Cheetahfan schreef:Iemand nog inspiratie wat betreft gezonde avondmaaltijden? Merk dat ik nu ik op kamers zit (en dus vaak voor 1 persoon kook en niet veel geld uit te geven heb) niet zo gevarieerd eet. Vaak wordt het soep + groenten.

Ik zit nu twee maanden op kamers en ik heb nu eindelijk een beetje leren koken en uitgevonden wat voor mij het makkelijkste en goedkoopste is. Eerst deed ik altijd bij de Albert Heijn boodschappen, maar ik ben erachter gekomen dat de Jumbo veel goedkoper is (en het is een stukje verder lopen dus dat is ook weer beter haha). Ik kook altijd voor 2 dagen en dan maak ik alles ook netjes op. Ik eet geen aardappelen meer omdat ik geen goede relatie met het aardappelschilmesje heb en ik het schillen bovendien vreselijk vind. Ik eet dus altijd volkorenpasta of zilvervliesrijst. De rijst kun je het beste bij de Aziatische supermarkt halen. Dan koop ik zo'n zak roerbak/wokgroente van 400 gram (voor bij de pasta Italiaans/champignons en voor bij de rijst Japans/Chinees/Thais). Verder doe ik nog een blikje gepelde tomaten bij de pasta. Bij de wok gebruik ik woksaus en voor de pasta zo'n 1-2 persoonsverpakking van de Bertolli (ligt regelmatig met korting bij de artikelen die uit de schappen gaan bij de ah en dan sla ik in haha). Ik eet alleen biologisch vlees dus dat is redelijk duur. Vaak koop ik vlees dat bijna over de datum is met korting bij de ah of vegetarisch vlees. Kipfilet is een beetje te duur dus dat eet ik bijna nooit meer. Oh, en de cheap versie van mijn heerlijke taco salade is (vegetarisch) gehakt, Mexicaanse roerbakgroente, taco seasoning, tortilla chips en eventueel saus
. Taco salad is love
. Hoop dat je hier wat aan hebt haha.
O: havermout met 150ml soyamelk, 100 ml ongezoete amandelmelk, een eetlepel speculoos-espresso en een eetlepel cranberry notenmelange
L: twee volkoren knäckebröd met cottage cheese
T: ananas smoothie van de La Place
A: kleine friet met yofresh en ketchup, rundvleeskroket, twee paprika's, ijs van bevroren banaan en pindakaas
T: bakje Griekse yoghurt met geroosterde oergranen en chia zaad
D: water, groene thee, kop zwarte koffie
B: gewinkeld en uurtje hardgelopen (10,5 km)
Ik ben tot en met zaterdag in Strasburg en Luxemburg dus de komende dagen waarschijnlijk geen lijstjes meer van mij!
Edit:
Eliana schreef:Gisteren meting gehad op sportschool. In 5 weken tijd bijna 4% vet minder en 3 kilo eraf. En dat komt vooral door het dieet ik sport niet super intensief en vaak.
Wauw, wat goed van je, Eliana!