijn nu best mooi! de bloemkolen zijn er ondertussen alweer uit, ook een paar aardappels gegeten en er komen eindelijk een paar komkommers
Yucca
Geplaatst: 15-07-09 21:54
Ik heb ook een verhoogde moestuin, dat bevalt erg goed, ik kan er staand bij om te weiden/planten/ect. Ik heb romeinse mini sla, veldsla en wortels. Alles is ontzettend goed opgekomen, waardoor de minisla's veel te dicht op elkaar staan!
Ondertussen eten we dus al vaak sla De wortels zijn nog te klein!
Onze moes wil niet nog erg hier. Ik ben aan het schuiven waar de beste plaats is maar deze is het dus niet. De tomatenplantjes en komkommer doen het daar wel maar de rest.
Tsja de sla is verdwenen ondanks dat slakken de krulsla niet lusten nu dus wel. De paksoi is goed gegroeid maar is niet een stevige volle plant geworden vorodat die bloeide en helaas dit jaar nog geen erwten en spercieboontjes kunnen neerzetten.
Hopelijk kan ik nog wel najaarsgroente planten maar eerst moet de plek vastgesteld worden waar ze te zetten.
Maar het fruit gaat wel goed, alle bomen en struiken zitten tjokvol, de amandel is hard bezig rijp te worden en de frambozen, aardbeien en bessen zijn alweer op.
Mijn vier rode mini-tomaatjes gaan straks in de salade.
Ik vind het bijna zielig om ze op te eten...
Neverhere
Geplaatst: 16-07-09 20:21
Karin schreef:
Mijn vier rode mini-tomaatjes gaan straks in de salade.
Ik vind het bijna zielig om ze op te eten...
Aaaahhhhhhh.... zou je dát nou wel doen?
Ik ben hier ondertussen helemaal poepziek van die stomme zwarte luis. Heb zin om alles waar ze op zitten er uit te trekken. Oost Indische Kers, Komkommerkruid, Calendula, Korenbloemen, Petunia's, Jasmijn, Roos.... pffff.... ik heb nog nooit luis op de planten gehad!
ik kwam thuis van vakantie, was erg benieuwd naar mijn tuintje. Had er niet veel van verwacht. Maar schrok toen ik zag hoe verschrikkelijk alles gegroeit was. Mijn cherry-tomaten plantje is ong. 1.65! meter hoog. En echt vol met tomaten. Ik heb gewoon een courgette van ong. 80 cm!!! En zelfs mijn plantjes van de action zijn allemaal bijna een meter hoog.
Karin
Geplaatst: 17-07-09 13:41
Ik heb gisteren nog eens goed naar mijn tomatenplanten gekeken. Die twee die in de grond staan hebben idd verschillende bladeren, maar dat valt je alleen op als je er heel goed naar kijkt. Dus toch grote kans dat de een een soort cherrytomaat is en de andere een 'groot model'. Het grote model doet alleen nog steeds geen verwoede pogingen om rood te worden.
Jee, 1.65 is echt hoog! Dat halen die van mij nog niet.
hoe verschillen jouwn bladeren dan karin? ik weet ook niet wat voor soort tomaten er aan die plantjes van de action gaan komen, en die planten hebben een iets grovere structuur van bladeren dan mijn cherry tomaten plant.
iederekeer als ik weer een blik werp in dit topic en dan een beetje schuin naar buiten kijk naar onze berg onkruid waar hier en daar wat fatsoenlijk's staat baal ik toch wel
dus ga voor de zoveelste keer weer tussen de regenbuiën door met volle moed er tegen aan
Nooh mijn hele aalbessenstruikje hangt vol! Heb er net een hele bak vanaf geplukt
Havanna
Geplaatst: 17-07-09 16:08
wow _Noraly ik wou dat mijn tomaten plantje zo groot werd. Nu de meeste tomaatjes geoogst zijn; heb ik niet eens meer het idee dat de plant nog groeit...
mijn snack-komkommerplant was in mijn vakantie ook gigantisch geworden en kan er bijna iedere dag wel een komkommertje vanaf halen... mmm vanavond lekker bij de sla en radijs
heeft iemand trouwens ervaring met prei? ik vind het nog maar zielige sprietjes blijven...
Durante
Geplaatst: 17-07-09 16:12
Ik woon nu nog op een flat, dus geen plaats voor een groentetuin Maar zodra m'n vriend en ik een woning hebben met de ruimte voor een moestuin , dan gaan we dat zeker aanleggen,want verse groente is toch 't lekkerste wat er is Ik zou dan graag aardbeien,boontjes en radijsjes en euhh worteltjes en euh zonnebloemen willen kweken