Goudsbloemen staan hier voor de mooiigheid. Kan je die ook eten?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

(vanaf 0.29)
?

) bloemkool,sperziebonen en nog meer soorten sla!
Pluksla hebben ze hopelijk ook, wil een andere soort erbij, heb nog wat zaadjes van vorig jaar verder.
Dat is natuurlijk nogal een meerjarig project maar ik vind het ook gewoon zo'n mooie boom, en het is natuurlijk ook wel gaaf om je hele eigen boom uit een zaadje op te kweken
Ik las dus echter dat je zo'n boom niet kan verplaatsen als hij 3 jaar is, en als alles volgens plan verloopt heb ik over 3 jaar nog echt geen eigen huis
. Zou je zoiets gewoon jaren in een pot kunnen houden (dan krijg je natuurlijk geen vruchten) of barst ie dan op een gegeven moment uit zijn voegen? 
Jolandaa_ schreef:ik wil een vijgenboom hebben. maar ik woon nog thuis. misschien eens kijken waar zo iets het beste staat en of ie ook in pot kan. en of mijn ouders er mee akkoord gaan. Op vakantie voor 't eerst een vijg op. zo heerlijk...
Dungen schreef:Zo langzaamaan word de moestuinhobby steeds duurder en groter
zo'n beetje elke afdeling, van moestuin tot bloementuin en gereedschap en dieren en vijvers en kamerplanten en tuinmeubels/bbq.. Alleen de decoratie en kerstspullen loop ik altijd snel langsdoor.. veel te duur

Van de groenten van dit jaar ga ik ook zaden bewaren uit de groenten (moet je die eigenlijk drogen?) Maar ja je moet ergens beginnen 
)
eindelijk wat meer ruimte, en meer licht voor de plantjes. Eens zien of ze nu minder de lucht in schieten. Heb een hoop prei zaadjes geweekt in water en nu in een bakje gezaaid.. benieuwd of dat dit jaar iets wordt. Vorig jaar wilde mijn prei echt niet groeien..
Ik hoop dat het werkt! Lijkt me super om gewoon het hele jaar door eigen champignons te kunnen plukken
8nnemiek schreef:Op wat voor grond zit je, Antheman? Ik vind dat een goed idee zeg, grond uit molshopen halen! Alleen zit ik hier op zandgrond, en dat is niet echt ideaal om in te zaaien volgens mij..
8nnemiek schreef:Je schijnt gewoon blokjes met schimmel te kunnen kopen idd, en ook sporen. Maar ik heb zelf nog geen winkel gevonden waar je ze kan bestellen.. Geen idee of je ook sporen uit champignons uit de winkel kan halen eigenlijk..
Ik heb een champignon-kit met mijn zaadjes meebesteld bij vreekens. En daar wat schimmel uit gehaald en in het compost gelegdIk hoop dat het werkt! Lijkt me super om gewoon het hele jaar door eigen champignons te kunnen plukken